بهترین فیلم ها برای کاهش استرس! در این روزهای پر استرس و اضطراب تصمیم گرفتیم ، کمی از استرس شما بکاهیم و حتی برای ساعتی اندک باعث تقویت روحیه شما شویم.از این رو 10 تا از بهترین فیلم ها که باعث کاهش استرس می شوند را برایتان جمع آوری کرده ایم ، که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :


بهترین فیلم ها برای کاهش استرس

 در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness)

بهترین فیلم ها برای کاهش استرس

داستان فیلم در مورد مرد ساهپوستی است که خرده فروش تجهیزات پزشکی است او با همسر و پسر کوچکش در سانفرانسیسکو زندگی می کند .به دلیل نداشتن پول همسرش او را ترک می کند و او با پسر کوچک خود مبارزه سختی را برای ادامه زندگی شروع می کند.

کارگردان :گابریل موچینو

سال ساخت :2006

بازیگران :ویل اسمیت ، جیدن اسمیت ،تندی نیوتون


 خط آبی باریک (The Thin Blue Line)

بهترین فیلم ها برای کاهش استرس

یک قتل در تگزاس اتفاق می افتد.به نظر می رسد پلیس با توجه به شاهدان عینی و شواهد این پرونده را حل کرده است.اما واقعیت ها کمی عمیق تر هستند.این مستند ، یکی از بهترین مستندها در تاریخ سینما است.

کارگردان :ارول موریس

سال ساخت :1988


 همچنین بخوانید:


رستگاری در شاوشنک(The Shawshank Redemption)

 رستگاری در شاوشنک

داستان فیلم در مورد مرد جوانی به نام اندی دوفرین است که به جرم قتل همسر و معشوقه همسرش به زندان شاوشنک فرستاده می شود.او در آنجا دوستانی پیدا می کند.از طرف دیگر ، ضمن تلاش برای تطبیق زندگی در زندان ، از طرف دیگر قادر خواهد بود با آگاهی و فرهنگ خود بر افراد اطراف خود تأثیر بگذارد.

کارگردان :فرانک دارا بونت

سال ساخت :1994

بازیگران :تیم رابینز ،مورگان فریمن ،باب گانتون


 چه زندگی شگفت انگیزی (It's A Wonderful Life)

جرج بیلی (جیمز استوارت) که در آستانه ورشکستگی قرار دارد ، با پرتاب خود در رودخانه در یک شب کریسمس قصد دارد خودکشی کند.بیلی که از بدو تولد در همان شهر کوچک زندگی کرده است ، فردی قابل اعتماد و خیر است .و توانسته تمام هم محلی های خود را صاحب خانه کند. از این رو فرشته ای مامور می شود تا به زمین بیاید و مانع از خودکشی او شود.

کارگردان :فرانک کاپرا

سال ساخت :1646

بازیگران :جیمز استوارت ،دانا رید


 زندگی زیباست( Life Is Beautiful)

 زندگی زیباست

در دهه 1930 ایتالیا ، یک کتابفروشی بی دغدغه یهودی به نام گویبدو با با یک زن زیبا  مسیحی در یک شهر مجاور ازدواج می کند تا یک افسانه را آغاز کند.گوییدو و همسرش صاحب فرزند پسری می شوند و تا زمانی که نیروهای آلمانی به ایتالیا حمله نکنند ، با خوشحالی زندگی می کنند.گوییدو در تلاش برای نگه داشتن خانواده و کنار گذاشتن فرزندش از وحشت اردوگاههای کار اجباری یهودان است از این رو ، این تخریب را به یک بازی تبدیل می کند نا پسرش از آسیب های روانی اردوگاه و جنگ در امان بماند.

کارگردان :روبرتو بنینی

سال ساخت :1997

بازیگران :روبرتو بنینی،نیکولتا براسچی ،جورجو کانتارینی


 لباس غواصی و پروانه (The Diving Bell and the Butterfly)

 لباس غواصی و پروانه

این فیلم که بهترین کارگردانی در جشنواره  کن را برای جولیان اشنابل به ارمغان آورد با اقتباس از کتاب ژان دومینیک بوبی ساخته شده است.ژان دومینیک بابی که به دلیل خونریزی مغزی در سن 43 سالگی تمام عملکردهای بدنی خود را به جز بینایی خود از دست داده است ، شروع به زندگی در ذهن خود می کند و از طریق چشم چپ ارتباط خود را با دنیای بیرون برقرار می کند.

کارگردان :جولیان اشنابل

سال ساخت :2008

بازیگران :متیو آمارلیک ،امانوئل سینه ،ماری ژوزه کروس


 زنگار و استخوان (Rust And Bone)

 زنگار و استخوان (Rust And Bone)

داستان فیلم در مورد رابطه عاشقانه میان مردی به نام علی و یک مربی نهنگ است که در ادامه باید با زندگی بجنگد.

کارگردان :ژآک اودیار

سال ساخت :2012

بازیگران :ماریان کوتیار،ماتیاس اسخونارتس


 زمانه گرگ(Time Of The Wolf)

 زمانه گرگ(Time Of The Wolf)

یک خانواده چهار نفره برای گذراندن تعطیلات خود به خانه  ییلاقی شان می آیند. اما یک اتفاق غیرمنتظره آنها را با مشکلات کاملاً متفاوتی روبرو خواهد کرد.بعد از فاجعه ، خانواده شروع به فرار در جنگل می کنند. پدر کشته می شود؛ مادر و فرزندان برای زنده ماندن بی رحمانه می جنگند.

کارگردان :میشائیل هانکه

سال ساخت :2003

بازیگران:ایزابل هوپر،دانیل دووال،پاتریس شرو


شکار(THE HUNT )

بهترین فیلم ها برای کاهش استرس

لوکاس 40 ساله بعد از طلاق دشوار قصد دارد ، زندگی خود را دوباره از نو بسازد.او در مهد کودک شغلی پیدا می کند ، دوست دختر جدیدی دارد و سعی می کند رابطه مشکل ساز خود را با پسر نوجوانش ترمیم کند.همه چیز دارد خوب پیش می رود تا اینکه یک دروغ کوچک زندگی او را به کلی تغییر می دهد.

کارگردان :توماس وینتربرگ

سال ساخت:2012

بازیگران:مدس مایکلسن،الکساندرا راپاپرت،توماس بو لارسن


 زیستن (To Live)

بهترین فیلم ها برای کاهش استرس

داستان در مورد یک کارمند اهل توکیو است که 30 سال زندگی کارمندی داشته است.اکنون همسر او مرده و او با پسر و عروسش زندگی می کند.او تمام عمر خود را بدون هرگونه جاه طلبی و با یکنواختی صرف بزرگ گردن پسرش کرده است و اکنون می فهمد که دیگر چیزی تا مرگش باقی نمانده و کشمش و جنگ درونی اش آغاز می شود.

کارگردان :آکیرا کوروساوا

سال ساخت :1952

بازیگران:تاکاشی شیمورا