با معرفی بهترین سریال های شبیه سریال Money Heist همراه ما باشید. Money Heist ،La casa de papel، خانه کاغذی و یا سرقت پول. با هر اسمی که بشناسیدش حتما میدونید این سریال یکی از پدیده های نتفلیکسه و توی سه فصلی که ازش پخش شده تونسته موفقیت بزرگی برای نتفلیکس به ارمغان بیاره. تازگی ها هم فصل چهارم این سریال منتشر شده و به همین بهانه میخوایم سری بزنیم به بهترین سریال های شبیه سریال Money Heist که طرفدارای این سریال میتونن ببیننشون و لذت ببرن. 


میتویند ویدیو تهیه شده از این مطلب رو در ادامه تماشا کنید.


این سریال همونطور که احتمالا تونستید از اسم های کاملا متفاوتش حدس بزنید، جزو محصولات غیر انگلیسی زبان نتفلیکسه و تونسته درکنار Dark (تاریک)، پرچم سریال های غیرانگلیسی زبان نتفلیکس رو بالا نگه داره. داستان درباره یک گروه تشکیل شده از خلافکارانی کاملا متفاوته که به رهبری فردی با اسم مستعار پروفسور قصد دارن بزرگترین سرقت تاریخ اسپانیا رو به انجام برسونن. 

در ادامه سریال های شبیه سریال Money Heist رو معرفی میکنیم و ویژگی های مشترکشون رو هم مرور میکنیم.

Prison Break (فرار از زندان)

سریال های شبیه سریال Money Heist

  • شبکه پخش کننده: FOX
  • تعداد فصل ها: پنج فصل
  • سازنده: Paul Scheuring
  • بازیگران: Dominic Purcell, Wentworth Miller, Amaury Nolasco

هرجا که صحبت از سریال La casa de papel میشه، اسم «فرار از زندان» هم به عنوان سریالی که بیشترین نقاط مشترک رو با «سرقت پول» داره میاد وسط. حالا واقعا اینقدر به همدیگه شبیه هستن؟ باید گفت بله. هرکس که فرار از زندان و «سرقت پول» رو دیده میتونه این حرف رو تایید کنه چون شباهت هاشون اونقدرا زیرپوستی نیست که لازم باشه دقت کنید تا بقهمید.

اول از همه هردو سریال پر هستن از لحظاتی که با خودتون میگید دیگه کار شخصیت اصلیا تمومه و گیر افتادن، ولی توی دقیقه نود نجات پیدا میکنن و اوضاع عادی میشه؛ یا شخصیت های اصلی هردو سریال که آدم هایی نابغه هستن و استاد نقشه ها و برنامه ریزی ههای بلند مدت! یا آدم های رنگارنگ و اکثرا مشکل داری که نقش اهرم اجرایی رو دارن و تعاملاتشون با همدیگه، اکثر لحظات شیرین سریال رو میسازه.

برای کسایی که کنجکاو هستن هم یکم از داستان سریال رو میگم. داستان درباره مهندسی به اسم مایکل اسکافیلده که برادرش به ناحق و به جرم قتل توی زندان به سر میبره و حکم اعدام هم براش صادر شده و مایکل تصمیم میگیره با جرمی ساختگی راه خودش رو به زندان باز کنه تا بتونه برادرش رو فراری بده.

Narcos (نارکوس)

سریال های شبیه سریال Money Heist
  • شبکه پخش کننده: Netflix
  • تعداد فصل ها: سه فصل
  • سازندگان: Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro 
  • بازیگران: Pedro Pascal, Wagner Moura, Boyd Holbrook

مگه میشه حرف از سریال های خارجی زبان باشه و حرفی از «نارکوس» نزد؟! حالا هم که دیگه به صورت اختصاصی داریم از سریالی اسپانیایی حرف میزنیم و اسپانیا مرکز اتفاقات نارکوس هم هست! توی La casa de papel ، با دنیای خلافکاران به صورت یکم تخیلی تر مواجهیم تا بالاخره با داستان هماهنگ باشه، ولی توی «نارکوس» دقیقا خلافکارای واقعی رو میبینیم، چون داستانمون براساس واقعیت بنا شده!

احتمالا تا حالا اسم قاچاقچی بزرگ مواد مخدر، پابلو اسکوبار به گوشتون خورده، بله همون فردی که در ماه ۲۵۰۰ دلار خرج کش پول هاش میکرده! حالا توی سریال «نارکوس» با زندگی این فرد با جزئیاتش بیشتر آشنا میشید، جوری که اگه ازتون پرسیدن «پابلو اسکوبار کیه؟»، دیگه جوابتون این نیست که «همون یارو که ۲۵۰۰ دلار خرج کش پولش میکرد».

