در این مطلب با معرفی بهترین سریال های ایرانی در خدمت شما هستیم، با ما همراه باشید. خب در این لیست ما سریال‌های مختلفی رو برای تماشا در تعطیلات نوروز به شما معرفی می کنیم، مثل سریال‌های طنز، درام و …

چیزی که مشخص هست این است که ممکنه شما سریال دیگری رو هم در نظر داشته باشید که می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. پس لطفاً اسم سریال‌های مدنظرتان رو در بخش نظرات برای ما بنویسید.

درضمن در ابتدا سریال های تمام شده، و در آخر سریال های در حال پخش رو برای شما آماده کردیم.


همچنین بخوانید: 20 تا از بهترین فیلم های درام که حتما باید ببینید! (قسمت اول)


1. شهرزاد

سریال شهرزاد

شهرزاد سریالی ۵۹ قسمتی است که در سه فصل و حدفاصل سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ تولید و ‌پخش ‌شده است. کارگردانی این سریال بر عهده آقای حسن فتحی بود.

 آقای علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزد یار، گلاره عباسی، غزل شاکری، مهدی سلطانی، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پور عرب و… از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش نموده‌اند.

شاید بتوانیم شهرزاد را پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی بدانیم. درواقع این سریال شبکه نمایش خانگی را احیا کرد و جانی دوباره به آن داد. برای همین، شهرزاد در لیست بهترین سریال های ایرانی قرار گرفت. البیته دلایل دیگری هم وجود دارد که در ادامه بیان شده‌اند.

شهرزاد سریالی با ماهیت درام است که عاشقانه‌ای زیبا را در پیچ‌وتاب تاریخ بیان می‌کند. شخصیت‌پردازی سریال بسیار خوب انجام‌شده است و حتماً مجذوب کاراکترها می‌شوید. در ضمن نویسندگی این سریال بر عهده آقای حسن فتحی و خانم نغمه ثمینی بوده است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم ها با پایانی شوکه کننده که شما را حیران خواهند کرد!


شهرزاد ایرانی

داستان سریال نیز در مورد دختری به “شهرزاد” است که دانشجوی پزشکی است و قرار است با شخصی به نام “فرهاد” که دانشجوی ادبیات و روزنامه‌نگار است ازدواج کند. شخصیت‌های اصلی سریال علاوه بر شهرزاد و فرهاد، “بزرگ آقا” و ” قباد دیوان‌سالار” نیز هستند. فکر کنم توضیح بیشتر باعث لو رفتن داستان بشود.

یکی از نکات جالب در مورد این سریال تعداد بالای قطعه‌های موسیقی ساخته‌شده برای سریال است. برای سریال شهرزاد ۱۹ قطعه موسیقی توسط ۴ خواننده مطرح کشورمان (محسن چاوشی، علیرضا قربانی، سینا سرلک و امین بانی) اجر شده است. این سریال علاوه بر ایران در کشورهای آلمان و امارات متحده عربی نیز عرضه می‌شد.

امیدوارم در صورت تماشای “سریال شهرزاد” از دیدنش لذت ببرید.

2. در چشم باد

یک از بهترین سریال های ایرانی در چشم باد است، که در ۴۴ قسمت و بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ تولید گردیده است. این سریال در ژانر ملودرام تاریخی است و وقایع سیاسی و تاریخی ایران را در ۳ مقطع زمانی مختلف، در حدود سال ۱۳۰۰ و قیام میرزا کوچک خان، ۱۳۲۰ جنگ جهانی دوم، ۱۳۶۰ جنگ ایران و عراق و فتح خرمشهر را نشان می‌دهد.

داستان فیلم در مورد شخصی به نام “بیژن ایرانی” (با بازی پارسا پیروزفر) است که شامل زندگی این شخص از دوران کودکی تا پیری است. البته روایت فیلم پیوسته نیست و در چند مورد، داستان فیلم به چندین سال بعد می‌رود. محوریت داستان در فاز اول، پدر بیژن است و در این سریال، میرزا حسن ایرانی، پدر بیژن از یاران میرزا کوچک خان است و با استفاده از این ارتباط، بخشی از مبارزات میرزا کوچک خان را نشان داده می‌شود. در فازهای دوم و سوم محور داستان خود بیژن ایرانی است.

