با معرفی بهترین فیلم های درباره قاتلان سریالی در خدمت شما هستیم! یکی از پرطرفدارترین انواع فیلم‌های ترسناک، فیلم‌هایی ست که بر اساس زندگی قاتلان سریالی ساخته میشوند. این شخصیت‌ها می‌توانند اشخاص واقعی باشند یا تخیلی…. البته در صورتیکه واقعی باشند دیدن این فیلم‌ها میتواند هیجان انگیزتر شود.

قاتلان سریالی همیشه در ادبیات و  هنر سینما موضوعات جالبی بودند که پرداختن بهشون همیشه برای هنرمندان جالبه. از پیچیدگی های روانشناسی این شخصیت ها گرفته تا زیرکی و باهوشی ای که در مسیر خیلی خیلی بدی به کار گرفته شده، ویژگی هایی هستند که این موضوع رو برای هنرمندان و مخاطبان سینما و ادبیات جذاب میکنن. حالا من در این لیست سعی میکنم پنج تا از بهترین فیلم هایی که با این موضوع ساخته شده رو به شما معرفی کنم.


برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی!


بدون هیچ معطلی لیست بهترین فیلم های درباره قاتلان سریالی رو شروع میکنیم.

5 . Zodiac (زودیاک)

فیلم های درباره قاتلان سریالی

این فیلم در سال 2007 به کارگردانی دیوید فینچر افسانه ای و با بازی فوق العاده ی Jake Gyllenhaal ساخته شد. زودیاک لقبی است که به یک قاتل عجیب و غریب در کالیفرنیا دادند. ثابت شده که پنج مورد قتل کار زودیاک بوده و او در یکی از نامه های رمزنگاری شده اش به روزنامه ها ادعا کرده که موارد قتل 37 مورد بوده‌اند. این پرونده هنوز هم در آمریکا بسته نشده و زودیاک شناسایی نشده است.

فیلم زودیاک با بودجه 65 میلیون دلاری ساخته شده  و تقریبا 85 میلیون دلار هم در گیشه فروش داشت. یک فیلم بسیار جذاب با روایتی عجیب و غریب و هیجان انگیز و با بازی بازیگران فوق العاده. مخاطبان سایت imdb  نمره 7.7  رو به این فیلم دادند، در بخش ویژه ی جشنواره کن نامزد بهترین فیلم شد و در جشنواره فیلم دوبلین جایزه ی بهترین کارگردانی رو گرفت. یکی از عوامل جذابیت این زودیاک فیلمبرداری حیرت انگیز این فیلمه. فیلمی که نفس ها رو در سینه حبس میکنه و شما بعد از تماشای اون هم به داستان زودیاک فکر خواهید کرد.

4 . Monster (هیولا)

فیلم های درباره قاتلان سریالی

بازی حیرت انگیز خانم Charlize Theron در نقش اول این فیلم و گریم بسیار سنگین و جالبش چیزیه که قبل از توصیف خود فیلم تصمیم گرفتم درباره ی اون صحبت کنم. خانم چارلیز ترون متولد آفریقای جنوبیه. او با بازی در نقش های متفاوت و با تکنیک های خارق‌العاده ی بازیگری، یکی از کاردرست ترین بازیگران سینمای هالیوود به شمار میاد.

داستان این فیلم هم بر اساس واقعیته. ویژگی‌ای که داستان این فیلم رو خیلی جالب میکنه اینه که قاتل سریالی این فیلم یک زنه! در ادبیات و سینما خیلی کم به یک قاتل سریالی خانم پرداخته شده. شاید یکی از علت هاش اینه که جمعیت زن های قاتل از مردهای قاتل کمتره.


بررسی سریال Mindhunter درام پلیسی متفاوت به کارگردانی دیوید فینچر


قاتلی که این فیلم بر اساس زندگیش ساخته شده اسمش Aileen Wuornos هست.

این خانم یک فاحشه بوده و سر جمع هفت نفر از آقایونی که مشتریش بودند رو به قتل رسونده. این فیلم درگیری های ذهنی این قاتل و پیچ و خمی که زندگیش داشته تا کارش به فاحشگی و بدتر ازون به قاتل بودن برسه رو نشون میده. لحظاتی در این فیلم هست که نشون میده این شخصیت سعی خودش رو کرده تا توسط جامعه پذیرفته بشه اما سعی های اون چه در رابطه با شغلش و چه در رابطه با روابط انسانیش همه به شکست منجر میشه و کار به جایی میرسه که اون تبدیل میشه به یک هیولا. اسم فیلم هم همین هست، هیولا.

بعد از دیدن این فیلم ممکنه از خودمون سوال بپرسیم که نقش هرکدوم از ما در رسیدن یک نفر از جامعه به جایی که تبدیل به یک هیولا بشه چیه.

