راهنمای انتخاب بهترین سکس تراپ یا سکس درمانگر

اگر به دنبال متخصصی هستید که مشکلات جنسی خود را با او در میان بگذارید، اما نمی دانید چطور باید شروع کنید و به دنبال چه فاکتورهایی باید بگردید با من و مجله وارونه همراه باشید! در این متن سعی میکنم 5 راهکار ساده برای پیدا کردن بهترین سکس تراپ یا سکس درمانگر که مناسب شما و روحیاتتان باشد پیدا کنید و کیفیت رابطه تان را به اوج برسانید.

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که هنوز مراجعه به سکس تراپ را تابو می دانند، باید بگویم که نزدیک به 43 درصد از زنان و 30 درصد از مردان با مشکلات جنسی کلنجار میروند. اگر هم می پرسید چرا، باید بگویم که علت های زیادی برای مراجعه به یک سکس تراپ وجود دارد. این افراد متخصص نه تنها مشکلاتمان در زمینه رابطه را حل می کنند، بلکه با بهترین بیان رابطه جنسی درست را آموزش می دهند. اینکه چطور باید شروع کرد و چگونه می توان روند یک رابطه جنسی را از حالت روتین و حوصله سر بر خارج کرد!


همچنین بخوانید: سکس تراپی چه کمکی به زوج ها می‌کند؟ 


اما نکته این جاست که پیدا کردن بهترین سکس تراپ که به درد شما و پارتنرتان بخورد خیلی هم آسان نیست. هر چه باشد موضوعی که دنبالش هستید فوق العاده حساس و البته سری است. به همین دلیل تصمیم گرفتم این بار به سراغ راهکارهای پیدا کردن بهترین سکس تراپ بروم. با من و وارونه همراه باشید!

از خودتان بپرسید: چرا من به سکس تراپی نیاز دارم؟

اختلالات جنسی دامنه ی بسیار بسیار گسترده ای دارد. از میل و نیاز جنسی تا ارضا شدن! یک سکس درمانگر باید در تمام این زمینه ها دانش کافی داشته باشد. اما حواستان باشد به دنبال متخصصی باشید که در زمینه ی مورد نیاز شما تجربه و تخصص کافی داشته باشد. پس اول باید از خودتان بپرسید علت مراجعه تان چیست و بعد به دنبال کسی بروید که در زمینه خاص شما بهترین تجربیات را داشته باشد.

برای رسیدن به جواب این سوال اول باید با خودتان کنار بیایید. با خودتان رو راست باشید تا بدانید اولین قدم برای رفع مشکلتان چیست. مثلا از خودتان بپرسید: « چرا به دنبال درمان مشکل جنسی ام هستم؟»، «چرا حالا؟»، «مشکل من دقیقا کجاست؟»، و مهم تر از همه «برای رفع مشکل و رسیدن به هدفم چه کارهایی حاضرم بکنم؟»

پس آیا آماده اید کمی برای خودتان وقت بگذارید؟ باید به صورت منظم سکس تراپ تان را ملاقات کنید و صبورانه مشکلاتتان را با او در میان بگذارید. شاید لازم باشد کمی روی خودتان کار کنید. برای تمرین کردن آماده هستید؟ شاید کمی نیاز به ورزش داشته باشید، شاید هم تماشای چند فیلم آموزشی! آماده‌اید تا در مورد تمام این مسائل خصوصی آزادانه صحبت کنید؟ اینها نمونه ی سوالاتی است که پیش از مراجعه به یک سکس درمانگر باید از خودتان بپرسید!


همچنین بخوانید: چرا میل جنسی من زیاد است؟


مدارک و صلاحیت سکس تراپ را بررسی کنید.  

یادتان باشد تحقیق و بررسی صلاحیت سکس تراپ از قدم های خیلی مهم در این زمینه است. درمانگر شما باید مدارک لازم برای اینکار را داشته باشد. مثلا تحصیلات دانشگاهی دکتری یا حتی ارشد در یکی از زمینه های مرتبط با روانشناسی و اختلالات جنسی. درمانگر شما باید 90 ساعت دوره ی فیزیولوژی جنسی انسان، 60 ساعت دوره ی درمان اختلالات جنسی، و مدرک دوره ی کارآموزی یکی از پزشکان معتبر را داشته باشد تا مورد اعتماد باشد. تمامی این مدارک مهم هستند چرا که فعالیت یک متخصص سکس درمانی مستقیما بر سلامت جنسی شما تاثیر گذار است.

