بهترین فیلم های جیسون استاتهام

جیسون استاتهام jason statham بازیگر بریتانیایی هست که در تاریخ 26 ژوئیه 1967 در شایربروک انگلستان به دنیا آمد. جیسون علاوه بر بازیگری ( قراره امروز بهترین فیلم های جیسون استاتهام jason statham رو بررسی کنیم)، تهیه کننده و صداپیشه نیز هست. جیسون استاتهام در ورزش های مختلف مهارت قابل توجهی دارد. از این ورزش ها میتوان به کاراته، کیک بوکسینگ و کونگ فو اشاره کرد. جیشون استاتهام 12 سال عضو تیم ملی شیرجه بریتانیا بوده است و با ژیمیناستیک نیز آشنایی جزئی دارد. اغلب صحنه های اکشن فیلم هایی را که بازی کرده است را خودش انجام میدهد.

از معرفی جیسون استاتهام که بگذریم، میرسیم به معرفی بهترین فیلم های این بازیگر محبوب و مشهور که اغلب فیلم هاش اکشن هستند. لطفا نظرات خودتون رو در مورد لیست بهترین فیلم های جیسون استاتهام در بخش نظرات برامون بنویسید.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های هیجان انگیز که نباید تماشای آنها را از دست بدهید!


مامور انتقال (The Transporter)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

مامور انتقال 1 (2002)

مامور انتقال یک فیلم اکشن و هیجان انگیز است که در سال 2002 در فرانسه تولید شده است. این فیلم در مورد یک مامور سابق ارتش هست که در قبال گرفتن پول محموله هایی را جا به جا میکند. این مامور سابق ارتش که فرانک نام دارد، هیچ وقت بسته را باز نمیکند اما یکبار این قانون را زیر پا میگذارد و همین باعث ایجاد مشکلاتی برایش می‌شود. این فیلم در سال 2002 توانست فروش 40 میلیون دلاری داشته باشد و این موضوع باعث شد تا 4 قسمت دیگر از این فیلم ساخته شود. البته جیسون استاتهام در قسمت چهارم بازی نکرد و شخص دیگر جایگزین او شد. از دیگر بازیگران این قسمت میتوان به “شو کی”، “مت شولز” و “فرانسوا برلیند”اشاره کرد.

مامور انتقال 2 (2005)

در مامور انتقال 2 فرانک مسئول حمل و نقل یک کودک است. گروهی از افراد خطرناک تصمیم دارند تا این بچه را بدزدند. فرانک تلاش میکند تا با استفاده از مهارت های ویژه اش جان این کودک را نجات دهد و جلوی این اتفاق را بگیرد. این فیلم نیز محصول مشترک فرانسه و ایالات متحده هست. این قسمت توانست فروش بیشتری نسبت به قسمت اول داشته باشد.( فروش این قسمت 89 میلیون دلار بود) از بازیگران این قسمت میتوان به آلساندرو گازمن، متیو مداین و کیث دیوید اشاره کرد.

مامور انتقال 3 (2008)

سری اخر مامور انتقال که جیسون استاتهام در آن حضور داشت؛ در سال 2008 منتشر شد. این فیلم با داستان مستقل نسبت به دو قسمت قبلی بود و توانست فروش خوبی داشه باشد. (فروش فیلم در حدود 109 میلیون دلار بود) این فیلم اکشن و جنایی در مورد یک ماموریت ناخواسته هست که فرانک مجبور می‌شود آن را قبول کند ولی مسائل عاطفی باعث میشود تا داستان فیلم تغییر کند و فرانک بازهم مجبور به استفاده از مهارت های ویژه اش شود. تا جان خودش را نجات دهد.

شغل ایتالیایی (The Italian Job)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

این فیلم محصول 2003 است. شغل ایتالیایی در ژانر جنایی و سرقتی هست. این فیلم هیجان انگیز در لس آنجلس فیلمبرداری شده است. از بازیگران این فیلم هیجان انگیز میتوان به شارلیز ترون، مارک والبرگ و جیسون استاتهام اشاره کرد. بودجه ساخت شغل ایتالیایی 60 میلیون دلار بود و توانست با فروش 176 میلیون دلاری سود خوبی را به ارمغان بیاورد. این فیلم 110 دقیقه ای در مورد شخصی به نام چارلی هست که رئیس یک گروه سرقت می باشد. ارلی گروهش را جمع مکیند و برای یک سرقت جدید آماده میشود. پروژه جدید علاوه بر سرقت، قرار است یک انتقام نیز باشد.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جاسوسی که نباید از دست‌شان بدید!