از بازیگران این سریال می‌توان به پارسا پیروزفر، کامبیز دیرباز، ماه‌چهره خلیلی، سحر جعفری جوزانی، سعید راد، اکبر عبدی، محمدرضا هدایتی و ستاره صفراوه (بازیگر تاجیک نقش لیلی) اشاره کرد.


همچنین بخوانید: چرا نباید گیم اف ترونز را ببینیم؟


در مورد موسیقی سریال نیز باید بگویم که موسیقی متن “سریال در چشم باد” کاری بسیار زیبا و شنیدنی است. موسیقی متن سریال توسط استاد حسین علیزاده (ایشان برنده ۴ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در جشنواره فجر هستند و ۳ بار نیز نامزد دریافت جایزه گرمی بهترین آلبوم سنتی جهان شده‌اند) ساخته‌شده است. استاد علیزاده با استفاده از عناصر قومی و جغرافیایی توانسته‌اند موسیقی بسیار مناسبی برای “در چشم باد” بسازند. حتی در سال ۱۳۹۲، تمامی قطعات موسیقی این سریال در آلبومی شامل ۲۳ قطعه عرضه گردید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این سریال می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

3. زمانه

سریالی ۴۹ قسمتی است که در سال ۱۳۹۱ از شبکه سه صداوسیما پخش شد. کارگردان این سریال آقای حسن فتحی هستند. “زمانه” در ژانر عاشقانه-اجتماعی ساخته‌شده است. بازیگرانی همچون حمید گودرزی، حسین محجوب، پریناز ایزدیار، مهرانه مهین ترابی و آیدا فقیه زاده از بازیگران این سریال هستند. خانم ایزدیار در این سریال بازی بسیار خوبی داشتند و نامزد دریافت بهترین بازیگر درام تلویزیون در جشن حافظ نیز شدند.

داستان “زمانه” در مورد شخصی به نام بهزاد فروزان فر است که علیه عمویش شکایت می‌کند و محکوم نیز می‌شود ولی رابطه عاطفی بین بهزاد و وکیلش شکل می‌گیرد و این باعث ماجراهایی می‌شود که داستان سریال را شکل می‌دهد.

یکی از نکات جالب در مورد سریال زمانه حضور اعضای “سون بند” در این فیلم هست. “سون بند” علاوه بر بازی کوتاه در سریال، چند ترک زیبا و احساسی نیز برای زمانه خوانده‌اند.


همچنین بخوانید: تئوری‌های‌ پشت داستان فیلم‌ها که بهتر است آن‌ها را بدانید! قسمت اول


4. هیولا

هیولا سریالی ۱۹ قسمتی است که در سال ۱۳۹۸ در شبکه نمایش خانگی ساخته شد. این سریال به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران توانست نظر عموم مردم را جلب کند. هیولا فروش خوبی داشت. نکته بسیار جالب این است که برای اولین بار می‌توانیم اثری از مهران مدیری ببینیم که سیامک انصاری در آن حضور نداشته باشد. این مسئله علاوه بر آقای انصاری در مورد سایر بازیگرانی که در طی سالیان اخیر با مهران مدیری همکاری داشته‌اند؛ نیز صادق است. مهران مدیری برای این سریال از بازیگرانی که اغلب استفاده می‌کرد، استفاده نکرد. هیولا با گروه جدید ساخته شد.

از بازیگران این سریال می‌توان به مهران مدیری، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، شیلا خداداد، محمد بحرانی و … اشاره کرد. موضوع “هیولا”، فساد مالی و اختلاس‌های مالی است و در ژانر طنز سیاسی قرار می‌گیرد.

“هیولا” در بیستمین دوره جشن حافظ، برنده ۴ جایزه شد و همچنین به‌عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی نیز انتخاب گردید.

داستان “سریال هیولا” در مورد آقای هوشنگ شرافت است که معلمی بسیار شریف و پاک دست هست اما شریف ماندن در این دوره، کار بسیار سختی است و همین باعث ایجاد موقعیت‌های طنز بسیاری می‌شود.


همچنین بخوانید: اگر پاترهد هستید، این 14 فیلم از فیلم‎‌های شبیه هری پاتر را از دست ندهید!!


5. هم گناه

سریال هم گناه

سریالی ۲۴ قسمتی که در ۲ فصل از شبکه نمایش خانگی پخش گردید. کارگردانی این سریال بر عهده مصطفی کیانی بود. این سریال نخستین حضور برادران کیانی در شبکه نمایش خانگی است. “هم گناه” توانست در مدت پخشش، دچار ریزش مخاطب نشود و حتی در این زمینه، رشد بسیار زیادی نیز داشت. برای مثال قسمت آخر فصل ۱ در حدود 10 میلیون دقیقه در ۲۴ ساعت اول و قسمت آخر فصل ۲ نیز در حدود 20 میلیون دقیقه در ۲۴ ساعت اول تماشا را ثبت کردند.

“هم گناه” در ژانر اجتماعی- خانوادگی تولید شده و بازیگرانی مثل محسن کیانی، هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، مهدی پاکدل، پدرام شریفی و سوگل خلیق در این سریال زیبا بازی کرده‌اند. نویسندگی سریال نیز بر عهده محسن کیانی و علی کوچکی بوده است. برادران کیانی در چند سال اخیر توانسته‌اند کارهای خوبی بسازند و این روند را در “هم گناه” نیز ادامه داده‌اند.

داستان سریال در مورد خانواده‌ای هست که به ورود یک جوان به زنگی‌شان، ماجرایی‌هایی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. ۳ ترک موسیقی زیبا، توسط آقای علیرضا قربانی برای این سریال اجرا گردیده است. 


همچنین بخوانید: معرفی سریال هم گناه : سریالی دوست داشتنی! 


6. عاشقانه

سریال ایرانی عاشقانه

“عاشقانه” سریالی پرستاره است که در ۱۷ قسمت در شبکه نمایش خانگی توزیع گردیده است. بنا بر اعلام سازندگان سریال، فصل دوم عاشقانه نیز به‌زودی ساخته خواهد شد.

داستان سریال بدین گونه است که با ورود زنی به نام “گیسو” زندگی چند زوج به هم می‌ریزد و آرامش ظاهری آن‌ها از بین می‌رود. از بازیگران “سریال عاشفانه” می‌توان به حسین یاری، مهناز افشار، ساره بیات، محمدرضا گلزار، هومن سیدی، بهار کیان افشار و… اشاره کرد.

 برای فصل اول عاشقانه ۶ ترک موسیقی، توسط فرزاد فرزین و فریدون آسرایی اجراشده است. در ضمن ترک موسیقی “عاشقانه” فرزاد فرزین، به‌عنوان بهترین تک آهنگ سال ۹۵ در جشنواره سالانه “موسیقی ما” انتخاب‌شده است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های بیوگرافی که باید بببینید ؛ کتاب های درسی به اسم زندگی بزرگان


7. پلیس جوان

سریال پلیس جوان

پلیس جوان سریالی پلیسی و معمایی است که تلاش‌های ستوان یونس بهگرد برای کشف راز قتل پدرش را به تصویر کشیده است. پدر ستوان بهگرد، قاضی بوده و به طرز مشکوکی به قتل رسیده است.

این سریال در ۴۲ قسمت و برای شبکه سه سیما ساخته‌شده است. پلیس جوان در سال ۱۳۸۰ تولیدشده اما داستان جذاب و بازی‌های درخشان بازیگران سریال، باعث شد تا از قدیمی بودن سریال (به‌تبع این موضوع کیفیت کم تصویربرداری) چشم‌پوشی کنم. از بازیگران این سریال می‌توان به شهاب حسینی، میترا حجار، پروانه معصومی، داریوش ارجمند، سعید نیکپور، فرهاد اصلانی و مریلا زارعی اشاره کرد. داستان این سریال کمی فضای عاشقانه نیز دارد.


