بیشتر مانگاهای عاشقانه با محوریت زوج اصلی پیش میرن و سرعت روایت توی مانگاهای مختلف متفاوته. مانگاهای عاشقانه ای که توی این لیست معرفی می شه سرعت روایت به اندازه کافی بالا هست و داستان از چپتر اول آغاز می شه و اصلا حوصله شما رو سر نمی بره. با معرفی بهترین مانگاهای عاشقانه با مجله وارونه همراه باشید.

در صورت تمایل می تونید، کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید.

رمان ها و مانگاهای عاشقانه اغلب طرفدارای زیادی دارن. و بیشتر اون ها داستان و روند کلیشه ای و تکراری دارن. اما بعضی از این مانگاها پا فراتر از حد خودشون می ذارن و با ساختار شکنی داستان های متفاوت و جذابی خلق می کنن. برای مثال یکی از کلیشه هایی که هم میتونه باعث جذابیت داستان بشه و هم باعث افت اون باشه داستان زوجیه که هم دیگه رو دوست دارند. اما این احساسات رو تا آخرین لحظات از هم مخفی نگه می دارن و داستان با اعتراف احساسات این دو کارکتر بهم دیگه به اتمام می رسه.

مرتبط: بهترین انیمه های سریالی عاشقانه ؛ 30 انیمه عاشقانه سریالی

خیلی از اوقات پیش اومده که با پایان بندی هایی مواجه شدیم که هیچکس رو راضی نکرده. اما اخیرا مانگاهایی به چاپ میرسن که محبوبیت بیشتری دارند و پایان بندی داستان اون ها کاملا مخاطب رو راضی می کنه. توی این لیست 15 تا از بهترین مانگاهای عاشقانه رو به شما معرفی می کنیم. مراقب اسپویلر ها باشید!


بهترین مانگاهای عاشقانه


15/ اوجوجوجو – Ojojojo

بهترین مانگاهای عاشقانه

نویسنده و تصویرگر مانگای اوجوجوجو – Ojojojo ، کول کیو شینجا – Cool Kyou Sinnjya ست. این مانگاکای ژاپنی مانگاهای عاشقانه برجسته زیادی نوشته که مانگای Ojojojo یکی از همین مانگا هاست. هر دوی کارکتر های اصلی به اسم های هارو جیگکومگوری و کاوایاناگی تسورزوره، افرادی هستن که به دلایلی از اطرافیانشون طرد شدن. و از طریق دوست مشترکشون آکانه تندو باهم آشنا می شن.

رابطه اون ها با یه دوستی ساده شروع می شه و با گذر زمان بیشتر با شخصیت و روحیات هم آشنا می شن. و همین شناخت باعث میشه که این دوستی کم کم به چیزی بیشتر تبدیل بشه و هردو به هم علاقه مند بشن!


مرتبط: بهترین انیمه‌های عاشقانه ؛ رمانتیک ترین انیمه ها به انتخاب مجله وارونه 


14/ پروانه روزانه – Daily Butterfly

بهترین مانگاهای عاشقانه

از بهترین مانگاهای عاشقانه میشه به مانگای پروانه روزانه اشاره کرد که توسط سو موریشیتا – Sou Morishita نوشته و تصویرگری شده. داستان درباره Suiren Shibazeki – سیرن شیبازاکیه که فوق العاده زیباست و همین زیبایی در کنار ویژگی کم حرف و ساکت بودن اون باعث شهرتش بین اطرافیانش شده. و همه فکر می کنند که اون نسبت به بقیه متفاوت و غیر قابل دسترسه.

با این حال پسری به اسم کوها کاوازومی – Kouha Kawasumi مثل بقیه پسر ها با سیرن رفتار نمی کنه. رفتار متفاوت کوها با سیرن باعث نزدیکی اون ها میشه و بعد از مدتی شروع به قرار گذاشتن می کنن. این مانگا آرت و گرافیک جذابی داره و خوندنش خیلی راحت و دلچسبه. شلوغی اضافه نداره و همه چیز سر جای خودش قرار گرفته.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های تاریخی ؛ ماجراجویی‌هایی خیال‌انگیز در صفحات تاریخ 


13/ رویا: رنگ شیرینی – Dream: Colored Patissiere

مانگاکای رویا: رنگ شیرینی – Dream: Colored Patissiere ناتسومی ماتسوموتو – Natsumi Matsumoto ست. اما این مانگا صرفا ژانر آشپزی نداره. و داستان عاشق شدن پروتاگونیست اصلی یعنی ایچیگو آمانو – Ichigo Amano رو روایت می کنه. و اینم بگیم که اسم کارکتر اصلی دیگه ی داستان ماکوتو کاشینو – Makoto Kashino ست.

