بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی

با معرفی بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی با ما همراه باشید. در این مطلب میخواهیم 5 سریال تماشایی و سرگرم کننده با چاشنی های متفاوت را به شما معرفی کنیم تا با تماشای آنها، لذت این تعطیلات کرونایی چند برابر شود. پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

1- آفیس

بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی

یکی از بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی سریال آفیس است. سریال “آفیس” را میتوان به راحتی یکی از روده بر کننده ترین و همزمان جدی ترین سریال های تاریخ تلویزیون قلمداد کرد. در سریال آفیس ما با چند کارمند ساده و رییس آنها که در یک شرکت تولید کاغذ کار میکنند آشنا میشویم. شاید با خودتان فکر کنید که این خلاصه داستانی، چندان جالب و جذب کننده نیست، اما کافی است تا از فصل اول کوتاه و شش قسمتی آن گذر کنید تا با یکی از برترین تجربیاتی سریالی تان رو به رو شوید.


همچنین بخوانید: بهترین سریال های کمدی قرن 21 ؛ از Modern Family گرفته تا Mindy Project (بخش اول)


سریال آفیس داستان چند کارمند ساده، چند حسابدار احمق، و چند مسئول فروش تلفنی یک شرکت تولید کاغذ است. نکته جالب ماجرا این است که این سریال به شکل مرسوم فیلمبرداری نشده است و در آن از تکنیک “ماکیومنتری” استفاده شده که به آن حالتی شبه مستند گونه میدهد، تا مخاطب مستقیما در جریان اتفاقات داستان قرار بگیرد. البته که چند قسمت طول میکشد تا به این شیوه عادت کنید، اما وقتی به آن عادت کردید دیگر چیزی نمیتواند مانع شما از تماشای رگباری اپیزودهای آن شود.

2- کارآگاه حقیقی (فصل اول)

دومین پیشنهاد ما برای شما، یک سریال جذاب، هیجانی و جنایی با تم فلسفی و روانشناسی است که تماشای آن به هر کس که اهل فیلم و سریال باشد توصیه میشود. حالا که چند روز تعطیلات را میتوانیم بدون نگرانی خاصی، به تماشای آثار مورد علاقه مان مشغول شویم، این ایام بهترین موقعیت برای تماشای این سریال است.


همچنین بخوانید: بهترین سریال‌‌ها با تاثیرگذارترین شخصیت‌ها !!!


داستان این سریال که یکی از بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی است، درباره دو کارآگاه کارکشته است که هرکدام نیز رازهایی را با خود حمل میکنند تا در مورد یک سری قتل های زنجیره ای تحقیق کنند. البته که داستان سریال، در چندین برهه زمانی مختلف به تصویر کشیده میشود و هرکدام از این برهه های زمانی، سوال های بیشتری را در ذهنمان ایجاد میکنند. تعلیق، هیجان، فیلمنامه بسیار قوی و در نهایت کارگردانی و تیم بازیگری درخشان، از عواملی هستند که باید همین حالا به تماشای آن مشغول شوید.

3- خنده در وایکیکی

بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی

“حنده در وایکیکی”، یک سریال واقعا سرگرم کننده و کمدی است که تماشای آن بیشتر به کسانی توصیه میشود که در مقابل آثار غیر هالیوودی گارد نداشته باشند. اگر از این گونه افراد هستید، پس باید بدون معطلی تماشای این سریال را از سر بگیرید. داستان سریال درمورد چند جوان است که یک مسافرخانه را اداره میکنند اما از پس هزینه های آن بر نمی آیند چون مشتری ای به مسافرخانه آنها نمی آید. همچنین این مسافرخانه تنها شغل آنها نیست بلکه هرکدام از آنها رویایی دارد که به دلیل شرایط سخت اجتماعی به سختی میتوانند به آن برسند.


همچنین بخوانید: بهترین سریال‎ های کمدی شبیه سریال Friends که باید ببینید!


به عنوان مثال یکی از آنها میخواهد نویسنده شود و دیگری نیز کارگردان. همچنین نفر سوم نیز آرزوی بازیگری را در سر میپروراند. اما هیچ کدام از این اهداف به آسانی محقق نمیشوند، حالا وضع مسافرخانه شان را هم به یاد بیاورید تا متوجه شوید این سریال چگونه به زیبایی هر چه تمام تر مشکلات جوانان را در قالبی طنز بیان میکند.

