بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل !اعتیاد و اعتیاد به الکل شاید مباحث جالبی برای انسان ها نباشد اما همیشه موضوع خوبی برای ساخت فیلم های سینمایی هالیوودی بوده است.زیرا همیشه به نوعی مخاطب با این نوع فیلم ها که تلخ نیز هستند ارتباط برقرار می کند و به لایه های شخصیتی خود فرو می رود.اعتیاد همیشه خانمان سوز بوده است و کارگردانان زیادی همیشه سعی داشته اند که این موضوع را با داستان ها و روایت های متفاوت و همچنین بازیگران به خوبی نمایش دهند .

حال اینکه کدام بازیگر توانسته به خوبی این نقش را ایفا کند و درون آن فرو رود بحث کاملا سلیقه ای است.اعتیاد مغز را ربوده و تغییر شکل می دهد و باعث می شود افراد خوب رفتاری برخلاف خودشان داشته باشند.ساختن چیزی به این اندازه سینمایی یا ایجاد ارتباط و همدردی برای مخاطبان کار آسانی نیست.ما برای شما بهترین فیلم ها با موضوع اعتیاد و اعتیاد به الکل را جمع آوری کرده ایم ،این لیست شامل فیلم های بسیاری در مورد سو مصرف مواد و الکل است و ما همچنین تصاویر مربوط به اعتیاد دیگر ، مانند اعتیاد به کار ، قمار و اعتیاد به رابطه جنسی را نیز شامل شده ایم.پس با وارونه همراه باشید:


بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل

The Lost Weekend 

سال انتشار:1945

کارگردان:بیلی وایلدر

بازیگران:ری میلند،جین وایمن

امتیاز :7.9

فیلم کلاسیک  بیلی وایلدر یک سنگ محک برای اعتیاد به فیلم است: در زمان خودش بسیار تحسین شده و برنده چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم است.ری میلند برای بازی در نقش یک نویسنده الکلی نیویورکی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.داستان فیلم در مورد «دان برنم» (میلاند) نویسنده دائم‌الخمری است که خلاقیت‌اش را از دست داده است. در یک تعطیلی آخر هفته که برادر هم‌خانه‌اش، «ویک» (تری)، به سفر رفته، کشمکش «برنم» با اعتیادش، اوج می‌گیرد و باعث سرگردانی کابوس‌وار او می‌شود.


A Star Is Born

سال انتشار:2018

کارگردان:بردلی کوپر

بازیگران:بردلی کوپر،لیدی گاگا،اندرو دایس کلی

امتیاز:7.6

این فیلم به کارگردانی کوپر یک سرگرمی ملودرام است که به خوبی نشان دهنده درگیری به اعتیاد و جنجال عاطفی است.A Star Is Born نامزد 8 اسکار شد و یک جایزه بهترین آهنگ را از آن خود کرد.داستان فیلم در مورد خواننده ای است که از اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می برد .او روزی با یک خواننده گمنام در یک کافه آشنا می شود و از او را تشویق می کند تا او را همراهی کند.و این رابطه باعث به وجود آمدن رابطه ی عاطفی میان آن ها می شود و…

همچنین بخوانید:8 فیلم درباره خود شناسی که حتما باید ببینید


 Flight

سال انتشار:2012

کارگردان:رابرت زمیکس

بازیگران:دنزل واشنگتن،دان چیدل،ملیسا لئو

امتیاز:7.3

یک جهت گیری بلند پروازانه و جاه طلبانه از رابرت زمکیس ، این تریلر دراماتیک را شامل می شود.دنزل واشنگتن نقش خلبان الکلی را بر عهده دارد که مرز باریکی میان خدمت و خیانت را به خوبی نمایش می دهد.اگر تا کنون این فیلم را ندیده اید ،به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این شاهکار بی نظیر را تماشا کنید. فیلم پرواز  توانست دو  اسکار برای بهترین بازیگر و فیلمنامه اصلی جان گاتینز را دریافت کند.


Krisha

سال انتشار:2016

کارگردان:ادوارد شالت

بازیگران:کریشا فیرچایلد،بیل وایز،روبین فیرچایلد

امتیاز:7.2

Trey Edward Shorts اولین بازی خود را با کمترین هزینه در خانه پدر و مادرش انجام داد و از خانواده خود به عنوان بازیگر استفاده کرد.کریشا داستان الکلی مشکلی را روایت می کند که به دنبال جبران هزینه های خانواده اش در طول روز شکرگذاری است.Krisha یک فیلم کوچک است که شما را از پا در می آورد و با استفاده از گزینه های سبک شناسانه سینمای وحشت برای اوج گیری درام ، از آن استفاده می کند.


Smashed 

سال انتشار:2012

کارگردان:جیمز پانسولت

بازیگران:مری الیزابت وینستد،آرون پال،نیک آفرمن،مگان مولالی

امتیاز:6.8

کیت هانا (مری الیزابت وینستد) دوره معلم ابتدایی است و خمار به سر کار می کند و جلوی کلاس بالا می آورد. او وانمود می کند باردار است و به مدیر مدرسه ، خانم بارنز (مگان مولالی) دروغ می گوید ولی همکارش دیو (نیک آفرمن) متوجه حقیقت می شود.

