با معرفی بهترین سریال های کره ای در خدمت شما هستیم. چندسالی است که کره جنوبی و صنعت سرگرمی اش، در حال نفوذ به علایق مخاطبان است. از سینمای خشن و هنری اش تا تلویزیون و سریال های ملودرام و عاشقانه باکیفیت. صنعت موسیقی کره جنوبی نیز که با نام “کی پاپ” شناخته میشود، پا به پای سینمای کره جنوبی و حتی بیشتر، مارکت های موسیقی دنیا را تصرف کرده است.

بهترین سریال های کره ای

در این مطلب قصد داریم تا به سراغ تلویزیون و کی دراماهای کره ای برویم، و با معرفی بهترین های این مدیوم، شما را بیشتر با این صنعت آشنا کنیم. لازم به ذکر است که لیست فوق تمام سریال های باکیفیت کره جنوبی را در بر نمیگیرد اما ما سعی کرده ایم تا به شکل حداکثری، تمام سلایق را پوشش دهیم. همچنین لیست پیش رو، بدون ترتیب شماره گذاری شده است. پس بدون اتلاف وقت، به سراغ معرفی بهترین سریال های کره ای میرویم.

1- My Mister / آقای من

آقای من از بهترین سریال های کره ای

برای اینکه بدانید بهترین اثر تلویزیونی تاریخ کره چیست، نیاز نیست راه دوری بروید. “آقای من”، اثری است که صنعت تلویزیون کره را چند قدم به جلو هدایت کرد. در این سریال نه خبری از عاشقانه های کلیشه ای اکثر کی دراما ها است و نه خبری از یک داستان تکراری دیگر. “لی سون کیون(بازیگر فیلم انگل)” در بهترین نقش آفرینی کارنامه اش، چنان مخاطب را غرق در شخصیت خود میکند که حد ندارد. اتمسفر فیلم نیز به لطف کارگردانی بسیار قدرتمند سریال، نمونه دیگری در بین سریال های کره ای ندارد. همچنین “آقای من” در همه زمینه های فنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد تا جایی که میتواند با قوی ترین آثار تلویزیونی کشور آمریکا نیز رقابت کند. در نهایت این سریال اثری است که اگرچه بسیار مشهور شد و به شدت مورد تحسین قرار گرفت اما همزمان نیز خیل عظیمی از عاشقان سینما، تجربه ناب آن را از دست داده اند.

مرتبط: نقد سریال کره ای MY MISTER، شاهکاری درباره “تنهایی”


2- Signal / سیگنال

سیگنال از بهترین سریال های کره ای

بهترین اثر جنایی کره در قاب تلویزیون! سیگنال تمام مولفه های یک اثر یه شدت سرگرم کننده را یکجا در خود گرد آورده و همزمان نیز وقتی از توجه مخاطب به سریال آسوده شد، به سراغ کند و کاو در شخصیت ها میرود. سیگنال داستان چند کارآگاه دایره جنایی را دنبال میکند که در هر چند قسمت، روی پرونده خاصی تحقیق میکنند. سیگنال دارای چندین خط زمانی مختلف است اما در نگاه کلی، دو خط زمانی مختلف دارد.

تیم بازیگری، کارگردانی هدفمند، فیلمنامه منسجم و جذاب و پرونده های عجیب، از نقاط قوت این سریال هستند. در نگاه کلی، سیگنال سریالی است که هم به شدت تحسین شده است، هم روایت تندی دارد و هم به شدت جذاب است. تیم بازیگری مشهور و قدرتمند سریال نیز در حکم تیر خلاص به مخاطب است که مجبور شود سریال را تماشا کند!


