در این مطلب شما را با بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید. لپ تاپ‌هایی که ویژگی‌های کلیدی قابل توجهی داشته و تجربه کاربری خوبی رقم می‌زنند. اگر به دنبال خرید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد هستید، این مطلب راهنمای خرید خوبی برای شماست. 

تاکنون برندهایی نظیر ایسوس، ایسر، HP، دل و ام اس آی توانستند خوش بدرخشند و به هر حال در این مطلب آشنایی بسیاری با بهترین مدل‌ها پیدا خواهید کرد.


همچنین بخوانید:

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون به دو روش بدون ‌سیم و با سیم

چگونه می توان لپ تاپ گم شده را ردیابی کرد؟!


بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد

1-لپ تاپ لنوو Ideapad L340-HMR

قیمت: 790 دلار

بدون شک «لنوو» ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad L340» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این جنس در برابر فشار، خمش و پیچش هم مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است .اندازه‌ی 15.6‌اینچی با پنل‌ TN، کیفیت‌ HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از نوع‌ AccuType‌ لنوو است و از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ‌کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد؛ ازطرفی برای فرمان‌های چندلمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد.


همچنین بخوانید: بهترین لپ تاپ های سبک وزن (از ارزان ترین تا زیباترین)


2-لپ تاپ ایسوس VivoBook M570DD – A
بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد
قیمت: 1000 دلار
لپ‌تاپ 15اینچی «ایسوس» مدل «M570DD» یکی از لپ‌تاپ‌های زیبا و شکیل ایسوس بوده که طراحی آن شبیه مدل‌های پیشین سری K است و جزو بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد محسوب می‌شود. بدنه‌ی پلاستیکی و باریک، امکانات سخت‌افزاری بسیار خوب و استفاده از جدیدترین قطعات موجود در بازار و .صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی با دقت Full HD، تجربه‌ی دیدن تصویری فوق‌العاده و رنگ‌هایی زنده را به کاربر می‌دهد.
باریک‌بودن این دستگاه می‌تواند توجیهی برای نبود درایو نوری باشد. بلندگوهای این لپ‌تاپ هم از تکنولوژی SonicMaster‌ استفاده می‌کنند که صدای خوب و شفافی را به ‌وجود می‌آورند با توجه به قطعات سخت‌افزاری و امکانات، این دستگاه در رده‌ی مالتی‌مدیا قرار می‌گیرد. از دیگر امکانات این دستگاه، وجود پورت‌های نسل جدید اعم از USB Type-C است که امکان اتصال دستگاه‌های بیشتری را فراهم می‌کند. این لپ‌تاپ برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در کنار یک لپ‌تاپ کارآمد و قوی، از زیبایی و طراحی منحصربه‌فرد آن هم لذت ببرند.


همچنین بخوانید: هر آنچه باید درباره لپ تاپ سرفیس 4 مایکروسافت بدانید


3-لپ تاپ ایسوس ZenBook UM433DA – Z
قیمت: 1100 دلار
لپ تاپ ایسوس ZenBook UM433DA-Z لپ‌تاپ‌های سری K «ایسوس» با توجه به کارایی و کیفیت، جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند این محصولات معمولا با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند یکی از این محصولات «K543UB» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، تنها 1/9 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است از صفحه‌نمایش ۱۵/۶ اینچ و پنل TFT با کیفیت FullHD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است همان‌طور که می‌دانید روکش مات بعد از مدتی استفاده چشم را خسته نمی‌کند؛
در مدل K543UB از تکنولوژی‌های اختصاصی ایسوس مثل Splendid و Eye Care استفاده شده است که باعث می‌شود چشم خسته نشود بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان تجربه‌ی صدایی باکیفیت و واضح را از آن انتظار داشت کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و علاوه‌بر پورت‌های معمولی مثل USB 3 ،USB 2 یک پورت جدید هم دارد این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Intel Core I5 8250U، پردازشگر گرافیکیGFORCE NVIDIA MX110 با 2 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مجزا، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1000 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است باتری سه‌سلولی لیتیوم‌یون آن تا 4 ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. درمجموع لپ‌تاپ K543UB ایسوس را می‌توان محصولی با طراحی عالی و شیک و با امکانات قابل قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.


