دوستان به شما پیشنهاد می کنم حتما بهترین سریال های برگرفته از کتاب رو ببنید چون یکی از منابع فوق العاده برای ساخت فیلم و یا سریال، کتاب ها هستن. تا حالا فیلم های بسیار خوبی از روی کتاب ها ساخته شدن برای مثال میشه به مجموعه فیلم های هری پاتر (harry potter) و ارباب حلقه ها (lord of the rings) اشاره کرد که هم کتابهاشون و هم فیلم ها طرفداران بیشماری دارن.

ما در این مطلب به شما هشت مورد از بهترین سریال های برگرفته از کتاب رو معرفی می کنیم که حتما از دیدنشون لذت می برید.

قبل از اینکه شروع به خوندن کنید خوبه بدونید که این سریال ها بدون هیچ ترتیبی معرفی شدن و همشون از کیفیت بالایی برخوردار هستن.

1 . بازی تاج و تخت _ Game Of Thrones

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:HBO

سال های پخش:از 2011 تا 2019

تعداد فصل ها:هشت فصل

بازیگران:Emilia Clarke, Lena Headey, Peter Dinklage

تهیه کننده:Daniel Brett Weiss

حتی اگر این سریال رو ندیده باشید هم حتما با سر و صدایی که فصل آخر سریال به پا کرد، اسمش به گوشتون خورده و این یکی از بهترین سریال های برگرفته از کتاب هستش. این سریال از روی سری رمان های نغمه آتش و یخ (A Song of Ice and Fire) نوشته جرج.آر.آر.مارتین ساخته شده که داستان نبرد چند خاندان مختلف بر سر پادشاهی یک سرزمین در دنیایی فانتزی و بی رحمه.



اگه شما هم از کسانی هستین که از دو فصل آخر سریال ناراضی بودید بهتون پیشنهاد میکنم سراغ خوندن کتاب های این مجموعه برید. چون هم داستان کاملتری داره و هم اینکه در خوندن کتاب لذتی هست که توی دیدن فیلم و سریال نیست.

2 . 13 دلیل برای اینکه _ 13Reasons Why

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:Netflix

سال های پخش:از 2017 تا 2019

تعداد فصل ها:سه فصل(فصل سوم پاییز 2019 پخش میشه)

بازیگران:Katherine Langford،Justin Prentice،Dylan Minnette

تهیه کننده:Brian Yorkey

این سریال از اون سریال های عالیه که ساختنش فقط از عهده نتفلیکس بر میاد، مخصوصا اینه که همه قسمت هاش رو پشت سر هم ببینید. سریال از روی کتابی به همین نام نوشته شده توسط جی اشر ساخته شده که از رمان های پرفروش هم هست و در سال 2007 منتشر شده بوده.

داستان سریال (و کتاب) درباره خودکشی دختری دبیرستانی به نام هانا بیکر و دلایل اونه که توسط خودش درون سیزده نوار ضبط شده که هر نوار درباره یکی از افرادیه که به نوعی مقصر حودکشی هانا هستند.

3 . تو _ you

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:Lifetime(به تازگی این سریال توسط Netflix از Lifetime خریداری شده)

سال های پخش:2018

تعداد فصل ها:یک فصل

بازیگران:Elizabeth Lail, Luca Padovan, Penn Badgley

تهیه کننده:Greg Berlanti

این سریال از اون سریالای روانشناختی قشنگه که کمتر مورد توجه قرار گرفته ولی به نظر من واقعا قشنگه و باید توی لیست بهترین سریال های برگرفته از کتاب وجود داشته باشه. داستان سریال درباره جوانی به نام جو گلدبرگ هست که توی یک کتابفروشی کار میکنه.



یک روز دختری وارد کتابفروشی میشه و جو به اون علاقمند میشه طوری که برای به دست آوردنش دست به هر کاری میزنه حتی قتل! یک نکته که تقریبا امضای سریال هست صدای توی ذهن جو هستش که منطق انجام کارها توسط جو رو برای بیننده میگه و باعث میشه بیننده بهتر بفهمه که توی ذهن جو چی میگذره که این کارها رو انجام میده. این سریال از روی رمانی به همین نام نوشته Caroline Kepnes ساخته شده.

4 . مجموعه اتفاقات نا گوار _ A Series of Unfortunate Events

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:Netflix

سال های پخش:از 2017 تا 2019

تعداد فصل ها:سه فصل

بازیگران:Malina Weissman, Neil Patrick Harris, Patrick Warburton

تهیه کننده:Barry Sonnenfeld

سریالی ساخته شده توسط نتفلیکس که از روی مجموعه رمان های بسیار پرفروش و پرطرفدار A Series of Unfortunate Events(مجموعه ماجراهای ناگوار) نوشته لمونی اسنیکت ساخته شده. از نکات خوب سریال وفاداری کامل اون به کتابه و حتی گریم های شخصیت ها هم به شکلی طراحی شده که به توصیفات کتاب نزدیک باشه.

داستان سریال درباره سه کودک از خانواده ای پولداره که یک روز پس از یک آتش سوزی والدین خودشون رو از دست میدن و سرپرستی اون ها به افراد مختلفی سپرده میشه همچنین کنت اولاف شرور هم به دنبال ارثیه آنهاست که پس از هجده سالی به اون ها میرسه.

5 . شرلوک _  Sherlock

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:BBC One

سال های پخش:از 2010 تا 2017

تعداد فصل ها:چهار فصل

بازیگران:Benedict Cumberbatch,Martin Freeman,Amanda Abbington

تهیه کننده:Mark Gatiss

اقتباسی مدرن از سری رمان های کلاسیک شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل که ماجراهای یک کاراگاه خصوصی به نام شرلوک هلمز و دستیارش دکتر جان واتسون را در راه حل پرونده های قتل و جنایت روایت میکنه. این سریال دارای یک تیم بازیگری فوق العاده هم هست که میتونن به تنهایی شما رو مجاب به دیدن سریال کنن مثل بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن.



6 . دروغ های کوچک بزرگ _ Big Little Lies

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:HBO

سال های پخش:از 2017 تا 2019

تعداد فصل ها:دو فصل

بازیگران:Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Shailene Woodley

تهیه کننده:David E. Kelley

این سریال در ابتدا به صورت یک مینی سریال و در قالب یک فصل از شبکه hbo پخش شد، اما به دلیل استقبال بسیار خوب مخاطبان و منتقدین برای فصل دوم هم تمدید شد. داستان سریال درباره والدین یک عده کودک و مشکلات زندگی اونهاست و در کنار اون در سریال یک قتل هم وجود داره، ولی تمرکز اصلی سریال بر روی همون مشکلات عادی هستش که والدین برای تربیت فرزندانشون با اونها مواجه میشن. این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته لیان موریارتی ساخته شده.

7 . سرگذشت ندیمه _ The Handmaid’s Tale

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:Hulu

سال های پخش:از 2017 تا اکنون

تعداد فصل ها:سه فصل

بازیگران:Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Yvonne Strahovski

تهیه کننده:Bruce Miller

این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته مارگارت اتوود ساخته شده، که داستان اون در دنیایی روایت میشه که یک فرقه مذهبی از طریق کودتا کنترل آمریکا رو به دست میگیرن و حکومتی به اسم گیلیاد رو تشکیل میدن. این سریال داستان بسیار تیره و تاریک و پر از غمی رو روایت می کنه پس اگه دل ندارید سراغش نرید.



8 . بیگانه _ Outlander

بهترین سریال های برگرفته از کتاب

شبکه پخش کننده:Starz

سال های پخش:از 2019 تا 2014

تعداد فصل ها:چهار فصل(برای دو فصل دیگر هم تمدید شده)

بازیگران:Caitriona Balfe, Duncan Lacroix, Sam Heughan

تهیه کننده:Ronald D. Moore

این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته شده توسط دایانا گابالدون ساخته شده و داستان یک پرستار جنگی در سال 1945 وسط جنگ جهانی دوم رو روایت میکنه که طی اتفاقی به سال 1743 و وسط جنگ داخلی جکوبایت‌ها منتقل میشه. اونجا با جد همسرش روبرو میشه که اتفاقات زیادی رو براش رقم میزنه.

در ادامه بخوانید: