حالا که فصل پنجم سریال ریک اند مورتی به پایان رسیده و برعکس فصل‌های قبل نتوانسته طرفداران را به رضایت کافی برساند، بیاید بهترین قسمت های ریک و مورتی این مجموعه‌ی پر افت و خیز را مرور کنیم. سریال انیمیشنی “دن هارمون و جاستین رویلند” از زمان شروع پخش در سال ۲۰۱۲، انقلابی در ژانر علمی-تخیلی و دارک کمدی بود که در هر قسمت، یک یا چند ماجراجویی دیوانه‌وار را به نمایش می‌گذاشت که هر کدام به خودی خودشان خلاقیت ده‌ها فیلم علمی‌تخیلی را داشتند و تعداد زیادی از آثار دیگر را با کمدیشان‌ خرد می‌کردند.

در ادامه بخوانید » نگاهی به سه قسمت اول فصل 6 سریال ریک اند مورتی

بهترین قسمت های ریک و مورتی

شما می توانید با کلیک کردن بر روی آن بررسی قسمت به قسمت فصل چهارم ریک اند مورتی را بخوانید. اما در این مطلب به ده‌تا از بهترین اپیزودهای ریک اند مورتی می‌پردازیم که فرای دیگر قسمت‌ها درخشیدند پس با ما در مجله وارونه همراه باشید.

“Meeseeks and Destroy” (Season 1, Episode 5)

Meeseeks and Destroy از بهترین قسمت های ریک و مورتی

این قسمت دو داستان را به صورت همزمان دنبال می‌کرد. یکی از داستان‌ها جری را در مرکز خودش داشت که به کمک موجوداتی به نام “آقای میسیکس” سعی می‌کرد گلف یاد بگیرد اما از آنجا که نمی‌توانست این مهارت را یاد بگیرد میسیکس‌ها کم کم به جنون می‌رسند.

در طرف دیگر داستان ریک به مورتی اجازه داده که ماجراجویی این دفعه را انتخاب کند و قضیه زمانی دارک می‌شود که به مورتی در یک دستشویی عمومی توسط یک شکلات پیر تعرض جنسی می‌شود. کمدی این قسمت شاهکار است و حماقت جری و ناامیدی ناگهانی مورتی مثل ادویه‌ای عالی برای این کمدی هستند. و جالب است بدانید که عبارت “ووبا لوبا داب داب” برای اولین بار در این اپیزود استفاده شد.

مرتبط: اولین تریلر انیمیشن Solar Opposites را تماشا کنید ؛ ساخته جدید خالق ریک و مورتی ! 


“Morty’s Mind Blowers” (Season 3, Episode 8)

Morty’s Mind Blowers از بهترین قسمت های ریک و مورتی

شاید تا رسیدن به این اپیزود با خود فکر کرده باشید که دیوانه‌کننده‌ترین اتفاقاتی که می‌توانست برای‌ ریک و مورتی بیفتد را دیده‌اید، اما این اپیزود به مرور اتفاقاتی اختصاص دارد که برای مورتی زیادی بودند و او از ریک خواسته بود که آنها را از ذهنش پاک کند. این اپیزود هم پر بود از غافلگیری‌های خالص و کمدی‌های ریزی که در هر خاطره جای داده شده بودند البته بزرگترین پیچش و غافلگیری، پیچش پایانی این اپیزود و حضور سامر است که این اپیزود را یک شاهکار خالص می‌کند.


“Auto Erotic Assimilation” (Season 2, Episode 3)

Auto Erotic Assimilation از بهترین قسمت های ریک و مورتی

یک ماجراجویی سه‌نفره با سامر و مورتی و ریک به سیاره‌ای که توسط یک موجود تقسیم‌شونده به اسم یونیتی (اتحاد) اداره می‌شود. یونیتی موجودی است که با تکثیر ذهن خودش در موجودات دیگه، آنها را عضوی از یک جمعیت بزرگ از تفکر خودش می‌کند و در این قسمت معلوم می‌شود که یونیتی دوست‌دختر سابق ریک بوده و حالا آنها دوباره کنار هم برگشته‌اند.