همچنین بخوانید: 10تا از بهترین فیلم های پاد آرمان شهری


8. پریا

 سریال ایرانی پریا

پریا سریالی بسیار آموزنده و آگاهی بخش است. یکی از اهداف ساخت سریال و فیلم علاوه بر ایجاد سرگرمی، انتقال دانش لازم برای زندگی و اصلاح اطلاعات اشتباه در جامعه می‌باشد. پریا سریالی در مورد بیماری ایدز است. این سریال علاوه برای بیان مشکلات خود افراد مبتلابه HIV به بیان مشکلات اطرافیان این افراد می‌پردازد.

به نظرم خودم این سریال فارغ از اینکه در بخش بازیگری یا داستان چه سطحی دارد، تنها با توجه به موضوع بسیار مهمی که دارد، ارزش دیدن دارد. پریا سعی کرده تا تابوها و گاردهایی که نسبت به این بیماری وجود دارد را بشکند. این سریال شروع خوبی برای کار است. برای همین پریا یکی از بهترین سریال های ایرانی ساخته شده در دهه اخیر است

بازیگرانی همچون لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، محمود پاک‌نیت، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، رامتین خدا پناهی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. پریا سریالی در ژانر درام، رمانتیک و پزشکی است که در ۳۶ قسمت ساخته‌شده است.


همچنین بخوانید: فصل دوم سریال The Mandalorian ؛ تمام اطلاعاتی که داریم و نداریم! 


9. ساختمان پزشکان

سریال ساختمان پزشکان

ساختمان پزشکان سریال طنزی است که در ۵۷ قسمت از شبکه سه سیما پخش شد. کارگردانی این سریال بر عهده سروش صحت بود و نویسندگی این سریال بر عهده گروهی متشکل از پیمان و مهراب قاسم‌خانی علیرضا ناظر، حمید برزگر، امیر برادران، سروش صحت بود که سرپرستی تیم نویسندگی بر عهده پیمان قاسم‌خانی گذاشته‌شده بود.

ساختمان پزشکان بیانگر داستان زندگی دکتر نیما افشار است که روانشناسی خوانده و در هر قسمت درگیر ماجراهایی می‌شود. ساختمان پزشکان از بهترین سریال های ایرانی طنز است که توانسته رضایت طیف گستره‌ای از بینندگانش را فراهم کند. شخصیت خانم شیرزاد (با بازی شقایق دهقان) یکی از ماندگارترین شخصیت‌های تلویزیونی است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های 2020 که به درستی ارزش آنها کشف نشد!(قسمت اول)


10. هوش سیاه

سریال هوش سیاه

سریالی ۴۱ قسمتی است که در ۲ فصل و به کارگردانی مسعود آب پرور و نویسندگی آرش قادری برای شبکه سه سیما تولیدشده است. آقای آب پرور در سال ۱۳۸۴ با ساخت فیلم سینمایی “قتل آنلاین” به مسائل مربوط به اینترنت و جرایم سایبری که تاکنون کارهای هنری کمی در مورد این موارد ساخت شده است، پرداخته بودند. در سریال هوش سیاه نیز به ادامه آن کار پرداختند.

در هوش سیاه ما شاهد تقابل سرگرد احمدی و گروهش با یک نابغه کامپیوتر به نام جمشید کاظمی هستیم. این تقابل داستان اصلی سریال در طول دو فصل است و در کنار این داستان اصلی، در طول سریال داستان‌های مکملی با موضوعاتی مثل هک شدن اطلاعات، بلوتوث و کلاً مسائل مربوط به اینترنت مطرح می‌شوند.

در سال ۱۳۹۲ سری دوم این سریال ساخته شد و توانست بخش عمده ایرادهای سری اول را رفع کند. سریال هوش سیاه، یک سریال جذاب است و علاوه بر جذابیت، بار آموزشی نیز دارد.