یک سکس تراپ خوب مشکل شما را از زوایای متفاوت بررسی میکند. چرا که هر مشکل جنسی می تواند زمینه های فیزیکی، روحی، و حتی فرهنگی داشته باشد.

برای انتخاب یک سکس درمانگر خوب شتاب زده عمل نکنید.

راه های متفاوتی برای پیدا کردن یک سکس درمانگر خوب وجود دارد. گاهی پزشک و گاهی دوستانمان در این زمینه به ما کمک می کنند. اما نباید برای انتخاب درمانگرتان عجله کنید. به نظر من بهتر است چند متخصص را همزمان ببینید. پس از گذشت 2 یا 3 جلسه کاملا متوجه خواهید شد که با کدامشان راحت تر هستید. یادتان نرود هم شما و هم پارتنرتان در این زمینه شریک هستید. پس هر دوی شما باید در انتخاب درمانگر شریک باشید و کسی را انتخاب کنید که با او احساس نزدیکی بیشتری می کنید.


مطلب مرتبط: چگونه همسر خوبی باشیم؟ 


البته اینکه تنهایی درمان را شروع می کنید یا با پارتنرتان، بستگی به درمانگرتان دارد. بیشتر متخصصان درمان را تنها شروع می کنند و بعد از این اگر لازم بود جلساتی با پارتنرتان خواهید داشت.

در مورد برنامه ی درمانی و … سوال بپرسید!

هر چند درمان مشکل جنسی یک پروسه دینامیک است و در طول کار مشخص می شود به چه اهدافی خواهید رسید، پرسیدن اینکه برنامه ی کلی متخصص شما چیست، خیلی بلند پروازانه نخواهد بود. حتما بپرسید که برنامه اش برای درمان شما چیست و چقدر زمان می برد تا این پروسه تکمیل شود. شاید لازم باشد در مورد هزینه ی این درمان هم سوال بپرسید. باید برای همه چیز آماده باشید. سوال پرسیدن به شما کمک میکند با چالش های پیش رویتان راحت تر کنار بیایید.

در طول دوره ی درمان پیشرفت‌تان را چک کنید.

رابطه ی جنسی، سلامت جنسی و مشکلات جنسی همه و همه بسیار پیچیده هستند و البته خیلی هم سری! شاید اوایل کار خیلی راحت با گفتن این مسائل خصوصی کنار نیایید. اما در طول دوره ی درمان باید کم کم این راحتی را حس کنید و حرف هایتان را راحت تر بزنید. اگر چنین اتفاقی نیافتاد و هم چنان برای حرف زدن و بیان مشکلاتتان با درمانگر مشکل داشتید، قطعا مشکلی در کار است. شاید شما و درمانگرتان خیلی با هم جور نیستید و وقت آن رسیده که به دنبال فرد دیگری بروید.

یادتان باشد شما تنها نیستید و خیلی های دیگر در دنیا مشکلاتی مانند شما دارند. با دانستن این قضیه راحت تر با خود و مشکلتان کنار میایید. وقتی گفتنی ها گفته شوند مشکل‌تان هم کم کم حل می شود. کمرنگ تر شدن مشکل استرس شما را کمتر کرده وهمین عامل به صورت خود به خودی سلامت جنسی تان را بالاتر می برد. به این پروسه درمان خود به خودی اختلالات جنسی گفته می شود.

درمان اختلالات جنسی یعنی شما میتوانید رابطه ای داشته باشید که راضی تان کند. رابطه ی جنسی در تار و پور زندگی ما بافته شده پس تلاش کنید تا با بالاتر رفتن کیفیت این رابطه، کیفیت زندگی تان را هم بالا ببرید. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب، بتوانید در انتخاب بهترین سکس تراپ برای خوی و همسرتان موفق عمل کنید. لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: