با معرفی بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass همراه ما باشید! اگه اهل انیمه دیدن باشید، حتما اسم Code Geass به گوشتون خورده و یا بهتر از اون، کد گیاس رو دیدید و میدونید الان قراره درباره چی صحبت کنیم. داستان کد گیاس در دنیایی جریان داره که در اون، امپراتوری بریتانیا، ژاپن رو تبدیل به مستعمره خودش کرده و اسم منطقه یازده رو بر روی اون گذاشته. ژاپنی ها هم اصلا از این وضعیت راضی نیستن و دنبال فرصتی برای شورش میگردن. این وسط یکی از شاهزاده های بریتانیایی به اسم لولوش که مادرش کشته شده و خودش هم کشته پنداشته میشه، همراه با خواهرش در بین مردم زندگی میکنه. 

جدیدترین اخبار کدگیاس » انیمه سینمایی Code Geass: Rozé of the Recapture معرفی شد + تریلر و اطلاعات تکمیلی 

یک روز لولوش صاحب قدرتی به اسم گیاس میشه که بهش توانایی کنترل مردم رو میده(البته این توانایی بینهایت قدرتمند، محدودیت هایی هم داره!). در ادامه لولوش با پنهان کردن هویت واقعی خودش و با گذاشتن نقاب، از صفر شروع به تشکیل گروهی میکنه تا بریتانیا رو سرنگون کنه و دنیای بهتری برای خواهرش بسازه. البته بدونید که داستان خیلی خیل پیچیده تر از این حرف هاست و این فقط یک توضیح بدون اسپویل از اوایل داستانه.


در ادامه بخوانید »


اگه از کسی که کد گیاس رو دیده بپرسید بزرگترین و پراهمیت ترین ویژگی Code Geass که اون رو اینقدر محبوب کرده چیه، بدون شک میگه لولوش! لولوش به عنوان شخصیت اصلی، برعکس اون چیزی که ممکنه از خلاصه داستان بفهمید، یک قهرمان نیست، بلکه ضدقهرمانیه که برای رسیدن به هدفش از هیچ کاری دریغ نمیکنه. از همون نوع آدم هایی که به نظرش هدف، وسیله رو توجیه میکنه. و البته داستان هم دائما این طرز فکر لولوش رو به چالش میکشه تا بهش بفهمونه ارزش جون انسان ها بیشتر از این حرفاست (ولی کو گوش شنوا؟!).

از ویژگی های دیگه کد گیاس میشه به نبرد های سیاسی و استراتژی اون اشاره کرد. در دنیای کد گیاس قدرت مبارزه مفید هست، اما چیزی که مفیدتره  پیشبینی حرکات دشمن و آماده بودن برای ضد حمله زدنه. روابط سیاسی هم مخصوصا در فصل دوم پررنگتر میشن که جذابیت جدیدی رو به Code Geass میده.

شخصیت ها هم همه متفاوت هستن و اکثرا حرف های زیادی برای گفتن دارن. از خود لولوش که از ظلمی که خودش و خواهرش دیدن خسته شده و با انگیزه های شخصی قیام خودش رو شروع میکنه و تقریبا میشه گفت اون اوایل مردم ژاپن رو هم گول میزنه، تا سوزاکو که به عنوان یک ژاپنی از بچگی به عنوان دوست نزدیک تر از برادر به لولوش کارش رو شروع میکنه و در ادامه با پیوستن به مبارزین بریتانیایی در نقطه مقابل لولوش قرار میگیره. این ها تنها دو مورد از شخصیت های جذاب کد گیاس هستن.



حالا با توجه به این ویژگی ها میریم سراغ بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass که طرفداران این انیمه نباید از اون ها غافل بشن.

House of Cards (خانه پوشالی)

سریال های شبیه انیمه Code Geass

شبکه پخش کننده: Netflix

تعداد فصل ها: شش فصل

سازنده: Beau Willimon

بازیگران: Robin Wright, Kevin Spacey, Michael Kelly

یادتونه گفتیم یکی از ویژگی های اساسی کد گیاس مربوط میشه به بازی های سیاسی و استراتژی که توی کل داستان در جریانه؟ خبر خوش اینه که اگه این ویژگی کد کیاس رو دوست داشتید و دنبال دیدن همین موضوع در مقیاس بزرگتر و پیشرفته تری هستید، همین الان باید برید سراغ «خانه پوشالی». علاوه بر بازی های سیاسی، شخصیت اصلی سریال یعنی فرانک آندروود (با بازی خیره کننده کوین اسپیسی) هم نقطه اشتراکیاتی با لولوش داره.

همونقدر که کد گیاس رو با لولوش میشناسن، خانه پوشالی هم با فرانک آندروود (دقیق تر بگیم کوین اسپیسی) شناخته میشه که نشون از جذابیت و کاریزمای شخصیت اصلی «خانه پوشالی» داره. فرانک آندروود و لولوش هردو برای رسیدن به هدفشون از هیچ کاری دریغ نمیکنن و این ویژگی هم به شدت روی شخصتشون نشسته که جذابیت و غیرقابل پیشبینی بودن اون ها رو دوچندان کرده. در نهایت خانه پوشالی از بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass هست که میتونید پیدا کنید.