3- Reply 1988 / پاسخ به 1988

پاسخ به 1988 از بهترین سریال های کره ای

آیا از نوستالژی لذت میبرید؟ و یا روایت چند دوست در طی سال های متمادی برایتان جذاب است؟ همه این موارد در سریال پاسخ به 1988 به بهترین شکل ممکن وجود دارد. اصلی ترین جاذبه این سریال مخصوصا برای مخاطبان ایرانی، جامعه ای است که سریال در آن جریان دارد. برهه زمانی ای که این سریال به آن میپردازد، شباهت بسیار زیادی به جامعه دیروز و امروز ایران دارد. بسیاری از فرهنگ ها و عرف ها و آدابی که در خانواده های ایرانی سال های نه چندان دور و حتی امروز نیز وجود داشت و دارد، در این سریال به آن پرداخته شده است.

داستان سریال درباره چند جوان است که طی سال های مختلف نوجوانی و جوانی، رابطه شان با اجتماع و خانواده و دوستان مورد بررسی قرار میگیرد. از این سریال دو نسخه دیگر نیز موجود است که اگرچه کیفیت این سریال را ندارند، اما تماشای آنها قطعا لحظات جذابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مرتبط: بهترین کارگردان های کره ای که به سینمای کره اوج دادند 


4- Live / زنده

زنده از بهترین سریال های کره ای

یکی از ویژگی هایی که هر سریال باید دارا باشد، جذابیت و نوآوری است. چه این جذابیت در سکانس های اکشن باشد و چه در داستان و کارگردانی و غیره. یکی از سریال هایی که به شدت به ایده ای که مطرح میکند وفادار است، همین سریال است. مخاطب با تماشای همان قسمت اول، متوجه میشود که نه با سریالی خوب، بلکه با سریالی قدرتمند طرف است. قسمت اول که دقایق زیادی از آن در هوای برفی و سرد جریان دارد، به شکل فوق العاده ای چند اتفاق کلیدی را پی ریزی میکند و هم کارگردانی محشر سریال را نمایش میدهد.

داستان سریال درباره چند شخصیت درمانده از پیدا کردن شغل است که ناگهان از وجود آگهی استخدام پلیس باخبر میشوند و به طمع داشتن شغلی راحت و حقوقی ثابت، پلیس میشوند! این سریال به شکل فوق العاده ای سختی های این شغل و هم روابط و اجتماع را بررسی میکند.

مرتبط: 10 تا از بهترین فیلم های پلیسی


5- Stranger / غریبه

غریبه از بهترین سریال های کره ای

“غریبه” یکی از آن سریال هایی است که اگرچه روند آرامی دارد اما هرگز این به معنای کسالت بار بودن آن نیست. غریبه درست نقطه مخالف سریال سیگنال است. نه ریتم تند آن را دارد و نه در خط های زمانی جذاب روایت میشود. غریبه اما درست مانند سریال های جنایی موفق عمل میکند. نه برای خسته کردن مخاطب اضافه گویی میکند و نه پرونده های جنایی ساده و پیش پا افتاده دارد. زوج بازیگری سریال نیز به خوبی باعث میشود تا مخاطب با سریال، لحظه به لحظه همراه شود. کارگردانی، یکی از عوامل موفقیت یک سریال است، غریبه در این زمینه حتی برای مخاطبان ریزبین و حرفه ای نیز جذاب است. داستان این سریال به تلاش کارآگاه های پرونده های جنایی برای افشای رازهای مخفی اختصاص دارد.


6- Hospital Playlist / پلی لیست بیمارستان

پلی لیست بیمارستان از بهترین سریال های کره ای

این یکی از آن سریال هایی است که به شدت خاص است و لذت بخش. “پلی لیست بیمارستان”، تجربه فراموش نشدنی ای از کارهای تکراری پزشکان یک بیمارستان است. این تکراری بودن اگرچه شاید عیب و نقص تلقی شود، اما این سریال در واقع نزدیک ترین تجربه از روزمرگی های انسان های زیادی است که شاید تصویر کلیشه ای از آنها در ذهن ما باشد. پلی لیست بیمارستان مخصوص افرادی است که علاقه مند به تماشای سریالی آرام و جذاب هستند. تیم بازیگری این سریال، جزو بهترین زوج های تلویزیون کره است و کارگردانی و فیلمنامه منسجم در کنار زیبایی های بصری آن، منجر به ارائه سریالی میشود به نام “پلی لیست بیمارستان”.

