با نزدیک شدن تعطیلات همه ما دوست داریم که بهترین فیلم‌های سینمایی را ببینیم؛ اما زیاد بودن تعداد فیلم‌ها باعث می‌شود تا در انتخاب فیلم دچار تردید شویم. برای همین امروز ما یک لیست از بهترین فیلم های ایرانی را برای شما آماده کرده‌ایم. سعی ما بر این بوده که در این لیست فیلم هایی از ژانرهای مختلف وجود داشته باشند. 

1. هزارپا

بهترین فیلم های ایرانی هزار پا

هزارپا فیلمی کمدی و طنز به کارگردانی ابوالحسن داوودی و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی است. این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۷ تولیدشده است و هم‌اکنون دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران می‌باشد. داستان فیلم درباره رضا نیازی با بازی رضا عطاران و دوستش منصور با بازی جواد عزتی است که به کیف‌قاپی مشغول هستند. رضا نیازی متوجه می‌شود که دختر صاحب‌کار مادر منصور، که فردی پولدار است؛ نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند. رضا یک پای خودش را در یک حادثه ازدست‌داده است. با توجه به این موضوع سعی می‌کند تا به دختر پولدار با بازی سارا بهرامی نزدیک شود و این کار باعث به وجود آمدن لحظات کمدی می‌شود.

از بازیگران دیگر هزارپا می‌توان به سارا بهرامی، مهران احمدی، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، نغمه نظام دوست، محمد نادری و امیرمهدی ژوله اشاره کرد.


همچنین بخوانید: پیشنهاد فیلم آخر هفته ؛ 4 فیلم که معجونی از هیجانات مختلف هستند!


2. فروشنده

بهترین فیلم های ایرانی فروشنده

اصغر فرهادی کارگردان و نویسنده مطرح کشورمان است که در دهه‌های اخیر توانسته خودش را به‌عنوان یک کارگردان صاحب سبک معرفی کند. فروشنده، یکی از بهترین فیلم های ایرانی ، هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که در ابتدا “برسد به دست آهو” و “مشتری” نام داشت اما درنهایت بانام “فروشنده” اکران شد. فروشنده در مراسم اختتامیه جشنواره کن جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد و همچنین شهاب حسینی، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. فروشنده به‌عنوان نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۱۷ توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را به دست آورد.

از بازیگران فروشنده می‌توان به شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مهدی کوشکیک، احترام برومند و مینا ساداتی اشاره کرد.

مسلماً یک فیلم که توانسته باشد جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار را به دست آورد، ارزش تماشا کردن را دارد.

اکثراً واکنش‌ها به فروشنده، واکنش‌ها و نظرات مثبتی بوده‌اند. اغلب منتقدان این فیلم را تحسین کردند. فروشنده سومین فیلم پرفروش غیر کمدی تاریخ سینمای ایران است. این فیلم در اروپا و آمریکا و در فرانسه نیز اکران شده است؛ البته فروشنده در فرانسه بانام “مشتری” عرضه شد و دلیل این تغییر نام وجود یک فیلم با نام فروشنده در آن زمان در فرانسه اعلام‌شده است.


همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول؛ ویدیو اختصاصی مجله وارونه


حضور فروشنده در اسکار ۲۰۱۷ پرحاشیه و پر از ماجرا بود. به دلیل وجود ممنوعیت سفر هفت‌کشور مسلمان ازجمله ایران به آمریکا، ترانه علیدوستی بازیگر “فروشنده” اعلام کرد که حتی اگر این محدودیت شامل حال هنرمندان نشود، او بازهم برای شرکت در مراسم اسکار به آمریکا نخواهد رفت. با این کار خانم علیدوستی، آکادمی اسکار با انتشار بیانیه‌ای از خانم علیدوستی و اصغر فرهادی حمایت کرد و اقدام دونالد ترامپ را محکوم نمود. اصغر فرهادی نیز در ادامه با انتشار بیانه‌ای اعتراض خود را نسبت به این قانون اعلام کرد. درنهایت هنگام اعطای جایزه، انوشه انصاری اولین زن فضانورد و فیروز نادری مسئول اجرایی عملیات سفر به مریخ به‌عنوان نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اسکار حضور یافتند.

در ادامه این اعتراض‌ها به قانون منع سفر و حمایت‌ها از فروشنده و اصغر فرهادی “صادق خان” شهردار وقت لندن اعلام کرد که فیلم فروشنده در میدان ترافالگار لندن، نمایش داده خواهد شد و حدود ۱۰ هزار نفر آن را تماشا کردند، حتی صادق خان شهردار لندن خودش نیز شخصاً در میدان حضور یافت.

داستانی این فیلم در مورد زن ‌و شوهری به نام عماد و رعنا است که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند که بنا به دلایلی مجبور می‌شوند تا خانه‌شان را تغییر دهد و این شروعی برای ماجراهایی است که واقعاً بحرانی هستند و قطعاً هرکسی را به فکر می‌برند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ایرانی از نظر IMDB که باید آنها را ببینید!


3. رخ دیوانه 

رخ دیوانه بهترین فیلم های ایرانی

رخ دیوانه فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داوودی و نویسندگی محمدرضا گوهری است. این فیلم در سال ۱۳۹۳ در ژانر اجتماعی- هیجانی و در فضای ماجراجویانه ساخته‌شده است. “رخ دیوانه” برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و سومین دوره جشنواره فجر شد.

از بازیگران این فیلم می‌توان به طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، نازنین بیاتی، سحر هاشمی، بیژن امکانیان و گوهر خیراندیش اشاره کرد.

داستان رخ دیوانه در مورد چند جوان است که در یک گروه اینترنتی با یکدیگر آشنا می‌شوند و به دنبال یک شرط‌بندی ساده در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند. مسیری شاید پر از دروغ باشد. بعضی از افراد این فیلم را بازی با دروغ می‌دانند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی اکشن که نباید از دست‌شان بدهید!!


4. گشت ارشاد

گشت ارشاد بهترین فیلم های ایرانی

گشت شاد فیلم ایرانی در ژانر کمدی و اجتماعی هست. کارگردانی این فیلم بر عهده سعید سهیلی بوده است. گشت ارشاد در سال ۱۳۹۰ با هنرمندی حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، جمشید هاشم‌پور، نیوشا ضیغمی و سحر قریشی اکران شد.

داستان گشت ارشاد در مورد سه جوان به نام‌های عباس عطار و حسن هست که این سه نفر برای به دست آوردن پول و گذراندن زندگی، دست‌به‌کارهای خلاف می‌زنند. درواقع خودشان را به‌جای گشت ارشاد می‌زنند و از این راه زندگی خود می‌گذرانند.

در سال ۱۳۹۶ عنوان گشت ۲ اکران شد. در این قسمت ۵ سال از اتفاقات قسمت اول می‌گذرد و حالا این سه نفر قصد دارند تا کار دیگری انجام دهند و بازهم اتفاقات جالب و بامزه‌ای برایشان می‌افتد.

گشت ارشاد یا  گشت ۳ قرار است به‌زودی اکران شود.


همچنین بخوانید: نقد و بررسی فیلم سرخپوست ؛ فیلمی متفاوت


5. من ترانه 15 سال دارم

بهترین فیلم های ایرانی

این فیلم به کارگردانی رسول صدر عاملی با بازی ترانه علیدوستی در سال ۱۳۸۰ اکران شد و همچنین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به رسول صدر عاملی و بهترین فیلم‌نامه کامبیز پرتوی و بهترین بازیگر نقش اول زن به ترانه علیدوستی از بیستمین جشنواره فیلم فجر داده شد.

ترانه دختر نوجوانی است که مادرش را در کودکی ازدست‌داده است. پدرش نیز به دلایلی در زندان به سر می‌برد. ترانه به زندگی‌اش ادامه می‌دهد تا این‌که پسر پولداری به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد اما بعد از مدتی او را رها می‌کند و به خارج می‌رود در همین هنگام، ترانه متوجه می‌شود که حامله است و حالا تلاش‌هایش را برای اعاده حیثیت از خود و فرزندش شروع می‌کند.


همچنین بخوانید: فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید تا موضوع آن را بفهمید!(قسمت اول)


6. درباره الی

درباره الی

این فیلم سینمایی ساخته اصغر فرهادی است. “درباره الی” پس از اکران و نمایش، با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان روبرو گشت. اصغر فرهادی در درباره الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران شکل بگیرد.

در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۲۰۰۹، جایزه بهترین کارگردانی به این فیلم اهدا شد. داستان فیلم روایتگر زندگی چند خانواده است که برای یک سفر تفریحی به شمال می‌روند. در این سفر همه قصد دارند تا احمد و الی باهم بیشتر آشنا شود. پس از ناپدید شدن الی در ساحل، داستان فیلم به مسیر عجیب و پر از تنش کشیده می‌شود. همه در این مسئله به قضاوت می‌پردازند و دیگران را مقصر می‌دانند.

این فیلم نیز مانند سایر فیلم‌های اصغر فرهادی فوق‌العاده است. درباره الی در کشورهای دیگر مثل فرانسه، آمریکا، مجارستان، ایتالیا، بلژیک و یونان اکران شد.


همچنین بخوانید: بررسی سه گانه ماتریکس ؛ حقایق و تخیلات، آیا دنیای ما واقعی است یا شبیه سازی شده؟


نظر رابرت دنیرو در مورد “درباره الی” یکی از بهترین فیلم های ایرانی:

“جهانی متشکل از شخصیت‌ها و مضامین در کنار کارگردانی که این داستان را مسحورکننده ساخته، موجب شده تا “درباره الی” مرزهای جهانی را فروبریزد و درک ما را از دنیای مشترکمان را تعمیق بخشند.”

از بازیگران درباره الی می‌توان به شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، مانی حقیقی، پیمان معادی، احمد مهران فر، رعنا آزادی ور و صابر ابر اشاره کرد.

7. اخراجی‌ها

اخراجی ها فیلم

اخراجی‌ها فیلمی ایرانی است که در سال ۱۳۸۶ به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی اکران شد. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۸۶ بود. داستان اخراجی‌ها در مورد مجید، یکی از اراذل تهران، است که عاشق دختر پیرمردی به نام میرزا می‌شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سربه‌راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می‌گیرد برای اثبات سر راه شدن خودش به جبهه برود و دوستانش نیز همراه او می‌روند و در جبهه ماجراهای جالبی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. در قسمت دوم نیز به حضور دوستان مجید در اسارتگاه‌های عراق پرداخته‌شده است و بازهم فضا، فضای کمدی است.

و در سری سوم داستان در مورد حضور برخی از شخصیت‌های قبلی در انتخابات هست. از بازیگران این فیلم می‌توان به اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، علی اوسیوند، ارژنگ امیر فضلی، مینا جعفر زاده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی جواد هاشمی، قاسم زارع، عبدالرضا اکبری و لیلا بلوکات اشاره کرد.


همچنین بخوانید: 20تا از بهترین فیلم های مافیایی (گانگستری) که حتما باید ببینید (قسمت اول ) 


8. جدایی نادر از سیمین

ده فیلم برتر جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین فیلم ایرانی در ژانر درام است. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان ۲۰۱۲ شده است.

جدایی نادر از سیمین توانسته بیش از ۵۲ جایزه جهانی را به دست بیاورد. جوایزی مثل اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان گلدن گلوب، بهترین فیلم انگلیسی‌زبان اسکار، جایزه هیات داوران، جایزه خرس طلایی جشنواره برلین و  جایزه سزار.

جدایی نادر از سیمین جزو ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۱ و جزو ۲۵۰ فیلم برتر تمام دوران‌ها در سایت Imdb است همچنین این فیلم از سوی منتقدان سخت‌گیر متاکریتیک جزو ۱۰۰ فیلمی برتر قرن ۲۱ انتخاب‌شده است. جدایی نادر از سیمین در سال ۲۰۱۲ توانست ۱۹۶۸۱۰۰ دلار در جهان فروش داشته باشد. این فیلم علاوه بر ایران در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، سوئیس، بلژیک، هلند، برزیل، ترکیه و کانادا اکران شد. کمپانی بزرگی سونی پیکچرز نیز امتیاز پخش جدایی نادر از سیمین را در آمریکا خریده بود.

داستان فیلم در مورد سیمین است که می‌خواهد به همراه همسرش، نادر و دخترش ترمه، از ایران برود. همه مقدمات کار را نیز فراهم کرده است؛ اما نادر به خاطر پدرش که از بیماری ” آلزایمر”رنج می‌برد؛ نمی‌خواهد که از ایران می‌رود. این باعث می‌شود تا سیمین برای طلاق به دادگاه مراجعه کند.

در همین هنگام نادر برای پدرش پرستار می‌گیرد. بعد یک سهل‌انگاری، یک درگیری بین او و پرستار رخ می‌دهد که ظاهراً موجب سقط‌جنین در پرستار می‌گردد؛ این باعث ایجاد ماجراهایی برای همه می‌شود.

از بازیگران جدایی نادر از سیمین می‌توان به لیلا حاتمی، پیمان معادی، سارینا فرهادی، ساره بیات، شهاب حسینی و مریلا زارعی اشاره کرد.


همچنین بخوانید: 8 مورد از حقایق سریال Breaking Bad که باید بدانید!!


9. ۵۰ کیلو آلبالو

 فیلم 50 کیلو آلبالو

این فیلم به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۴ اکران شد. داستان فیلم از عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه عروسی، مأموران برای دستگیری داماد خلاف‌کار وارد می‌شوند و میهمانان نیز به خاطر تیراندازی، فرار می‌کنند. دراین‌بین ماجرایی رخ می‌دهد که مأمورین داوود گرامی و لیلا صوفی را باهم می‌گیرند. آن‌ها مجبور می‌شوند که بگویند باهم نامزد هستند و در ادامه بازپرس از آن‌ها می‌خواهد تا فردا ظهر عقدشان را رسمی کنند و این باعث به وجود آمدن داستان‌های طنزی برای آن‌ها می‌شود.

ساعد سهیلی، هستی مهدوی فر، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مونا احمدی، سروش صحت، هادی کاظمی و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های هیجان انگیز که نباید تماشای آنها را از دست بدهید!


10. مصادره

 مصادره رضا عطاران

مصادره اولین فیلم مهران احمدی است. این فیلم در سال ۱۳۹۶ اکران شد. داستان فیلم در مورد اسماعیل یارجانلو است که با خرید بلیت بخت‌آزمایی برنده مبلغ زیادی می‌شود.

یارجانلو با این پول ۵۰۰۰ متر زمین در یک منطقه پرت می‌خرد. یارجانلو کارمند ساواک است و بعد از انقلاب مجبور به خروج از کشور می‌شود و با مشکلاتی زیادی در ادامه روبرو می‌گردد که باعث ایجاد فضای کمدی در فیلم می‌شود.

از بازیگران مصادره می‌توان به رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میر طاهر مظلومی، مهران احمدی و هادی کاظمی اشاره کرد.


همچنین بخوانید: فیلم‌های شبیه Extraction ؛ برای آنهایی که به دنبال هیجان هستند!