از بازیگران این سریال می‌توان به حسین یاری، کیکاووس یاکیده، کمند امیرسلیمانی، سودابه بیضایی، ارسلان قاسمی اشاره کرد.

11. کرگدن

سریال کرگدن

کرگدن سریالی است که به کارگردانی کیارش اسدی زاده در سال ۱۳۹۸ برای شبکه نمایش خانگی ساخته شد و یکی از بهترین سریال های ایرانی محسوب می شود. کرگدن  مخفف ۵ اسم کاظم، رها، گیسو، دانیال و نوید است. از بازیگران کرگدن می توان به مصطفی زمانی، سارا بهرامی، زین العابدین پوریا رحیمی سام، پانیپال شومون، پانته آ پناهی، الهام کردا و مهدی کوشکی اشاره کرد. سریال کرگدن در یک فصل و در ۲۶ قسمت تولید شده است. داستان کرگدن در مورد چند جوان است که  به واسطه مهارت ‌ایشان وارد چالشی به نام آدرنالین می‌شوند.این جانش باعث شکل‌گیری رفاقتی میان آنها می‌شود اما در ادامه ماجرا های غیرقابل پیش بینی برای آنها را میخورد مثلاً کاراکتر نوید در موتورسواری تبحر زیادی دارد و یا سار در رشته پارکور فعالیت می‌کند.

کرگدن یک فیلم اکشن و اجتماعی است و توانست در مدت پخشش نظرات خوبی از سوی مخاطبانش به دست آورد. همچنین بررسی قسمت به قسمت سریال کرگدن را می توانید در مجله وارونه بخوانید.

12. مانکن 

سریال مانکن

مانکن سریالی در ژانر درام اجتماعی است. نویسندگی مانکن برعهده‌ی بابک کایدان بوده است.

مانکن گریزی به نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی مختلف جامعه و مقایسه افراد ثروتمند با طبقه کم درآمد جامعه پرداخته است. محوریت مانکن رابطه عاشقانه کاوه و همتا است که این رابطه تحت تاثیر مشکلات اجتماعی و اقتصادی با چالش‌های زیادی مواجه میشود.

از بازیگران مانکن می‌توان به محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، حسین پاکدل، الهام پاوه نژاد، شبنم قلی خانی و نفیسه روشن اشاره کرد.

فیلمو میزان تماشای آنلاین هر قسمت مانکن را به طور میانگین ۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دقیقه اعلام کرده است. با توجه به این آمار سریال مانکن در جایگاه پربیننده ترین سریال نمایش خانگی قرار می‌گیرد. بررسی قسمت به قسمت سریال مانکن را می توانید در مجله وارونه بخوانید.

13. ساخت ایران

ساخت ایران

سریالی ۴۰ قسمتی است که در دو فصل ساخته‌شده است. فصل اول ساخت ایران در سال ۱۳۹۰ و فصل دوم نیز در ۱۳۹۷ در شبکه نمایش خانگی عرضه گردیده است. عوامل سریال ساخت ایران اعلام کرده‌اند که فصل سوم نیز به‌زودی ساخته خواهد شد.

از بازیگران این سریال می‌توان به امین حیایی، محمدرضا گلزار، محسن کیانی، سحر دولت شاهی، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر و … اشاره کرد.

نویسندگی فصل اول ساخت ایران بر عهده خشایار الوند، آرش قادری و پیمان قاسم‌خانی بود.