مرتبط: بهترین فیلم های کره ای | کودتایی از شرق آسیا علیه هالیوود 


7- Sky Castle / قلعه آسمان

قلعه آسمان از بهترین سریال های کره ای

حتما با تماشای فیلم سینمایی “انگل”، مشتاق به تماشای آثاری شبیه به این فیلم بوده اید. قلعه آسمان سریالی است که اگرچه به مانند انگل قضایایی مانند فاصله طبقاتی و فقر و زندگی افراد بسیار ثروت مند را به شکل آشکار و عمیق بررسی نمیکند اما همزمان سریالی است که همان قدر میتواند در پرداختن به موضوعاتی مشابه، موفق و تاثیرگذار باشد. داستان سریال درباره چند زوج بسیار ثروتمند در محله ای بسیار خاص است که فقط برای اقشار بسیار ویژه جامعه ساخته شده است. حال وقوع اتفاقاتی، باعث میشود تا مخاطب به عمق روابط این خانواده ها نفوذ کند و از نزدیک شاهد ابتذال و فساد درونی آنها باشد. قلعه آسمان در کنار ویژگی های فنی و سینماتوگرافی قدرتمند، تیم بازیگری جذاب و داستان عمیق، تجربه خاص و جذابی است از طبقه اجتماعی ای که قطعا وجود دارند، اما ما فقط میتوانیم آنها را در قالب سریال از نزدیک ببینیم.


8- Kill Me Heal Me / بکش، خلاصم کن

بکش خلاصم کن از بهترین سریال های کره ای

یکی از سریال های کره ای که چندان دیده نشد، همین سریال است. فضای سریال، هم حالت فانتزی دارد و هم رگه هایی از درام و رئال در آن دیده میشود. اما بزرگترین برگ برنده این سریال، بازیگر نقش اصلی آن و ایده جذابش است. داستان سریال درباره فردی است که به بیماری ای مبتلا است که باعث میشود دائما بین شخصیت های مختلف جا به جا شود. این بیماری در واقع باعث میشود ناگهان وی از فردی خجالتی به فردی مهاجم و سرسخت تبدیل شود. این جابه‌جایی های مکرر به لطف قدرت بازیگری نقش اول سریال، و سناریو های جذابی که وجود دارد، باعث میشود تا سریال در دام تکراری شدن نیفتد. بکش، خلاصم کن، یک تجربه کمدی و عاشقانه باکیفیت است که از قضا در بخش های دیگر نیز به همین کیفیت باقی می ماند.

همچنین بخوانید: نقد فیلم کره ای NIGHT IN PARADISE


9- Mother / مادر

مادر از بهترین سریال های کره ای

“مادر”، نامزد بهترین سریال بین المللی جشنواره کن، یکی از باکیفیت ترین سریال های کره ای است که میتوانید تماشا کنید. مادر، هم قصه تلخی دارد و هم رئال جذابی است. سریال مادر، نه عاشقانه خاصی دارد و نه از کند بودن روند داستان ابایی دارد. قسمت اول این سریال تکلیفتان را برای تماشا یا عدم تماشای آن روشن خواهد کرد. جایی که داستان سریال به همراه کارگردانی و نماهای نزدیک، هر مخاطبی را شوکه و زجر خواهد داد. بعضی از سکانس های قسمت اول این سریال، به شدت تلخ است و برای همین نیز هر مخاطبی به تماشای آن مشغول نمیشود. مادر، داستان یک مادر است که دختری ندارد، و داستان دختری است که مادرش او را با زباله های کنار خیابان یکی میکند. بی شک تجربه این سریال، خاص خواهد بود.


