بهترین زمان برای گفتن “دوستت دارم” در یک رابطه چه زمانی است؟ یکی از متداول ترین تجربیات اولیه ی روابط، تصمیم گیری برای گفتن “دوستت دارم” است – البته بعد از اینکه فهمیدید در واقع عاشق شریک زندگی خود هستید. این فقط یک زمان بندی نیست بلکه یک چالش عاطفی است. کجا باید آن را بگویم؟ آیا خیلی زود نیست؟ و اگر در مقابل “من هم دوستت دارم” را نشنیدم چه کنم؟



بله، گفتن “دوستت دارم” نقطه ی عطف یک رابطه عاشقانه است. بهترین زمان برای گفتن “دوستت دارم”  کی است؟ آیا کاملا برای شروع رابطه ی عاشقانه به صورت رسمی آماده هستید؟ آیا مطمئن هستید؟ در اینجا سه دستورالعمل برای شما توصیه شده است، با ما همراه باشید.

تصور کنید که این کار را برای سه ماه به تعویق بیاندازید!

البته که هر رابطه ای متفاوت است. اگر واقعاً اعتقاد دارید که در روز دوم هم عاشق او خواهید بود و اگر هرچه زودتر احساس تان را به اشتراک نگذارید، قلب تان از سینه تان بیرون می آید، بنابراین اینکار را انجام دهید.

اما حتی اگر فکر می کنید واقعا عاشق هستید، تصور کنید که این کار را برای چند وقت مثلا سه ماه به تعویق بیاندازید. به این دلیل که پیشرفت عشق حداقل سه ماه طول می کشد، اگر فکر می کنید قبلاً هم این حس را داشتید، احتمالاً شهوت، شیفتگی یا تغییرات شیمیایی بدن تان مقصر این حس است.

دلیلش این است که عشق رمانتیک ارتباط زیادی با جمع آوری تجارب مختلف با پارتنرتان دارد. چقدر عمیقاً او را می شناسید؟ خود واقعی او را چقدر میشناسید؟ عاشق شدن هنگامی که همه چیز خوب پیش می رود و خوش می گذرد کار آسانی است. اما در شرایط استرس زا در زمان مشکلات، در سفر یا وقتی یکی از شما مریض و آسیب پذیر است یا خلق خوبی ندارد، چطور؟ بازم عاشق خواهید بود؟

اطمینان حاصل کنید که طرز فکرتان از “من” به “ما” تغییر کرده است!

بیایید بگوییم که این رابطه دوام داشته و شما از خیلی از تجارب گذر کرده اید. وقتی در رابطه ای عاشقانه با شخص دیگری هستید و شروع به پیکربندی مجدد دنیای خود می کنید، احساس راحتی می کنید و گارد خود را پایین می آورید و عمیق ترین ترس ها، نیازها و خواسته های خود را به اشتراک می گذارید، “این احتمالاً عشق است”.

“وقتی دائماً در مورد شخص دیگر فکر می کنید، و به خاطر تمام نقاط قوت و ضعف های او ارزش قائل می شوید، این عشق است.”

اگر اینکه او نگوید “من هم دوستت دارم” برایتان بسیار مهم است، دست نگه دارید!

مهمترین وجه تصمیم گیری در مورد زمان گفتن” من دوستت دارم ” این است که برای هر نتیجه ای که ممکن است داشته باشد کنار آمده باشید. شما می خواهید احساس خوب تان را با عشق تان به اشتراک بگذارید، حتی اگر شریک زندگی تان حاضر به انجام معامله نباشد و این جمله را در مقابل به شما نگوید.”

اگر پارتنرتان بلافاصله این جمله ی دو کلمه ای را تکرار نکرد نباید احساس وحشت کنید. در واقع، حتی خوب است که به او بفهمانیم نیازی نیست آنها هم این جمله را تکرار کنند. 

این توقع بی جایی است که انتظار داشته باشیم دو نفر، احساسات یکسانی را در زمان یکسان تجربه کنند. باید تفاوت های فردی را پذیرفت، زمانی که شما برای صمیمی تر کردن رابطه آماده اید ممکن است طرف مقابل تان این آمادگی را نداشته باشد. 

همچنین، تعریف شخص از عشق ممکن است با گذشت زمان و سن یا در طی یک رابطه واحد تغییر کند. در طول شیفتگی یا دوره زمانی که در آن کاملاً جذب شخصی می شوید – جهان را از طریق عینک های گل رز مشاهده کنید، که به طور بالقوه پرچم های قرمز اخطار را نادیده می گیرد – این دوره ممکن است تا دو سال به طول بیانجامد.

“اینطور نیست که شخص باید دو سال صبر کند تا بگوید” من تو را دوست دارم “، بلکه” دوستت دارم “می تواند چیزهای مختلفی را پیش بیاورد. که باید برای آن آماده باشید.

اگر او بلافاصله نگفت “من هم دوستت دارم” نگران نباشید. مگر اینکه شخص مقابل تان توضیح دهد که اصلا احساسی به شما ندارد و نمی خواهد رابطه ای عاشقانه با شما داشته باشد. در غیر این صورت شنیدن یک “دوستت دارم” صادقانه و صمیمانه از کسی که مطمئن هستید که دوستش دارید ارزش صبر کردن را دارد.