بهترین فیلم‎ های دنباله ‎دار که حتما باید ببینید! معمولا وقتی که یک فیلم به سوددهی قابل توجهی میرسه، به سرعت دستور ساخت دنباله برای فیلم اول صادر میشه که در بیشتر مواقع هم دنباله فقط باعث خراب شدن خاطرات خوش قسمت اول میشه. البته که فیلم‎هایی هم هستن که دنباله های خوبی دارند و حتی در برخی مواقع دنباله هاشون از فیلم‎های اولشون هم بهتره.

در این مطلب به شما ده فیلم دنباله‎ دار که ارزش دیدن داره رو معرفی میکنیم.

دقت داشته باشید که سلیقه نویسنده هم در رتبه‎ بندی دخیله و اگر فیلم‎هایی توی ذهنتون هست که توی لیست ما نیست حتما از طریق بخش نظرات با ما در میون بزارید.


همچنین قبل مطالعه این مطلب به این مطالب هم یه نگاهی بندازید


10 . Back to the Future (بازگشت به آینده)

تعداد فیلم‎ها:سه فیلم

سال‎های تولید:از 1985 تا 1990

بازیگران:Michael J. Fox, Christopher Lloyd, Lea Thompson

اگر که به فیلم‎ هایی با موضوع سفر در زمان علاقه دارید اصلا این سه‎ گانه رو از دست ندید. داستان فیلم درباره یک پسر به نام مارتی مک ‌فلای و دکتری به نام  امت براون هستش که با ماشین زمانی که دکتر ساخته به گذشته منتقل میشن و اونجا اتفاقات زیادی براشون میوفته که کار اونها رو برای برگشتن به آینده سخت میکنه.

9 . The Hunger Games (عطش مبارزه)

تعداد فیلم ها:چهار فیلم

سال‎های تولید:از 2012 تا 2015

بازیگران:Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth

داستان این سری درباره کتنیس اوردین دختر جوانی هست که در سری مبارزاتی شرکت میکنه که تنها یک نفر از اون زنده خارج میشه و این وسط اتفاقات بزرگتری هم در حال رخ دادنه که وضعیت کل کشور رو دگرگون میکنه. از نکات برجسته فیلم نقش‎ آفرینی جنیفر لارنس و دنیای بسیار زیبا و البته بی‎رحمیه که فیلم ایجاد کرده.

8 . Fast and the Furious (سریع و خشن)

تعداد فیلم‎ها:هشت فیلم

سال‎های تولید:از 2001 تا 2017

بازیگران:Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson

این فیلم ها داستان آدمای عشق سرعت و ماشینه که توی هر قسمت در کنار مسابقه دادنشون با همدیگه، یک سری جنایتکار رو هم دستگیر میکنن. اصلی ترین مشخصات این سری ماشین های گرون قیمت و در کنار اون تصادف های گرون‎ قیمتیه که رخ میده. اگر که زیاد حوصله ندارید و به نظرتون هشت فیلم زیاده پیشنهاد من اینه که این سری رو از فیلم پنجم شروع کنین و ادامه بدید.

7 . Mission: Impossible (مأموریت: غیرممکن)

تعداد فیلم‎ها:شش فیلم

سال‎‏‎های تولید:از 1996 تا 2018

بازیگران:Tom Cruise, Jeremy Renner, Simon Pegg

این مجموعه رو نباید از روی فیلمای اولشون قضاوت کرد چون که از هر فیلم به فیلم بعدی بهتر و بهتر میشن تا جایی که جدیدترین نسخه از اونها که در سال 2018 منتشر شد در اوج خودش به سر میبرد و از بهترین فیلم های سال هم بود.

داستان این سری درباره ماموری به اسم اتان هانت(با بازی تام کروز)که عضو یک سازمان دولتی هست. این سازمان از تکنولوژی پیشرفته‎تری نسبت به بقیه سازمان‎ها برخورداره و وظیفش نجات دنیا از حملات تروریستی خیلی مخرب که باقی سازمان‎ ها از پس خنثی کردن اون برنمیان هست. مهم ‎ترین ویژگی فیلم تام کروز و بدلکاری های اونه که شما رو شگفت زده میکنه چون توی سن 57 سالگی هنوز هم توی اوج آمادگیه و بدلکاری‎ هاش رو خودش انجام میده.(بزنم به تخته)

6 . Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کارائیب)

دزدان دریایی کارائیب

تعداد فیلم ها:پنج فیلم

سال‎های تولید:از 2003 تا 2017 

بازیگران:Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley

این سری به شدت محبوب داستان یک دزد دریایی به اسم جک اسپارو(با هنرنمایی جانی دپ)رو روایت میکنه که که به دنبال پس‎ گرفتن کشتی قدیمی خودش که مروارید سیاه نام داره به همراه جوانی به اسم ویل ترنر راهی سفری میشه و این تازه اول ماجراجویی اونهاست. اصلی ترین دلایل دیدن این سری اول از همه هنرنمایی جانی دپ در نقش جک اسپارو و بعد از اون باقی بازیگرا، موسیقی متن عالی ساخته شده توسط هانس زیمر و  در کنار اون سکانس های اکشن عالی هستن.

