سلام دوستان امروز قراره یه بررسی در مورد بهترین فیلم های جاسوسی بکنیم. سعی میکنم تا بهترین فیلم‌های این ژانر پرطرفدار رو، براتون بررسی کنم.

لطفا اگر نظری در مورد این فیلم ها داشتید یا فیلم های دیگری در این ژانر سراغ دارید؛ حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


همچنین بخوانید: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج 


۱-جیمز باند (James Bond)

بهترین فیلم های

مامور۰۰۷ یا جیمز باند یکی از مشهورترین شخصیت های جاسوسی سینمای جهان است. تاکنون ۶ نفر در نقش جیمز باند بازی کرده اند. از بین این بازیگرها میتوان به شان کانری، جورج لازنبی، راجرمور، تیموتی دالتون،پیرس برازنانو دنیل کریگ اشاره کرد. مجموعه فیلم‌های جیمز باند از سال ۱۹۶۲ تولید و پخش می‌شود، اما توصیه امروز ما قسمت‌هایی است که دنیل کریگ در آن نقش مامور ۰۰۷ را بازی کرده است چون واقعا این قسمت ها جز بهترین فیلم های جاسوسی هستن.


همچنین بخوانید: فیلم‌های شبیه Extraction ؛ برای آنهایی که به دنبال هیجان هستند!


۲-یک مشت دروغ (Body of Lies)

 فیلم های جاسوسی

این فیلم با هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو یکی از بهترین فیلم‌های موجود در ژانر جاسوسی هست. کارگردانی این فیلم بر عهده “ریدلی اسکات” بوده و “گلشیفته فراهانی” نیز در نقش یک پرستار در این فیلم حضور داره. دی کاپریو در این فیلم نقش یه مامور CIA رو برعهده داره که برای دستگیری یکی از سران القاعده راهی اردن میشه. این فیلم توانسته تصویری جالبی از دنیای جاسوسی رو ارائه بده. در یه سکانس از فیلم بعد از کشته شدن یکی از همکارای دی کاپریو، سیا میگه اونو نمیشناخته. در واقع بی‌رحمی دنیای جاسوس‌ها رو نشون میده. این فیلم به علت داشتن صحنه‌های خشونت آمیز درجه سنی R رو دریافت کرده. شعار فیلم هم “به هیچ کس اطمینان نکن، همه را فریب بده” بوده است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن کمتر دیده شده ؛ 5 فیلم پرافتخار اما بی سروصدا 


۳-مرد نوامبر (The November Man‎)

بهترین فیلم های جاسوسی

این فیلم در سال ۲۰۱۴ اکران شد و یه دلیل که برای تماشای این فیلم کافیه؛ حضور پیرس برازنان هست.ر این فیلم مهیج در مورد یه مامور CIA هست که پس بازنشستگی برای حضور در یه ماموریت دوباره به سرکار برمیگرده، ولی این بار سیا میخواد شاگرد قبلیش اونو بکشه و همسرش هم کشته میشه. “مرد نوامبر” میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. در ضمن این فیلم در ایران با نام “متولد ماه مردگان” دوبله شده.


همچنین بخوانید: 5 سریال با داستان جنایی واقعی 


۴-آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)

فیلم جاسوسی

این فیلم یه فیلم کمدی، جاسوسی و رمانتیک هست که در سال ۲۰۰۵ اکران شده و تونسته نظرات مثبت منتقدان رو جلب کنه. نکته جالب فیلم اینه که این فیلم شروعی بر رابطه میان آنجیلنا جولی و برد پیت بوده. داستان فیلم در مورد ۲ جاسوس حرفه‌ای هست که برای تبرئه شدن از یه انفجار به صورت مصلحتی با هم ازدواج می‌کنند. ولی این رابطه ادامه پیدا می‌کنه و در ادامه آن‌ها واقعا عاشق هم میشن.

سازمان‌هایی که این دو برای آن‌ها کار می‌کنن رقیب هم هستن و هردو این سازمان‌ها به صورت جداگانه دستور حذف یه نفر رو به اونا میدن و حالا این دو به هویت هم پی میبرن. برای فهمیدن بقیه ماجرا بهتره این فیلم رو ببینید. در ضمن آقا و خانم اسمیت که جزء بهترین فیلم های جاسوسی هستش و قرار بود قسمت دومش ساخته بشه ولی متاسفانه این کار هیچ وقت انجام نشد.


همچنین بخوانید: 20تا از بهترین فیلم های مافیایی (گانگستری)


۵-ایستگاه اعداد (The Numbers Station)

جاسوسی

این فیلم در سال ۲۰۱۳ اکران شده و محصول مشترک انگلستان و ایالات متحده آمریکا هست. فیلم در مورد یه مامور ویژه عملیاتی هست که بعد از یه مشکل روحی به عنوان محافظ به یک مرکز ارسال دستورات  رمزنگاری شده (ایستگاه اعداد) فرستاده میشه. وظیفه اون حفاظت از اپراتور هست. بعد از یه حمله به ایستگاه اونا باید جون خودشون رو نجات بدن و در همین حین هم باید دستورات ارسال شده رو هم لغو کنن چون این دستورات باعث کشته شدن سران سازمان به دست نیروهای خود سازمان میشه.


همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های پلیسی


۶-بورن (Bourne)

۵گانه بورن به کارگردانی داگ لیمان، پل گرینگرس و تونی گیلروی یکی از بهترین فیلم‌های ژانر جاسوسی هست. این فیلم با هنرنمایی مت دیمون در نقش اصلی فیلم یعی جیسون بورن تونسته نظر مثبت منتقدان رو جلب کنه. داستان این مجموعه فیلم در مورد یه جاسوس و مامور CIA هست که پس از شکست در یه ماموریت ترور، برای نجات خودش رو توی دریا میندازه و توسط ماهیگران دریایی نجات پیدا میکنه ولی حافظه شو از دست میده. اون به خاطر مهارت های عجیبش تصمیم میگیره تا بفهمه که کیه.

ترتیب فیلم های جیسون بورن:

  • هویت بورن(The Bourne Identity)
  • برتری بورن(The Bourne Supremacy)
  • اولتیماتوم بورت(The Bourne Ultimatum)
  • میراث بورن(The Bourne Legacy)
  • جیسون بورن(Jason Bourne)

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق به انتخاب سایت «Rotten Tomatoes» 


۷-مجرم (Criminal)

این فیلم با حضور کوین کاستنر و گری اولدمن درسال ۲۰۱۶اکران شده. داستان فیلم در مورد بیل پاپ جاسوس خبره سیا است که در ماموریت مهم‌اش یعنی دیدار با یک هکر کشته میشه و CIA میخواد که اطلاعات مغز بیل رو به مغر یه مجرم اتقال بده. این فیلم علاوه بر ژانر جاسوسی در ژانر علمی وتخیلی نیز طبقه بندی میشه.


همچنین بخوانید: 20 تا از بهترین فیلم های مارول


۸-ربوده شده (Taken)

۳گانه درخشان ربوده شده با حضور لیام نیسون و مگی کریس در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و۲۰۱۵ اکران شده و تونسته علاوه برای جلب کردن نظر منتقدان، فروش قابل توجهی نیز داشته باشه. داستان فیلم در مورد برایان میلز هست که دخترش در فرانسه توسط یکی از کارتل‌های قاچاق دختران ربوده میشه و اون باید تا ۷۲ ساعت دخترش رو نجات بده. این فیلم توانایی‌های لازم برای یه جاسوس رو نشون میده. علاوه بر نسخه سینمایی، در سال ۲۰۱۷ شبکه NBC سریالی با محوریت شخصیت برایان میلز تولید کرد. البته این فیلم نتونست موفقیت نسخه سینمایی رو بدست بیاره. ربوده شده نشون میده که جاسوس‌ها هر زمان میتونن از مهارت‌هایی کسب شده شون استفاده کنن.


همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین فیلم های پسارستاخیزی 


۹-اسنودن (Snowden)

این فیلم در سال ۲۰۱۶ اکران شده و زندگی ادوارد اسنودن مامور سابق CIA و افشاگر پروژه های جاسوسی CIA رو روایت میکنه. جوزف گوردون لویت بازیگر نقش اسنودن هست. این فیلم مقطعی از زندگی اسنودن، از زمان پیوستن به نیروهای ویژه تا کار در CIA شون میده. این فیلم مراحل استخدام شدن و پروتکل‌های امنیتی سیا رو به صورت کامل نشون داده و حتی به نحوه ملاقات اسنودن با سردبیران گاردین و نیویورک تایمز نیز گریزی زده. واقعی بودن فیلم یکی از دلایلی هست که میتونه شما رو ترغیب کنه تا این فیلم رو ببینید. روایت واقعی و به دور از جوسازی بیهوده، فیلم رو فوق‌العاده جذاب کرده.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی با موضوع هک و هکرها 


۱۰-سقوط کرده (Fallen)

سه گانه جرارد باتلر در نفش مایک بنینگ، مامور سرویس مخفی، یکی از بهترین فیلم های جاسوسی است. تمرکز این فیلم بیشتر بر روی مهارت‌های عملیاتی ماموران امنیتی هست.

  • المپیوس سقوط کرده است

این فیلم جنجالی در سال ۲۰۱۳ به کاگردانی “آنتونی فوکوآ” اکران شد. “جرارد باتلر” در نقش “مایک بنینگ” توانست درخشان ظاهر بشه. مایک بنینگ سرتیم حفاظت رئیس جهور آمریکا هست که پس از یک حادثه رئیس جمهور مایک رو برکنار میکنه. بعداز مدتی یه گروه مسلح به کاخ سفید حمله می‌کنن و مایک باید رئیس جمهور و بقیه رو نجات بده.

  • لندن سقوط کرده است

در این قسمت مایک و رئیس جمهور به لندن سفر می‌کنن تا در مراسم خاکسپاری نخست وزیر بریتانیا شرکت کنن اما توی مراسم به رئیس جمهور حمله میشه و مایک باید قبل از اینکه دست مهاجمان به رئیس جمهور برسه، اونو به یه جای امن برسونه.

  • آنجل سقوط کرده است

در این قسمت مایک متهم به ترور رئیس جمهور میشه و اون باید بی‌گناهی خودش رو اثبات بکنه و همچنین جون رئیس جمهور رو هم نجات بده.

از این فیلم به خاطر نشان دادن چهره کاملا اخلاقی از سیاستمداران انتقادات فراوانی شده است.

امیدواریم که از معرفی بهترین فیلم های جاسوسی نهایت لذت رو برده باشید. نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید. 

در ادامه بخوانید: 

20 تا از بهترین فیلم های ماجراجویانه تمام دوران