10- Mr.Sunshine / آقای آفتاب

آقای آفتاب از بهترین سریال های کره ای

بدون شک، یکی از عوامل جذابیت سریال های مختلف، بازیگران نقش های اصلی آن است. “مستر سانشاین”، در این مورد یکی از بهترین بازیگران سینمای کره را در اختیار دارد. “لی بیونگ هان”، در یکی از بهترین نقش آفرینی هایش به تنهایی یکی از عوامل جذابیت سریال است. همچنین این سریال از معدود آثار تلویزیونی کره است که در برهه زمانی متفاوتی جریان دارد. داستان سریال در قرن نوزدهم میلادی قرار دارد و داستان فردی را دنبال میکند که برای انجام ماموریتی خاص به زادگاهش برمیگردد. آقای آفتاب ضمن ارائه یک داستان عاشقانه و سیاسی جذاب، در زمینه هایی مانند گریم و طراحی لباس و صحنه نیز درخشان است.

مرتبط: بهترین مینی سریال های دهه اخیر 


11- Lost / گمشده

گمشده از بهترین سریال های کره ای

بیراه نیست اگر بگوییم درام عمیق و معناداری پس از سریال “آقای من” در تلویزیون کره دیده نشده است. هر چه در این سالها عرضه شده همیشه چند پله پایین تر از سریال مذکور قرار دارد و “گمشده” نیز از این قائده مستثنا نیست. چیزی که این سریال را جذاب میکند، همان فضای آشنای سریال آقای من است و شخصیت هایی که در زندگی گم شده اند. “گمشده”، درام/عاشقانه ای است که قطعا برای مخاطب جذاب خواهد بود و همینطور نیز میتواند باعث تماشا نشدن از سوی خیل عظیمی از افراد باشد. چون هم روند پیشرفت داستان کند است و کارگردان هم اجباری در سرگرم کننده تر کردن کلیت سریال برای مخاطب ندارد. تیم بازیگری باکیفیت، کارگردانی و فیلمنامه حساب شده و در نهایت ایده جذاب آن، از نقاط قوت سریال هستند.


12- Its Okay To Not Be Okay / مشکلی نیست خوب نباشی

مشکلی نیست که خوب نباشی از بهترین سریال های کره ای

“مشکلی نیست که خوب نباشی”، همانقدر که نام خاصی دارد، به همان اندازه نیز سریالی است که ایده جدیدی دارد. “مشکلی نیست…” قطعا یک سریال بی عیب و نقص نیست و چنین ادعایی هم ندارد اما پر است از ابتکارات جالبی که تماشای سریال را به کار مفرحی تبدیل میکند. تیم سازنده با استفاده درست از استاپ موشن های باکیفیت برای بیان برهه هایی از داستان و همچنین طراحی لباس و گریم بسیار چشم نواز، هم از نظر فنی سریال را در مرتبه بالایی قرار داده است و هم با سریالی طرفیم که از لحاظ بصری چشم نواز و زیبا کار شده است.

داستان سریال در مورد یک نویسنده داستان های کودک بسیار مغرور است که مشکلات روانی زیادی دارد که ناشی از اتفاقات ناگوار گذشته است، و همچنین یک پرستار بیمارستان که او هم درد های زیادی را در زندگی اش تحمل میکند. آشنایی این دو با هم، نه یک عاشقانه تیپیکال بلکه جدید است و تماشای آن تقریبا به همه پیشنهاد میشود.


13- Sweet Home / خانه شیرین

خانه شیرین از بهترین سریال های کره ای

سینمای کره جنوبی در هر ژانری که قدرتمند باشد، در ژانر “آخرالزمانی” کیفیت خوبی ندارد. اگرچه اگر این جمله را چندسال پیش مطرح میکردید با موافقت همه افراد روبه‌رو میشدید، اما سینمای کره جنوبی با تزریق سرمایه و خلاقیت به این بخش از سینما، باعث خلق آثاری شد که با بهترین آثار هالیوودی رقابت کنند. نمونه اش فیلم “قطار بوسان” است. همچنین نباید از یاد برد که کره جنوبی همچنان در بحث “جلوه های ویژه بصری” ضعف زیادی دارد. “خانه شیرین” یکی از محصولات پسا قطار بوسان است و در دنیایی جریان دارد که موجوداتی عجیب در سطج جامعه پدیدار شده اند و ظاهرا کاری جز “کشتن” انجام نمیدهند. داستان سریال در ساختمانی میگذرد که هر طیف آدمی در آن زندگی میکند و همه آنها ناگهان خود را گرفتار بین این موجودات میبینند.

اما این سریال صرفا در ژانر ترسناک/آخرالزمانی قرار نمیگیرد. بلکه جنبه روانشناسی پررنگی هم دارد که در ادامه سریال گسترده تر هم میشود. این جنبه روانشناسی، ایده جدیدی است و سازندگان آن را هدر نداده اند. طراحی موجودات و هیولاها در بعضی از گونه ها استاندارد و در بعضی دیگر بسیار خوب کار شده است. همچنین جلوه های ویژه سریال نیز اگرچه خارق العاده نیست اما چشم نواز است و ترکیبی از چند روش مختلف است. اگر به سریال هایی با تم آخرالزمانی علاقه دارید، از تماشای این سریال پشیمان نخواهید شد.

مرتبط: بهترین سریال های تینیجری


14- Welcome To Waikiki / به وایکیکی خوش آمدید

به وایکیکی خوش آمدید از بهترین سریال های کره ای

در ساده ترین تعریف، “به وایکیکی خوش آمدید” یک سریال کمدی تمام عیار است که جزو بالاترین رتبه ها در لیست بهترین سریال های کره ای در ژانر کمدی است، اما آنطور که باید شناخته نشده است. در مواجه با این سریال باید به این نکته توجه داشته باشید که این سریال یک سریال آسیایی است پس تمام پیش فرض های هالیوودی خود را کنار بگذارید. این مورد، هم در لحن کمدی سریال حس میشود و هم در اغراق های شخصیتی و هم در نوع طنز مورد استفاده در سریال. بنابراین با سریالی طرفیم که بر خلاف آثار غربی، وزن سنگین کمدی روی مطالب و شوخی های جنسی و بزرگسالانه نیست. اگرچه نباید اشتباه کنید که این سریال، کمدی بچگانه و پیش پا افتاده ای دارد.

داستان سریال درباره شش جوان دختر و پسر است که هرکدام مشکلات مخصوص سن خود را دارند. سازندگان در زیرمتن سریال، سرکی نیز به مسائل جامعه و بیکاری جوانان ومشکلات دیگر آنها کشیده اند و اگرچه به وایکیکی خوش آمدید یک اثر منتقد جامعه نیست اما با بیان طنز این مشکلات هم مخاطب را میخنداند و هم مسائل زیادی را بررسی میکند.

تیم بازیگری سریال، بار اصلی اثر را به دوش میکشد و همه بازیگران نیز در ارائه نقش خود کاملا موفق اند. فیلمنامه ریتم تنری دارد و شوخی ها نیز بدون اغراق، فوق العاده هستند. همچنین سریال از نظر بصری به دلیل استفاده از محیط های شاد و طراحی لباس چشم نواز، جذاب و تماشایی است.


15- Empress Ki / ملکه کی

ملکه کی از بهترین سریال های کره ای

“ملکه کی”، در تمام مدت زمانی که پخش آن گذشته، همچنان یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر تاریخی است. داستانی عاشقانه بین چند شخصیت مختلف که در مدت زمان طولانی ای پرورش داده میشود. ملکه کی اگرچه خالی از کلیشه نیست و در اواسط سریال به بعد دچار عدم کشش داستانی و تکرارگویی میشود، اما همچنان هم از لحاظ ساخت و هم از لحاظ کشش داستانی در سطح بالایی در این ژانر قرار دارد.

