با معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی همراه ما باشید تا سراغ بهترین فیلم های این ژانر پرطرفدار بریم. با اطمینان میشه گفت که در حال حاضر ژانر ابرقهرمانی پولسازترین ژانر برای فیلمسازیه و همین امسال هم فیلم Avengers: Endgame (انتقامجویان: پایان بازی) تونست لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ رو از Avatar (آواتار) بگیره.



اگرچه حرف و حدیث های زیادی پشت این فیلم ها و تاثیر اون ها روی آینده ی سینما مطرحه، ولی نمیشه منکر این شد که اگه به دنبال سرگرمی خالص هستید، فیلم های ابرقهرمانی هیچوقت شما رو ناامید نمیکنن. حالا ما در ادامه به شما هجده فیلم از بهترین فیلم های ابرقهرمانی رو معرفی میکنیم که قطعا توانایی همراه کردن شما رو با خودشون دارن!

18 . Iron Man (مرد آهنی)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2008

کارگران: Jon Favreau

بازیگران: Robert Downey Jr., Terrence Howard, Gwyneth Paltrow

این فیلم بیشتر از اینکه فیلم فیلم خوبی باشه، فیلم مهمیه! البته اشتباه برداشت نکنید چون امکان نداره که دفعه اولی که تونی استارک رو دنبال میکنید خسته بشید و قطعا اگه هدفتون سرگرمی باشه بهش میرسید. این فیلم از این نظر مهمه که آغازگر موفق ترین دنیای سینمایی تاریخ سینما، یعنی دنیای سینمایی مارول! «مرد آهنی» داستان ریشه های اولین و میشه گفت پرطرفدارترین قهرمان این دنیای سینمایی رو روایت میکنه؛ فرد پولدار و مغروری به اسم تونی استارک، که پله پله راه رستگاری رو طی میکنه.

17 . Thor: Ragnarok (ثور: رگناروک)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2017

کارگردان: Taika Waititi

بازیگران: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett

میشه گفت قسمت دوم سری ثور، یعنی دنیای تاریک، تنها فیلم از دنیای سینمایی مارول هست که ممکنه با دیدن اون حتی به سرگرمی هم نرسید و نیمه کاره رهاش کنید. اما مارول با قسمت سوم ثور، تونست ناکامی قسمت قبل رو از دل طرفداران در بیاره. این فیلم که یکی از فان ترین فیلم های ابرقهرمانی ایه که میتونید پیدا کنید، تمام انتظاراتتون رو برآورده میکنه. داستان از جایی شروع میشه که هلا به آزگارد، محل زندگی خدایان حمله میکنه و ثور به عنوان جانشین اودین وظیفه داره که جلوی اون رو بگیره.

16 . Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2016

کارگردانان: Anthony Russo , Joe Russo

بازیگران: Chris Evans, Robert Downey Jr, Scarlett Johansson

جنگ داخلی رو میشه یکی از کراس اور های هیجان انگیزی دونست که کسی فکرش رو هم نمیکرد توی سینما بشه دید. در جنگ داخلی ما شاهد نبرد بین قهرمانانی هستیم که در فیلم های قبلی شاهد جنگیدن اون ها در کنار همدیگه و برای هدفی مشترک بودیم. اگه کاملا طرفدار فیلم های مارول باشید، جنگ داخلی براتون به یکی از اون فیلم های احساسی خوب تبدیل میشه.

15 . Hellboy (پسر جهنمی)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2004

کارگردان: Guillermo del Toro

بازیگران: Ron Perlman, John Hurt, Selma Blair

این فیلم ساخته ی شخص گیلرمو دلتورو، کارگردان برنده ی اسکار و یکی از بهترین فانتزی سازان حال حاضره؛ پس توی دیدنش شک نکنید. اگه از دیدن ابرقهرمانان عادی امروزی خسته شدید و هنوز هم سراغ پسر جهنمی نرفتید، بهتره که همین الان برید و یکم به فیلم دیدنتون تنوع ببخشید. پسر جهنمی داستان موجودیه که در جریان جنگ جهانی دوم به زمین فراخونده میشه و در سازمانی مخفی رشد میکنه. در این بین هم تلاش میکنه خودش رو بین انسان ها جا بده و از دنیا هم محافظت کنه. اگه دنبال یک فیلم ابرقهرمانی فانتزی هستید، پسز جهنمی رو از دست ندید!