داستان درباره یه عشق شیرینی جاته که تمام تلاشش رو می کنه تا بتونه به یه شیرینی پز قابل تبدیل بشه. بعد از یکی از پیچش های اصلی داستان متوجه احساساتی که بینشون وجود داره می شن و از زمان فارغ التحصیل شدنشون باهم قرار میذارن و رابطه عاشقانه خودشون رو شروع می کنن. یکی از خصوصیات گرافیکی این مانگا چشم های بزرگ و طراحی نسبتا قدیمیه اونه که بسته به سلیقه شما میتونه جذاب یا ناپسند باشه.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اکشن عاشقانه


12/ تو و من – Inu x Boku SS

مانگاکای این سری کوکوآ فوجیوارا ست. و انیمه ای به اسم Inu x Boku Secret Service از اون اقتباس شده که البته به اندازه کافی هم محبوب بوده. این انیمه 12 قسمتی که سال 2012 هم منتشر شده باعث تعجب مخاطب هاش بوده. چون توی انیمه به سرعت سراغ بخشی رفته که احساساتشون رو بهم اعتراف و شروع به قرار گذاشتن می کنن. اگر چه توی مانگای منبع اقتباس هم تفاوت زیادی وجود نداره و سوشی (Soushi) و ریریچیو (Ririchiyo) بعد از “پیشگفتار” رابطه عاشقانه شون رو آغاز می کنن.

از اون جایی که هردو کارکتر اصلی مانگا آتاویست هستن. این مانگا تا حدودی ژانر فانتزی و ماورالطبیعی داره. آتاویست به کسانی میگن که از نوادگان یوکای به حساب میان. حالا یوکای چیه؟ یوکای به موجودات اساطیری افسانه های فرهنگ ژاپنی میگن. ریریچیو از نوادگان یکی از شیاطین قدرتمند و سوشی یکی از نوادگان روباه نه دم ست. داستان این سری میتونه سرگرمی جالبی باشه و ارزش حداقل یکبار خوندن یا تماشا کردن رو داره. و درباره گرافیکش باید بگم که گرافیک زیبایی داره و خوندنش کیتونه تجربه دلپذیری باشه.

در ادامه بخوانید »


11/ عشق برای اوتاکو سخته! – Wotakoi: Love Is Hard For An Otako

بهترین مانگاهای عاشقانه

عشق برای اوتاکو سخته یکی از بهترین مانگاهای عاشقانه محسوب میشه. اکثر طرفدارای انیمه اسم انیمه Love Is Hard For An Otako رو شنیدن که از همین مانگا اقتباس شده. این سری انیمه و مانگا، ژانر کمدی – عاشقانه داره و می تونه لحظات شادی براتون بسازه. اسم مانگاکا ی این سری فوجیتا – Fujita ست. و تا حالا آثار محبوب زیادی از این مانگاکا منتشر شده. این داستان بدون هیچ اتلاف وقتی مستقیم سراغ اصل داستان میره. و زوج اصلی داستان توی همون فصل اول شروع به قرار گذاشتن می کنن. هیروتاکا و نارومی دوستای دوران بچگی هستن و به خاطر همین احساس نزدیکی زیادی بهم دارن. اما از یه جایی به بعد معنای این احساس برای هیروکاتا تغییر می کنه و باعث میشه تا علاقه اش رو به نارومی اعتراف کنه.