تیم بازیگری ملکه کی هم از ستاره های سال های آینده تشکیل شده است و هم کارگردانی خوبی دارد. همچنین ملکه کی از نظر تعداد قسمت، طولانی ترین سریال این لیست است که تعداد اپیزودهایش از 50 قسمت هم میگذرد. شخصیت های به یاد ماندنی، سیر روایی باکیفیت و داستان و ایده جدید آن از دلایل محبوبیت این سریال هستند.


16- Itaewon Class / کلاس ایته وون

کلاس ایته وون از بهترین سریال های کره ای

“کلاس ایته وون” به داستان فردی میپردازد که پس از رخ دادن اتفاقات زیادی در مدت کوتاهی از زندگی اش، تصمیم میگیرد هرطور که شده تسلیم نشود. یکی از مزایای تماشای کلاس ایته وون، این است که مخاطب برای مدت طولانی ای، یاد میگیرد که تسلیم اتفاقات مختلف نشود. کلاس ایته وون همچنین در زمینه هایی مانند نورپردازی، کارگردانی، طراحی صحنه، فیلمبرداری و در نهایت تیم بازیگری، در سطح بالایی قرار دارد. اما فیلمنامه این سریال در سطح بالایی نیست. پایان بندی و شخصیت پردازی و سیر غیرمنطقی اتفاقات نهایی داستان از جمله معایب بزرگ آن هستند.

کلاس ایته وون سریالی است که با تماشای آن، مخاطب با شخصیت اصلی همراه میشود و تصمیم میگیرد تا مانند او به زندگی بپردازد. مخاطب در هنگام تماشای این سریال، نباید نه در جست و جوی سریالی عمیق باشد و نه فیلمنامه ای منسجم. هر چه که هست همان حس پایان و تاثیر متفاوتی است که دارد و این مورد، اصلا تاثیر کوچکی نیست.

مرتبط: فیلم و سریال های شبیه بازی مرکب (Squid Game) 


17- Crash Landing On You / سقوط بر روی تو

سقوط بر روی تو از بهترین سریال های کره ای

“سقوط بر روی تو”، یک عاشقانه جذاب و متفاوت است که از قضا مشکلات بسیاری هم دارد. سقوط بر روی تو یکی از مشهورترین سریال های کره ای در دنیا است و دلیل آن هم ایده به شدت تازه ای است که دارد: عشق بین دو فرد از کره جنوبی و شمالی. ایده سریال بسیار حساس و بحث برانگیز است و نوع نگاهی که به مردم کره شمالی نیز دارد، تحسین برانگیز. سازندگان به جای تصویربرداری از سیاهی های جامعه کره شمالی، داستانی عاشقانه با اغراق های زیاد را تقدیم مخاطب میکند که اقدامی مثبت و قابل تامل است.

داستان سریال درباره زن جوان و ثروتمندی است که به شکل غیرمنتظره وارد کره شمالی میشود در حالی که خودش از این موضوع بی اطلاع است. فیلمنامه سریال در اواسط داستان، تکراری و غیرمنطقی میشود و در واقع فیلمنامه هیچوقت نقطه قوت این مجموعه نخواهد بود. زوج بازیگری و ایده جذاب و جدید آن، تمام آن چیزی است که مخاطب دریافت میکند. درواقع سقوط بر روی تو، حاوی یک عاشقانه جدید است و یک تیم بازیگری جذاب، نه چیزی بیشتر.


18- Cruel City / شهر بی رحم

شهر بی رحم از بهترین سریال های کره ای

“شهر بی رحم”، اگرچه از لحاظ سال ساخت کمی قدیمی است اما این مورد باعث نمیشود تا آن را یک نقطه ضعف ببینیم. شهر بی رحم سریالی است که دیگر خیلی کم در تلویزیون کره میبینیم. از خشونت های عریان گرفته تا اتمسفر تاثیرگذار و بازی های درخشان. داستان سریال درمورد یک پلیس مخفی است که برای پیدا کردن قاتل دوستش وارد یک باند خلافکاری میشود. شهر بی رحم همچنین یک داستان عاشقانه نیز هست که در طول داستان پرورش پیدا میکند و پررنگ میشود. شهر بی رحم سریالی است که علاقه مندان به ژانر جنایی نباید آن را از دست بدهند.

مرتبط: 10 تا از بهترین فیلم های راز آلود و جنایی تمام دوران


19- Flower Of Evil / گل شیطان

گل شیطان از بهترین سریال های کره ای

“گل شیطان”، از جدیدترین جنایی های کره ای است که با اقبال منتقدین و مخاطبان نیز همراه شد و خیلی زود به لیست بهترین سریال های کره ای وارد شد. مهم ترین مورد، جدای از قدرت بازیگری درخشان سریال و اتمسفر بی نظیر آن، کارگردانی سریال است. کارگردان در نماهای زیادی، جزییات را پررنگ میکند. همچنین موتیف های زیادی را با هوشمندی نمایان و از آن استفاده میکند. گل شیطان جزو محصولات اخیر کره است که هم میتواند مخاطب هدف را سرگرم کند و هم برای افراد ریزبین و سختگیر عنوان جذابی است.

داستان سریال نیز در مورد زن و شوهری است که یکی پلیس است و دیگری ظاهرا راز بزرگی را مخفی کرده است. سریال با حفظ این تنش و تعلیق، داستان را به جلو هدایت میکند و در نهایت یک اثر جنایی باکیفیت تقدیم مخاطب میکند.


20- Kingdom / پادشاهی

پادشاهی از بهترین سریال های کره ای

بهترین سریال زامبی محور چندسال اخیر سینما و تلویزیون. “پادشاهی”، برای تصاحب این عنوان کار سختی در پیش ندارد. تنها رقیب او سریال از رمق افتاده و تکراری “مردگان متحرک” است. داستان پادشاهی در دوره تاریخی کره جریان دارد و طی آن بیماری ای واگیردار در سطح شهر منتشر میشود و همه مردم را آلوده میکند.

سریال پادشاهی از جذاب ترین سریال های چندسال اخیر است که نه تنها به سردمداری هالیوود در ژانرفیلم و سریال های “زامبی محور” پایان داد بلکه تلویزیون کره جنوبی را به اتفاقی جدی تر بدل کرد. در زمینه فنی، پادشاهی در بالاترین سطح ممکن است. از تصویربردازی قدرتمند و جذاب گرفته تا کارگردانی استادانه سکانس های تنش زا و اکشن. پادشاهی در زمینه های دیگری چون طراحی لباس، گریم و نورپردازی و همچنین تدوین و تدوین رنگ بسیار باکیفیتی بهره میبرد که به راحتی از سریال های مشابه قوی تر است. پادشاهی از معدود سریال هایی است که بدون توجه به کشور سازنده اش، باید آن را تماشا کرد.


21- SQUID GAME/ بازی ماهی مرکب

سریال بازی مرکب از بهترین سریال های کره ای

احتمالا اگر اسم سریال بازی مرکب را در لیست بهترین سریال های کره ای نمی دیدید، ناامید می شدید. این سریال، یکی از سریال هایی است که اغراق نیست اگر بگوییم تقریبا تمام مخاطبان سینما آن را تماشا کرده اند. بنابراین باید متوجه شوید که عنصر “سرگرمی” در این سریال تا چه حد توانسته موفق عمل کند. داستان سریال درباره یک بازی مرگبار است که فقط افراد فقیر در آن شرکت میکنند و فقط هم افراد ثروتمند از آن لذت میبرند. از نقاط قوت سریال میتوان به هنرنمایی های درخشان، خشونت افسارگسیخته و خالی از تظاهر، فیلمنامه با ریتم تند و کارگردانی معرکه آن است. “بازی مرکب“، سریالی است که هم مفاهیم عمیقی را بررسی میکند و هم قدرت جذب هر مخاطبی را دارد. تیپ های مختلف شخصیتی در سریال نیز باعث میشود این سریال شدیدا به عنوان اثری منتقد شناخته شود.


22- PASTA/ پاستا

سریال پاستا از بهترین سریال های کره ای

اگر دلتان برای یک سریال شدیدا خوشمزه و جذاب تنگ شده، حتما باید به تماشای این سریال مشغول شوید. “پاستا”، هم “لی سون کیون” را به عنوان بازیگر اصلی در اختیار دارد و هم یک عاشقانه متفاوت و دلچسب را تحویل مخاطب میدهد. داستان سریال درباره یک سرآشپز بسیار حرفه ای است که به تدریج عاشق یکی از پرحاشیه ترین زیردستانش میشود. کمدی سریال نیز در سطح بالایی قرار دارد و تمرکز روی تیپ شخصیتی شخصیت اصلی سریال و معایب او، این لحظات کمدی به بهترین شکل خلق میشوند. سرآشپز بداخلاق این سریال هرگز از یادها نمیرود.


23- LEGEND OF THE BLUE SEA/ افسانه دریای آبی

افسانه آبی دریایی از بهترین سریال های کره ای

“افسانه دریای آبی”، قبل از هرچیز، یک سریال خوش ساخت است. سریال هم از لحاظ بصری فوق العاده زیبا کار شده است و هم هنرنمایی های بازیگران سریال عالی از آب درآمده. همچنین اگر فرد تازه واردی در دنیای کی دراما نباشید، مشخصا حضور دو بازیگر بسیار مشهور یعنی “لی مین هو” و “جون جی هیون” باعث میشود هرچه سریع تر این سریال را تماشا کنید. “افسانه دریای آبی” تمام ویژگی های یک سریال سرگرم کننده خوب را دارد و حتی اگر پایه باشید میتواند برای تماشای دوباره هم مناسب باشد. بگذارید خودمانی حرف بزنیم! مگر میشود “لی مین هو” در سریالی هنرنمایی کند و بشود آن را از دست داد؟!


24- HELLBOUND/ عازم جهنم

سریال عازم جهنم از بهترین سریال های کره ای

“عازم جهنم”، در درجه اول یک ایده خارق العاده دارد. در درجه دوم شدیدا جذاب است، و در درجه سوم در بحث مالی، به هیچ وجه در آن کم کاری نشده است. داستان سریال درباره یک قدرت شر مرموز است که از ناکجا زمان مرگ فرد را به او لو میدهد. حالا مسائل روانشناختی ای که ممکن است از این واقعه حادث گردد را خودتان حساب کنید. روند سریال شدیدا منتقدانه است و از زوایای زیادی به بحث هایی مانند دین و مرگ میپردازد. کارگردانی و نویسندگی آن بر عهده کارگردان فیلم “قطار بوسان” است و باید شاهد سریالی باشید که اتمسفر در آن حرف آخر را میزند. این سریال یکی از بهترین سریال های نتفلیکس است و رکورد “بازی مرکب” در تعداد بیننده را شکست.

مرتبط: بهترین دیالوگ های Hellbound


25- Mr. QUEEN

سریال آقای ملکه از بهترین سریال های کره ای

ترکیب یک سریال تاریخی و با یک ایده جذاب چه میشود؟ پاسخ، سریال “آقای ملکه” است. مانند بسیاری از کی دراما های این لیست، این سریال نیز از لحاظ بصری به شدت زیبا است. همچنین تیم بازیگری سریال که بازیگر شخصیت اصلی “خنده در وایکیکی” را نیز در اختیار دارد، در یک کلمه عالی اند. داستان سریال درباره یک سرآشپز وزارت خارجه است که به ظرز عجیبی وارد بدن یک ملکه در دوره تاریخی چوسان میشود! بله خلاصه داستان ظاهرا لوس و بچگانه است اما کافی است تا هنرنمایی یک بازیگر زن را در اجرای عادات رفتاری یک مرد مغرور تماشا کنید تا نتوانید از تماشای باقی قسمت ها دست بکشید.

امیدواریم که از معرفی بهترین سریال های کره ای لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: 7 فیلم نفس گیر از سینمای کره جنوبی