14 . wonder woman (زن شگفت انگیز)

برترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2017

کارگردان: Patty Jenkins

بازیگران: Gal Gadot, Chris Pine, Connie Nielsen

اون اوایل که دنیای سینمایی دی سی تازه شروع به کار کرده بود، وارنر قصد داشت راهی رو که مارول صد ساله طی کرد رو یک شبه تموم کنه! همین کار هم باعث شد که دنیای سینمایی دی سی توی همون اول کار با کله شکست بخوره؛ اما واندروومن تونست یه شانس دوباره برای دی سی به ارمغان بیازه! دی سی با واندروومن قسمت اساطیری دنیای خودش رو رو کرد و با استقبلال خوبی هم روبرو شد. اگرچه واندروومن نتونست از شکست «لیگ عدالت» جلوگیری کنه.  

13 . Captain America: Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2014

کارگردانان: Anthony Russo , Joe Russo

بازیگران: Chris Evans, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson

توی فاز دوم دنیای سینمایی مارول که فیلم های این سری نیاز به یک تکون اساسی و تنوع داشتن، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» اومد و با تمرکز روی احساسات درونی استیو راجرز و نشون دادن یک داستان جاسوسی به همراه غافلگیری های خوب، فیلمی شد که هنوز هم جزو بهترین فیلم های کمپانی مارول محسوب میشه. «سرباز زمستان» رو ببینید تا بفهمید که فیلم های ابرقهرمانی فقط بزن بزن و اکشن نیستن!

12 . Deadpool (ددپول)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2016

کارگردان: Tim Miller

بازیگران: Ryan Reynolds, Karan Soni, Ed Skrein

یکی از دلایل اصلی موفقیت ددپول این بود که مردم اکثرا از کلیشه های ژانر ابرقهرمانی خسته شده بودن و چیز بیشتری میخواستن؛ و ددپول هم دقیقا همون چیزی که نیاز بود رو در بهترین زمان عرضه کرد. خشونت افسارگسیخته، تیکه و کنایه های جذاب به سایر فیلم های ابرقهرمانی، بازی عالی رایان رینولدز که نقش خودش رو به بهترین شکل تسخیر میکنه و داستان جذاب همراه با مبارزاتی که اصلا خسته کننده نمیشن، مهم ترین ویژگی های ددپول هستن.



11 . Kick-Ass (کیک اس)

برترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2010

کارگردان: Matthew Vaughn

بازیگران: Aaron Taylor-Johnson, Garrett M. Brown, Evan Peters

احتمالا کیک اس واقعگرایانه ترین فیلم لیست محسوب میشه چون هیچکس توی این فیلم قدرت فرابشری نداره. ولی این باعث نمیشه که با فیلم عجیب و غریبی طرف باشیم؛ برعکس با فیلم شاد و شنگولی طرفیم! داستان فیلم درباره پسریه که توی یه دنیای عادی و بدون هیچگونه قدرت فرابشری زندگی میکنه.این پسر که یکی از طرفدارای سرسخت کمیک های ابرقهرمانی هم هست، به سرش میزنه که لباس مبدل تنش کنه و بره تا با جنایتکاران بجنکه، ولی خبر نداره که دنیای واقعی و دنیای توی کمیک بوک ها با همدیگه فرق دارن!

10 . The Avengers (انتقامجویان)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2012

کارگردان: Joss Whedon

بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo

نقطه ای که همه فیلم های فاز اول دنیای سینمایی مارول به همدیگه رسیدن و تبدیل شد به یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی در زمان خودش! بیراه نیست اگه بگیم با دیدن موفقیت بزرگ انتقامجویان بود که کمپانی های دیگه هم به فکر ساخت دنیای سینمایی خودشون افتادن. انتقامجویان همه ی عناصر موردنیاز برای هیجان زده کردن شما رو داره؛ شخصیت های جذاب و دوست داشتنی، بازیگرانی که شخصیت هاشون رو میشناسن و میدونن باید چیکار کنن، و البته کارگردانی جاس ویدون که واقعا به فضای فیلم نشسته.

