بیش از 2100 عکس در 4 دسته مختلف به رقابت پرداختند !

امسال چهاردهمین سال برگزاری مسابقات عکاسی از نگاه لنز دوربین شما /Through Your Lens photo contest است. این مسابقه بصورت اختصاصی به مقوله عکاسی در دنیای زیر آب می پردازد. امسال نیز طبق روال هر ساله مسابقات برگزار شد و از میان بیش از 2100 عکس بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 انتخاب شد.برنده جایزه بزرگ امسال به ترکیب بندی/کامپوزیشن زیبا و وارونه از نهنگی شناور بر روس آب از Rodney Bursiel تعلق گرفت.

بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما
برنده جایزه بزرگ 2018 عکس از Rodney Bursiel

این مسابقات توسط مجله Scuba Diving Magazine برگزار شد و بیش از 2100 عکس آماتور و حرفه ای از سراسر جهان در این مسابقه شرکت کردند. جدا از جایزه بزرگ 4 جایزه دیگر به بهترین عکسهای چهار دسته : عکاسی ماکرو، عکاسی زاویه باز، عکاسی مفهومی و عکاسی با دوربین کامپکت اهدا شد.

در دسته عکاسی زاویه باز ، Alex Dawson برنده جایگاه اول شد. با عکسی که در ساحل طلا در عمان گرفته شده ! عکسی زیر آبی از یک لاشه تانک ضد هوایی. بعد از گذشت 20 سال این تانک که روزی وسیله کشتار بوده حالا تبدیل به مکانی برای زندگی ارگانیزم های زیر آب شده است.

بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما
رتبه اول عکاسی زاویه باز عکس از Alex Dawson

دسته جدیدی که به تازگی و از سال 2015 به مسابقات از نگاه دوربین شما اضافه شده، دسته عکاسی با دوربین کامپکت است. این دسته به دلیل رشد تکنولوژی و  عکاسانی که بدون دوربین SLR عکاسی می کردند، اضافه شد.! در این دسته نیز جایگاه اول به پرتره ای از صورت یک مارماهی رنگین از Jamie Hall تعلق گرفت. این عکس بوسیله دوربین کامپکت کانن پاور شات G16 گرفته شده است.


همچنین تماشا کنید »

عکس های برگزیده مسابقات Macro Art Photography را تماشا کنید

عکس های سیاه و سفید بسیار زیبا از دنیای زیر آب

موزه ی هنرهای دیجیتالی توکیو بازدیدکنندگان را تبدیل به بخشی از هنر می کند!

نمایشی ظریف و بی نظیر از رقص باله ی گل های لاله در ویترین


بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما
رتبه اول عکاسی با دوربین کامپکت پرتره ای از صورت یک مارماهی رنگین عکس از Jamie Hall

دسته دیگری نیز که به تازگی به این مسابقات اضافه شده دسته عکاسی مفهومی است. برگزار کنندگان بنا به افزایش عکس های فرستاده شده مفهومی تصمیم به ایجاد این دسته کردند. این دسته هیچ نوع محدودیتی  در پست پرسس یا پردازش عکس بعد از گرفته شدن آن ندارد اما باید حتما المان دنیای زیر آب در آنها رعایت شده باشد. جایگاه اول در این دسته به Conor Culver رسید. با کولاژی از خانه ای به شکل شیشه های که در کنار ساحل یافت می شود و اختاپوسی که همانند حیوان خانگی در حیات خانه حضور دارد.

بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما

در بخش عکاسی مفهومی عکس بسیار دیگری نیز وجود داشت که رتبه دوم را به خود اختصاص داد. عکسی زیبا و بسیار مفهومی از Lucie Drlikova 

بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما

در ادامه بهترین عکس های دنیای زیر آب 2018 در مسابقه عکاسی از نگاه لنز دوربین شما را تماشا کنید.و نظرات خود را در ارتباط با این تصاویر زیبا با ما به اشتراک بگذارید. برای بزرگ شدن تصاویر لمس/کلیک کنید.