اما در طول این قسمت و سرایت رفتار خودتخریب‌گرانه‌ی ریک به یونیتی و در نتیجه‌ی آن، دست کشیدن یونیتی از اهدافش به خاطر علاقه‌اش به ریک، ما برای اولین بار می‌بینیم که چطور رفتارهای ریک علاوه بر خودش به دیگران و افرادی که او را دوست دارند آسیب می‌زند.

تماشا کنید: ریک و مورتی در موزیک ویدیو Run The Jewels 


“The Wedding Squanchers” (Season 2, Episode 10)

The Wedding Squanchers از بهترین قسمت های ریک و مورتی

ریک و مورتی در کنار اپیزودهای پراکنده‌اش خیلی کم به داستان خطی‌اش می‌پردازد، اما وقتی هر قسمتی به داستان اصلی مربوط شود کیفیتش تضمین شده است. یک اپیزود پر از احساس و غم انگیز که به زیبایی کامل فصل دوم را به پایان می‌رساند. دیدن بردپرسن که چطور به او خیانت می‌شود و در آخر ریک که برای دفاع از خانواده‌اش خودش را تحویل می‌دهد‌ در حالی که بث فکر می‌کند یک بار دیگر پدرش او را ول کرده دو سکانس بسیار غمناک این اپیزود هستند. این اپیزود به ما یاداوری می‌کند نویسندگان اگر بخواهند، می‌توانند دارک‌ترین داستان‌ها را در ریک و مورتی جای دهند.


“Rixty Minutes” (Season 1, Episode 8)

Rixty Minutes از بهترین قسمت های ریک و مورتی

در این اپیزود یکی از عناصر همیشگی ریک و مورتی به آن اضافه شد “تلویزیون میان‌جهانی” تلویزیونی که به معنای واقعی کلمه بی‌نهایت احتمال را نشان می‌دهد و ما در این اپیزود جری و بث را می‌بینیم که توسط این تلویزیون زندگی خودشان را در‌ دنیاهای دیگر می‌بینند. این اپیزود تعادل کاملی از غم و شادی بود و با استفاده از تلویزیون میان‌جهانی، بستری فراهم کرد برای استفاده‌ی کامل از تمام پتانسیل نویسندگی سازندگان سریال. یک تلویزیون با بی‌نهایت برنامه‌!

مرتبط: بهترین سریال های شبیه به ریک و مورتی ؛ از Big Mouth تا Final Space ! 


“Total Rickall” (Season 2, Episode 4)

Total Rickall از بهترین قسمت های ریک و مورتی

و باز هم بستری برای خلاقیت بی‌نهایت‌‌‌. انگل‌های فضایی‌ای به خانه‌ی خانواده‌ی ریک حمله کردند و خاطراتی را در ذهن اعضای خانواده کاشته‌اند تا آنها فکر کنند تمام این وقت با آنها زندگی می‌کرده‌اند. حالا کل خانواده باید به نحوی تمام این انگل‌ها را شناسایی بکنند و بکشند. خاطرات هر عضو خانواده با شخصیت‌ها کمدی خالص است و پروسه‌ی سلاخی انگل‌ها به خنده‌دار ترین شکل ممکن اتفاق میفتد. این اپیزود یک ماجراجویی خانوادگی محشر را به تصویر می‌کشد.


“Rick Potion #9” (Season 1, Episode 6)

Rick Potion #9 از بهترین قسمت های ریک و مورتی

در اواسط فصل اول، مخاطب با روی جدیدی از ریک و مورتی آشنا می‌شود و بیشتر به طرف دارک جریان پی می‌برد. وقتی مورتی از ریک می‌خواهد برایش یک معجون عشق بسازد و پروسه‌ی استفاده شدن آن توسط مورتی باعث از بین رفتن زمین می‌شود، ریک و مورتی مجبور میشوند به دنیای دیگری مانند دنیای خود بروند و با کشتن ریک و‌مورتی آنجا و گرفتن هویت آنها به زندگی ادامه دهند.