شخصیت اصلی داستان، غلام علی جعفر زاده (با بازی امین حیایی) است که خودش را به‌جای یک دانشمند جامیزند و در ادامه اتفاقات بامزه‌ای برای این هنرمند اتفاق می‌افتد.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی فیلم عرق سرد ؛ فیلمی با جسارت در بیان دغدغه های اجتماعی


14. میوه ممنوعه

بهترین سریال های ایرانی

سریالی ۳۱ قسمتی است که در سال ۱۳۸۶ در ماه رمضان از شبکه دو پخش شد. داستان این سریال در مورد شخصی متدین به نام حاج یونس می‌باشد. حاج یونس در تجارت بسیار به اصول دینی پایبند است. اما اتفاقاتی در زندگی‌اش می‌افتد که مجبور به گرفتن تصمیماتی سخت می‌شود. میوه ممنوعه روایت آدم‌های خاکستری است. آدم‌های خاکستری ما هستیم؛ گاهی تصمیمات درست می‌گیریم و گاهی نیز تصمیمات اشتباهی می‌گیریم.

از بازیگران این سریال می‌توان به علی نصیریان، هانیه توسلی، گوهر خیراندیش، طناز طباطبایی، امیر جعفری، عمار تفتی، کاظم بلوچی و نیما رئیسی اشاره کرد. موسیقی متن سریال ممنوعه توسط احسان خواجه امیری ساخته‌شده است و توانست به محبوبیت خوبی برسد.


همچنین بخوانید: فیلم های آخر الزمانی که تا کنون ندیده اید ،اما حتما باید ببینید!


15. لیسانسه‌ها (فوق لیسانسه‌ها)

 سریال لیسانسه ها

سریالی طنز و زیبا است که در ۹۶ قسمت و در سه فصل (فصل اول و دوم بانام لیسانسه‌ها و فصل سوم بانام فوق لیسانسه‌ها) به کارگردانی سروش صحت از شبکه سه پخش شد. این سریال طنز داستان ۳ رفیق را روایت می‌کند که هرکدام درگیر ماجراهایی هستند. استقبال از این سریال در فصل اول و دوم بسیار بالابود ولی در فصل سوم شاهد کاهش کیفیت سریال نسبت به دو فصل اول هستیم.

از بازیگران این سریال می‌توان به هوتن شکیبایی، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، بهنام تشکر، بیژن بنفشه خواه متین ستوده، رؤیا میرعلمی اشاره کرد.

نویسندگی این سریال بر عهده سروش صحت وایمان صفایی بود.


همچنین بخوانید: فیلم‌های شبیه Tenet که نباید از دست‌شان بدهید!


16. پایتخت

 بهترین سریال های ایرانی

سریال پایتخت یک ار بهترین سریال های ایرانی است که به‌اندازه تمام سریال‌های معرفی‌شده حرف برای گفتن دارد. پایتخت در ۶ فصل و ۹۸ قسمت ساخته‌شده است. فصل اول پایتخت در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان فیلم نوروزی از شبکه ۱ پخش شد. پس از موفقیت این فصل مدیران صداوسیما تصمیم به ساخت ادامه سریال گرفتند.(در آن زمان ساخته‌شدن یک سریال در چندین فصل، معمول نبود)

پس از موفقیت دوباره پایتخت فصل‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم این سریال نیز ساخته شد و گویا قرار است فصل هفتم نیز در آینده ساخته شود.

طراح داستان پایتخت محسن تنابنده است که خودش نیز نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را ایفا می‌کند. در کنار آقای تنابنده، نویسندگان دیگری نیز در هر فصل با ایشان همکاری داشتند؛ مثل امیرحسین قاسمی، خشایار الوند و حسین وارسته. هر فصل داستان متفاوتی دارد ولی شخصیت‌های داستان مربوط به یک خانواده مازندرانی است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ایرانی از نظر IMDB که باید آنها را ببینید! 


از بازیگران این سریال میتوان به محسن تنابنده، احمد مران فر، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاج عبدالهی، مهران احمدی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی اصل، علیرضا خمسه اشاره کرد. علاوه به راین بازیگران در هر فصل بازیگران دیگری نیز به پایتخت اضافه شدند ولی بیشتر از یک یا دو فصل حضور نداشتند.

موسیقی متن پایتخت نیز توسط آریا عظیمی نژاد (دوار برنامه عصر جدید) ساخته‌شده و می‌توان تسلط آریا عظیمی نژاد بر نواها و سازهای محلی را حس کرد.

