بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن! نسل مدرن یا نسل سال های اخیر، به دلیل  پیشرفت تکنولوژی شاید می توان گفت تنها ترین نسل ها از آغاز بشریت تا کنون است.استانداردهای زندگی و عادات جامعه مصرف کننده  مردم را وادار به تلاش برای کمال به تنهایی بیش تر می کند.این وضعیت تنهایی بزرگی را در جوامع مدرن به همراه می آورد.

برقراری ارتباط با هر کس از سراسر جهان از طریق تکنولوژی ، امکان پذیر است ، اما لزوم گفتگو با کسی به صورت چهره به چهره یا نزدیک موضوع دیگری است.متأسفانه ، یکی از بزرگترین مشکلات انسان مدرن ، تنهایی  است.پس چگونه می توانیم با این تنهایی مقابله کنیم؟ چگونه باید در مقابل آن رفتار کنیم ؟

اما شاید تنهایی مشکل خیلی بزرگی هم نباشد.فیلم هایی که به تمام این سؤالات و مباحث نگاه کرده اند ، می توانند به ما در یافتن پاسخ در این زمینه کمک کنند.خب بیایید با یکدیگر با بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن آشنا شویم:


Her

Her

کارگردان:Spike Jonze

بازیگران: Joaquin Phoenix, Amy Adams, Rooney Mara

امتیاز:8

her  چهارمین فیلم اسپایک جونز پس از «جان مالکوویچ بودن»، «اقتباس» و «جایی که چیزهای وحشی هستند» در ژانر علمی -تخیلی است.داستان فیلم در مورد مردی به نام تئودور (واکین فینیکس ) است که شغل او نوشتن نامه های عاشقانه برای متقاضیان است.

او به حدی در نوشتن نامه های عاشقانه تبحر دارد که گویی عاشق ترین فرد روی زمین است.اما در واقعیت چنین نیست ، او در حال جدا شدن از همسرش است و وضعیت روحی خوبی ندارد.

در کل تئودور خیلی آدم اجتماعی نیست ،و ترجیج می دهد بیش تر زمان خود را در خانه بگذراند.در همین حین او با یک برنامه کامپیوتری هوشمند به نام سامانتا آشنا می شود.سامانتا یک هوش مصنوعی فوق العاده باهوش و جذاب است.و همین امر باعث می شود که تئودور روز به روز بیش تر عاشق او شود.

اما مانند هر عشق دیگری این عشق نیز به زودی پایان می یابد و…گفتگوهای میان تئودور و سامانتا در این فیلم بسیار تامل برانگیز است .از بازی فوق العاده واکین فینیکس نیز نباید غافل شویم.دیدن این فیلم زیبا را به شما شدیدا توصیه می کنم.


همچنین بخوانید:

با 19 فیلم که به خوبی بیانگر احساس تنهایی هستند آشنا شوید ! 

10 فیلمی که زنان باید در زمان های تنهایی مشاهده کنند


Like Someone In Love

Like Someone In Love

کارگردان:Abbas Kiarostami

بازیگران:Rin Takanashi, Tadashi Okuno, Ryô Kase

امتیاز:7

مثل یک عاشق ، فیلمی به کارگردانی عباس کیارستمی در کشور ژاپن است.این فیلم هیچ شباهتی به دیگر ساخته های کیارستمی نداره و شاید دلیل آن فیلمنامه باشد.

داستان فیلم در مورد دختر جوانی به نام آکیکو است که در یک فاحشه خانه مشغول به کار است ، او نامزدی دارد که هیچ چیز در مورد او نمی داند اما کم کم به آکیکو مشکوک شده است.تاکشی استاد بازنشسته دانشگاه یکی از مشتریان آکیکو است که از او رابطه جنسی نمی خواهد بلکه به دنبال رابطه ای عاشقانه با اوست.روزی پیرمرد آکیکو را به دانشگاه می رساند و در این حین نامزد آکیکو از راه رسیده و آکیکو به دروغ می گوید که تاکشی پدر بزرگش است و…..


Somewhere

Somewhere

کارگردان:Sofia Coppola

بازیگران:Stephen Dorff, Elle Fanning, Chris Pontius

امتیاز:6.3

سوفیا کاپولا دختر فرانسیس فورد کاپولا است. و شاید سایه سنگین پدر قدرتمندش تا همیشه روی ساخت فیلم های آن تاثیر بگذارد.و باعث شود منتقدان همیشه موفقیت های او را به خاطر پدرش بدانند.داستان فیلم در مورد یک بازیگر مشهور هالیوودی که در زندگی کاری جز لذت بردن و عیاشی نداره .تا اینکه دختر 11 ساله او پدرش را سوپرایز می کنه و به پیش او می آید و زندگی مرد به طور کلی دچار تغییر می شود

فیلم هایی با این موضوع همیشه برای مخاطب جذاب بوده است .داستان فیلم در عین ساده بودن ،پیچیده است.و نشان می دهد هیچ کس ذاتا به بدی علاقه ندارد و انسان ها تحت شرایط می توانند شخصیت خود را تغییر دهند.


Lost in Translation 

بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن

کارگردان:Sofia Coppola

بازیگران:Bill Murray, Scarlett Johansson, Giovanni Ribisi

امتیاز:7.7

بازیگر آمریکایی باب ، که میانسال ، متاهل و دارای فرزند است ، برای یک فیلمبرداری تجاری به ژاپن می آید.در هتلی که در توکیو اقامت داشته ، با یک آمریکایی دیگر ، شارلوت جذاب اما جدی که به دنبال  شوهرش به اینجا آمده ، ملاقات می کند.این دو نفر که در کشوری هستند که نه زبان آن ها را می دانند و نه فرهنگشان را ،کم کم به همدیگر نزدیک می شوند.

کارگردان The Virgin Suicides ، فیلمساز جوان سوفیا کاپولا ، یک بار دیگر تولیدی مالیخولیایی و چشمگیر را خلق کرده است.این فیلم با عملکرد بی نظیر بازیگران فیلم و فیلمنامه که با موفقیت نشان دهنده تغییر در دنیای درونی شخصیت های آن است ، توجه را به خود جلب می کند.

بیل موری در نقش اصلی ممکن است اسکار بهترین بازیگر نقش اول را از دست داده باشد و کاپولا جوان شاید رویای خود را برای تبدیل شدن به اولین زن آمریکایی که دریافت بهترین اسکار  کارگردانی است ، از دست داده باشد اما فراموش نکنید که شاهد تماشای فیلمی هستید که برنده جایزه بهترین فیلمنامه با موضوع آزاد است.


Detachment

بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن

کارگردان: Tony Kaye

بازیگران:Adrien Brody, Marcia Gay Harden, James Caan

امتیاز:7.7

هنری بارتس یک مربی ماهر است که می تواند با دانش آموزان خود روابط یک به یک برقرار کند. اما با قرار دادن این توانایی در پس زمینه ، او یک معلم موقت است.هنری ، که تا زمان  آمدن معلم دائمی به مدرسه به عنوان معلم جایگزین خدمت می کرد ، نمی تواند در هیچ مدرسه ای به اندازه کافی طولانی بماند تا از لحاظ عاطفی با دانش آموزان یا همکاران پیوند برقرار کند.

در آخرین مدرسه دولتی ، جایی که به وی اختصاص داده شده ، او متوجه می شود که دانش آموزان و حتی معلمان تا حدودی درون گرا هستند و نگرش بدبینانه دارند.هنری که پیوند غیرمنتظره ای با دانش آموزان دارد ، به دانش آموزی که از مدرسه فرار کرده اجازه می دهد تا از خیابان ها به خانواده خود بازگردد.از نظر ناامیدی ، او در زندگی تنها نیست ، اما هنوز هم چیزهایی وجود دارد که باید در این دنیای بدبینانه دوست داشته باشید …

در این فیلم آدرین برنده جایزه اسکار نقش اصلی را ایفا می کند .کارگردانی این فیلم نیز بر عهده تونی کی کارگردان افسانه ای فیلم (American History X) در دهه 90 است.