همچنین بخوانید: بهترین لپ تاپ‌ها برای کار روی موسیقی‌تان


4- ایسوس ZenBook S13 UX392FN – A
قیمت: 1200 دلار
لپ‌تاپ «ZenBook S13 UX392FN» از محصولات زیبا و شکیل «ایسوس» است که طراحی آن شبیه مدل‌های پیشین ذن‌بوک است. بدنه‌ی تمام‌فلزی و باریک آن برای رقابت با مک‌بوک اپل ساخته شده است. امکانات سخت‌افزاری بسیار خوب، استفاده از جدیدترین قطعات موجود در بازار از ویژگی‌های چشمگیر این لپ‌تاپ است. این دستگاه از پردازنده‌ی سری Core i7 با محدوده‌ی فرکانس 1.8 تا 4.6 گیگاهرتز بهره برده است. حافظه‌ی رم این دستگاه 16 گیگابایت است. حافظه‌ی متشکل از 512 گیگابایت حافظه‌ی SSD، سرعت بوت‌آپ دستگاه و همچنین انتقال اطلاعات را در زمان کوتاهی فراهم می‌کند. برای کارهای گرافیکی، پردازنده‌ی گرافیکی ساخت شرکت NVIDIA با مدل Geforce MX150 و 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی استفاده شده که می‌توان گفت تقریبا از پس هر کاری برمی‌آید و برای کارهای گرافیکی سنگین و بازی‌ها مناسب است.
صفحه‌نمایش 13.9اینچی با دقت Full HD تجربه‌ی تصویری فوق‌العاده و رنگ‌هایی زنده را به کاربر می‌دهد. باریک‌بودن این دستگاه می‌تواند توجیهی برای نبود درایو نوری باشد. بلندگوهای این لپ‌تاپ هم از تکنولوژی SonicMaster‌ استفاده می‌کنند که صدای خوب و شفافی را به ‌وجود می‌آورند. با توجه به قطعات سخت‌افزاری و امکانات، این دستگاه در رده‌ی مالتی‌مدیا قرار می‌گیرد. باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 50 وات‌ساعت، شارژدهی این لپ‌تاپ را تامین می‌کند. از دیگر امکانات این دستگاه وجود پورت‌های نسل جدید اعم از USB Type-C است که امکان اتصال دستگاه‌های بیشتری را فراهم می‌کند. این لپ‌تاپ برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در کنار یک لپ‌تاپ کارآمد و قوی، از زیبایی و طراحی منحصربه‌فرد آن هم لذت ببرند.


همچنین بخوانید: آیا گذاشتن لپ تاپ بر روی پاها مضر است ؟


5-اچ پی s-eq0001ne
بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد
قیمت: 750 دلار
لپ‌تاپ‌های شرکت «اچ‌پی» همواره به کیفیت و تنوع بالا معروف بوده‌اند و پاسخ‌گوی انواع نیازها و سلیقه‌ها هستند. یکی از محصولات ساخت این شرکت سری «HP Notebook – 15s-eq0001ne» نام دارد که در بین  بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد. اچ‌پی در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده‌‌ی AMD Ryzen™ 3 3200U به همراه 5 مگابایت حافظه کش در کنار پردازشگر گرافیکی Radeon™ Vega 3 Graphics استفاده کرده است. گنجایش رم 4 گیگابایت است که قابل ارتقا می باشد و حافظه‌ی داخلی هم 256GB از نوع پرسرعت اس اس دی M.2 است که باعث افزایش عملکرد و کاهش چشمگیر زمان بوت ویندوز می شود. با درنظرگرفتن این مشخصات فنی، می‌توان برای انجام امور نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای کاملاً روی این لپ‌تاپ حساب کرد. صفحه‌نمایش 15.6اینچی این دستگاه FHD است که یک نمونه‌ی بسیار خوب و کاربردی محسوب می‌شود. پورت‌های ورودی و خروجی این لپ‌تاپ تنوع خوبی دارند. کیبورد این لپ تاپ دارای نور زیر کیبورد و حروف فارسی می باشد. همچنین طراحی این مدل بسیار باریک و سبک است، حاشیه نمایشگر بسیار باریک و چشم نواز می باشد.

