بهترین رژیم های غذایی !همه ما تا کنون با رژیم های غذایی متنوعی آشنا شده ایم گاه با این رژیم ها به وزن دلخواه رسیده ایم و گاه نرسیده ایم .ما برای شما در این مطلب بهترین رژیم های غذایی  که در مدت زمان کوتاه باعث کاهش وزن شما می شود را گرد آوری کرده ایم .با ما همراه باشید:

بهترین رژیم های غذایی

 

رژیم PERRICONE 

این رژیم چیست ؟ این رژیم بر اساس محصولات ضد پیری پوست توسط متخصص پوست به نام Nick Perricone ابداع شده است.در این رژیم  4 گروه ماده غذایی شامل پروتئین با کیفیت بالا (ماهی سالمون ،مرغ و سویا ) کربوهیدرات ها و فیبر (جو ،لیمو ،تمشک ) چربی های اشباع (تن ماهی ، روغن زیتون ، پسته ) و در آخر ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها (اسفناج ، کلم بروکلی ، تمشک )موجود است.


حتما بخوانید:

رژیم غذایی، ورزش و مدیریت وزن چگونه می توانند یه دهه به عمرتان اضافه کنند؟!

چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شوم ؟

رژیم غذایی بر اساس نوع بدن ؛ بهترین رژیم غذایی متناسب با شکل بدن تان چیست؟


این رژیم برای چه کسانی است ؟برای کسانی که از عادات غذایی خود خسته شده و احساس کمبود انرژی می کنند.چهره های سرشناسی چون ملکه لتیزیا، کیت بلانشت و جولیا رابرتز نیز از این رژیم استفاده می کنند.

مزایا و معایب :مهم ترین نکته در این رژیم سالم بودن و رسیدن به وزن ایده آل است.به همین دلیل در این رژیم بدون احساس گرسنگی می توانید به راحتی وزن کم کنید.یکی از معایب این رژیم استفاده از مواد غذایی گران قیمت است.

برنامه این رژیم به شرح زیر است :

صبحانه :ماهی سالمون، جو دوسر، بادام، زغال اخته، چای سبز .وعده ناهار شامل :بوقلمون ،کاهو وگوجه ، جای سبز .میان وعده شامل :مرغ ،4 عدد فندق ،سوپ عدس ،سالاد اسفناج . وعده شام :تخم مرغ آبپز ،فلفل ،زیتون

مدت رژیم : 3 الی 28 روز

رژیم ماکروبیوتیکی

فلسفه این رژیم غذایی در دهه 20 میلادی توسط George Ohsawa ژاپنی ثبت شد.منطق اصلی این رژیم ایجاد تعادل روحی و جسمی است.

این رژیم چیست ؟ این رژیم بر اساس منطق بودیسم و تعادل ینگ و یانگ است .و براساس این رژیم برای سالم بودن باید به ساده ترین حالت ممکن مواد غذایی استفاده کرد.در نتیجه مصرف مواد غذایی سمی مانند (غذاهای فراوری شده، مرغ، گوشت قرمز، الکل و مواد مغذی لاکتیک) را ممنوع کرده است.غذاهای اساسی، برنج قهوه ای و غلات سبوس دار است . سبزیجات و حبوبات نیز  به عنوان مکمل استفاده می شوند.

این رژیم برای چه کسانی است ؟این رژیم برای کسانی که در چین و کشورهای مانند آن زندگی می کنند به عنوان رژیم دیده نمی شود زیرا عادت تغذیه ای روزانه آنهاست ولی در اصل این رژیم باعث کاهش وزن می گردد.این رژیم برای کسانی که عجله دارند توصیه نمی شود زیرا برای عادت کردن سیستم گوارش باید هر لقمه غذا را 50 بار بجوید !!

مدت رژیم : ایده آل زمان آن 14 روز است ولی شما می توانید به یک هفته نیز بسنده کنید.

مزایا و معایب : اگرچه اصل این رژیم تعادل بین روح و جسم است اما بر اساس عقیده برخی از متخصصان تعذیه به دلیل استفاده نکردن از مواد مغذی دیگر باعث آسیب به بدن می شود.

برنامه این رژیم به شرح زیر است :

صبحانه :جو ،سوپ سویا ،چای سبز .ناهار: سالاد هویج، سیب زمینی ، سوپ، همبرگر گندم، قارچ.میان وعده :نوشیدنی های سم زدا .شام: سوپ ذرت، ماهی پخته شده با سس سویا، پوره گل کلم، کرفس تازه است.

رژیم غذایی سوئدی

این رژیم چیست ؟ این رژیم بر اساس کربوهیدرات کم وروغن های مفید بالا است.و این رژیم  2 مشکل اساسی را حل می کند.اولین مشکل در کاهش وزن و دومین مشکل بعد از کاهش وزن دوباره افزایش وزن پیدا کردن .این رژیم متابولیسم بدن را تاحد زیادی بالا می برد.

این رژیم برای چه کسانی است ؟انجمن قلب آمریکا این رژیم را به کسانی توصیه می کند که سریعا باید وزن کم کنند.کسانی که بالای 35 سال سن دارند و دارای مشکلاتی از قبیل چربی و فشار خون هستند باید قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنند.

مدت رژیم : مدت زمان این رژیم 13 روز است ودر این 2 هفته بین 7 -20 کیلو باعث کاهش وزن می شود.این رژیم را باید هر 3 ماه یک بار اجرا کرد.

رژیم اسموتی 

این رژیم چیست ؟این رژیم بر اساس نوشیدن مایعات است.هدف آن نوشیدن 100% آب میوه جات و سبزی ها است.

این رژیم برای چه کسانی است ؟برای کسانی که می خواهند سیستم داخلی خود را تمیز کنند.این رژیم به خانمهای باردار ،کودکان ،بیماران مبتلا به صرع پیشنهاد نمی شود.

مزایا و معایب :باعث از بین رفتن سموم داخل بدن می شود .ولی در روز 2 رژیم حس گرسنگی زیادی وجود دارد.

مدت رژیم :حداکثر 5 روز