5 . John Wick (جان ویک)

سری جان ویک

تعداد فیلم‎ها:سه فیلم

سال‎های تولید:از 2014 تا 2019

بازیگران:Keanu Reeves,Halle Berry,Ian McShane ‎‎‎

جان ویک رو میشه یکی از جذاب ترین اکشن ها در بین بهترین فیلم‎ های دنباله ‎دار دونست .داستان این سری فیلم‎ها درباره یک قاتل حرفه‎ای بازنشسته به نام جان ویک هست که به همراه همسرش زندگی آرومی داره تا اینکه همسرش میمیره و این باعث میشه و جان ویک دوباره به دنیایی ک قبلا در اون کار میکرد برگرده. هنرنمایی کیانو ریوز که به جان ویک ابهت خاصی داده و همینطور اکشن های مثال زدنی فیلم از نقاط قوت اصلی اون هستن.

4 . Planet of the Apes (سیاره‎ی میمون‎ها)

بهترین فیلم‎های دنباله‎دار / سری سیاره میمون ها

تعداد فیلم‎ها:سه فیلم

سال‎های تولید:از 2011 تا 2017

بازیگران:James Franco ,Gary Oldman,Woody Harrelson,Andy Serkis

این فیلم‎ها به زیبایی تکامل میمون‎ها و انقراض نسل بشر رو به تصویر میکشه.داستان از جایی شروع میشه که میمونی به اسم سزار از آزمایشگاهی که در اونجا برای ساختن دارو روی میمون ها آزمایش انجام میدادن فرار میکنه و به خاطر آزمایشاتی ک روش انجام شده به مرور تکامل پیدا میکنه.

3 . Avengers (انتقامجویان)

بهترین فیلم‎های دنباله‎دار / سری اونجرز

تعداد فیلم‎ها:چهار فیلم

سال‎های تولید:از 2012 تا 2019

بازیگران:Chris Evans, Mark Ruffalo, Robert Downey Jr

مگه میشه حرف از فیلم‎ های دنباله دار زد و حرفی از فیلم‎های مارول نزد؟ همه فیلم های مارول ارزش دیدن دارن (بجز تک و توکی). ما به عنوان نماینده از بین کل فیلم‎های مارول، انتقامجویان رو انتخاب کردیم که دیگه نقطه جمع‎بندی کل فیلم های قبل از خودشون هستن. اگر تا حالا هنوز سراغ فیلم‎های مارول نرفتید (مگه میشه؟) من وظیفه خودم میدونم که بگم 22 فیلم منتظرن که ببینیدشون(آخرین بار که شمردم اینقدر بود) و همه اونها هم شدیدا جذاب هستن.

2 . lord of the rings (ارباب حلقه‎ها)

بهترین فیلم‎های دنباله‎دار / سری ارباب حلقه ها

تعداد فیلم‎ها:سه فیلم

سال‎های تولید:از 2001 تا 2003

بازیگران:Elijah Wood,Ian McKellen ,Orlando Bloom ,Sean Bean

شاهکار پیتر جکسون! یکی دیگه از بهترین فیلم ‎های دنباله‎ دار که داستان اون در سرزمینی خیالی به اسم سرزمین میانه رخ میده که سالیان سال در اون جنگی به خاطر حلقه قدرت برپا بوده. حالا مدتی از جنگ گذشته و حلقه قدرت هم گم شده تا اینکه حلقه قدرت به دست هاببیت جوانی به اسم فرودو میرسه و فرودو وظیفه داره که حلقه رو نابود کنه. برنده شدن یازده جایزه اسکار اون هم برای قسمت آخر یک فیلم فانتزی خودش نشون دهنده‎ی کیفیت این فیلم‎هاست.

1 . harry potter (هری پاتر)

بهترین فیلم‎های دنباله‎دار / سری هری پاتر

تعداد فیلم‎ها:هشت فیلم

سال‎های تولید:از 2001 تا 2011

بازیگران:Daniel Radcliffe,Emma Watson,Rupert Grint

فکر نکنم کسی باشه که فیلم ‎های هری پاتر رو ندیده باشه یا حداقل اسمشون رو نشنیده باشه. نکات زیادی درباره هری پاتر هست که میشه بهشون اشاره کرد مثل داستان زیبا و حماسی، شخصیت های دوست داشتنی و از همه مهمتر دنیایی که بعد از دیدن فیلم آرزوی هر فردی میشه که در اون زندگی کنه. داستان این فیلم ها درباره پسری به اسم هری پاتره که روزی نامه‎ای به دستش میرسه درباره اینکه اون به مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت شده و این شروع ماجراهای هیجان انگیز هری پاتره. بدون شک سری هری پاتر یکی از بهترین فیلم‎ های دنباله ‎دار تمام دوران هستن!