6-لنوو  Ideapad S540 – A

بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد

قیمت: 800 دلار
شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ با رقابت سختی که در طراحی سری محصولات حرفه‌ای مخصوص بازی دارند، از این فرصت برای قدرت‌نمایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولا تمام لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به سخت‌افزارهای به‌روز و قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و امکانات متعدد هستند. لپ‌تاپ‌های سری S شرکت «لنوو» هم همین خصوصیات را داشته و ارزش خرید زیادی دارند و یکی از مقرون‌ به صرفه‌ترین و بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد به حساب می‌آید. یکی از محصولات جدید این سری که در اواسط سال 2019 روانه‌ی بازار شد، «S540 » نام دارد. این مدل طراحی منحصربه‌فردی دارد که شبیه آن را در کمتر لپ‌تاپ مخصوص بازی می‌توان پیدا کرد. ضخامت این محصول حدودا 17 میلی‌متر و وزن آن برابر با 1.8 کیلوگرم است. صفحه‌نمایش S540 یک نمونه‌ی 15.6 اینچی با پنل IPS و روکش مات با کیفیت Full HD است. این صفحه‌نمایش با کیفیت، روشنایی و وضوح خوبی که دارد یک نمونه‌ی مطلوب برای بازی‌کردن یا تماشای فیلم‌های باکیفیت است.
لنوو برای بخش صوتی این محصول از اجزای باکیفیتی استفاده کرده که شامل دو بلندگوی 2 واتی دالبی است. کیبورد این دستگاه از نوع جزیره‌ای با استاندارد AccuType لنوو و مجهز به نور پس‌زمینه‌ است که کیفیت خوبی دارد و انتظارات از کیبورد یک لپ‌تاپ مخصوص بازی را برآورده می‌کند. تاچ‌پد هم یک نمونه‌ی یک‌تکه‌ی خوب با حساسیت زیاد است که برای انجام امور عادی روزمره مناسب است؛ البته واضح است که برای بازی‌کردن باید از یک ماوس جداگانه استفاده کنید. پورت‌های ورودی و خروجی برای چنین محصولی کاملا خوب است و پورت‌های جدید هم در آن به‌چشم می‌خورد تا اتصال دستگاه‌های جدید را آسان کند. این مجموعه شامل USB3.0، HDM و USB Type-C است. لنوو برای بخش سخت‌افزاری این لپ‌تاپ، که از اهمیت زیادی هم برای یک محصول مخصوص بازی برخوردار است، از قطعات جدید و قدرتمندی استفاده کرده است. پردازنده‌ی مرکزی Core i5 8265U اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 1650 و 8 گیگابایت رم DDR4، مجموعه‌ی‌ سخت‌افزاری نسبتا خوبی را تشکیل داده‌‌اند که به‌خوبی توانایی اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین را دارند. باتری این لپ‌تاپ در شرایط وب‌گردی با اتصال WiFi تا 6 ساعت روشن‌ماندن دستگاه را تضمین می‌کند که البته طبیعتا هنگام اجرای بازی‌های سنگین این عدد به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.


همچنین بخوانید:بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2020 ؛ از 4 تا 10 میلیون تومان


