ژانر پرطرفدار فیلم های پر تنش و تعلیق در انتظار شماست…

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق را می شناسید؟ این ژانر از محبوبیت زیادی برخوردار است و برعکس ژانر های دیگر که طرفداران خاص خودشان را دارند، این ژانر از همه مدل طرفدار دارد.

 ما لیستی از بهترین فیلم های پر تنش و تعلیق آماده کرده ایم. بهترین فیلم های پر تنش و تعلیق لیست بلند بالای ما بر اساس رتبه بندی Rotten Tomatoes انتخاب شده.

اهمیتی ندارد جوان هستید یا پیر. با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین فیلم های پر تنش و تعلیق در اختیارتان قرار دهیم.


بهترین فیلم ها با پایانی شوکه کننده که شما را حیران خواهند کرد! 

20 تا از بهترین فیلم های جنایی که حتما باید آنها را تماشا کنید

بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش هفتم


داستان خاص این فیلم ها…

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق سینما با داستانی هیجان انگیز و ترکیب المان های سورپرایز، استرس و فشار بر بیننده از پر طرفدارترین ژانر های سینمایی هستند. با داشتن ویژگی های مشترکی که در خط بالا گفتم، انواع متفاوتی از فیلم در این ژانر موجود است.

مثلا بعضی ها در مورد دنیای ویران شده ی بشر در آینده است در حالیکه بعضی های دیگر در مورد اتفاقات واقعی است که در حال حاضر و در همین دنیا برایمان اتفاق می افتد. این دو مدلی که گفتم تنها دو سر ماجراست. کلی فیلم متفاوت دیگر بین این دو نوع فیلم وجود دارد.

 ما در این گزارش به بهترین فیلم های این ژانر اشاره می کنیم!

این لیست بر اساس رتبه بندی سایت راتن تومیتوز گردآوری شده است. و منتقدان سینمایی به این فیلم ها امتیاز داده اند. پس منبع خبری موثق است.

علاوه بر اینها فاکتور هایی مانند رتبه بندی راتن تومیتوز و سال اکران فیلم هم در کنار اسم فیلم برایتان نوشته شده است. کمربند هایتان را محکم ببندید. می خواهیم بهترین فیلم های یکی از جذاب ترین ژانر های سینمایی را به شما معرفی کنیم.

Arrival (2016): 94%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه نوشته شده. و داستان در مورد پروفسور زبان شناسی به نام لوییز بنک است. او و تیمش سعی میکنند از راز 12 سفینه ی فضایی که بر روی زمین فرود آمده آمده اند پرده بردارند.

هر چقدر ارتباط لوییز و فضایی ها نزدیک تر می شود ، راز های بیشتری برملا می شود. اما نکته این جاست که بر ملا شدن این راز ها منجر به نابودی جامعه ی انسانی خواهد شد.

A Quiet Place (2018): 95%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

این فیلم داستان زندگی خانواده ای، در جهانِ پس از نابودی انسان است. جهانی که تعداد بسیار کمی انسان و تعداد بسیار زیادی هیولا در آن زندگی می کنند.

این هیولاها به صدا حساسند. پس راز زنده ماندن در این دنیا یاد گرفتن سکوت است. کوچکترین صدایی این هیولاها را به خودش جذب میکند. و در نهایت تولید کننده های صدا خورده خواهند شد.

Spotlight (2015): 97%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

این فیلم بیوگرافیکال داستان کنجکاوی های یک خبر نگار است. او در مجله ای به نام بوستون گلاب کار میکند و سعی دارد از رمز و راز های آزار تعدادی از کشیش ها در سال 2001 پرده بردارد.

او و تیم خبر نگارانش که با نام اسپات لایت شناخته می شوند در این راه به مشکلات زیادی بر میخورند؛ از جمله فایل های مخفی و منابع غیر قابل دسترسی.

اما هم چنان به تلاش ادامه می دهند تا از راز های کلیسای کاتولیک پرده بردارند.

The Third Man (1949): 99%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

در این فیلم سیاه و سفید بریتانیایی، هولی مارتین از جنگ ویتنام به خانه بر میگردد تا کار مناسبی پیدا کند . و به زندگی در کنار دوستش هری ادامه دهد. اما متوجه می شود که دوستش مرده.

مارتین تصمیم میگیرد شهر را ترک کند و علت های پشت پرده ی مرگ دوستش را کشف کند. در عین حال او عاشق دوست دختر سابق هری می شود. و این جاست که در هم پیچیدگی به اوج خودش می رسد.

