یکی از ویژیگی مشترک بهترین فیلم های درام این است که از زندگی واقعی اقتباس شده اند.و هنگام دیدن آن ها بسیاری از خاطرات زندگی مان برای یاد آوری می شود گاه خاطرات شیرین و گاه خاطرات تلخ.با یکدیگر با 20 تا از بهترین فیلم های درام آشنا می شویم :


Good Will Hunting (1997) IMDb: 8.3

بهترین فیلم های درام

این شاهکار فوق العاده درام محصول سال 1997، به نویسندگی دو بازیگر سرشناش مت دیمون و بن افلک است.هر چند این فیلم درام کمی قدیمی است اما دیدن آن را شدیدا به شما پیشنهاد می کنیم.در این فیلم بازیگران دیگری چون رابین ویلیامز،استلان اسکارشگورد و.. حضور دارند.


Taare Zameen Par (2007) IMDb: 8.5

بهترین فیلم های درام

این اثر سینمایی یکی از زیباترین فیلم های درام سینمای هندوستان است.این فیلم با بازیگری امیر خان در میان بهترین فیلم های او نیز جای دارد.موضوع فیلم در مورد دانش آموز تنبلی است که معلمش از او راضی نیست.در حالی او که برادر او شاگرد اول کلاس است .تلاش های پدر برای متقاعد کردن پسر تنبل بی حاصل است.در نهایت شخصیت اصلی ما اسحاق به مدرسه شبانه روزی فرستاده می شود.در اینجا رویدادهایی وجود دارد که زندگی او را تغییر خواهد داد.


Talaash (2012) IMDb: 7.3

بهترین فیلم های درام

Talaash ، یکی از زیباترین فیلمهای امیر خان، که به عنوان تهیه کننده موفق و بازیگر سینمای هند شناخته می شود، در سال 2012 با مخاطبان ملاقات کرد.این فیلم با سناریو دراماتیک در مورد مثلث یک پلیس ، زن بد کاره و یک زن خانه دار است.با توجه به شهرت فیلم های هندی ، دیدن این فیلم را به شما پیشنهاد می کنیم.


Titanic (1997) IMDb: 7.7

بهترین فیلم های درام

تایتانیک که یکی از پربازدیدترین فیلم ها از گذشته تا به کنون بوده است یک حادثه را به صورت موفقیت آمیز برای مخاطب شرح می دهد. یکی از موفق ترین فیلمهای درام -عاشقانه است که در سال 1997 منتشر شد و نیازی به بیان موضوع فیلم نداریم.


همچنین بخوانید:


Seven Pounds (2009) IMDb: 7.7

بهترین فیلم های درام

یکی از موفق ترین فیلم های درام  درسال های اخیرکه در سال 2009 منتشر شد.این فیلم دارای کادر بازیگری قوی مانند ویل اسمیت ،راساریو داوسون،وودی هارلسون و… است.داستان فیلم در مورد مردی است که باید به خاطر فاش نشدن رازش در گذشته زندگی هفت نفر را تغییر دهد.همان طور که در ابتدا ذکر کردیم این یکی از بهترین فیلم های درام  در سال های اخیر است.


Crash (2004) IMDb: 7.8

بهترین فیلم های درام

این فیلم با داستانی موفق یکی از بهترین محصولات در سال 2004 است.از زمان پخش این فیلم موفق به کسب جوایز فوق ا لعاده ای مانند اسکار و … شده است.داستان فیلم در مورد افرادی است که از یکدیگر بی اطلاع هستند و در عرض 36 ساعت با یکدیگر برخورد می کنند.اگر چه بودجه این فیلم کم است اما جزو بهترین فیلم های درام است که باید ببینید.


Cinderella Man(2005) 8.0

بهترین فیلم های درام

سیندرلا مرد، یکی از بهترین فیلمهای زندگینامه در تمام دوران است ، که داستان یک بوکسور را که پس از یک دوره بد دوباره متولد می شود، و موفقیت های زیادی را به دست می آورد.ما ادعا می کنیم که کسانی که فیلم های درام را دوست دارند مطمئنا نمی توانند از اشک هایشان  هنگام دیدن این فیلم جلوگیری کنند.در این فیلم بازیگرانی مانند راسل کرو ،رنه زلوگر ،پاول جیاماتی حضور دارند.

Hotel Rwanda (2004) IMDb: 8.1

بهترین فیلم های درام

این فیلم با بازیگری دان چیدل یکی از بهترین و فراموش نشدنی ترین فیلم های دارم است.داستان فیلم در مورد مردی است که مدیریت یک هتل گران قیمت را بر عهده دارد و تلاش می کند تا از قتل عام انسان های بی گناه و حانواده اش جلوگیری کنند.


Requiem for a Dream (2000) IMDb: 8.3

بهترین فیلم های درام

این فیلم با موضوع مواد مخدر یکی از زیباترین و بهترین فیلم های درام است که تا سال ها در حافظه شما باقی خواهد ماند.موسیقی فوق العاده این فیلم با شعر Clint Mansell و آهنگسازی Lux Aeterna باعث زیباتر شدن فیلم شده است.


The Pianist (2002) 8.5

بهترین فیلم های درام

شخصیت اصلی فیلم ولادیسوف شپلمن در زمان جنگ ،جوانی 27 ساله و پیانیست است.این جوان با استعداد با شروع شدن جنگ شروع به کار در بارها می کند.یکی از سربازان دشمن او و خانواده اش را نجات می دهد.او یک افسر آلمانی است و این نتیجه او باعث زنده ماندن شپلمن شده است.شما برای یک لحظه در این فیلم صفحه نمایش را ترک نخواهید کرد زیرا جنگ جهانی دوم را به شیوه ای بسیار چشمگیر نمایش می دهد.


Children of Heaven (1997) IMDb: 8,4

بهترین فیلم های درام

فیلم بچه های آسمان یکی از زیباترین درام های ایرانی است که دارای جایگاه ویژه ای در سینمای جهان است.داستان فیلم در مورد خواهر و برادری است که با مشکلات زندگی مبارزه می کنند.مطمئن باشید در هر صحنه از این فیلم فوق العاده بسیار احساسی خواهید شد.این فیلم به کارگردانی مجید مجیدی ،یکی از پر افتخار ترین فیلم های ایرانی است که توانست نگاه جامعه غرب را به سمت سینمای ایران جلب کند.

Beaches (1988) IMDb: 6.5

بهترین فیلم های درام

داستان فیلم در مورد دو دست به نام های Bloom و Hillary Whitney است که نشان می دهد که گاهی رابطه دوستانی چقدر می تواند تلخ و رنج آور باشد.


My Girl  (1991) IMDb: 6.9

بهترین فیلم های درام

داستان فیلم در مورد دختر کوچکی است که پس از ازدواج مجدد پدرش تمام وقت خود را با دوست خود می گذراند.این دختر کوچک از مریضی بسیار می ترسد.ناگهان او دوست صمیمی خود را بر اثر بیماری از دست می دهد.این اتفاق تاثیر بسیار بدی بر روی او می گذارد و ….


Babam ve Oğlum (2005) IMDb: 8.6

بهترین فیلم های درام

این فیلم به کارگردانی Çağan Irmak یکی از زیباترین و موفق ترین فیلم های سینمایی ترکیه است.این فیلم  در عین حال نیز یکی از شاهکارترین اثرهای سینمایی ترکیه است.که دیدن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.


P.S. I Love You  (2007) IMDb: 6.9

بهترین فیلم های درام

هالی کندی و همسرش جری زوجی خوشبخت هستند.اما خوشبختی آن ها تحت تاثیر یک بیماری خطرناک قرار می گیرد.شوهرش قبل از مرگش برای او نامه هایی تهیه کرده و نحوه زندگی بعد از او را شرح داده است.این فیلم شدیدا احساسی است و باعث گریه شما خواهد شد.


Pursuit of Happyness  (2006) IMDb: 7.8

بهترین فیلم های درام

در لیست بهترین فیلم های درام این بار نیز فیلمی با هنرمندی ویل اسمیت قرار دارد.داستان فیلم در مورد پدر و پسر کوچگ اوست که حوادث ناگوار و سختی را تجربه می کنند.این فیلم یک تولید بسیار موفق است که در زمان پخش در سینما باعث گریه کردن مخاطبان شده است.در این فیلم بازیگرانی چون  Jaden Smith (پسر ویل اسمیت ) و Thandie Newton حضور دارند.


The Notebook (2004) IMDb: 7.9

بهترین فیلم های درام

Allie برای داشتن یک تابستان آرام همراه با خانواده اش به کارولینای شمالی می آید و با Noah آشنا می شود.تفاوت های آن ها اگرچه در اوایل رابطه به چشم نمی آید ،اما با پیشرفت آن باعث ایجاد موانعی می گردد.در این فیلم درام و جنگ را در کنار هم مشاهده خواهید کرد …


Hachiko: A Dog’s Story (2009) IMDb: 8.1

بهترین فیلم های درام

با باوفاترین سگ جهان آشنا شوید.هچیکو یک سگ وفادار است که به عنوان نماد وفاداری در ژاپن شناخته می شود.این سگ وفادار بعد از مرگ صاحبش حدود 10 سال تا زمان مرگ خود منتظر او باقی ماند.


 (1988)  Grave of the Fireflies

بهترین فیلم های درام

داستان این انیمه در پایان جنگ جهانی دوم در ژاپن اتفاق می افتد.در یک شهر بمباران شده سیتا 14 ساله بر روی زمین دراز کشیده است و نفس های آخرش را می کشد.سیتا تجربیات خود را به یاد می آورد و ما شاهد خاطرات او هستیم.تنها چیزی که جنگ به بشریت داده است اشک است.


The Green Mile (1999) IMDb: 8.5

بهترین فیلم های درام قسمت دوم

جان کافی، یک مرد غول پیکر، برای قتل دو دختر کوچک اعدام  خواهد شد.داستان این فیلم و بازی فوق العاده نقش اول فیلم باعث احساساتی شدن شما می گردد. در ادامه بخوانید»

نقد و بررسی مسیر سبز شاهکار نادیده گرفته شده سینما