جلوگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه

به دنبال شناخت راه های جلوگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه هستید؟ شاید با استفاده از ویتامین یا غذاهای مناسب برای سلامت مغز بتوان تا حدی از زوال عقل جلوگیری کرد، اما دستورالعمل های جدیدی از آکادمی مغز و اعصاب آمریکا (AAN) نشان می دهد که روش بهتری برای مقابله با از دست دادن حافظه وجود دارد. بنا به گزارش AAN یک چهارم بزرگسالان بین 80 تا 84 سال تجربه ضعف شناختی ملایم دارند.


همچنین بخوانید: دانشمندان به تازگی یک روش ساده و سریع برای تقویت حافظه کشف کردند !


برای مقابله با این مشکل گسترده، گروهی از متخصصان مغز و اعصاب و متخصصان آلزایمر از طریق مطالعات موجود به منظور یافتن بهترین راه های جلوگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه از پستانداران استفاده کردند و شما با دیدن نتایج این مطالعات شگفت زده خواهید شد!

به طور شگفت آوری، دستورالعمل های AAN شامل هیچ گونه توصیه دارویی یا توصیه های غذایی نیستند. نویسندگان تأکید می کنند، که هیچ تحقیق با کیفیت بالا و درازمدتی مبنی بر تاثیر مثبت غذا یا دارو بر روی کاهش زوال شناختی وجود ندارد!

همچنین این تحقیقات اشاره می کند، پزشکان می توانند تمرینات ذهنی برای بیمارانی که مشکل ضعف شناختی ملایم دارند ارائه دهند، اما هیچ اطمینانی برای موثر بودن این تمرینات وجود ندارد.

در ادامه به این موضوع اشاره می شود که شواهد به دست آمده تاکنون، بیش از حد نامشخص هستند و به طور قطع نمی توان گفت که آیا تمرینات ذهنی نظیر: تمرینات حافظه، تمرینات مربوط به توجه و یا حتی حل کردن مشکلات روزمره برای مقابله با از دست دادن حافظه موثر هستند.

اما یکی از دستورالعمل های جدید یک برداشت بزرگ داشت: ورزش کردن فقط دو بار در هفته می تواند مشکل کاهش شناختی را بهبود بخشد. این مطالعه نشان داد، بزرگسالان مبتلا به اختلال شناختی خفیف که دو بار در هفته تمرینات مقاومتی را انجام دادند، نمره بهتری در عملکرد اجرایی و تست های حافظه نسبت به گروهی که روی تعادل، کشش و آرامش کار می کردند، دریافت کردند.

علاوه بر این، در مطالعه دیگری، افراد سالخورده به مدت دو روز در هفته، در کلاس های سلامت یا جلسات ایروبیک، تمرینات قدرتی، تمرینات تعادل و تمرینات چند منظوره حضور داشتند. شش ماه بعد، افرادی که به طور منظم ورزش می کردند، نمره بهتری در آزمایش های سلامت شناختی و تست های حافظه دریافت کردند! به اضافه ی اینکه نتایج نشان می داد مغز افراد با کاهش انقباض عضلات مغز همراه بوده است.

AAN در حال حاضر به پزشکان توصیه می کند به بیمارانی که با زوال شناختی و از دست دادن حافظه روبرو هستند پیشنهاد کنند که دو روز در هفته به ورزش کردن بپردازند تا موفق شوند از زوال عقل و از دست دادن حافظه جلوگیری کنند.

در ادامه بخوانید :