17. سیاوش 

سیاوش جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است. فعلا تا حالا دو قسمت از این سریال عرضه شده . ظاهرا این سریال یک سریال اجتماعی است. سیاوش از حضور ستاره هایی مثل میلاد کی مرام، رضا کیانیان، مجید صالحی ( نقش کاملا جدی دارد) و ترلان پروانه بهره میبرد. فعلا نمیتوان در مورد کیفیت سریال نظر قطعی داد ولی در دو قسمت اول سریال خوبی بوده.


همچنین بخوانید: بررسی سریال سیاوش _نگاهی به دو قسمت ابتدایی


18. قورباغه 

بهترین سرایال های ایرانی

قورباغه تازه‌ترین کار هومن سیدی است که حاشیه هایش قبل از عرضه‌اش شروع شد. قورباغه چندین بار دچار تاخیر در شروع عرضه شد؛ ولی در نهایت در 3 دی ماه 1399 عرضه گردید. قورباغه شروع خوبی داشت توانست مخاطبش را رازی نگه دارد به قولی خفن بودن قورباغه باعث شد تا در لیست بهترین سریال های ایرانی قرار بگیرد. هومن سیدی بازهم توانست با استفاده از خلاقیت خوبش، کار خوبی خلق کند. از بازیگران قورباغه میتوان به نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولت شاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان و آناهیتا افشار اشاره کرد.

داستان قورباغه از این قرار است که سه دوست با استفاده از اسلحه دزدی یک مامور از خانه همکلاسی سابق شان اقدام به دزدی میکنند اما اتفاقات خیلی عجیبی رخ میدهد که داستان سریال به طور کلی عوض می‌شود.


همچنین بخوانید: سریال قورباغه :نقد و بررسی قسمت اول


19. خوب، بد ، جلف : رادیو اکتیو

پس از ساخت دو فیلم سینمایی، حالا داستان زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی با یک سریال ادامه خواهد یافت. “خوب، ید ، زشت: رادیو اکتیو ” سریال تازه ای است که به دنبال داستان 2 قسمت سینمایی ساخته شده است. قسمت های اول این سریال می ناامیدکننده بود.اما با گذشت زمان داستان وکیفیت سریال بهتر شده است. زوج پژمان و سام یک زوج موفق در عرصه کمدی است. در این سریال پژمان و سام توسط چچن‌ها دزدیده می‌شوند و در قسمت‌های ابتدایی تلاش های آن ها برای فرار، نشان داده می‌شود.

سام درخشانی، پزمان جمشیدی، حامد کمیلی، فرهاد آئیش، مارال فرجاد، گوهر خیراندیش، امیر مهدی ژوله و محمد بحرانی از بازیگران این سریال هستند. این سریال توسط فیلمو عرضه می‌شود.


همچنین بخوانید: بررسی سریال خوب، بد، جلف ؛ چنگ انداختن روی طنابی پوسیده 


20. ملکه گدایان 

بهترین سریال های ایرانی

حسین سهیلی زاده پس از موفقیت هایی که در سریال های باران و مانکن به دست آورد حالا با یک محصول تازه به شبکه نمایش خانگی برگشته است. ملکه گدایان شروع خوبی نداشت و بازی های ضعیفی از سوی بازیگران را شاهد بودیم. امیدوارم که آقاس سهیلی زاده بتواند این سریال را احیا کند.

از بازیگران این سریال می‌توان به باران کوثری، آرمان درویش، الهام کردا، رویا نونهالی ، فرزاد فرزین و محمدرضا غفاری اشاره کرد.

همچنین بخوانید: نقد ملکه گدایان _ نگاهی به چهار قسمت ابتدایی

دوستان این لیست به‌هیچ‌وجه کامل نیست و می‌توان سریال‌های زیادی را به عنوان بهترین سریال های ایرانی در این لیست قرار داد. لطفاً اگر شما سریال دیگری در نظر دارید؛ حتماً در بخش نظرات برایمان بنویسد.