بهترین فیلم های 2019

با بهترین فیلم های 2019 به انتخاب مجله وارونه در خدمت شما هستیم. ترتیب معرفی این فیلم ها به معنی برتری یکی به اون یکی نیست. لطفا شما هم نظرات تون رو راجب این لیست بنویسید و اگر به نظرتون چیزی کم داره تو قسمت دیدگاه ها برامون بنویسید. می تونید مطلب برندگان گلدن گلوب رو از اینجا بخونید تا ببینید که این سریالا تو بخش های مختلف یا نامزد یا برنده جایزه بودن.

1. جوکر “Joker”

ستارگان: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زاری بیتز، فرانسیس کانروی

ژانر: تریلر روان‌شناختی

کارگردان: تاد فلیپس

مشخصه که لیست بهترین فیلم های 2019 باید با جوکر شروع بشه. این فیلم برپایه شخصیت ابرشرور “جوکر” از دی‌سی کامیکس و همچنین اولین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی بلک هستش. طرح اصلی داستان که ریشه شخصیت جوکر رو به تصویر می‌کشه از کتاب مصور بتمن: شوخی مرگبار اقتباس شده. داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌ده و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک رو دنبال می‌کنه که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد، وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازگشته. واکین فینیکس به زیبایی این نقش رو بازی کرده و مورد تحسین منتقدین قرار گرفته.

جوکر برنده شیر طلایی بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم ونیز شده. فیلم جوکر ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد، در حالی که بودجه ساختش فقط ۵۵ میلیون دلار بوده و این باعث شد جوکر هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، ۳۳امین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم درجه R تاریخ سینما تبدیل بشه. می تونید واسه آشنایی بیشتر با این فیلم مطالب زیر رو بخونید:

2. انتقام جویان : پایان بازی “Avengers : End Game”

بررسی فیلم Avengers:end game

ستارگان: رابرت داونی جونیور، جاش برولین، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، پل راد و …

ژانر: ابرقهرمانی

 کارگردان: برادران روسو

این فیلم دنبالهٔ مستقیم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و همچنین دنبالهٔ فیلم‌های انتقام‌جویان مارول (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) هستش و بیست و سومین فیلم در دنیای سینمایی ماروله. جالبه بدونید بودجه ساخت این فیلم ۳۵۶ میلیون دلار اعلام شده که اونو به سومین فیلم پرهزینه تاریخ سینما تبدیل می‌کنه.

پایان بازی تاحالا نزدیک به ۲٫۸ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده که اون و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل می‌کنه. و با اینکه این فیلم از نظر کارگردانی، تیم بازیگری، وجه سرگرمی و وزن احساسی، با واکنش مثبت منتقدان همراه بوده و خودم از سال 2018 منتظر منتشر شدنش بودم، اما بزرگترین دلیل برای حضور این فیلم توی لیست بهترین فیلم های 2019 ما فروش بی سابقه ش بود. نقد و بررسی این فیلم رو می تونید از اینجا بخونید.

3. مرد ایرلندی “Irish man”

بهترین فیلم های 2019

ستارگان: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، هاروی کایتل

ژانر: حماسی جنایی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

این فیلم بر اساس رمان “شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی” اثر “چارلز برنت” ساخته شده و داستان زندگی فرانک شیرن را در چندین برهه به تصویر می‌کشه. طبق گفته ی پاچینو، اسکورسیزی تلاش زیادی کره تا “جو پشی” رو که کار بازیگری رو کنار گذاشته بود، برای ایفای نقش در این فیلم قانع کنه. تیم بازیگری این فیلم دلیل کافی برای تماشای این فیلمه، پس از دستش ندید. بودجه نهایی فیلم ۱۵۹ میلیون دلار اعلام شد که مرد ایرلندی رو به گرون‌ترین فیلم کارنامه اسکورسیزی تبدیل کرد. طبق آماری که نت‌فلیکس منتشر کرده، مرد ایرلندی یکی از پربیننده‌ترین فیلم هایی هستش که تاکنون نت‌فلیکس تهیه کرده.

این فیلم داستان زندگی شیرن رو دنبال می‌کنه که گذشته خودش رو در دنیای جرم و جنایت به یاد میاره و همچنین نقشی که در ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ داشته‌ رو روایت می کنه.

4. داستان ازدواج “Marriage Story”

نقد و بررسی فیلم marrage story

ستارگان: آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لورا درن، مریت ویور

 ژانر: کمدی-درام

کارگردانی: نوآ بامباک

این فیلم آمریکایی از محصولات اصلی نت‌فلیکس هستش. داستان فیلم دربارهٔ زوجی هستش که در کشمش طلاق هستند و این موضوع غیر از زندگی خودشون، اطرافیانشون رو هم درگیر ماجراهایی می‌کنه. فیلم‌نامه، کارگردانی و عملکرد جوهانسون و درایور با تحسین جهانی منتقدان همراه بود. جالبه بدونید مجله تایم، داستان ازدواج رو به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب کرده. می تونید نقد و بررسی این فیلم رو از اینجا بخونید.

5. انگل “Parasite”

بهترین فیلم های 2019

ستارگان:  سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک و پارک سو-دام 

 ژانر: درام کمدی سیاه

کارگردان: بونگ جون-هو

این فیلم که محصول کره‌ جنوبی هستش، در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای جشنواره شد و در جشنواره فیلم سیدنی هم جایزه بهترین فیلم و ازآن خودش کرده. «انگل» در مورد خانوادهٔ بی‌پولی برامون میگه که به خانوادهٔ ثروتمندی تعدی می‌کنن اما تو مخمصه می‌افتن. بسیاری از منتقدین این فیلم رو بهترین اثر «بونگ جون-هو» تا به امروز توصیف کردن که به عنوان یک اثر کمدی غیرعادی آغاز می‌شه و به اثری عجیب تبدیل می‌شه که در هیچ گونه‌ای قابل دسته‌بندی نیست. بهتره اصلا دیدن این فیلم رو از دست ندید و می تونید نقد و بررسی شو از اینجا بخونید.

6. روزی روزگاری در هالیوود “Once upon a time in hollywood”

بهترین فیلم های 2019

ستارگان:  لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، لوک پری، داکوتا فانینگ و آل پاچینو

ژانر: کمدی-درام

کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فکر می کنم فقط همین عکس همه رو به دیدن این فیلم مشتاق می کنه، چون این ترکیب خیلی می تونه جذاب باشه. روزی روزگاری در هالیوود، نهمین فیلم بلند تارانتینو هستش و نخستین فیلم تارانتینو که هاروی واینستین تهیه‌کنندگیش رو برعهده نداره (به خاطر اتهامات جنسی که بهش وارد شد). داستان این فیلم در سال ۱۹۶۹ و تو شهر لس آنجلس رخ می‌ده و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون رو دنبال می‌کنه که به همراه بدلکار خودش، در جستجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستن.

روزی روزگاری در هالیوود آخرین فیلمی هستش که لوک پری به‌طور رسمی توش بازی کرده‌، این بازیگر در مارس ۲۰۱۹ درگذشت. روزی روزگاری در هالیوود ۳۷۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد، در حالی که بودجه ساختش ۹۰ میلیون دلار بوده. هیئت ملی بازبینی فیلم و بنیاد فیلم آمریکا، این فیلم رو به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب کردن.

7. ما “Us”

نقد و بررسی فیلم us جدید ترین اثر جوردن پیل

ستارگان: لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، الیزابت ماس، یحیی عبدالمتین دوم، و آنا دیوپ

ژانر: ترسناک

کارگردان: جوردن پیل

این فیلم آمریکایی داستان یه خانواده رو دنبال می‌کنه که در تجربه‌ای هراس‌انگیز با همزادهای خودشون مواجه می‌شن. اثر دیگه ی جوردن پیل فیلم Get out بود، که با موفقیت رو به رو شد. فیلم “ما”  ۲۵۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساختش ۲۰ میلیون دلار بوده‌ و از نظر فیلم‌نامه، کارگردانی، موسیقی و عملکرد تیم بازیگران مورد ستایش منتقدان قرار گرفته. می تونید نقد و بررسی این فیلم رو اینجا بخونید.

8. به سوی ستارگان “Ad astra”

ستارگان: برد پیت، تامی لی جونز، روث نگا، لیو تایلر و دونالد ساترلند

ژانر: حماسی و علمی-تخیلی

کارگردان: جیمز گری

این فیلم آمریکایی برای عملکرد کارگردان، جلوه‌های ویژه و ایفای نقش برد پیت مورد تحسین منتقدان قرار گرفته. جیمز گری معمولا فیلم های رومانتیک می سازه، اما هدف از ساخت این فیلم این بوده که سفر فضایی رو به واقعی ترین شکل ممکن نشون بده و تو این کار موفق هم عمل کرده.

داستان این فیلم درباره‌ی فضانوردی به نام “روی مک‌براید” هستش که در منظومه‌ی شمسی سفر می‌کنه تا پدر گمشدش رو پیدا کنه و رازی رو کشف کنه که زندگی انسان‌ها رو روی زمین تهدید می‌کنه. در این سفر به حقایقی دست پیدا می‌کنه که طبیعت وجودی انسان و جایگاهش در طبیعت رو به چالش می‌کشه. این دومین فیلم از برد پیت هستش که تو لیست بهترین فیلم های 2019 حضور داره.

9. جان ویک: بخش ۳  “John Wick : chapter 3”

ستارگان: کیانو ریوز، هلی بری، مارک داکاسیوس، ایان مک شین، لانس ردیک

ژانر: اکشن مهیج و نئو-نوآر

کارگردان: چد استاهلسکی

این فیلم آمریکایی دنباله‌ای بر فیلم جان ویک ۲ در سال ۲۰۱۷ به‌شمار می‌ره. دنباله این فیلم، جان ویک: بخش ۴ در دست ساخته و قراره در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۱ منتشر بشه که روز بزرگی برای کیانو ریوز محسوب میشه، ون اون روز “ماتریکس 4” هم منتشر میشه. در این فیلم بی رحم‌ترین قاتلان دنیا، از زن و مرد در هر گوشه جهان، می خوان جان ویک رو بکشن و جایزه خودشون و بگیرن. این وسط، جان ویک از یکی از دوستای نزدیکش به نام سوفیا که اونم یه آدمکش حرفه ای و ماهره، کمک می‌گیرد تا بتواند از نیویورک خارج بشه و …

10. زنان کوچک “Little women”

بهترین فیلم های 2019

ستارگان:مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو

ژانر: بلوغ و درام تاریخی

 کارگردان: گرتا گرویگ

فیلم‌نامه این فیلم آمریکایی هشتمین فیلمی هستش که بر اساس رمانی به همین نام نوشته “لوییزا می الکات” نوشته شده‌. زنان کوچکتوسط بنیاد فیلم آمریکا و مجله تایم، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های 2019 معرفی شد.

داستان این فیلم در قرن 18 میلادی و بعد از حوادث جنگ داخلی آمریکا اتفاق می‌افته. خواهران مارچ، شخصیت‌های اصلی این فیلم هستند که در نیو انگلند، منطقه‌ای در آمریکا زندگی می‌کنن. و این فیلم بیشتر روی زندگی خواهرای کوچکتر این خونواده تمرکز داره.  سایت متاکریتیک که نقدهای منتقدین درباره ی فیلم ها را منتشر می کند تا به حال حتی یک نقد منفی هم از این فیلم منتشر نکرده است.

11. فانوس دریایی “The lighthouse”

بهترین فیلم های 2019

ستارگان: رابرت پتینسون و ویلم دفو و  والریا کارامان

ژانر: ترسناک، درام و فانتزی

کارگردان: رابرت اگرز 

فیلم فانوس دریایی که به‌صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده، داستان هیپنوتیزمی و توهم‌آور دو تا نگهبان رو روایت می کنه. داستان این فیلم که در اواخر قرن هجدهم میلادی در جریانه، درباره‌ی دو نگهبان فانوس دریایی هستش که تو یه جزیزه‌ی دورافتاده و اسرارآمیز در نیوانگلند زندگی می‌کنن. اما پس از مدتی اتفاقات شومی براشون رخ می‌ده که زندگی‌شون رو دگرگون می‌کنه و…

این فیلم مورد تحسین منتقدهای زیادی از سراسر دنیا قرار گرفته، البته بیشتر فیلم‌برداری و طراحی تولید، کارگردانی و عملکرد تیم بازیگری مورد تحسین قرار گرفته. رابرت اگرز برای کارگردانی این فیلم در جشنواره کن ۲۰۱۹ موفق به دریافت جایزه از طرف فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم شد.

12. روزی زیبا در محله “A beatiful day in the neighborhood”

ستارگان:  تام هنکس، متیو ریس، و کریس کوپر

ژانر: درام و زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: ماریل هلر

یک روز زیبا در محله، داستان یک روزنامه‌نگار خبره به نام “لوید ووگل” رو به تصویر می‌کشه که موافقت کرده تا مصاحبه‌ای رو برای مجله اسکوایر با شخصیت محبوب تلویزیونی به نام فرد راجرز انجام بده، اما دیدگاه لوید از زندگی بعد از رویارویی با راجرز تغییر می‌کنه و…
این فیلم بخاطر ایفای نقش بازیگراش مخصوصا تام هنکس و کارگردانی و پیام دلگرم کننده ای که داره مورد تحسین منتقدها قرار گرفته. یکی از منتقدین نوشته : این فیلم یکی از آثار بیوگرافی بسیار نادر است که اصلا به سمت قابل پیش‌بینی بودن نمی‌رود.

13. درد و شکوه “Pain and glory”

ستارگان: آنتونیو باندراس، سیسیلیا روت، لئوناردو اسباراگلیا، و پنه‌لوپه کروز

ژانر: درام

کارگردان: پدرو آلمودوار

این فبلم اسپانیایی برای رقابت در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ انتخاب شد و آنتونیو باندارس برای این فیلم برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن شد.

داستان فیلم درباره کارگردانی به نام «سالوادور مالو» هستش که در عرصه حرفه‌ای افت کرده و به همین دلیل نگاهی به زندگی و انتخاب‌هاش در گذشته می ندازه. دوران کودکی در دهه 1960 و مهاجرت همراه با خانواده در جستجوی خوشبختی، تجربه آغاز زندگی مشترک در دهه 1980، درد و رنج جدایی، نویسندگی به عنوان درمان و فراموش کردن گذشته، کشف سینما، مواجهه با عدم امکان‌پذیری فیلمسازی و …

14. دو پاپ  “The two popes”

ستارگان:  آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس 

ژانر: درام

کارگردان: فرناندو میرلس

منتقدان این فیلم رو اثری موفق و غیرمنتظره دونستن و بخاطر بازیگری عالی و طنز هایی که داشت تحسینش کردن.

خلاصه ی داستان فیلم از این قراره: در پشت دیوارهای واتیکان، پاپ بندیکت سنتی (با بازی آنتونی هاپکینز) و همچنین اصلاح‌طلب آینده‌سازی به‌نام پاپ فرانسیس (با بازی جاناتان پرایس) باید زمینه‌های مشترکی را پیدا کنند؛ تا بلکه به این طریق بتوانند مسیر جدیدی را برای کلیسای کاتولیک به‌وجود بیاورند. می تونید نقد و بررسی فیلم دو پاپ رو از اینجا بخونید.

15. دولمایت اسم من است  “Dolemite is my name”

ستارگان: ادی مورفی، کیگان مایکل کی، مایک اپس

ژانر: زندگی‌نامه‌ای کمدی

کارگردان: کریگ برو

این فیلم به داستان زندگی رودی ری مور، کمدین آمریکایی، می‌پردازه. رودی ری مور با استندآپ کمدی‌های خود و فیلمی که در ژانر سینمای تجارتی سیاهان ساخت، شناخته می‌شد. بعد از این که رودی کارش رو در هالیوود از دست میده تصمیم میگیره تا استعداد خودش رو به نمایش بگذاره. در اواسط دهه هفتاد میلادی یه فیلم‌ کمدی میسازه و با این فیلم خودش رو به مردم ثابت میکنه و شهرتی کسب میکنه که…

بله “راکت من” هم یه فیلم زندگی نامه ای بود که تو سال 2019 منتشر شد، و وقتی فیلم هارو ببینید، خودتون متوجه می شید که این فیلم بیشتر لایق حضور توی لیست بهترین فیلم های 2019 بود. تا یادم نرفته بگم که جناب “اسنوپ داگ” هم توی این فیلم هنرنمایی کرده، پس از دستش ندید.