کیت همراه با همسرش چارلی (آرون پاول) و برادر شوهرش اون (کایل گالنر) به مهمانی می رود و شروع به نوشیدن الکل می کند. بعدا در خانه ، چارلی می فهمد که هردو الکلی هستند. در حالت مستی با هم رابطه برقرار می کند و چارلی بیوش می شود. کیت برای خریدن شراب بیرون می رود.مری الیزابت یکی از بهترین بازیگرانی است که توانسته نقش یک انسان معتاد به الکل را به خوبی ایفا کند.این فیلم به راحتی می تواند شما را هم بخنداند و هم به گریه بیندازد.

همچنین بخوانید:8 مورد از حقایق سریال Breaking Bad که باید بدانید!!


 Shame 

 بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل

سال انتشار:2011

کارگردان:استیو مک کوئین

بازیگران:مایکل فاسبندر،کری مولیگان،نیکول بهاری

امتیاز:7.2

برندون مرد جوانی است که به تنهایی در شهر نیویورک زندگی می‌کند. برندون یک کارمند ساده است و زندگی خوبی دارد اما در پس این زندگی مدرنیته به ظاهر آرام مشکلات زیادی وجود دارد. برندون از اختلال جنسی رنج می‌برد و معتاد به روابط جنسی است. شهوت برندان چنان در گوشت و پوست او نفوذ کرده که تقریباً تمامی امور زندگیش را مختل کرده‌است.عملکرد فاسبندر یک کلاس مستر است ، تجسم مردی است که از نظر روحی در حال تجزیه است.فاسبندر در این نقش بسیار شاهکار بوده است و از نظر خیلی از منتقدان حق او در یافت جایزه اسکار برای این نقش بود که متاسفانه نتوانست آن را دریافت کند.


Phantom Thread 

سال انتشار:2017

کارگردان:پل تومای اندرسون

بازیگران:دانیل دی لوئیس،لسلی منوبیل،جولیا دیویس

امتیاز:7.5

داستان فیلم در مورد اعتیاد به کار کردن است.منظور از اعتیاد به کار سخت کوشی نیست ، اعتیاد به کار این یک سازوکار مقابله ای ناسالم و همه گیر است که می تواند زندگی را خراب کند. Phantom Thread به کارگردانی پل توماس اندرسون بدون شک بهترین و موفق ترین فیلم در مورد اعتیاد به کار در تمام دوران است.این یک فیلم عجیب و غریب و درخشان است که پیروزی های آن لایه لایه است.فیلم به زندگی وسواسی یک مرد موفق می‌پردازد که در ادامه وی به زنی دل می‌بندد که رفتارهایی کاملاً مخالف با او دارد.

همچنین بخوانید:10 تا از بهترین فیلم هایی که در مورد مد و فشن ساخته شده است


The Panic in Needle Park 

سال انتشار:1971

کارگردان:جری شاتزبرگ

بازیگران:آل پاچینو،کیتی وین،ریچاردبرایت

امتیاز:7.1

جوان دیدیون و جان گریگوری ، فیلمنامه نویسان این درام عاشقانه رمانتیک را از رمان جیمز میلز به همین نام اقتباس کردند.داستان فیلممروری بر زندگی رقت انگیز بابی و هلن، عاشق و معشوقی منهتنی که گرفتار مواد مخدر هستند…این فیلم دومین فیلم بلند آل پاچینو است که در آن به ایفای نقش پرداخته است.


Uncut Gems 

 بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل

سال انتشار:2019

کارگردان:برادران سفدی

بازیگران:آدام سندلر،کوین گارنت،ایدینا منزل

امتیاز:7.4

صادقانه بگویم ، آدام سندلر از نامزدی اسکار برای این فیلم بی رحمانه کنار گذاشته شد!می توانیم بگوییم او بهترین عملکرد خود را در این فیلم ارائه کرده است.داستان فیلم  در مورد صاحب یک فروشگاه جواهرفروشی است، که به واسطه قمار، بدهی فراوانی دارد. او باید پیش از این که دیر شود، بدهی‌های خود را تسویه کند.و شما در قلب فیلم اعتیاد را به خوبی تماشا می کنید.


 Rachel Getting Married

 بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل

سال انتشار:2008

کارگردان:جاناتان دمی

بازیگران:ان هتوی،رزمری دویت،دبرا وینگر

امتیاز:6.7

 یکی دیگر از بهترین فیلم ها درباره اعتیاد و اعتیاد به الکل  این فیلم است .کیم (با بازیِ ان هاتاوی) از مرکزِ ترک اعتیاد برای چند روز به خانه برگشته است تا در جشنِ عروسیِ خواهرش، ریچل، شرکت کند.بسیاری از منتقدان این فیلم  رابهترین فیلم دمی از زمان سکوت بره ها نامیده اند و هاتاوی اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.