بهترین فیلم ها شبیه Inception! Inception یا تلقین یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان که جزو 25 تا از بهترین فیلم های اخیر قرن است.اگر شما به دیدن فیلم علاقه مند باشید ،محال است که این اثر خارق العاده نولان را ندیده باشید!«تلقین» هم مشابه باقی آثار نولان از ابزاری که ژانر علمی تخیلی توی دست کارگردانش قرار میده استفاده میکنه تا تجرب شگفت انگیزش رو بسازه. این وسط نولان یک ابزار دیگه هم برای بهتر کردن فیلم داره؛ لئوناردو دی‌کاپریو! داستان درباره افرادیه که با استفاده از فناوری خاصی وارد رویای مردم میشن و اطلاعاتی که میخوان رو به سرقت میبرن.

آخرین قربانی او یک تاجر ژاپنی به نام سیتو است.همانطور که او در اعماق ناخودآگاه سیتو می رود، همسر مرحومش مال را می بیند و بازی ناموفق خاتمه می یابد.بعد از این جریان دام دائما فراری است تا اینکه …

باید بگم من وقتی اولین بار این فیلم دیدم هیچی ازش نفهمیدم ! تا اینکه دوباره دیدم و دوباره دیدم تا بالاخره فهمیدم ! در اینجا لیستی از بهترین فیلم های شبیه Inception را به شما معرفی می کنیم.با وارونه همراه باشید:


 

کارگردان:Christopher Nolan

بازیگران:Guy Pearce،Carrie-Anne Moss،Joe Pantoliano

امتیاز:8.4

و باز هم برادران نولان !مانند تمام آثار نولان در این فیلم نیز مکان و زمان گنگه ! در واقع می تونیم بگوییم که نولان عاشق بازی کردن و استفاده از زمانه ! داستان اصلی این فیلم در مورد فراموشیه ! مخاطب در نگاه اول فکر می کنه داره داستانی را تماشا می کنه که نقش اول دچار فراموشی شده اما در واقع خود مخاطب باحیله نولان تو دام افتاده ! این فیلم می تونه ذهن شما را خم کنه ! یعنی از آخر به اول برگردونه! دقیقا همون چیزیکه تو فیلم اتفاق می افته !این ساختار پیشگامانه ، فهم فیلم را تا زمانی که همه چیز آشکار نشده  ، غیرممکن می کند ، و  نمایش را حتی لذت بخش تر می کند.اسرار بسیاری از فیلم تا زمانی که وقایع فیلم با تمام اطلاعات بررسی نشود ، قابل درک و کشف نیست.در اصل ، اگر شما فقط یک بار Memento را تماشا کرده اید ، شما Memento را تماشا نکرده اید!

داستان فیلم در مورد مردی به نام لئونارد شلبی (گای پیرس) که بر اثر یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خودش رو از دست می‌ده و با کمک یادداشت‌ها، خالکوبی‌ها و عکس‌هاش سعی می‌کنه، کسی که همسرش رو کشته‌ پیدا کنه و انتقام بگیره.

مانند تمام آثار نولان باز شما درون معمایی افتاده اید که برای حل آن بارها نیاز دارید تا فیلم را ببینید تا آن را حل کنید ! البته باید بگویم آن ها را !


Interstellar

فیلم سفر در زمان

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران:Ellen Burstyn, Matthew McConaughey, Mackenzie Foy

امتیاز:8.6

در ادامه معرفی بهترین فیلم های شبیه inceotion (تلقین)، می‌رسیم به اثر محبوب کریستوفر نولان. این فیلم سفر در زمان پیچیده از آن‌جایی معروف است که درک کردن آن کمی مشکل، اما بی‌نهایت جذاب است. در این فیلم با سفینه‌ای در لایه‌های زمان سفر می‌کنید، به یک کرم‌چاله برمی‌خورید و دریچه‌هایی به زمان‌های موازی را خواهید دید.

به تونلی بر خواهید خورد که هر گوشه‌اش، یک سکانس از زمان وجود دارد. رابطه خاص پدر و دختر فیلم با بازی متیو مک‌کانی و جسیکا چستین در طول فیلم دچار پیچیدگی‌هایی می‌شود اما در نهایت، استفاده از یک تکنولوژی خاص به آن‌ها کمک می‌دهد معادلات سختی را حل کنند و سیاره‌ را نجات دهند.

همچنین بخوانید:12 فیلم درباره سفر در زمان که باعث می‌شوند همه چیز را زیر سوال ببرید!


The Prestige

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران:Christian Bale , Hugh Jackman , Scarlett Johansson

امتیاز:8.5

محاله حرف از فیلم های پیچیده باشه و ما چندین بار اسم کریستوفر نولان رو نشنویم.پرستیژ به نام حیثیت نیز شناخته‌ شده‌، یک فیلم درام با کارگردانی کریستوفر نولان. فیلم‌نامهٔ این فیلم رو کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان، با اقتباس از رمان کریستوفر پرایست به همین نام، نگاشته‌اند.

داستان اون دربارهٔ رابرت انجیر و آلفرد بوردن، دو شعبده‌باز رقیب در اواخر قرن نوزده میلادی در لندنه. در رقابت برای به دست آوردن شعبده‌های جدید، این دو دست به کارهایی می‌زنند که نتایج غم‌انگیزی به بار می‌آره.این فیلم نفس رو در سینه تون حبس می کنه و طبق ویژگی دائمی همه ی فیلم های نولان همیشه حواستون به جزئیات باشه.


Eternal Sunshine of the Spotless Mind

کارگردان:Michel Gondry

بازیگران:Jim Carrey،Kate Winslet،Kirsten Dunst

امتیاز:8.3

فیلمی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ میلادی در ژانر رمانتیک علمی-تخیلی می‌باشد. فیلمنامهٔ آن توسط چارلی کافمن نوشته شده و توسط میشل گوندری کارگردانی شده‌است. در این فیلم، مجموعه‌ای از ستارگان سینما مشتمل بر جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک روفالو، تام ویلکینسون، الیجاه وود، جین آدامز و دیوید کراس نقش آفرینی کرده‌اند. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک، فیلمنامه محکم و پیچیده‌ای دارد و با توجه به زمینه‌هایی که داستان در اختیار نویسنده قرار داده است به طور پی در پی سطوح کشمکش خود را تغییر می‌دهد. دائماً از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جابه جا می‌شود.

دکتر هاوارد سرپرست یک کلینیک است که کار آن پاک کردن آن دسته از خاطرات افراد است که دوست ندارند آنها را در ذهن خود داشته باشند. کلینیکی که اغلب زوجها خصوصاً در روزهای نزدیک به ولنتاین به آن مراجعه می‌کنند تا خاطرات بدی را که از هم در ذهن خود دارند پاک کنند. تکنیسینهای کلینیک ابتدا مکان خاطرات مورد نظر را که به صورت لکه‌های روشنی روی مغز نمودار می‌شود، شناسایی کرده و سپس به محو کردن آن لکه‌های نور می‌پردازند. ابتدا کلمنتاین و سپس جول آگاهانه تصمیم به پاک کردن خاطرات مشترکشان می‌گیرند، اما حتی بعد از فراموشی یکدیگر، مجدداً به سمت هم کشیده شدند زیرا لکه نوری که در قلب آنها روشن شده بود درخششی ابدی داشت.

همچنین بخوانید:10 فیلم رمانتیک که حتما باید آنها را تماشا کنید !


Get Out

کارگردان:Jordan Peele

بازیگران:Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford

امتیاز:7.7

Get Out ، یکی از شگفت انگیزترین فیلم های دوره گذشته ، برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شده است.کریس ، یک نوجوان سیاه پوست به خانه نامزدش می رود تا با خانواده  او آشنا شود.اندکی پس از آن ، او متوجه عجیب  بودن افراد سیاه پوستی  می شود که در این خانه  کار می کنند  و به او هشدار داده می شود که آنجا را ترک کند.با این حال ، خلاص شدن از شر این دعوت ترسناک که به طور فزاینده ای انجام می شود کار آسانی نخواهد بود.


Tenet

کارگردان:Christopher Nolan

بازیگران:رابرت پتینسون،جان دیوید واشنگتن ، الیزابت دبیکی

امتیاز:7.8

Tenet جدیدترین ساخته کریستوفر نولان از زمان تایید ساخت تا قبل از اولین تریلر در خفای کامل بسر می‌برد و حتی گفته میشد که رابرت پتینسون هم موقع خوندن فیلمنامه در اتاق خالی و پشت درهای بسته فیلمنامه رو مطالعه کرده. اما عنوان فیلم سرنخ هایی رو میتونه به طرفداران بده تا مثل همیشه به تئوری پردازی های خودشون بپردازن.دیگه همه می‌دونند که نولان توی فیلم‌هاش به بازی با زمان علاقه خاصی داره و حتی خیلی‌ها هم معتقدن که این فیلم قراره پایان سه گانه بازی با زمان کریستوفر نولان بعد از «تلقین» و «میان‌ ستاره‌ای» باشه.

tentبه معنای اصول یا یک سری عقیدست؛ به طور کلی‌تر درباره موضوع مهمیه که یک سری افکار فلسفی یا مذهبی حول اون شکل گرفته. در جایی از تریلر فیلم به شخصیت جان واشنگتون گفته میشه که «سعی نکن بفهمیش، سعی کن احساسش کنی». بنظر میاد که برای سفر در زمان یا دستکاری و تغییر در اون، یک سیستم اعتقادی وجود داره. شاید اصول (Tenet) در این فیلم همین موضوعه که فرد به درک غیرخطی بودن زمان برسه و بتونه از اون استفاده کنه و این درک هم میتونه به واشنگتن و باقی همکارانش کمک کنه تا خودشون رو در جریان زمان های مختلف کنترل کنند.

همچنین بخوانید:فیلم‌های شبیه Tenet که نباید از دست‌شان بدهید!


Shutter Island

کارگردان :مارتین اسکورسیزی

بازیگران:لئوناردو دی کاپریو،مارک روفالو،بن کینگسلی

امتیاز:8.1

 یکی از بهترین فیلم ها شبیه Inception ، فیلمShutter Island است.باز هم ترکیب کارگردانی اسکورسیزی و دی کاپریو تنوسته فیلمی جذاب و هیجان انگیز خلق کنه. این فیلم یکی از تاریک ترین و جذاب ترین فیلم های مدرن است.در مورد فیلم باید بگویم که این فیلم یک هزار تو پیچیده و تاریک است که درون آن تئوری های متفاوتی وجود داره .پس به طور کاملا نمی توانیم بگوییم که فیلم را فهمیده ایم.شاید بتوانیم بگوییم برخی تئوری های فیلم به ما نزدیک تر است پس آن ها را انتخاب می کنیم!!

داستان فیلم در مورد پلیسی است که برای دستگیری یک روانی فرار کرده از آسایشگاه وارد جزیره می شود در نگاه اول داستان بسیار ساده به نظر می رسد.این پلیس با چالش ها و مشکلات شخصی خودش وارد جدال می شود اما 20 دقیقه آخر فیلم شما را میخکوب می کند جاییکه به شما می فهماند دقیقا از فیلم هیچی نفهمیده اید !و اینکه آیا تمام فیلم تخیلات ذهن یک پلیس دیوانه بوده یا واقعیت ؟


Source Code

بهترین فیلم ها شبیه Inception

کارگردان:Duncan Jones

بازیگران:Jake Gyllenhaal،Michelle Monaghan،Vera Farmiga

امتیاز:7.5

جیک گیلنهال نقش مردی را بازی می‌کند که یک تصادف وحشتناک را بارها و بارها و مدام، تکرار می‌کند. هر بار سعی می‌کند منشاء این حادثه‌ی ترسناک را پیدا کند تا بتواند از آن جلوگیری کند، اما مدام وقتش تمام می‌شود. مسافری دیگر، میشل موناگن، وارد بازی می‌شود. کمی بعد، صداهایی اسرار آمیز از جایی خارج از محیط پیرامونشان می‌شنوند که به نظر می‌رسد کمی آن طرف‌تر، آزمایشاتی بر خط زمان در حال رخ دادن است.

اواخر داستان به طرز غیرمنتظره‌ای همه چیز تغییر می‌کند. این آزمایش‌ها چطور کار می‌کنند و گیلنهال چطور در زمان سفر می‌کند؟ افشاسازی تیره و تاری در کار خواهد بود.


بهترین فیلم ها شبیه Inception

کارگردان:Rian Johnson

بازیگران:Bruce Willis،Joseph Gordon-Levitt،Emily Blunt

امتیاز:7.4

 یکی دیگر از بهترین فیلم ها شبیه Inception فیلم لوپر است. این فیلم اکشن، سفر در زمان را با یک تریلر جنایی در هم می‌آمیزد تا سوالات زیاد و بزرگی در ذهن مخاطبین ایجاد شود. اگر می‌توانستید جلوی یک فرد ظالم را بگیرید، این کار را می‌کردید؟ اگر خودتان آدم بد ماجرا باشید چه؟ بروس ویلیس و گوردن لویت، نقش یک آدمکش را دو زمان متفاوت ایفا می‌کنند. فیلم از آنجایی جالب می‌شود که هردو به یک خط زمانی می‌رسند و همدیگر را می‌بینند. امیلی بلانت با ظاهر دسیسه‌چین خون در فیلم، به ما نشان می‌دهد که چگونه آسیب‌های گذشته، عواقب مخربی در آینده خواهند داشت.

همچنین بخوانید:5 فیلم با پایان غافلگیر کننده که شما را میخکوب خواهد کرد!


Flatliners

بهترین فیلم ها شبیه Inception

کارگردان:Joel Schumacher

بازیگران:Kiefer Sutherland،Julia Roberts،William Baldwin

امتیاز:5.2

نلسون، چهار تن از دوستان دانشکده ی پزشکی خود را متقاعد می‌کند که به او در کشف اسرار زندگی پس از مرگکمک کنند. قلب نلسون به مدت یک دقیقه از حرکت می‌ایستد پیش از آنکه دوستانش او را احیا کنند، نلسون تجربه نزدیک به مرگ را پیدا می‌کند و چیزهایی را مشاهده می‌کند.