7-اپل مک بوک پرو 
قیمت: 1800 دلار
اپل به تازگی سری جدیدی از مکبوک پرو های 2019 را معرفی کرده است، در واقع می توان این مدل را سری مقرون به صرفه تر مکبوک پرو ها را نام گذاری کرد، هرچند در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد ما این مدل گرانترین محسوب می‌شود.. مک‌بوک پرو اپل در سال 2019 با برخی ویژگی‌های جدید همراه شده است که از آن جمله می‌توان پردازنده بسیار سریع، فناوری True Tone نمایشگر و کیبوردی کم‌صداتر اشاره کرد. لپ‌تاپ MacBook Pro MUHN2 2019 از همین سری از محصولات اپل است که با بدنه‌ا‌ی از آلومینیوم برس‌خورد‌ه‌ی مات ساخته شده است؛ بااین‌حال فقط یک کیلو و 370 گرم وزن دارد. ضخامت آن حدود ۱۵ میلی‌متر است و طول و عرض آن به ترتیب به 304.1 و 212.4 میلی‌متر می‌رسد. صفحه‌نمایش 13.3 اینچی آن دارای وضوح QHD است و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی و کم‌رقیبی دارد.
کیبورد جزیره‌ای این مدل شکل و طراحی منحصربه‌فردی دارد. کلیدهای بزرگ با ارتفاع بسیار کم که حتی خیلی اوقات متوجه نمی‌شوید کلیدی را فشار داده‌اید. این کیبورد تا جای ممکن تا لبه‌های کناری بدنه کشیده شده است؛ درنتیجه هیچ فضایی در این قسمت بدون استفاده باقی نمانده است. از لحاظ تنوع اتصالات هم،اپل همچنان فقط بر داشتن پورت USB 3.1 Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا تاکید دارد و از درگاه دیگری در این لپ‌تاپ استفاده نمی‌کند. در این نسل، از پردازنده‌ی مرکزی نسل اینتل سری Core i5 استفاده شده که هم از لحاظ توان پردازشی و هم از نظر چیپ گرافیکی از نسل قبلی قوی‌تر است. رم 8گیگابایتی این مدل این بار از نوع DDR4 است و در مصرف باتری بهینه‌تر عمل می‌کند. حافظه‌ی داخلی آن هم 128 گیگابایت از نوع SSD با اتصال PCI-e است. عملکرد باتری MacBook Pro سال 2019 به حدود 10 ساعت رسیده است که بیش از یک روز کامل کاری را پوشش می‌دهد.


همچنین بخوانید: بهترین لپ تاپ های دانش آموزی 2019


8-اپل مک بوک ایر
بهترین لپ‌تاپ‌های استاندارد
قیمت: 1000 دلار
مک بوک ایر جدید اپل از نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل استفاده کرده و طبیعتاً پردازشگر گرافیکی آنبرد آن هم از سری Intel Iris Plus Graphics است. رم هشت گیگابایتی از نوع 3733 MHz LPDDR4X که می‌توان آن را تا 16 گیگابایت ارتقا داد و حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایتی (تا حداکثر 2 ترابایتی) از نوع SSD هم از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این مدل جدید هستند. این کانفیگ مجهز به هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که برای کاربری‌های حرفه‌ای‌تر که به سرعت بالاتر و حافظه‌ی داخلی بیشتری نیاز دارند مناسب است. استفاده از دو پورت USB-C که هم تنها تغییری است که در بخش پورت‌ها ایجاد شده است. این درگاه‌های USB-C از فناوری Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند و فناوری DisplayPort هم در آن به کار گرفته شده است.
هرچند که این تعداد پورت در کل برای یک آلترابوک مناسب است و محصولات اپل استانداردهای خاص خود را دارند، اما جای پورت‌های معمول‌تری مانند HDMI یا LAN روی این دستگاه خالی است. صفحه‌نمایش این دستگاه در 13.3 اینچی با وضوح پیش‌فرض 2560 در 1600 پیکسل موجود است. صفحه‌نمایش این محصول از نوع رتینا (Rerina) و با پنل IPS و روکش براق طراحی شده است. کیبورد و تاچ‌پد مانند تمامی دیگر محصولات اپل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مک‌بوک ایر 2020 با به‌کارگیری صفحه کلید موسوم به سیزر-سوییچ (scissor-switch) که اپل پیش‌تر در مک‌بوک پرو 16 اینچی 2019 معرفی کرده بود تجربه بهتری در تایپ کردن در اختیار کاربر قرار میدهد همچنین این کیبورد مجهز به نور پس‌زمینه بوده و تاچ‌پد هم از نوع یک‌تکه با سطح صیقلی و دقت بسیار بالا است. سنسور Touch ID دیگر ویژگی قابل‌توجه مک بوک ایر 2020 است. شرکت اپل این محصول را در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری به بازار عرضه کرده است.

در ادامه بخوانید:

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای اجرای جدیدترین بازی‌ها 

چگونه در ویندوز 10 فولدر مخفی در دسکتاپ بسازیم!!!