موبایل (Cellular)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

موبایل یک فیلم در ژانر اکشن و حادثه ای هست که در سال 2004 در ایالات متحده آمریکا تولید شده است. این فیلم فروش 56 میلیون دلاری داشت و از لحاظ تجاری سود آور بود. نویسنده این فیلم “کریس مرگان” از نویسندگان مطرح ژانر اکشن هست. از آثار این نویسنده میتوان به سریع و خشن 5 و 6 و 7 اشاره کرد. علاوه بر جیسون استاتهام، بازیگرانی همچون کریس ایوانز،جسیکا بیل، لین شی و ویلیام اچ میسی در این فیلم بازی کرده اند.

داستان این فیلم هیجان انگیز در مورد زنی به نام جسیکا مارتین هست که توسط افرادی گروگان گرفته می‌شود و به مکان نامعلومی منتقل میشود. وی در این مکان یک تلفن معیوب پیدا میکند و به صورت تصادفی با یک نفر تماس می‌گیره و او را قانع میکند تا بهش کمک کنه. این فرد اسمش ریان هست. ریان پس از ناامید شدن از پلیس، خودش دست به کار میشه تا این زن و بچه اش را نجات دهد.

لندن (London)

لندن بر خلاف سایر فیلم های معرفی شده در لیست بهترین فیلم های جیسون استاتهام ، فضای اکشن و هیجان انگیز نداره. لندن یک فیلم درام و رمانتیک هست. شاید بهتر باشه که جیسون استاتهام رو خارج از اون قالب و حالت همیشگی ببینیم. ما عادت کردیم که جیسون استاتهام رو همیشه در فیلم های اکشن ببینیم ولی این فیلم میتونه بهتون کمک کنه تا از اون فضای همیشگی فاصله بگیریم. این فیلم محصول 2005 هست. لندن در مورد تلاش های پسری هست که میخواد پارتنرش رو از تصمیمش برا ترک کردنش منصرف کنه.

کرانک (Crank)

کرانک محصول 2006 هست. این فیلم در ژانر اکشن و هیجان انگیز تولید شده است. فیلم کرانک دارای رده بندی سنی R هست و افراد زیر 17 سال مجاز به تماشای این فیلم نیستند. این فیلم دارای دو قسمت هست. قسمت دوم در سال 2009 اکران شد که در ادامه این فیلم را نیز معرفی خواهیم کرد. هزینه ساخت این فیلم 12 میلیون دلار بود و فروش 42 میلیون دلاری داشت. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به امی اسمارت، کارلوس سنز و رنو ویلسون اشاره کرد.

داستان قسمت اول کرانک در مورد یک آدمکش حرفه ای به نام “جو چلیوس” هست که به بدنش یک نوع سم خطرناک چینی تزریق میشود. این سم باعث میشود تا قربانی آرام آرام به کما برود. جو برای حلوگیری از این اتفاق باید تحرک بدنی اش را در حد بالایی نگه دارد. جو برای انتقام سراغ کسی که این کار را کرده، میرود و میفهمد که رئیس خودش برای حذفش این کار را کرده است. حالا باید از رئیس خودش انتقام بگیرد.

کرانک : ولتاژ بالا ( Crank: High Voltage)

قسمت دوم این کرانک یک فیلم اکشن و کمدی سیاه هست. این فیلم نیز همچون قسمت نخست دارای رده بندی سنی R هست و افراد زیر 17 سال مجاز به تماشای این فیلم نیستند. از لحاظ تجاری این قسمت نتوانست انتظارات را برآورده کند و فیلم در فروش دچار افت شد. در این قسمت جو باید با یک گروه تبهکار چینی مقابله کند.


همچنین بخوانید:  10 تا از بهترین فیلم های پلیسی


جنگ (War)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

جنگ فیلمی در ژانر اکشن و هیجان انگیز هست که در سال 2007 اکران شد. این فیلم در مورد یک مامور FBI هست که بعد از کشته شدن همکارش و خانواده همکارش به دست یک تبهکار آسیایی تصمیم میگیره تا انتقام بگیره. این مامور که اسمش جک کرافورد هست؛ متوجه میشه که این تبهکار ناپدید شده. از این ماجرا 3 سال میگذره و حالا سر نخ هایی از این تبهکار که اسمش روگ هست پیدا میشه. جک حالا باید انتقام بگیره. از بازیگران این فیلم میتوان به جیسون استاتهام، جت لی و مارک چنگ اشاره کرد.

مسابقه مرگ (Death Race)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

این فیلم که محصول 2008 هست در ژانر اکشن و هیجان انگیز تولید شده است. این فیلم در مورد یک مجرم زندانی هست که توسط رئیس زندان مجبور میشود تا در یک مسابقه ماشین سواری شرکت کند. قانون این مسابقه اینه که باید بقیه رو از مسابقه خارج کنی و برنده بشی. در صورتی که برنده بشه، این زندانی میتونه از زندان آزاد بشه. از بازیگران این سریال میتوان به جیسون استاتهام، ترسی گیبسون، ناتالی مارتینز و جوآن آلن اشاره کرد. این فیلم توانست در سال 2008 فروش 76 میلیون دلاری داشته باشه.

بی‌مصرف‌ها (The Expendables)

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

بی مصرف ها جزو یکی از بهترین فیلم های ساخته شده ژانر اکشن در دهه اخیر هست که مییتونه نظر شما رو جلب کنه. اگر این فیلم رو تماشا نکردین، حتما در اولین فرصت سه گانه بی مصرف ها رو تماشا کنید.

بی‌مصرف‌ها (The Expendables) 2010

قسمت اول سه گانه بی مصرف ها در سال 2010 اکران شد. این فیلم که پر از ستاره های سینما اکشن بود، تونست به موفقیت های تجاری خوبی برسه. از این ستاره ها میتوان به سیلوستر استالونه، جت لی، جیسون استاتهام، آرنولد شوارتزنگر و بروس ویلیس اشاره کرد. این قسمت از سه گانه بی مصرف ها توانست 274 میلیون دلار فروش داشته باشه. کارگردان این قسمت خود سیلوستر استالونه بود. فیلمبرداری این فیلم در سه شهر ریودوژانیرو، نیواورلئان و لس‌آنجلس انجام شده است.

داستان این قسمت در مورد یک ماموریت در آمریکای جنوبی هست که قراره به یه درگیری شخصی تبدیل بشه. در این قسمت گروه بی مصرف ها برای سرنگونی یک دیکتاتور در آمریکای جنوبی به اونجا میرن. در همین هنگام با یک نفری اشنا میشن که قراره به اونا در انجام این ماموریت کمک کنه. از طرفی هم با یک مامور CIA دچار مشکل میشن و باید این مشکل رو هم حل کنند. این فیلم پر از صحنه های جنگی و اکشن هست. البته در برخی مواقع فیلم حالت کمدی هم پیدا میکنه.


همچنین بخوانید: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج که باید ببینید!!!


بی‌مصرف‌ها (The Expendables) 2012

این قسمت نیز مثل قسمت قبل با استقبال فراوانی مواجه شد و حتی این قسمت در قسمت فروش نیز با رشد مواجه شد و 315 میلیون دلار فروش داشت. کارگردانی این قسمت بر عهده سیلوستر استالونه نبوده و کارگردان این قسمت سیمون وست بود. سیلوستر استالونه در این قسمت وظیفه نویسندگی فیلمنامه را بر عهده داشت. از بازیگران این قسمت میتوان به اسکات ادکینز، یو نان، تری کروس و دولف لاند گرون اشاره کرد. داستان این قسمت در مورد یک ماموریت ساده است که با یک اشتباه باعث کشته شدن یکی از اعضای گروه بی مصرف ها میشود و باید این اشتباه جبران شود و انتقام خون عضو جدید و جوان گروه باید گرفته شود.

بی‌مصرف‌ها (The Expendables) 2014

این قسمت از سه گانه بی مصرف ها که در سال 2014 اکران شد؛ در بخش فروش دچار افت شد و تنها 206 میلیون دلار فروش داشت.علت این افت انتشار نسخه غیر قانونی این فیلم در یکی از سایت ها بود که در عرض 2 ساعت بیش از 189 هزار بار دانلود شد و خسارت زیادی به سازندگان این فیلم وارد نمود. نوسیندگی این قسمت بر عهده سیلوستر استالونه و پاتریک هیوز بود. وظیفه کارگردانی فیلم نیز برعهده پاتریک هیوز گذاشته شد. در این قسمت هنگام فیلمبرداری جیسون استاتهام هنگام رانندگی با کامیون به علت نقص در سیستم ترمز کامیون به دریا سقوط کرد. البته جیسون استاتهام از این حادثه نجات یافت. داستان این قسمت نیز در مورد تقابل رئیس فعلی گروه با رئیس قبلی گروه هست که باید یکی از این دونفر کشته شود. بارنی حالا باید دوباره دوست سابقش را بکشد.


همچنین بخوانید: فیلم‌های شبیه Extraction ؛ برای آنهایی که به دنبال هیجان هستند!