9 . X-men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده)

برترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2014

کارگردان: Bryan Singer

بازیگران: Hugh Jackman, James McAvoy, Michael Fassbender

انتخاب بهترین فیلم از سری مردان ایکس کار راحتیه؛ اون هم به لطف وجود «روزهای گذشته آینده» که با فاصله لقب بهترین فیلم این سری رو یدک میکشه (اگه لوگان رو عضوی از این سری حساب نکنیم). توی روزهای گذشته و آینده هم ما کراس اوری رو بین دو خط زمانی گذشته و آینده ی سری ایکس من داریم. جایی که ولوورین برای تغییر در وضعیت بد بوجود اومده در آینده برای جهش یافته ها، راهی گذشته میشه تا ازش جلوگیری کنه.

8 . dark knight rises (شوالیه تاریکی برمیخیزد)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2012

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy

قسمت آخر سه گانه بتمن کریستوفر نولان؛ که به خوبی وظیفش به عنوان جمع بندی رو انجام میده و پرونده ی این سه گانه رو میبنده. نولان با این فیلم، به رسم دو قسمت قبلی، بازهم به کاوش در ذهن بروس وین میپردازه و شخصیت های خودش رو از قبل هم پخته تر میکنه. شخصیت منفی جدید فیلم هم که نقشش رو تام هاردی بازی میکنه، اگرچه به پای جوکر نمیرسه، ولی بازهم سطحش بالاست و میتونه براتون جذاب باشه. ولی خب بزرگترین دلیل برای دیدن این فیلم فقط و فقط اسم کریستوفر نولان به عنوان کارگردان فیلمه. این فیلم نشون میده که بروس وین، برای تبدیل کردن بتمن به نماد عدالت، از هیچ کاری دریغ نمیکنه.

7 . Avengers: Infinity War (انتقامجویان: جنگ بینهایت)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2018

کارگردانان: Anthony Russo , Joe Russo

بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo

از این فیلم میشه به عنوان آغاز پایان حماسه ی ابدیت دنیای سینمایی مارول یاد کرد که نشون داد مارول اینقدر هم مخالفینش میگن، پر از مسخره بازی نیست! جنگ بینهایت نشون داد که مواقعی هم هستن که مارول با کسی شوخی نداره و تماشاگرانی که به سینما رفته بودن رو با جای سیلی توی گوششون به خونه فرستاد. «جنگ بینهایت» روایتگر ثانوس (بخونید بهترین شخصیت منفی دنیای سینمایی مارول) معروف به تایتان دیوانه هست که به دنبال پیدا کردن شش سنگ بینهایت برای بازگردوندن تعادل به جهان هست ولی از دیوانه وار ترین راه! طبیعتا در این راه، مقابل انتقامجویان قرار میگیره که تقابل دیدنی ای رو رقم میزنه.

6 . Unbreakable (شکست ناپذیر)

برترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2000

کارگردان: M. Night Shyamalan

بازیگران: Bruce Willis, Samuel L. Jackson, Robin Wright

زمانی که هنوز فیلم های ابرقرمانی مثل الان محبوب نبودن، شیامالان موف شد کلیشه های ژانر ابرقهرمانی (که هنوز هم زیاد کلیشه نشده بودن) رو بشکنه و با روایت ریشه های داستان ابرقهرمانی خودش توی یک چهارچوب واقعگرایانه، تونست اثری رو خلق کنه که الان، وسط موج عظیم فیلم های ابرقهرمانی، بهترین زمان برای دیدنشه. این فیلم قسمت اول دنیای سینمایی کوچک شیامالان هم هست که دیدنشون رو بهتون پیشنهاد میکنم. تا یادم نرفته بگم که «شکست ناپذیر» موسیقی متنی داره که تا مدت ها نمیتونید اون رو فراموش کنید!

5 . Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی 2)

برترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2004

کارگردان: Sam Raimi

بازیگران: Tobey Maguire, Kirsten Dunst, James Franco

قسمت دوم از سه گانه سم ریمی، با وجود گذشتن شانزده سال، هنوز هم از پرچمداران فیلم های این حوزه هست. این فیلم هم میتونه کسایی که فقط قصد دیدن یک فیلم اکشن رو دارن راضی کنه و هم کسانی که به دنبال چیزی بیشتر از اون هستن. قسمت دوم این سه گانه روایتگر داستان پیتر پارکری هست که دیگه به قهرمان مردم تبدیل شده ولی با قدرت هاش به مشکل خورده. از اونور بهترین دوستش هری آزبورن هم به بزرگترین دشمنش تبدیل شده و دکتر اختاپوس هم وارد میدون شده تا به عنوان دومین شخصیت منفی فیلم جلوی راه پیتر پارکر قرار بگیره.