البته که سریال به دام کلیشه و شعارزدگی نمی افتد و روند کمدی سریال به حدی بالا است که برخی اوقات فراموش میکنید که در حال تماشای یک سریال طنز اجتماعی هستید. بنابراین تماشای این سریال از چندین و چند جهت در این ایام مناسب است: یکی اینکه بار کمدی سریال کیفیت بالایی دارد و از همان لحظات اول شروع به روده بر کردن شما با دیالوگ های رگباری و منحصر به فرد میکند. دومین مورد این است که در کنار کمدی سطح بالا، به نقد نامحسوس شرایط سخت اجتماعی برای جوانان نیز میپردازد. و سومین مورد نیز تم عاشقانه آن است که با اینکه در تعادل کامل با کمدی سریال است، اما سریال را از یکنواختی نجات میدهد و چه کسی دلش یک سریال کمدی/عاشقانه/اجتماعی خوب در این اوقات نمیخواهد؟

4- تد لاسو

“تد لاسو”، یک سریال فوتبالی بی نظیر است که بار کمدی باکیفیت آن از آن جایی مشخص میشود که بدانیم شخصیت اصلی آن یک مربی فوتبال آمریکایی است!


همچنین بخوانید: بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB که باید ببینید! (قسمت اول)


سریال آمریکایی تد لاسو یکی از سریال های جدید امسال بود که هم مخاطبان و هم منتقدان از راضی بودند و از پارادوکس حاکم در فضای سریال استقبال کرده بودند. داستان سریال تد لاسو درباره فردی است که برای هدایت یک تیم انگلیسی لیگ برتر، از آمریکا به انگلیس می آید در حالی که هیچ آشنایی با فوتبال(البته نه در معنای آمریکایی اش) ندارد. همین مشکل باعث میشود که بارها و بارها از خندیدن به وی درحالی که اصطلاحات فوتبال آمریکایی را با فوتبال اشتباه میگیرد سیر نشویم. تد لاسو به خوبی از تضاد و موقعیت کمدی به کار رفته در سریال نهایت استفاده را میبرد و به جرات میتوان گفت که هر کس که آن را تماشا کرده است به شدت منتظر فصل دوم آن است.

تد لاسو سریالی است که تماشای آن در این ایام حسابی میچسبد! چون نه تنها بر خلاف مخاطبان آمریکایی، ما تمام شوخی های به کار رفته در سریال را به راحتی متوجه میشویم بلکه خود موضوع اصلی داستان یعنی تفاوت فوتبال در نظر یک آمریکایی با یک آسیایی یا اروپایی، تضاد و پارادوکس خنده آوری است که بدون شک میتواند چندین ساعت ما را بخنداند. تد لاسو یک سریال تماما کمدی است و نباید انتظار دیگری از آن داشته باشید.

5- گامبی وزیر

بهترین سریال های 2020 بر اساس IMDb

“گامبی وزیر”،  همزمان یکی از دیده شده ترین و دیده نشده ترین سریال های سال 2020 میلادی است. تقریبا همه میدانند که سریالی به نام گامبی وزیر امسال منتشر شد و تم اصلی آن تحولات درونی یک شطرنج باز نابغه و مسابقات شطرنج وی بود. اما تقریبا عده زیادی هم هنوز آن را تماشا نکرده اند. گامبی وزیر چندروز پیش توانست دو جایزه بهترین مینی سریال و بازیگر اصلی مینی سریال را از مراسم گلدن گلوب از آن خود کند تا تحسین های بیشتری را نیز به دنبال داشته باشد.


همچنین یخوانید: 5 فیلم شبیه سریال “The Queen’s Gambit”که باید تماشا کنید!


گامبی وزیر سریالی است که با تماشای آن نه تنها به راحتی سرگرم میشوید بلکه شطرنج را نیز در هیجانی ترین حالت خود در مدیوم هنر هفتم مشاهده میکنید. تماشای زل زدن های همراه با غرور “آنیا تیلور جوی” به نابغه ترین رقبایش، تنها یکی از بهترین لحظات سریال است. سریال گامبی وزیر درباره دختری است که شطرنج را در یک یتیم خانه، آنهم توسط سرایدار آنجا فرا میگیرد و با گذشت زمان و رشد وی، او یاد میگیرد تا تعادلی را بین مسابقات شطرنج و زندگی ای شخصی اش برقرار کند تا به سرنوشت دیگر نوابغ دچار نشود.

گامبی وزیر از جهت دیگری نیز مناسب این ایام است، این که اعداد اپیزودهای کمی دارد و درواقع یک مینی سریال است. بنابراین با تماشای آن نیازی نیست تا وقت خیلی زیادی را به آن اختصاص بدهید.

