بهترین سریال های مستند 2020 ! مینی سریال های مستند همیشه طرفداران خاص خودشون دارن به خصوص از سال گذشته تا الان بیش تر از گذشته محبوب شده ان.یکی از پر بحث ترین این مستندا ، مستند tiger king که از شبکه نتفلیکس پخش می شه و خیلی سرو صدا کرده.حالا مستندای دیگه ای هم هستن که دیدن اونها ارزش داره .بیایید با همدیگه با این مستندا آشنا بشیم:


McMillions

McMillions

نویسنده:James Lee  ،Hernandez،Brian Lazarte

کارگردان:James Lee  ،Hernandez،Brian Lazarte

امتیاز:7.3

این مستند درباره بزرگترین کلاهبرداری ایه که شما تا الان در موردش هیچی نمی دونید!این مستند ساخته شده توسط Hbo بسیار معصومانه شروع می شه .اما در واقعیت شما با کلاهبرداری بزرگی روبرو هستین.در اواخر دهه 1980 ، مک دونالد یک بازی Monopoly را راه اندازی کرد که مشتریان می توانستند از آن برای بازی استفاده کنند و – به طور تئوری – بالقوه یک میلیون دلار برنده شوند.تبلیغات آن در دهه 90 میلادی بسیار مورد توجه بوده.اما به نظر می رسه ، کل این موضوع کلاهبرداری بوده: برندگان قانونی این بازی (که بیش از یک دهه طول کشید) وجود نداشتن.و این مستند در مورد این کلاهبرداری بزرگ است.


 Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

مستند سریالی Tiger King

کارگردان:Eric Goode

بازیگران:Joe Exotic،Carole Baskin،Bhagavan Antle

امتیاز:7.9

داستان این مستند  بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده و درباره جو اگزاتیک، صاحب باغ وحشی در اوکلاهوماست. ماجرا از جایی شروع میشه که فردی به اسم کارول باسکین که فعال حقوق حیوانات هم هست، تلاش های خودش برای بستن باغ وحش جناب گزاتیک رو شروع میکنه. داستان از جایی پیچیده تر میشه که جو اگزاتیک بعد از مدتی به خاطر ارتباط داشتن با یک جنایت بازداشت میشه.این مستند در دنیا خیلی محبوب شده و حتی تونسته برای چند دقیقه هشتگ tiger king ازویروس کرونا هم بیش تر باشه.


همچنین بخوانید:

مستند “در جست و جوی فریده” نماینده ی ایران در آکادمی اسکار 2020 شد!

مینی سریال چرنوبیل ؛ نگاهی به مستندات یکی از ترسناک ترین فجایع بشریت !

اولین تریلر فیلم مستند زندگی اریک کلپتون ، Eric Clapton: Life in 12 Bars منتشر شد


Babies

بهترین سریال های مستند 2020

حتی اگر شما مجرد هستین و یا صاحب فرزند نیستن در این مستند چیزی برای دوست داشتن پیدا می کنین.15 نوزاد و والدین آنها و 36 دانشمند مشهور با هم همکاری می کنن تا دقیقاً نشون بدن که چگونه یک نوزاد کوچک در طی چند سال به یک نوجوان کوچک تبدیل می شود.لحظات زیبای بسیاری در این مستند وجود داره . هر قسمت از این مستند 6 قسمتی با نام هایی مانند عشق ،اولین غذا،چهار دست و پا رفتن ، اولین کلمه ،خواب و اولین قدم پخش می شود.اما واقعا به نظر شما نتفلیکس در حال کاوش در تکامل و علم است؟ و اینکه نشون بده چگونه به انسان بزرگی تبدیل می شویم ؟ یا معنای زنده بودن چیه؟ اگر پاسخ  هریک از این سوالات براتون جالبه پس دست به کار بشین و این مستند و تماشا کنین.


Greta

بهترین سریال های مستند 2020

کارگردان:Nathan Grossman

نویسنده:Olof Berglind (story consultant), Nathan Grossman

بازیگران:Greta Thunberg

 (چطور جرات می کنی ؟ ) شعاری است که باعث شد چهره سرد  این نوجوان سوئدی در دنیا شناخته شود و طرفدارانی هم  پیدا کند. اما کمتر از دو سال پیش ، گرتا تونبرگ یک دانش آموز 15 ساله تنها و ناشناخته در سوئد بود که تصمیم به اعتراض برای تغییر آب و هوا گرفت. گرتا باور داشت اگر رهبران جهان به آینده او در زمین اهمیت نمی دهند ، چرا  او باید به مدرسه اهمیت دهد…. 

خلاصه این مستند در مورد این نوجوان 16 ساله است که خود من به شخصه ازش خوشم نمی آید و دلایل خاص خودمم دارم.ولی اگه شما ازش خوشتون می یاد ، بفرمایید مستندشو ببینین.


Be Water

بهترین سریال های مستند 2020

کارگردان:Bao Nguyen

امتیاز:8

این مستند با کمک خانواده و دوستان بروس لی تکمیل شده ،مستند Be Water  از طریق فلسفه و فعالیت  هنرهای رزمی نگاه می کنه.بروس لی بیشتر به خاطر بازیگری و توانایی ورزشی اش شناخته شده، اما همچنین از تنوع در فیلم دفاع می کرد و برای تغییر نگرش درباره آمریکایی های آسیایی در ایالات متحده تلاش می کرد.

این عنوان Be Water برگرفته از مانگرا کونگ فو در مورد سازگاری و قدرت است، که لی اکنون به محبوبیت و ادغام در کار و زندگی مشهور است.این کارگردان پیش بینی می کنه که لی اگر هنوز زنده بود ، چه کارهایی می توانست انجام دهد ، از جمله کار با هنرمندان جوان رزمی و همچنین به طور بالقوه وارد سیاست می شد.خلاصه این مستند درباره بروس لیه.