اپیزودی که در ادامه‌ی سریال هم به آن اشاره می‌شود و صرفا یک اپیزود الکی نیست. نکته‌ی دیگری که در این اپیزود بولد می‌شود، دیالوگ‌های ریک است که نگاهش به معقوله‌ی عشق را توضیح می‌دهد و واقعا حرف‌هایش را در ذهن مخاطب حک می‌کند.

همچنین انیمه Samurai & Shogun ریک و مورتی در دنیای سامورایی ها را تماشا کنید! 


“Lawnmower Dog” (Season 1, Episode 2)

Lawnmower Dog از بهترین قسمت های ریک و مورتی

پس از دو اپیزود اول‌ که از عنصر “ریک و مورتی بودن” صرفا کمدی اون رو داشتند، بیننده بالاخره برای اولین بار به طور کامل با جنون این اثر آشنا می شود. داستانی از انقلاب سگ‌ها علیه انسان‌ها و اتفاقاتی که بعد از آن میفتد. نگاهی تاریک به رفتار انسانها با سگ‌ها و تشبیه آن به برده‌داری به بهترین شکل اتفاق افتاده و به طرز نبوغ‌آمیزی معنی کمدی تاریک در این اپیزود استفاده شده.


“The Ricklantis Mixup” (Season 3, Episode 7)

The Ricklantis Mixup از بهترین قسمت های ریک و مورتی

اپیزودی که نام دیگرش “داستان‌هایی از سیتادل” است و هیچ نوع تفاوتی با رتبه‌ی اول این لیست ندارد، بلکه شاید در وجهه‌هایی از آن برتر باشد. این اپیزود ریک و مورتی اصلی سریال را در مرکز خودش ندارد، بلکه به سیتادل، مکان زندگی ریک و مورتی‌های دنیاهای دیگر، می‌رود و چند مینی‌داستان را از شهروندان سیتادل روایت می‌کند. روایتی از تبعیض بین ریک‌ و مورتی و آرزوهای از دست رفته.

اما از تمام آنها مهم‌تر ما بعد از اولین باری که “مورتی شرور” را در قسمت ده فصل اول دیدیم، دوباره در این اپیزود او را می‌بینیم و این حضور چیزی نیست که بیننده به راحتی فراموش کند. در این اپیزود داستانی نیست که تاثیری روی بیننده نگذارد و تمام دیالوگ‌ها و تمام اعمال با دقت و خلاقیت تمام نوشته شده‌اند. و در آخر، آن سخنرانی نهایی و معلوم شدن همه چیز باعث می‌شود این اپیزود قله‌ی تمام چیزی باشد که بخش دارک ریک و مورتی در خود دارد.

مرتبط: ده مورد از پلیدانه ترین اقدامات Evil Morty در سریال! 


“Pickle Rick” (Season 3, Episode 3)

Pickle Rick از بهترین قسمت های ریک و مورتی

این قسمت یکی از بهترین قسمت های ریک و مورتی است. این اپیزود هم مثل اکثر قسمت‌های دیگر سریال نباید با منطق یک‌ انسان سالم جور در بیاید، اما این اپیزود اولین‌ جایزه‌ی امی سریال را برایش به ارمغان آورده، پس بهتر است به جنون ریک و مورتی به عنوان یک اثر هنری ایمان داشته باشید.

داستان ساده است: ریک برای طفره رفتن از جلسه‌ی مشاوره‌ی خانوادگی، خودش را تبدیل به یک خیارشور می‌کند و ستاره‌ی فیلم اکشن اختصاصی خودش می‌شود. این اپیزود منطق جنون‌آمیز کل سریال را به بهترین نحو در خود جای داده و مطمئن باشید اگر برای کسی که از شما می‌پرسد “خب ریک و مورتی درباره‌ی چیه؟” پلات این اپیزود را توضیح دهید می‌توانید هر کسی را به دیدن سریال متمایل کنید. این اپیزود را می‌شود هر روز دید و هیچوقت از آن خسته نشد.

در ادامه انیمه کوتاه ریک و مورتی Rick and Morty را تماشا کنید! انیمه‌ای از سازندگان Tower of God