4 . Watchmen (نگهبانان)

محبوب ترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2009

کارگردان: Zack Snyder

بازیگران: Malin Akerman, Billy Crudup, Matthew Goode

آلن مور با نوشتن کمیک واچمن افتخارات زیادی کسب کرد و حتی هنوز هم اون رو به عنوان بهترین کمیک تاریخ میشناسن! زک اسنایدر رو هم که فکر کنم اکثرمون میشناسیم؛ همون آقایی که فاجعه ای مثل «بتمن علیه سوپرمن» رو تحویلمون داد. اما برعکس چیزی که مردم فکر میکنن، زک اسنایدر یک ماشین تولید زباله هم نیست و تونسته یک فیلم سطح بالای ابرقهرمانی هم توی کارنامه خودش داشته باشه. اگرچه فیلم زک اسنایدر نسبت به کمیک اصلی کم و کاستی هایی داره، ولی اگه به اون به چشم یک فیلم مستقل نگاه کنیم میبینیم که با چه فیلم خوبی طرف هستیم. داستان فیلم توی دنیایی جریان داره که فعالیت قهرمانان تا حد زیادی محدود شده و این وسط فردی هم یک قهرمان سابق به اسم کمدین رو به قتل رسونده. در ادامه داستان کمیک، سریالی هم توسط شبکه HBO ساخته شده که میتونید بررسی قسمت به قسمت اون رو در اینجا ببینید.



3 . Avengers: Endgame (انتقامجویان: پایان بازی)

محبوب ترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2019

کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo

بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo

پایان حماسه ابدیت! پرفروش ترین فیلم تاریخ! نقطه جمع بندی سه فاز و بیست و سه فیلم دنیای سینمایی مارول! همین سه جمله نتونست شما رو برای دیدن پایان بازی قانع کنه؟ پایان بازی دقیقا بعد از قسمت قبلی انتقامجویان شروع میشه و نشون میده قهرمانانمون چطوری بعد از شکست سنگینی که داشتن، دوباره قدرتشون رو جمع میکنن و برای مبارزه آخر آماده میشن. شما میتونید نقد و بررسی این فیلم رو هم در اینجا بخونید.

2 . Logan (لوگان)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2017

کارگردانک James Mangold

بازیگران: Hugh Jackman, Patrick Stewart, Dafne Keen

ولوورین شخصیتیه که اکثرا هیو جکمن رو با اون میشناسن و فیلم لوگان هم قرار بود خداحافظی هیو جکمن با این نقش باشه. و واقعا هم خداحافظی باشکوه‎تری نمیشد ساخت! «لوگان» در دنیایی جریان داره که نسل جهش یافته ها تقریبا منقرض شده و لوگان هم حال و روز خوشی نداره. این وسط لوگان با دختری ملاقات میکنه که میتونه امیدی برای بقای نسل جهش یافته ها باشه. این فیلم برعکس فیلم های قبلی ای که ولوورین توی اون ها حضور داشته، با درجه سنی بزرگسال ساخته شده و لوگان رو رها میکنه تا هر بلایی که میخواد سر دشمناش بیاره



1 . The Dark Knight (شوالیه تاریکی)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

سال تولید: 2008

کارگردان:Christopher Nolan

بازیگران: Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart

افراد زیادی هستن که معتقد هستن «شواله تاریکی» بهترین فیلم ساخته شده توسط کریستوفر نولانه و اگه با کارنامه کاری نولان آشنا باشید پس میدونید که این حرف نشون میده چقدر این فیلم کیفیت بالایی داره. در «شوالیه تاریکی» ما بتمن رو روبروی بزرگترین و ترسناک ترین چالش زندگیش، یعنی جوکر میبینیم! جوکری که نقش اون رو هیث لجر مرحوم بازی میکنه و اسکار هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رو بهش اهدا کرد؛ حیف که لجر نبود تا جایزه خودش رو بگیره. یادتونه میگفتم که فلان فیلم میتونه شما رو سرگرم کنه؟ اما «شوالیه تاریکی» برای چیزی بیشتر از سرگرمی ساخته شده و میتونه شما رو وادار یه فکر کردن برای فهمیدن فلسفه های موجود در فیلم کنه.


ممنون از اینکه با معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی همراه ما بودید. حتما نظرات و پیشنهادات خودتون رو از طریق بخش کامنت ها با ما در میون بزارید.