با ما همراه باشید تا به شما بهترین فیلم ‎های شهاب حسینی رو معرفی کنیم. شهاب حسینی از جمله بازیگرهایی هستش که با بازی‎های خوب خودش در نقش ‎های متفاوت و فیلم‎ های خوب تونسته محبوبیت بسیار خوبی بین مردم کسب کنه و حتی جایزه نخل طلای جشنواره بین المللی کن رو هم کسب کنه. در این مطلب به شما هشت مورد از بهترین فیلم ‎های شهاب حسینی، این بازیگر خوب کشورمون رو معرفی میکنیم.

حوض نقاشی

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1391

کارگردان:مازیار میری

بازیگران:شهاب حسینی،نگار جواهریان،فرشته صدرعرفایی

داستان این فیلم درباره‎ی یک زوجه که با بقیه زوج‎های دیگه فرق دارن و فرقشون اینه که هر دوی اون ها از عقب ماندگی ذهنی رنج میبرن اما این تنها مشکلشون نیست. اون‎ها باید با مشکلات تربیت فرزندشون هم کنار بیان که کار رو براشون از قبل سخت ‎تر میکنه. شهاب حسینی به همراه نگار جواهریان به خوبی توی این فیلم نقش دو فرد مبتلا به عقب ماندگی ذهنی رو ایفا میکنن که فیلم رو بسیار باورپذیرتر میکنه. این فیلم برای شهاب حسینی جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم لیسبون رو هم به ارمغان آورد.

سوپراستار

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1387

کارگردان: تهمینه میلانی

بازیگران:شهاب حسینی،سارا خوئینی‌ها،فتانه ملک‌محمدی

دومین فیلم از بهترین فیلم ‎های شهاب حسینی یعنی سوپراستار، درباره یک بازیگر معروف، محبوب و مغرور به اسم کوروش زند هستش که یک روز دختری میاد پیشش و ادعا میکنه که دخترشه. این دختر ماجرایی رو شروع میکنه که باعث تغییر کلی اخلاق و زندگی کوروش زند میشه. بازی شهاب حسینی توی این فیلم دقیقا حس یک آدم مغرور و خودخواه رو به شما القا میکنه.

دلشکسته

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1386

کارگردان:علی روئین‌تن

بازیگران:شهاب حسینی،بیتا بادران، خسرو شکیبایی

این فیلم داستان دو جوان با دو نوع عقاید مختلف رو روایت میکنه که سر دادن پایان‎نامه‎ی خودشون با هم آشنا میشن و کم‎کم به همدیگه علاقه پیدا میکنن اما باید دید که کدوم یکی از عقایدش دست میکشه. شهاب حسینی در این فیلم به خوبی تونسته از پس ایفای نقش یک جوان مذهبی بربیاد.

برادرم خسرو

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1394

کارگردان:احسان بیگلری

بازیگران:شهاب حسینی،هنگامه قاضیانی،ناصر هاشمی

این دومین فیلم از بهترین فیلم ‎های شهاب حسینی هستش که حسینی در اون نقش فردی مبتلا به بیماری خاص رو ایفا میکنه. حسینی توی این فیلم نقش فردی مبتلا به اختلال دوقطبی رو بازی میکنه که چند روز میاد توی خونه‎ی برادر بزرگترش بمونه اما اتفاقات زیادی میوفته که باعث میشن حال خسرو بدتر از قبل بشه.

درباره‎ی الی

سال تولید:1387

کارگردان:اصغر فرهادی

بازیگران:شهاب حسینی،ترانه علی‎دوستی،پیمان معادی

درباره الی اولین تجربه همکاری شهاب حسینی و اصغر فرهادی بود که هم برای اصغر فرهادی و هم شهاب حسینی مثل سکوی پرتاب عمل کرد و اونها رو سر زبون‎ها انداخت. داستان فیلم درباره‎ی چند خانوادست که برای تفریح به شمال میرن در این بین پرستار بچه‎ی یکی از خانواده‎ها گم میشه که آغاز کننده ماجرای پیچید‎ه‎ای میشه.

چهارشنبه

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1394

کارگردان:سروش محمدزاده

بازیگران:شهاب حسینی،آرمان درویش،هستی مهدوی

یک درام خوب که اگه بهش دقت کنید ممکنه بین اون و فیلم تحسین‎ شده ‎ی ابد و یک روز شباهت‎هایی رو پیدا کنید. داستان این فیلم بیشتر درباره مفهوم قصاص و همچنین بخششه. شهاب حسینی توی این فیلم نقش پسر بزرگ خانواده ‎ای رو بازی میکنه که پدرشون به قتل رسیده و بین اعضای خانواده برای قصاص و یا بخشیدن قاتل اختلاف نظر به وجود اومده.

جدایی نادر از سیمین

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1389

کارگردان:اصغر فرهادی

بازیگران:شهاب حسینی،پیمان معادی،لیلا حاتمی

یکی از بهترین فیلم ‎های ایرانی که تونست در خارج از ایران هم بدرخشه و جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان سال 2012 رو هم تصاحب کنه. با اینکه شهاب حسینی در این فیلم نقش اصلی نیست اما یکی از بهترین بازی‎های خودش رو ارائه میکنه و حتی چند سکانس درخشان هم داره که تا مدت‎ها میتونه توی ذهن بیننده بمونه. داستان فیلم پیرامون ماجراهای جدایی زوجی روایت میشه که این جدایی اونها رو درگیر مشکلات فراوانی میکنه.

فروشنده

بهترین فیلم‎های شهاب حسینی

سال تولید:1394

کارگردان:اصغر فرهادی

بازیگران:شهاب حسینی،ترانه علی‎دوستی،بابک کریمی

آخرین فیلم لیست ما از بهترین فیلم ‎های شهاب حسینی باز هم یک فیلم به کارگردانی اصغر فرهادیه. شهاب حسینی به خاطر بازی در این این فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد. این فیلم در مراسم اسکار هم درخشید و اصغر فرهادی برای دومین بار تونست جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان رو بگیره. داستان فیلم درباره زوج جوانی به نام ‎های عماد و رعناست که به خونه جدیدی نقل مکان میکنن اما قبلا کسی توی این خونه زندگی میکرده که به خاطر اون مشکلاتی برای این زوج به وجود میاد.

در ادامه بخوانید: