بهترین فیلم های پاد آرمان شهری ! دیستوپیا (پاد آرمان شهری) همیشه جایگاه متفاوتی در بین ژانرهای فیلم داشته است.مهم نیست که چقدر تاریک ، بدبینانه یا وحشتناک به نظر برسد ، دیدن این که جهان در آینده  به چه چیزی ممکن است تبدیل شود جالب است.در واقع ، پیش بینی دقیق در مورد آینده در فیلم هایی که در سال های اولیه سینما ساخته شده اند ،کمی ترسناک است.در اینجا بهترین فیلم های دیستوپیایی(پاد آرمان شهری)را که هرگز نمی خواهیم در آینده اتفاق بیفتد را برایتان جمع آوری کرده ایم:


1.هزارو نهصدو هشتادو چهار(1984)

 بهترین فیلم های پاد آرمان شهری

این فیلم در ژانر علمی تخیلی و سیاسی در سال 1984 منتشر شد.داستان فیلم در مورد حاکمیتی در قاره اقیانوسیه است که نظارت کامل بر تمام زندگی خصوصی و عمومی افراد دارد و مهم ترین ابزار این نظارت، تلویزیون هایی و پرده هایی دوربین دار است.داستان از جایی شروع می شود که قهرمان فیلم که مردی 39 ساله است شروع به ….

کارگردان:مایکل ردفورد

بازیگران:جان هارت،ریچاردبرتون،سوزانا همیلتون

امتیاز:7.1


2.نبرد سلطنتی(Battle Royale)

 بهترین فیلم های پاد آرمان شهری

فیلمی در ژانر اکشن ، مهیج و درام محصول سال 2000 است.در آینده های دور ، دولت ژاپن برای ترساندن نوجوانان ژاپنی و کاهش خشونت برنامه ای دیوانه وار تنظیم می کند.این کشور در بدبینی ، بیکاری و خشونت فرو رفته است.طبق این برنامه ، 42 دانش آموز از جوانان خشن ژاپنی با زور به یک جزیره اعزام می شوند.و این شروع ماجراست…

کارگردان:کینجی فوکاساکو

بازیگران:تاتسویا فوجیوارا،آکی مائدا،ماسانوبو آندو

امتیاز:7.6


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم های آخرالزمانی که باید ببینید ؛ جایی که از قانون خبری نیست!

20 تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی که حتما باید ببینید(قسمت اول )


3.شهر کودکان گمشده(City of Lost Children)

 بهترین فیلم های پاد آرمان شهری

فیلمی در ژانر علمی -تخیلی و فانتزی محصول سال 1995 است.داستان فیلم در مورد دانشمندی است که با دزدیدن رویاهای کودکان سعی می کند از پیر شدن جلوگیری کند و

کارگردان:ژان پیر ژونه _مارک کارو

بازیگران:ران پرلمن،دنیل املفورک،ژودیت ویته

امتیاز:7.5


4.آکیرا(Akira)

 بهترین فیلم های پاد آرمان شهری

انیمه ای ژاپنی در ژانر علمی و تخیلی و محصول سال 1988 است.داستان این انیمه درباره داستان یک رهبر باند موتور سیکلت در آینده است.رهبر باند موتور سیکلت برای نجات دوست خود ، که توسط دولت در حال انجام آزمایشی خطرناک است ،اقدام می کند.دوست رهبر باند قدرت روانی دارد که در نتیجه آزمایشات می تواند باعث تخریب بزرگی شود.رهبر باند که مجبور است دوست خود را نجات دهد ، خود را در نبردی سخت می بیند.

کارگردان:کاتسوهیرو اوتومو ا

بازیگران:میتسو ایواتا،نوزومی ساساکی،مامی کویاما

امتیاز:8


5.بیسکویت سبز(Soylent Green)

بیسکویت سبز(Soylent Green)

بیسکویت سبز برگرفته از رمان هری هریسون به نام(جا باز کنید! جا باز کنید!) است.داستان فیلم در مورد قتل یک بازرگان ثروتمند در یک ویران شهر آلوده ، فقیر و… است.این فیلم محصول سال 1973 میلادی است.

کارگردان:ریچارد فلایشر

بازیگران:چارلتون هستون،لی تیلور یانگ،چاک کانرس

امتیاز:7.1


6.دوازده میمون (Twelve Monkeys)

دوازده میمون (Twelve Monkeys)

فیلمی در ژانر علمی تخیلی و نئو نوآر محصول ۱۹۹۵ است.در سال ۱۹۹۶ جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل گشته؛ به طوری که بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده از بین رفته‌اند و یک درصد باقی‌مانده از انسان‌ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ؛ در زیر زمین زندگی کنند. 

کارگردان:تری گیلیام

بازیگران:بروس ویلیس ، برد پیت،مادلین استو

امتیاز:8


7.گزارش اقلیت(Minority Report )

گزارش اقلیت(Minority Report )

فیلمی سینمایی در ژانر علمی-تخیلی مهیج سایبرپانک و محصول سال2002 میلادی است.داستان فیلم گزارش اقلیت در سال ۲۰۵۴ می‌گذرد. محور اصلی داستان بر مبنای سیستمی است که بر مبنای ۳ انسان کار می‌کند و می‌تواند جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب مأموران اجرایی پیش از وقوع جنایت جلوی آن را می‌گیرند و بدین ترتیب مدت‌هاست که دیگر جنایتی رخ نداده‌است. اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است فریب بخورد.

کارگردان:استیون اسپیلبرگ

بازیگران :تام کروز،کالین فارل،سامانتا مورتون

امتیاز:7.6


8.فرزندان انسان (Children of Men )

فرزندان انسان (Children of Men )

ین فیلم علمی تخیلی به کارگردانی آلفونسو کوارون در مورد سال 2027 است این داستان در دنیایی صورت می گیرد که مردم دیگر نمی توانند صاحب فرزند شوند.تئو فارون (کلایو اوون) وقتی آخرین فرد باردار را پیدا می کند ، بردن وی به یک مکان امن مهمترین کاری است که می تواند در زندگی خود انجام دهد.

بازیگران :کلایو اوون،جولیان موور ،مایکل کین

سال ساخت :2006

امتیاز:7.9


9.شهر تاریک(Dark City )

شهر تاریک(Dark City )

جان صبح دراتاق هتلی نا آشنا از خواب بلند می شود و می فهمد برای قتل هایی که به خاطر نمی یاورد تحت تعقیب است.او حتی به خاطر نمی آورد که آیا او قتل ها را مرتکب شده است زیرا حافظه خود را از دست داده است.

کارگردان:الکس پرویاس

بازیگران:روفوس سویل ،کیفر یاترلند،جنیفر کانلی

سال ساخت :1998

امتیاز:7.6


10.آنها زنده هستند (They Live)

10.آنها زنده هستند (They Live)

فیلمی در ژانر ترسناک، علمی–تخیلی و اکشن به کارگردانی جان کارپنتر است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد.جان نادا ، برای کار در یک سایت ساخت و ساز وارد لس آنجلس می شود.اما لس آنجلس شهری است که در آن موجوداتی با قیافه شبیه انسانی همه چیز را کنترل می کنند و…

بازیگران:رودی پیپر،کیث دیوید،مگ فاستر

امتیاز:7.3