3 . The Bone Collector (کلکسیونر استخوان)

فیلم های درباره قاتلان سریالی

این فیلم در آخرین سال دهه نود به کارگردانی فیلیپ نویس و با بازی فوق العاده ی آنجلینا جولی و دنزل واشینگتن ساخته شده. اگر به دنبال یک فیلم پلیسی/معمایی جالب هستید که هر لحظه با یک سورپرایز جدیدی شگفت‌زدتون کنه، کلکسیونر استخوان، گزینه ی بسیار خوبی به حساب میاد.

کلکسیونر استخوان از روی یک کتاب به همین اسم ساخته شده و کلا نوع تعلیق هایی که ایجاد میکنه از نوع ادبیاتیه. موسیقی فیلم کار Craig Armstrong هست. این فیلم با بودجه ی 48 میلیون دلار ساخته شده و چیزی حدود 152  میلیون دلار فروخته که نشون میده در سال انتشارش یعنی سال 1999 فیلم بسیار پرطرفداری بوده.


بهترین سریال های جنایی نتفلیکس که حتما باید آنها را تماشا کنید !


برخلاف دو تا پیشنهاد قبلیمون این فیلم بر اساس واقعیت نیست. کاربران سایت imdb هم نمره 6.7 رو به این فیلم دادند.

درباره ی داستان این فیلم هم توضیحی نمیدم تا بدون هیچ سرنخی اگر علاقه مند بودین این فیلم رو ببینید. من که پیشنهادش میکنم. خودم هم احتمالا دوباره ببینمش چون خیلی سال پیش این فیلم رو دیدم.

2 . The Silence of the Lambs (سکوت بره ها)

فیلم های درباره قاتلان سریالی

کاربران سایت imdb  نمره ی 8.6 از ده رو به این فیلم دادند که نمره ی فوق العاده خوبی به حساب میاد و این فیلم رو کنار شاهکارهای هنر سینما قرار میده. یک فیلم نفس گیر با کارگردانی Jonathan Demme! این فیلم هم بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده. سکوت بره ها در سال منتشر شدنش به معنی واقعی کلمه ترکوند! برای درک این ماجرا بهتون بگم که این فیلم با بودجه ی 42 میلیون دلاری ساخته شده و رقم باورنکردنی 273 میلیون دلار در گیشه فروخته.

بازیگران درجه یکی مثل Anthony Hopkins و Jodie Foster در این فیلم نقش آفرینی میکنند که هردوی اون‌ها به خاطر بازی در این فیلم جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن رو گرفتند.


5 سریال با داستان جنایی واقعی که حتما باید آنها را تماشا کنید !


کارگردانی این فیلم بی نظیره و درباره ی تک تک سکانس های فیلم میشه کلی تحلیل کرد و حرف زد. سکوت بره ها فیلمیه که غیر ازینکه بسیار معمایی و جالب روایت قصه رو انجام میده، در لحظاتی شمارو می ترسونه و نفستون رو حبس میکنه. حدس میزنم همه این فیلم رو دیدند اما اگر شما این فیلم رو ندیدید هنوز هم دیر نشده.

1 . Seven (هفت)فیلم های درباره قاتلان سریالی

لیست فیلم های درباره قاتلان سریالی با نام فینچر شروع شده و با نام فینچر به پایان میرسه. یکی دیگر از شاهکارهای ساخته شده توسط دیوید فینچر، فیلمی به نام Seven.

یک قاتل سریالی بسیار مخوف و عجیب و غریب با بازی فوق العاده ی کوین اسپیسی و دو کاراگاه پلیس. یکی جوان با بازی برد پیت و دیگری منتظر شروع شدن دوره ی بازنشستگی با بازی مورگان فریمن.

قاتل عجیب این داستان قربانی های خودش رو بر اساس هفت گناه کبیره در مسیحیت تعقیب میکنه و تک تک مقتول ها به نحوی دچار یکی از این گناه های کبیره هستند. از پرخوری گرفته تا طمع و غرور.

بهترین فیلم های دیوید فینچر ؛ نگاهی به بهترین ها در کارنامه ی کاری فینچر

پازلی که قاتل نابغه ی این داستان طراحی کرده قدم به قدم پیش میره و حتی جایی از فیلم پلیس هم در خدمت تکمیل کردن این پازل وارد بازی قاتل میشوند. فیلم نامه ی این فیلم بسیار زیباست. درباره ی این فیلم هم چیز زیادی نمیگم و پیشنهاد میکنم اگر فیلم رو ندیدید حتما در الویت های اول فیلم دیدنتون بگذاریدش. نمره ای که کاربران imdb به این فیلم دادند 8.6 است.

لیست بهترین فیلم های درباره قاتلان سریالی ما به اتمام رسید. شما هم اگر دلتون میخواد توی قسمت نظرات نمره ی دلخواهتون رو به این فیلم ها بدین و اگر فیلم دیگه ای هم دارید به لیستمون اضافه کنید.