مکانیک (The Mechanic) 2011

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

فیلم بعدی که در لیست بهترین فیلم های جیسون استاتهام قرار میگیره، مکانیک هست. قسمت اول فیلم سینمایی مکانیک در سال 2011 اکران شد. این فیلم بازسازی فیلم مکانیک محصول 1972 هست. در این فیلم جیسون استاتهام در نقش یک آدمکش کمال گرا هست. این آدمکش بسیار خطرناک که اسمش بیشاپ هست، دوست داره که آدم ها رو به صورت دقیق وظریف بکشه و برای این کار از سناریو های مختلفی استفاده میکنه که این سناریو ها بسیار ظریف هستند. در این قسمت از مکانیک بیشاپ باید رئیس خودشو بکشه و بعد از اون قرار به پسر اون آموزش میده تا یک قاتل بشه و با هم چند تا پروژه رو انجام میدن. مکانیک تونست در سال 2011 فروش 76 میلیون دلاری داشته باشه. علاوه بر جیسون استاتهام بازیگرانی همچون بن فاستر، دونالد ساترلند و جف چاس در این فیلم بازی کرده اند.

مکانیک (The Mechanic) 2016

قسمت دوم مکانیک توانست از لحاظ تجاری به موفقیت بیشتری برسد و فروس 125 میلیون دلاری داشته باشد. در قسمت دوم بیشاپ باید برای آزادی دختر مورد علاقه اش 3 نفر را بکشد. در ادامه فیلم ما نحوه کشته شدن این افراد را میبینیم و به ظرافت کاری بیشاپ پی میبریم.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های 2020 که به درستی ارزش آنها کشف نشد!


سریع و خشمگین (Fast & Furious)

ماجرای حضور جیسون استاتهامدر این مجوعه از فیلم های بسیار هیجان انگیز از سال 2010 شروع شد و قرار بود که جیسون در سریع و خشن 5 بازی کنه ولی در این قسمت این اتفاق نیفتاد. حضور اول جیسون در این مجموعه فیلم در پایان سریع و خشن 6 بود که مقدمه ای برای حضور او در قسمت 7 شد.

خشمگین 7 (Furious 7) 2015

این فیلم در ادامه داستان قسمت ششم هست و دکارد شاو با بازی جیسون استاتهام برای انتقام برادرش از گروه دومنیک تورتو به سراغ اونا میره. برای این کار اول هان را میکشه. در ادامه دکارد شاو با گروه تورتو برای به دست آوردن رمزی( هکر و برنامه نویس) و چشم عقاب رقابت میکنند. این قسمت از سریع وخشن تونست در بخش فروش عملکرد فوق العاده خوبی داشته باشه و یک میلیارد و پانصد و پانزده میلیون دلار فروش داشت. در میانه فیلمبرداری این قسمت از مجموعه فیلم های سریع و خشن پل واکر بازیگر نقش برایان اوکانر در یک تصادف کشته شد. این موضع باعث تغیراتی در فیلمنامه فیلم گردید. در ادامه نیز اکران این قسمت با تاخیر مواجه شد و بقیه فیلم نیز با استفاده از جلوه های ویژه تدوین شد. از بازیگران این فیلم میتوان به وین دیزل، میشل رودریگز، لودا کریس و جوردانا بوروستر اشاره کرد.

سریع و خشن 8 (The Fate Of The Furious)

پس از اتفاقات قسمت قبل در این قسمت تورتو مجبور میشود تا به یک تبهکار به نام سایفر کمک کند و این موضوع باعث میشه تا تورتو در مقابل گروه خودش قرار بگیره. در این قسمت دکارد شاو به کمک تورتو میاد و قراره که با هم با سایفر مبارزه کنند. این فیلم در هفته اول اکران خود فروش 532 میلیون دلاری داشت و رکورد “جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد” را شکست. درنهایت این فیلم توانست یک میلیارد و دویست وسی وشش میلیون دلار فروش داشته باشد.

سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو

این قسمت یک اسپین اف هست و قراره که در این قسمت دو دشمن قبلی با هم برای یک پروژه مشترک همکاری کنند. در این فیلم اطلاعات جدید در مورد دو شخصیت اصلی فیلم یعنی هابز و شاو ارائه میشه. علاوه بر این اطلاعات جدید، شخصیت های جدیدی نیز وارد داستان میشوند که فضای فیلم را کمی متفاوت میکنند. این قسمت نیز توانست 760 میلیون دلار فروش داشته باشد که نسبت به سری های قبلی با افت زیادی مواجه شد. البته این افت قابل پیش بینی بود چون که خیلی از شخصیت های اصلی در این قسمت حضور نداشتند.

خب شاید الان یه فیلم یادتون بیاد که در این لیست قرار نگرفته، میتونید اسم این فیلم رو در بخش نظرات برامون بنویسید و حتی نظرتون رو در مورد این فیلم ها بگید.

همچنین بخوانید:

فیلم‌های شبیه Tenet که نباید از دست‌شان بدهید!

۱۰ تا از بهترین فیلم های رایان رینولدز بر اساس IMDB