11. دوران عاشقی

بهترین فیلم های ایرانی

دوران عاشقی فیلمی به کارگردانی علیرضا رئیسیان است که در سال ۱۳۹۳ اکران شد. نویسندگی “دوران عاشقی” بر عهده “رویا محقق” بوده است. دوران عاشقی فیلمی در ژانر درام خانوادگی است که به بیان یک مسئله اجتماعی روز می‌پردازد.

داستان فیلم، روایتگر زندگی یک وکیل به نام بیتا است. بیتا اغلب پرونده‌های مربوط به طلاق را قبول میکند. همسر بیتا حمید به تازگی با میترا که از خارج برگشته است؛ آشنا می شود و با هم عقد می‌کنند. میترا از حمید باردارشده اما حمید اینمسئله را نمی پذیرد و می‌گوید که عقیقم است. دایی میترا از اعتبار قدرت بالا برخوردار است و با تهدید و تحت فشار قرار دادن حمید می‌خواهد که زنش را طلاق بدهد و با میترا به زندگی‌اش بپردازد. در ادامه نیز اتفاقات بیشتری می‌افتد که داستان به بررسی زوایای دیگری از این معضل اجتماعی می‌پردازد.

از بازیگران دوران عاشقی میتوان به لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، مینا وحید، پرویز پورحسینی، بیتا فرهی و نسیم ادبی اشاره کرد.


همچنین بخوانید: فیلم های آخر الزمانی که تا کنون ندیده اید ،اما حتما باید ببینید!


12. رگ خواب 

بهترین فیلم های ایرانی رگ خواب

رگ خواب فیلمی اجتماعی است که توسط معصومه بیات نوشته شده است. رگ‌خواب در سال ۱۳۹۶ اکران شد.  این فیلم درباره‌ی زنی به نام مینا است که بعد از جدایی از همسرش، به دنبال شغل و مکان اسکانی می‌گردد و در همین هنگام با کامران آشنا می‌شود. درادامه ارتباط عاطفی بین آن‌ها شکل می‌گیرد که این ارتباط بعد از مدتی توسط کامران خاتمه می‌یابد اما موضع قرار نیبست به همین سادگی تمام شود. رگ خواب بیانگر یکی دیگر از مشکلات جامعه است. حمید نعمت‌الله سعی کرده تا در رگ خواب بیشتر به نحوه شکل‌گیری این موضوع، رابطه بدون تعهد یا ازدواج سفید، بپردازید.

یکی از نقدهایی که بر رگ خواب وارد است این است که فیلم نتوانست زمینه‌های عامل این مشکل را در افراد به صورت کامل نمایش دهد؛ ولی بازهم شروع خوبی است و می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده فیلم‌های بیشتری در این زمینه ساخته شود. لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا و لیلا موسوی از بازیگران رگ خواب هستند. لیلا حاتمی توانست به خاطر ایفای بسیار دقیق وخوب کاراکتر مینا، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به دست آورد. رگ خواب بی‌شک می‌تواند جزو بهترین فیلم های ایرانی باشد.


همچنین بخوانید: بررسی فیلم The Platform ؛ از من اکنون طمع صبر و دل و هوش مدار!


13. خط ویژه

خط ویژه

خط ویژه فیلمی در ژانراجتماعی است که توسط مصطفی کیانی نوشته شده است. کاوه نابغه علوم کامپیوتری به همراه خواهر و شوهرخواهرش، حساب یک رانت خوار را هک می‌کنند و و پول زیادی از حسابش را برمیدارند. محتشم ، رانت خوار ، تلاش خود را از راه‌های غیر‎‌قانونی برای بازگرداندن این پول انجام می‌دهد. بنا بر دلایلی این پول علاوه بر سه نفر اول، در اختیار چهار نفر دیگر نیز قرار می‌گیرد.

از بازیگران خط ویژه می‌توان به مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیانی، پریناز ایزدیار، سام قریبیان و میترا حجار اشاره کرد.


همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم ها درباره بیماری های واگیر دار که حتما باید ببینید!


14. به رنگ ارغوان

به رنگ ارغوان

“به رنگ ارغوان” سیزدهمین فیلم بلند ابراهیم حاتمی کیا است. این فیلم در سال ۱۳۸۳ ساخته شد اما تا ۵ سال اجازه اکران نداشت و سرانجام در بیست و هشتمین جشنواره قیه فیلم فجر توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را به دست آورد.

به رنگ ارغوان داستان یک مامور امنیتی است که برای یک ماموریت به منطقه ای فرستاده میشود. ماموریت این مامور که اسمش شهاب 8 است؛ این است که دختری به نام ارغوان را تحت نظر بگیرد. اما در ادامه شهاب 8 دلباخته ارغوان می‌شود و حالا باید میان عشق و وظیفه یکی را انتخاب کند. موضوع حساس و جالب “به رنگ ازغوان” باعث شد تا در لیست بهترین فیلم های ایرانی باشد.

حمید فرخ نژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی، رضا بابک وفرهاد قائمیان از بازگران “به رنگ ارغوان” هستند.


همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های پلیسی که حتما باید مشاهده کنید 


15. بادیگارد 

بادیگارد

بادیگارد فیلمی اکشن وامنیتی است که توسط ابراهیم حاتمی کیا ساخته شده است. این فیلم در باره یک مامور حفاظتی به نام حاج حیدر است.

ابراهیم حاتمی‌کیا دربارهٔ خلاصهٔ داستان اینچنین می‌گوید:

“موضوع دربارهٔ بادیگاردی است به نام «حیدر»» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند”

از بازیگران بادیگارد میتوان به پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان و پدرام شریفی اشاره کرد. بادیگارد در جشنواره فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر  نقش اول مرد و  سسیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه را بدست بیاورد.


همچنین بخوانید: بررسی سریال سیاوش _نگاهی به دو قسمت ابتدایی


16. مارمولک

سایت imdb

مارمولک شاید پرحاشیه ترین فیلم سینمایی اوایل دهه 80 باشد. این فیلم که قطعا جزو بهترین فیلم های ایرانی است، در جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلنمامه را به دست آورد. پیمان قاسم خانی نویسندگی مارمولک را بر عهده داشت. مارمولک در مورد فردی به نام رضا مارمولک است که موقع سرقت دستگیر می‌شود. در زندان پس از حادثه‌ای به بیمارستان منتقل میشود. در بیمارستان با لباس های یک روحانی فرار میکند و ماجرا هایی بسیار جالب وبامزه‌ای برایش می افتد.

نکته جالبی که در مورد مارمولک وجود دارد؛ این است که مارمولک در سایت راتن تومیتوز، یکی از سایت های معتبر تقد فیلم، توانسته نمره 100 از 100 بگیرد.

17. لاتاری

لاتاری زیبا کرمعلی

لاتاری محصول سال 1396 است. نویسندگی وکارگردانی این فیلم بر عهده محمد حسین مهدویان بود. لاتاری به موضوع قاچاق دختران ایرانی پرداخته وفیلمی با محتوای حساس است.این فیلم پرمخاطب ترین فیلم جشنواره فجر شد وهمچنین جزو پر فروش ترین فیلم های غیر کمدی ایران است.

ساعد سهلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر، حمید فرخ نژاد،جواد غزتی از بازیگران این سریال هستند.

یک موزیک ویدیو با ترانه “کجا باید برم” از روزبه بمانی که برای این فیلم ساخته شده بود، در فجازی مجازی بسیار معروف شد.

لطفا شما نیز فیلم های پیشنهادیتان را که فکر میکنید میتوانند جز بهترین فیلم های ایرانی باشند را در بخش نظرات برایمان بنویسید.

در ادامه بخوانید:

نقد و بررسی فیلم مطرب ؛ نگاهی به پر بیننده ترین فیلم سال !