You (تو)

سریال های شبیه انیمه Code Geass

شبکه پخش کننده: Lifetime و Netflix

تعداد فصل ها: دو فصل

سازنده: Greg Berlanti

بازیگران: Elizabeth Lail, Luca Padovan, Penn Badgley

شاید وسعت و بزرگی داستان «تو» به عظمت کد گیاس نرسه، ولی شخصیت اصلی این سریال میتونه برای علاقمندان به لولوش شدیدا جذاب باشه. جو، شخصیت اصلی سریال مثل لولوش که در ابتدا تمام کارهای بد و خوبش به خاطر علاقش به خواهرش بود، تمام کارهاش به خاطر علاقش به دختر مورد علاقش یعنی بک هست. حالا درسته که جو بخاطر بک انقلاب راه نمیندازه، ولی خب نمیشه از ارزش کارش کم کرد.

«تو» داستان داستان جو گلدبرگ، جوان کتابخون و باهوشیه که از درون، یک روانی فوق باهوشه. جو و گذشته تاریکی که داره، به سمت دختری به اسم بک جذب میشن که باعث میشه جو شروع به انجام کارهایی کنه که به نظر خودش به صلاح بک هست؛ اگرچه ممکنه اون کارها وحشتناک باشن!

Sherlock (شرلوک)

سریال های شبیه انیمه Code Geass

شبکه پخش کننده: BBC One

تعداد فصل ها: چهار فصل

تهیه کننده: Mark Gatiss, Steven Moffat

بازیگران: Benedict Cumberbatch ,Martin Freeman ,Amanda Abbington

یکم هم از جبهه تاریک شخصیت لولوش فاصله بگیریم! لولوش شخصیت باهوشی بود و در این هم هیچ شکی نیست. حالا اگه دنبال شخصیت باهوش میگردید، باید برید به خیابون بیکر و دنبال خونه B221 بگردید. وقتی که پیداش کردید در بزنید و اگه توی یه دنیای خیالی زندگی کنید، احتمالا کاراگاه خصوصی، شرلوک هلمز در خونه رو باز میکنه!

در ادامه بخوانید » برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی!

از این حرف ها که بگذریم، شرلوک از بهترین سریال های جنایی کاراگاهی ایه که میتونید پیدا کنید. در بین پرونده های جنایی فوق پیچیده ای که به دست شرلوک هلمز میرسه، به روابط بین شخصیت ها و مخصوصا جان واتسون که نزدیکترین دوست شرلوکه هم به خوبی پرداخته میشه که جذابیت سریال رو دوچندان کرده.

Dexter (دکستر)

سریال های شبیه انیمه Code Geass

شبکه پخش کننده: ShowTime

تعداد فصل ها: هشت فصل

سازنده: James Manos Jr

بازیگران:  Michael C. Hall, Jennifer Carpenter, David Zayas

یه بخش مهم دیگه از کد گیاس، زندگی دوگانه لولوش بود؛ بخشی از زندگی لولوش به صورت یک دانش آموز ساده در مدرسه بود که باید به کارهای کاملا عادی مشغول باشه، و بخش دیگه هم مربوط به زمان هایی میشد که لولوش در قامت زیرو فرو میرفت و به عنوان رهبر شورشیان بر علیه امپراتوری بریتانیا فعالیت میکرد؛ سخت ترین قسمت کار هم این بود که باید بین این دو قسمت تعادل برقرار میکرد تا کسی متوجه زندگی دوگانه اون نشه.

دکستر هم تقریبا همینطوره. دکستر درباره مامور پلیسیه که به دلیل اتفاقاتی که در کودکی براش رخ داده دچار اختلالات روانی و اعتیاد به قتل شده و بعد از مدتی به این نتیجه میرسه که بهترین راه چاره برای مهار این اختلالش توی کشتن افراد گناهکار و مجرمینه! خصوصیت دکستر که اون رو به لولوش نزدیکتر میکنه هم همینه که دکستر باید تعادلی رو بین دو شخصیت (یا دو نوع زندگی) خودش برقرار کنه و کسی هم نفهمه که کاسه ای زیر نیم کاسه اونه!

Breaking Bad (بریکینگ بد)

سریال های شبیه انیمه Code Geass

شبکه پخش کننده: AMC

تعداد فصل ها: پنج فصل

تهیه کننده: Vince Gilligan

بازیگران: Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn

رسیدیم به آخرین مورد از لیست بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass! همین الان بگم که اگه هنوز بریکینگ بد رو ندید، حتی اگه دنبال سریال های شبیه کد گیاس هم نیستید اون رو ببینید؛ اصلا شما اگه تونستید یک لیست از بهترین سریال های تلوزیون بنویسید و بریکینگ بد توی اون نباشه، هرچی دلتون خواست بهم بگید!

نقطه تشابه بریکینگ بد و کد گیاس برمیگرده به انگیزه های شخصیت های اصلی هر دو سریال هم والتر وایت و هم لولوش برای بهتر کردن وضع زندگی عزیزانشونه که تصمیم میگیرن فعالیت های اصلی خودشون رو شروع کنن. حالا یکی زده تو کار مواد مخدر و یکی دیگه هم زده توی کار براندازی امپراتوری بریتانیا! هر دو لولوش و هایزنبرگ هم کارشون رو از صفر شروع میکنن و فقط باید ببینید که کارشون به کجاها میکشه!


ممنون از اینکه با معرفی بهترین سریال های شبیه انیمه Code Geass همراه ما بودید. حتما نظرات و پیشنهادات خودتون رو از طریق بخش کامنت ها با ما درمیون بزارید.