هردو کارکتر اصلی اوتاکو هستن و علاقه شدیدی نسبت به خوندن مانگا و دیدن انیمه دارن. طوری که این علاقه خودش تبدیل به یه نوع سبک زندگی شده. و به خاطر همین موضوع رابطه اون ها در عین شیرین بودن تا حدودی عجیب غریب هم به نظر می رسه. و علاوه بر داستان این زوج اصلی، شاهد ساید-استوری و داستان های حاشیه ای جالبی هستیم که درباره ی هایاکو کویاناگی و تارو کاباکورا ست.


مرتبط: بهترین انیمه های کمدی عاشقانه


10/ دوست پسر کامل – Absolute Boyfriend

مانگای دوست پسر کامل که در ژاپن به اسم Zettai Kareshi شناخته می شه توسط یو واتاسه – Yuu Watase نوشته و تصویرگری شده و جزو بهترین مانگاهای عاشقانه محسوب میشه. این مانگا به قدری معروف و محبوب بود که از روی اون سه اثر اقتباسی متفاوت توی کشور های ژاپن و تایوان و کره جنوبی ساخته شد. داستان درباره دختر دبیرستانی ای به نام ریکو ایزاوا ست. که توی ژاپن مدرن زندگی می کنه. جایی که می تونید برای خودتون روباتی بخرید که شبیه انسان ها باشه و از همه نظر با انسان ها برابر باشه. از ظاهر بگیر تا قوه تفکری که به لطف هوش مصنوعی ممکن شده. حالا این دختر تصمیم گرفته یه ربات سفارش بده. یه مرد سایبرنتیک به اسم نایت تنجو که قراره دوست پسر ریکو باشه.

از لحاظ فنی برای ما فرقی نمی کنه که یه طرف ماجرا روبات باشه یا انسان. تا وقتی که احساسات وجود داشته باشن و شاهد روایت یه داستان عاشقانه باشیم؛ این مانگا یه مانگای عاشقانه است. که می تونه باعث ایجاد احساسات مختلفی توی قلب شما بشه. شما با خوندن این مانگا خوشحال می شین. می خندین. ناراحت می شین. گریه می کنین و مطمئنا به خوبی با داستان همراه می شین و با کارکتر های اصلی احساس نزدیکی می کنید. خلاصه این که یو واتاسه به عنوان مانگاکا توی روایت و تصویر پردازی کم نذاشته و این داستان می تونه تا مدت ها توی ذهن شما ماندگار بشه.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های عاشقانه خون آشامی که نباید از دست بدهید! 


9/ مدرسه شبانه روزی ژولیت – Boarding School Juliet

بهترین مانگاهای عاشقانه

مانگای مدرسه شبانه روزی ژولیت یه مانگا با ژانر شونن – پسرانه ست که توسط یوسوکه کاندا – Yousuke Kaneda نوشته و تصویرگری شده؛ چهارم سپتامبر سال 2019 به اتمام رسید. این مانگا که پیش طرفداران مانگا شناخته شده و محبوبه داستانی مشابه رومئو و ژولیت کلاسیک غربی داره. منتها بزرگ ترین تفاوتی که بین این دو تا داستان هست اینه که هردو دانش آموزه یه مدرسه دوره دبیرستان هستن. که همین موضوع در طول داستان و به مرور باعث ایجاد تفاوت های بیشتری می شه که هرکدوم به نحوی مخاطب رو جذب خودش می کنه.

داستان زمانی آغاز می شه که رومیو اینوزوکا – Romio Inuzuka رهبر گروه سگ های سیاه عاشق رهبر گروه گربه های سفید می شه. و عشقش رو به ژولیت پرشیا – Juliet Persia اعتراف می کنه. این درحالیه که عشق رومیو در ابتدای داستان یک طرفه بوده و ژولیت به مرور زمان عاشق رومیو می شه و این احساس رو کشف می کنه. و بعد از این که هردو نسبت به احساس طرف مقابلشون اطمینان پیدا می کنن شروع به قرار گذاشتن می کنن. نکته جذاب ماجرا اینجا ست: اون ها باید رابطه خودشون رو از هم اتاقی هایشون توی خوابگاه مخفی نگه دارن!!!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اورجینال که از مانگا اقتباس نشده‌اند! 