۶- پاپ جوان

«پاپ جوان»، از آن مینی سریال های درجه یکی است که هم کمدی بی نظیری دارد و هم پاپ بی نهایت جذابی دارد که شما را با زیر متن عمیقش میخکوب میکند. «جود لا»، بازیگر هالیوودی و کار درست این روزها، چنان در نقش یک پاپ متفاوت و هنجارشکن فرو میرود که حد ندارد. پاپ جوان برای تماشا در ایام نوروز، شدیدا پیشنهاد میشود زیرا هم داستانی که به آن می‌پردازد دست نخورده است و هم تیم فنی و کارگردانی بسیار قدرتمندی دارد که تماشای سریال را چند برابر جذاب تر میکند.

داستان سریال درباره فرد جوانی است که به شکلی غیر منتظره به عنوان جوانترین پاپ تاریخ انتخاب می‌شود و مشکلات وی از جایی شروع میشوند که باقی افراد بالارتبه کلیسا به هیچ عنوان با افکار وی موافق نیستند و هرطور شده می‌خواهند وی را عزل کنند. جذابیت پاپ جوان در این است که یک موضوع مذهبی را انتخاب میکند و آنقدر در آن عمیق می‌شود که دست آخر یکی از برترین سریال ها با تم دینی و مذهبی را تحویل مخاطبان میدهد.


همچنین بخوانید: بهترین مینی سریال های دهه اخیر که حتما باید ببینید!


پاپ جوان به خوبی مشکلات و فساد درون واتیکان را به نمایش میگذارد و ما را با ساز و کار اداره یکی از مهم ترین مراکز دینی تاریخ آشنا میکند، ضمنا اگر هنگام تماشای این سریال به یاد دسیسه چینی ها و بازی های قدرت در سریال «بازی تاج و تخت» افتادید، اصلا تعجب نکنید‌ زیرا این سریال تا این حد گسترده است.

۷- جوخه برادران

بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی

«جوخه برادران»، یکی از برترین سریال های تاریخ به انتخاب وبسایت «Imdb» و یکی از بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی است. همین یک مورد در کنار کوتاه بودن اپیزود های سریال میتواند به اندازه کافی شما را برای تماشای این سریال ترغیب کند. داستان سریال درباره یک گروه چترباز است که قرار است برای حمله به یک منطقه از پیش تعیین شده در آنجا فرود بیایند. اما اوضاع به خوبی پیش نمیرود.


همچنین بخوانید: بهترین سریال های شبکه HBO که باید ببینید! شبکه بازی تاج و تخت و وست ورلد


سریال جوخه برادران نه تنها در ارائه یکی از برترین سریال های اکشن تاریخ موفق ظاهر میشود بلکه پا را فراتر گذاشته و به وضعیت سربازان در جبهه‌های جنگ نیز میپردازد. تهیه کنندگی سریال نیز برعهده «استیون اسپیلبرگ» است که نیازی به معرفی ندارد. بنابراین حضور او در تیم سازندگان سریال، میتواند دلگرمی خوبی برای شما باشد از اینکه قرار است یک سریال با کیفیت را تماشا کنید. بنابراین تماشای یک سریال جنگی در این ایام یکی از واجبات است و شاید بهترین پیشنهاد برای شما همین سریال باشد. اگر عاشق فیلم و سریال های با تم جنگ جهانی هستید، جوخه برادران خود جنس است.

۸_  ریک و مورتی

هنگامی که قصد داشتید این سریال در کنار سریال «آفیس» به کسی معرفی کنید قبلش این جمله را به او بگویید: هنوز آن را تماشا نکرده ای؟

ریک و مورتی هم دقیقا مانند سریال آفیس است، یک سریال معرکه، شاهکار، و روده بر کننده که تصور اینکه کسی نخواهد این دو سریال را به عمد تماشا نکند هم جنایت جنگی محسوب میشود. داستان سریال ریک و مورتی، یکی از بهترین سریال‌ها برای تعطیلات نوروزی درباره یک دانشمند دیوانه و پدر بزرگ دو نوجوان است که قادر است در تمام جهان سفر کند و حتی با موجودات فرازمینی نیز آشنا میشود، آن هم درحالی که هیچ دانشمندی از وجود این تکنولوژی های وی اطلاعی ندارد!


همچنین بخوانید: بهترین سریال های شبیه به ریک و مورتی ؛ از Big Mouth تا Final Space


سریال ریک و مورتی اما در سرگرم کننده بودن تقریبا در نقطه کمال قرار دارد، محال است با تماشای این سریال و شوخی های رگباری آنها، از خنده روده بر نشوید و سریال را متوقف نکنید تا استراحتی به مغزتان بدهید! اما فقط این موارد نیست که سریال ریک و مورتی را جزو خدایان کوه المپ قرار داده است، مهارت و نبوغ سازندگان در این سریال در ارائه موضوعات و تم های تاریک و فلسفی جامعه بشری بوده است.

شاید هنگامی که ریک و مورتی را تماشا میکنید و به شوخی های رگباری آن میخندید،  متوجه این اشارات بی نهایت فلسفی و روانشناسانه نشوید اما هنر سازندگان در حل کردن و تلفیق استادانه تم کمدی و فلسفی به گونه ای است که پس از بازبینی های جدی تر سریال به آنها پی میبرید. برای تماشا یا عدم تماشای سریال ریک و مورتی منتظر هیچ دلیل و منطقی نباشید، فقط باید چند قسمت از آن را تماشا کنید تا خودتان را از یکی از پدیده های قرن اخیر در حوزه سرگرمی محروم نکنید.

۹- خانم میزل شگفت انگیز

«خانم میزل شگفت انگیز»، یک سریال تماما کمدی و استند آپ است که در سرگرم کردن شما با هیچ مشکلی مواجه نمیشود. داستان سریال درباره زن جوانی است که زندگی اش تمام و کمال آن چیزی است که همیشه رویایش را داشته، اما ناگهان همسرش وی را به خاطر یک زن دیگر ترک میکند. حالا وی متوجه میشود که میتواند کمدین موفقی باشد و از این طریق نیز گذشته اش را فراموش کند. بنابراین در سریال، شاهد پرداختن به مشکلات یک زن در جامعه و همچنین سختی هایی که جامعه به وی تحمیل میکند هستیم، و از طرف دیگر سکانس های کمدی سریال به خوبی مدیریت شده اند و یک نقش آفرینی عالی هم از بازیگر نقش اصلی آن داریم، و در نهایت اگر از افرادی هم باشید که از تماشای استند آپ کمدی های متفاوت لذت میبرید، این سریال شانس امتحان کردن را دارد.


همچنین بخوانید: بهترین سریال های 2020 ؛ بهترین سریال هایی که فصل اولشان در 2020 منتشر شد!


۱۰- پادشاهی

دومین سریال کره ای لیست، اما با این تفاوت که این سریال محصول بخش بین‌الملل نتفلیکس است، یک سریال زامبی/بقا محور در یک دوره تاریخی در کشور کره است که جزو برترین سریال های زامبی چندسال اخیر است. «کینگدوم» یا «پادشاهی»، توانسته تحسین های زیادی را دریافت کند و همچنین مخاطبان بسیاری نیز آن را تماشا کردند تا جزو پربازدیدترین سریال های نتفلیکس باشد.

پادشاهی بیش از هر چیز طعم تلخ روند سراشیبی افول سریال «مردگان متحرک» را از یادمان میبرد و خودش را به عنوان بهترین سریال زامبی محور چندسال اخیر به تماشاگران ثابت میکند. داستان سریال درباره فرزند یک پادشاه است که پس از مرگ مشکوک پدرش و توطئه‌های درباریان، او نیز مجبور به فرار میشود اما قبل از آن سریال به دام کلیشه های این چنینی بیافتد، خطر زامبی ها را معرفی میکند و از همان قسمت اول داستان سریال به سرعت جلو می‌رود. سکانس های اکشن و گریم زامبی ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد و با اینکه این سریال محصول کره است اما هیچ تفاوتی با نسخه های باکیفیت هالیوودی ندارد. روند سریال نیز بسیار سریع طی میشود و کمترین لحظه ای در سریال وجود ندارد که کسل کننده باشد.

«پادشاهی»، یک سریال درجه یک زامبی محور از سینمای خشن کره است که نه تنها تجربه جذاب و جدیدی محسوب میشود بلکه سازندگان نهایت استفاده را از این فضای تاریخی برده اند. در مجموع اگر طرفدار سبک محبوب زامبی/بقا محور هستید، بعید است بخواهید تجربه این سریال را از دست بدهید.

مثل همیشه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

در ادامه بخوانید:

بهترین سریال های ابرقهرمانی که باید حتما آنها را ببینید! 

بهترین سریال های جنایی نتفلیکس که حتما باید آنها را تماشا کنید !