Get Out (2017): 98%

بهترین فیلم های پر تنش و تعلیق

داستان این فیلم در مورد یک عکاس سیاه پوست است که به مناطق شمالی نیویورک سفر میکند. او در این سفر با خانواده ی دوست دختر سفید پوستش، رز، آشنا می شود.

خانواده ی رز در ابتدا خیلی مهربان به نظر می رسند. اما هر چه از مدت اقامتشان می گذرد او متوجه راز های جدیدی می شود.

 خانواده ی رز تنها به این دلیل با او مهربانند که حالت های روانی دخترشان لو نرود. در نهایت او به راز هایی پی می برد. و به این نتیجه می رسد که باید از آنجا فرار کند.

The Cabinet Of Dr. Caligari (1920): 100%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

 این فیلم صامت آلمانی به طرز شگفت انگیزی المان های راز و ترس را ادغام کرده و یک اثر هنری می سازد. کالیگری داستان ما در این فیلم دو دوست خیلی صمیمی دارد به نام های فرانسیس و آلن.

 این دو در یک کارناوال به یک هیپنوتیزم گر برخورد میکنند. سزار شاگرد هیپنوتیزم گر به خواب برده می شود تا حقایقی از زندگی آلن به او بگوید.

 حقایقی که از گفته های سزار برملا میشود ترسناک است. بر اساس گفته های او، آلن تنها یک روز از زندگی اش باقی مانده و فردا خواهد مرد.

شواهد حاکی از آنند که خود سزار این قتل را مرتکب می شود اما داستان ناگهان تغییر میکند. و همگی متوجه می شوند که کالاگری هم در این قتل کم بی تقصیر نخواهد بود.

Citizen Kane (1941): 100%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

این فیلم یک داستان نیمه بیوگرافیکال دارد. در واقع شخصیت اصلی داستان از سری داستان های بیگ ویگ چالز دیکنز گرفته شده است.

 و از آن جایی شروع می شود که یک گزارشگر سعی میکند معنای آخرین کلمات یک مرد را بفهمد.

اسم مرد داستان ما «رزباد» است و او اندکی بعد از سخنرانی اش می میرد. این گزارشگر داستان است که از راز مرگ او پرده بر می دارد.

The Irishman (2019): 96%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

این فیلم جنایی حماسی در واقع از کتاب « شنیدم خونه رو رنگ کردی» برداشت شده. و جدیدترین فیلمی است که در لیست برترین فیلم های راز آلود ما قرار گرفته.

داستان این فیلم هم در مورد یک راننده کامیون به نام فرانک است که درگیر جرم و جنایت های یک گانگاستر به نام راسل بوفالینو می شود.

 فرانک کم کم در این حرفه متخصص می شود و هر چه کارشان در فیلادلفیا پیشرفت میکند او هم خلافکار بزرگتری می شود.

Mission: Impossible – Fallout (2018): 97%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

 همه ی قسمت های ماموریت های غیر ممکن طرفدار دارد . اما تقریبا هیچ کدامشان آنچنان که باید و شاید نظر منتقدان را جلب نمیکند.

 اما باز هم نمی توان گفت که این فیلم ها از تم راز آلود و جنایی چیزی کم دارند. پس جای این فیلم هم در لیست ما محفوظ است.

در این فیلم ایثان هانت و تیمش سعی میکنند از ترور آگوست واکر و خرابکاری بزرگ پیش رو جلوگیری کنند. خرابکاری های این داستان را گروهی تروریست به نام آپوستل انجام می دهند.

این گروه در صدد است یک سری حمله های اتمی در خاورمیانه انجام دهد. هدف ایثان و گروهش هم این است که قبل از موفقیت آپوستل ، سلاح اتمی را پیدا و خنثی کنند.

Us (2019): 93%

بهترین فیلم های رازآلود و تعلیق

لیست فیلم های راز آلود ما با این فیلم به پایان میرسد.

این داستان جنایی ترسناک در مورد دختری به نام آدلین ویلسون است. این دختر سعی میکند به خانه ی ساحلی شان که روزی محل تسخیر او و خانواده اش بوده برگردد.

 آدلین از این ماجرا خبر نداشت چون خیلی کوچک بود. اما هر چه زمان می گذرد احساس ناراحتی او در این خانه بیشتر و بیشتر می شود.

تا اینکه با گروهی مواجه می شود که ماسک دارند و می خواهند به زور وارد خانه شوند.

این افراد عجیب غریب خودشان را به شکل خانواده آدلین در آورده اند. همین هم موجب می شود ترس آدلین بیشتر و بیشتر شود.