8/ بوسه صبح بخیر – Good Morning Kiss

بهترین مانگاهای عاشقانه

مانگا بوسه صبح بخیر دنباله مانگای تلفن صبح بخیر – Good Morning Call ست. البته نگران نباشید بدون خوندن مانگای تلفن صبح بخیر هم می تونید این مانگا رو بخونید و از خوندن اون لذت ببرید. با این حال خوندن هردو مانگا میتونه تجربه خوبی باشه. مانگاکای این اثر یو تاکاسوکا – Yue Takasuka ست. یو تحریر این سری رو در سال 2001 با نوشتن و تصویرگری تلفن صبح بخیر شروع کرد و تا 2007 با بوسه صبح بخیر به آخر رسوند.

داستان درباره علاقه بین دو پروتاگونیست اصلی و مشکلات شخصی اون هاست. داستان Good Morning Kiss با تلاش نائو برای گرفتن رضایت خانوادش برای رفتن به کالج و تنها زندگی کردن شروع می شه. و در نهایت با مشهور ترین پسر کالج به نام هیساشی اوئه هارا – Hisashi Uehara هم اتاق می شه. اون ها که توی دبیرستان باهم آشنا شدن شروع به قرار گذاشتن کردن. و حالا رابطه شون رو با فکر ازدواج ادامه می دن.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های شوجو ؛ 24 انیمه شوجو بی نظیر 


7/ کاگویا ساما: عشق جنگه – Kaguya-Sama: Love Is War

بهترین مانگاهای عاشقانه
Kaguya-sama: Love Is War

کاگویا ساما یکی از بهترین مانگاهای عاشقانه اس. مانگا و انیمه Kaguya-Sama: Love Is War با ژانر سینن توسط مانگاکای معروف آکا آکاساکا نوشته و تصویرگری شده. داستان عشق جنگه! درباره یه جنگ روانی بین دوتا شخصیت اصلی داستان به اسم های شینومیا کاگویا، معاون شورای دانش آموزی و میوکی شیروگانه رئیس شورا ست. این دونفر با فکر این که “جالب میشه اگه اون یکی بهم اعتراف کنه” این جنگ روانی رو شروع می کنن. تا بتونن باعث به وجود اومدن احساساتی توی طرف مقابل و نسبت به خودشون بشن. و در نتیجه “حریف شون” رو مجبور کنن تا زودتر احساساتش رو اعتراف کنه.

اما هر چه قدر که میگذره این بازی و صرفا جنگی که بین مغز های اون ها وجود داره. تبدیل به علاقه و جنگی می شه که قلب های اون ها رو درگیر می کنه. اما این جنگ حتی بعد از چپتر 160 که بلاخره احساساتشون رو بهم اعتراف می کنن ادامه داره و حتی جالب تر از گذشته پیش میره.

این سری به شدت محبوب به موضوعات مختلفی می پردازه و قطعا خوندن این مانگا یا دیدن انیمه اقتباسی اون می تونه یکی از بهترین تجربه های شما باشه. این سری انیمه نمره بالایی توی مای انیمه لیست و IMDb داره. اما اگر من میخواستم بهش نمره بدم قطعا اون نمره 10 از 10 بود. این سری توی سبک و ژانر خودش بهترینه!! و یه خبر خوش برای کسایی که به این مجموعه علاقه مند شدن یا از قبل طرفدار این سری بودن: دو فصل از این انیمه منتشر شده و ساخت فصل سوم تایید شده است!


مرتبط: بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده که شاهکار هستند!  


6/ سفید برفی با موهای قرمز – Snow White With Red Hair

بهترین مانگاهای عاشقانه

سفید برفی با موهای قرمز – Snow White With Red Hair یکی دیگه از بهترین مانگاهای عاشقانه و اثر سوراتا آکیزوکی ست. و دو انیمه اقتباسی از روی این مانگا در سال های 2015 و 2016 توسط استودیو Bones ساخته شده که با استقبال زیادی از طرف مخاطبا رو به رو شد. داستان درباره دختر جوونی به اسم شیرایوکیه که به زبان ژاپنی به معنی سفید برفیه. شیرایوکی یه گیاه شناس در دوره پادشاهی تانبارونه.

اون از ترس اجبار به ازدواج با شاهزاده راج از محل زندگیش فرار میکنه و بعد مدتی با فرد دیگه ای آشنا می شه. طولی نمی کشه که اون ها عاشق هم می شن و برخلاف همه مخالفت ها و شرایط سختی که بر علیه اون ها بود. بیخیال هم نشدن و این داستان جالب و زیبا رو در کنار هم پدید اوردن.


5/ دنیا هنوز زیباست – The World Is Still Beautiful

بهترین مانگاهای عاشقانه

دنیا هنوز زیباست – The World Is Still Beautiful اثر دای شیینا ست. این اثر قرار بود توی دو تا وان-شات (دو تا داستان کوتاه) خلاصه بشه. ولی اون قدری محبوبیت پیدا کرد که تبدیل به یه سری مانگای کامل شد. داستان درباره چهارمین شاهزاده دوکدوم باران ست که به چهارمین باران معروفه.

وقتی که چهارمین باران رو برای ازدواج با شاه خورشید میفرستن، با فهمیدن این که پادشاه خورشید فقط یه پسر بچه ست غافلگیر می شه. و با وجود همه تفاوت هاشون و مشکلاتی که باهاشون دست و پنجه نرم می کنن، چیزهایی از هم یاد می گیرن. و تبدیل به زوجی می شن که حامی هم دیگه هستن و هم رو دوست دارن.


مطلب پیشنهادی: انیمه Into the forest of fireflies’ light : عاشقانه ای فراتر از مادیات 


4/ مبصر ما یه پیشخدمته! – Kaichou Wa Maid-Sama!

بهترین مانگاهای عاشقانه

مبصر ما یه پیشخدمته! که به انگلیسی به اسم Maid-Sama! شهرت داره یه مانگای شوجو اثر هیرو فوجیوارا – Hiro Fujiwara ست. و داستان دختری به اسم میساکی آیوزاوا رو روایت می کنه که رئیس مقتدر و سخت گیر شورای دانش آموزی یه دبیرستانه که رفتار پسرانه ای داره. اما بعدا مشخص می شه که توی یه کافه لاته به عنوان یه پیشخدمت کار می کنه. و داستان از جایی شروع می شه که محبوب ترین پسر مدرسه یعنی تاکومی اوسوی به راز میساکی پی میبره.

علی رغم این که میساکی تظاهر می کنه که هیچ اهمیتی به اوسوی نمیده. با گذر زمان بهم نزدیکتر می شن و این نزدیکی باعث به وجود اومدن احساساتی بین اون ها می شه. نیمه اول مانگا میتونه شمارو تا مرز دلدرد بخندونه اما هرچه قدر که جلو تر میریم و وارد نیمه دوم میشیم، داستان جنبه جدی تری به خودش میگیره و بیشتر ژانر درام داره و کاملا واقعگرا ست.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه های عاشقانه شاهزاده ای ؛ 14 انیمه سلطنتی با چاشنی رومنس 

انیمه معروفی به همین اسم هم از این اثر اقتباس شده که توی 25 قسمت ثلث اول داستان رو به صورت خلاصه وار تعریف می کنه. و همیشه جز لیست بهترین انیمه های عاشقانه ست.


3/ شرایط آن پسر و آن دختر – His and Her Circumstances

مانگای His and Her Circumstances که توی ژاپن به اسم اختصاری KareKano شناخته می شه. یه مانگای شوجو عاشقانه نسبتا قدیمیه که مانگاکای اون ماسامی تسودا بوده. داستان درباره دختریه که توی مدرسه کاملا بی نقص به نظر می رسه و همه دوستش دارن. اما توی خونه چهره متفاوتی داره که اصلا جالب به نظر نمیاد. اسم این دختر یوکینو میازاوا ست. و کارکتر اصلی دیگه داستان پسری به اسم سوییچیرو آریما ست که از قبل به دختر داستان علاقه داشته.

و حتی زمانی که آریما چهره واقعی و نیمه مخفی شخصیت میازاوا رو کشف می کنه هیچ تفاوتی توی علاقه اش ایجاد نمی شه. و حتی باعث شد تا آریما نسبت به احساسش مطمئن بشه و بتونه میازاوا رو در جریان احساساتش بذاره. این مانگا که مثل بعضی دیگه از موارد لیست انیمه اقتباسی هم داره فقط روی این دو کارکتر اصلی تمرکز نمی کنه. و به داستان زندگی دوستای این دو نفر هم میپردازه.