Bodyguard (محافظ)

سریال های شبیه سریال Money Heist
  • شبکه پخش کننده: BBC One
  • تعداد فصل ها: یک فصل
  • سازنده: Jed Mercurio
  • بازیگران: Richard Madden, Sophie Rundle, Vincent Franklin

یک ویژگی جذاب سریال Money Heist این بود که فقط سمت سارقین رو نشون نمیداد که ما رو با داستانی یک طرفه روبرو کنه. به همون اندازه که داشتیم سرقت رو از داخل میدیدیم و با سارقین محترم هم آشنا میشدیم، میتونستیم از بیرون و از زاویه دید پلیس هم به قضیه نگاه کنیم. سربال نشون میده که پلیس ها هم اون آدم های تک بعدی که همه زندگیشون میشه رسیدگی به این سرقت بزرگ نیستن و سرکی به زندگی شخصی این افراد هم میکشه.

حالا نسخه پیشرفته تر این موضوع رو توی سریال «بادیگارد» میبینیم. از بادیگاردهای توی فیلم ها چیزی بجز یک آدم هیکلی چهارشونه که کاملا هم خشک و جدی هستن، چیزی توی ذهنتون هست؟ «بادیگارد» این ذهنیت رو میشکنه و به اعماق این شغل پرخطر نفوذ میکنه. درضمن توی لحظات حساس هم نشون میده که نباید انتظار یک رفتار فوق هوشمندانه و خونسردی کامل رو از محافظین یا ماموران پلیس داشته باشید، به هر حال اون ها هم انسان هستن! درباره داستان هم بگم که درباره محافظ موفقی به اسم جیسون باد هست (با بازی راب استارک خودمون، ریچارد مدن) که به عنوان محافظ خانم معاون رئیس جمهور انتخاب میشه، ولی توی بدترین شرایط ممکن انگلستان!

Breaking Bad (بریکینگ بد)

سریال های شبیه سریال Money Heist

  • شبکه پخش کننده: AMC
  • تعداد فصل ها: پنج فصل
  • سازنده: Vince Gilligan
  • بازیگران: Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn

اول از همه بگم که اصلا نباید به فکر این باشید که چون «بریکینگ بد» به Money Heist شبیهه برید سراغش! اصلا ما بریکینگ بد رو همینجوری گذاشتیم که فقط لیست پنج تاییمون پر شه! «بریکینگ بد» مثل همه چی پلو میمونه و از هرچیزی که دیدید و ندیدید توش پیدا میشه، پس توی همه لیست ها میتونه باشه! اما درباره شباهتش با «سرقت پول» بگیم که اینجا هم با خلافکاران زیادی طرفیم، و البته که اینجا هم تلاش زیادی برای پردازش شخصیت ها صورت میگیره.


همچنین بخوانید» برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی!


اگه ما توی «سرقت پول» شخصیت ها رو توی تاریک ترین شرایطشون میدیدیم که هیچ چاره دیگه ای جز انتخاب فعلیشون ندارن، توی «بریکینگ بد» سقوط شخصیت اصلیمون رو از سفیدی به سیاهی میبینیم. نکته ترسناکش هم اینه که درک میکنیم که هممون پتانسیل سقوط به تاریکی رو داریم! از داستان هم بگیم. داستان سریال درباره یک معلم شیمی به اسم والتر وایته که میفهمه سرطان ریه داره و توی این وقت کوتاهی که براش باقی مونده، باید برای خانوادش چیزی بجا بزاره.

Lost (گمشده)

سریال های شبیه سریال Money Heist
  • شبکه پخش کننده: ABC
  • تعداد فصل ها: شش فصل
  • سازندگان:  J.J. Abrams, Jeffrey Lieber, Damon Lindelof
  • بازیگران:  Jorge Garcia, Josh Holloway, Yunjin Kim

نصف سریال بازای ایرانی با لاست سریال دیدن رو شروع کردن و واقعا هم برای شروع سریال دیدن انتخاب مناسبیه.  هم میتونید از دیدن یک داستان هیجان انگیز لذت ببرید و هم معماهایی که داستان براتون مطرح میکنه ذهنتون رو به بازی میگیره.

شخصیت های زیاد سریال هم به لطف قسمت های زیادش پردازش مناسبی دارن و سرگذشت هرکدومشون با فلش بک های زیادی که سریال داره نشن داده میشه. داستان سریال هم درباره بازماندگان یک صانحه هواییه که توی جزیره ای گیر افتادن و انگار کسی هم از وجود این جزیره خبر نداره، البته هیچکس بجز ساکنان جزیره! اگه دنبال یک سریال با داستان جذاب و هیجان انگیز میگردید و شخصیت های متفاوت و کارشده هم براتون اهمیت داره، لاست میتونه انتخاب خوبی باشه.


ممنون از اینکه با معرفی بهترین سریال های شبیه سریال Money Heist همراه ما بودید. فصل چهارم این سریال رو دیدید؟ راضی بودید؟ نظراتتون رو از طریق کامنت ها با ما درمیون بزارید.