همچنین بخوانید: ۵ مانگای جدید که منتظر انیمه‌ی آنها هستیم! 


2/ هوریمیا – Horimiya

بهترین مانگاهای عاشقانه

هوریمیا اوایل به عنوان یه وب مانگا با اسم Hori-San and Miyamura-Kun شناخته میشد. و بعدا با ترکیب اسم دوتا شخصیت اصلی به اسم نهایی سری مانگا و انیمه محبوب هوریمیا – Horimiya تبدیل شد. این مانگای شونن توسط هیرو – HERO نوشته و توسط دایسوکه هاگیوارا – Daisuke Hagiwara تصویرپردازی شده. داستان با معرفی هوری کیوکو به عنوان یه دختر محبوب و خوشگل دبیرستانی و میامورا ایزومی شلخته و به ظاهر درسخون شروع میشه.

اما داستان همین طور پیش نمیره. و اون ها طی اتفاقی به شخصیت های واقعی و کاملا متضاد ظاهر مدرسه همدیگه پی میبرن. و این آغاز رابطه دوستانه اون هاست. در حالی که اون ها شخصیت واقغی خودشون رو به عنوان یه راز دو نفره نگه میدارن، رابطه دوستی شون رو ادامه میدن. و کم کم بهم علاقه مند میشن و بعد مدت کوتاهی تبدیل به زوج هوریمیا – Horimiya میشن. از این مانگای به شدت معروف و دوست داشتنی که هم روایت داستان دلنشینی داره و هم گرافیک چشم نواز، یه انیمه با همین اسم ساخته شده. که اون هم به اندازه مانگا و حتی بیشتر محبوبه و توی مدت کمی طرفدارای زیادی جمع کرده. پیشنهاد میکنم این مجموعه و شماره هفتم این لیست رو به هیچ عنوان از دست ندید.

در ادامه بخوانید »بهترین انیمه های سریالی کمتر شناخته شده


1/ داستان عاشقانه من!! – My Love Story!!

بهترین مانگاهای عاشقانه

و در آخر لیست بهترین مانگاهای عاشقانه نوبت می رسه به داستان عاشقانه من!! – My Love Story!! که توسط کازونه کاواهارا – Kazune Kawahara نوشته و توسط آروکا – Aruka تصویرگری شده. تاکو گودا پسریه که نسبت به سنش قد خیلی بلندی داره و دانش آموز سال اول دبیرستانه. بعد از این که دختری به اسم رینکو یاماتو رو از افتادن جلوی قطار نجات میده. اون دختر بهش میگه که به تاکو علاقه منده و داستان عاشقانه اون ها به همین سرعت آغاز می شه.

در ادامه بخوانید » 15 تا از بهترین انیمه های فانتزی عاشقانه که باید تماشا کنید! 

داستان به خاطر محوریت تاکو به عنوان شخصیت اصلی به نوعی خاص محسوب میشه. چون بیشتر اوقات میبینیم که داستان های مشابه این با محوریت دختر اصلی داستان یا محوریت زوج اصلی پیش میرن. اما این مانگای عاشقانه از نگاه تاکو روایت میشه که یه پسر معمولیه. و خبری از جذاب ترین و محبوب ترین پسر مدرسه نیست. و این یکی از جذابیت های این مانگا ست. چون این مانگا به ما نشون میده که عشق و علاقه وابسته به ظاهر افراد نیست. و کارکتر های اصلی نسبت به احساسات خودشون نسبت به همدیگه کاملا مطمئنن.

کلام آخر این که احساسات توی هیچ قید و بندی نیستن. و هرکسی با هر سن و جنسیت و عقیده ای میتونه از خوندن مانگاهای عاشقانه یا دیدن فیلم و سریال و انیمه هایی که با این ژانر ساخته میشن لذت ببره. امیدواریم که از معرفی بهترین مانگاهای عاشقانه لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.