اگر به دنبال خرید بهترین هدست‌های واقعیت مجازی هستید، این مطلب برای شماست. شرکت‌های مختلفی به تولید هدست واقعیت مجازی می‌پردازند و از جمله باید به سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و برخی دیگر اشاره کرد. در این میان هدست‌های واقعیت مجازی عمدتا برای تجربه دنیای واقعیت مجازی به کار گرفته می‌شوند که افراد با آنها می‌توانند تجربه دنیایی متفاوت بپردازند.

در این بین برای خرید بهترین هدست‌های واقعیت مجازی باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشت و هر هدستی را نباید گزینه مناسب برای خرید دانست. ما تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با بهترین هدست‌های واقعیت مجازی آشنا کنیم.


همچنین بخوانید: بهترین هدفون ایرپاد موجود در بازار / قیمت + راهنمای خرید


برخی از این هدست‌ها ویژگی‌های قابل توجهی دارند و برخی ساده به نظر می‌رسند. بنابراین انتخاب از میان آنها به خودتان بستگی دارد و سطح بودجه.

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی

1-گوگل Daydream View

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی

قیمت: 80 دلار

گوگل دی دریم وییو (Google DayDream View) واقعیت مجازی ساده و با قیمت مناسب ساخت گوگل است که با امکانات جدید ریموت کنترلر لمسی گوگل ارائه می‌شود. اگر چه اندازه پیشهاد گوگل برای استفاده با این عینک واقعیت مجازی موبایل های 5.5 اینچی هستند, ولی با اندازه‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر نیز به راحتی قابل استفاده هستند. طراحی سبک، ساده و راحت این دستگاه و کیفیت بالای لنزها و ریموت کنترلر DayDream View این محصول را به یکی از محبوب‌ترین عینک های واقعیت مجازی تبدیل کرده است.

این هدست دارای پارچه ای راحت و قابل شست‌وشو است که می‌توان بعد از هر چند بار استفاده کردن آن را بشویید و دوباره استفاده کنید و در هنگامی که به روی چشمانتان قرار می‌دهید می‌توانید به راحتی نفس بکشید . این VR با سه رنگ زیبای سفید, زرشکی و خاکستری موجود است که می‌توانید رنگی که به سلیقه اتان نزدیکتر است را خریداری کنید. این دستگاه دارای یک بند نگه دارنده می باشد که قابلیت اندازه شدن در دور سرتان را دارد و با یک دست میتوانید ریموت کنترل را نگه داشته و در نرم افزارهایی که ریموت کنترل فعال هست از آن لذت ببرید با دانلود بازی ها و نرم افزارهای متنوع برای این VR از دنیای مجازی لذت ببرید.


همچنین بخوانید: با بودجه 1200 دلار باید لپ تاپ گیمینگ خرید یا رایانه گیمینگ


2- سامسونگ Oculus 2017

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
قیمت: 200 دلار
‌هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ همانند مدل های گذشته از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است ، به شکلی که بر خلاف بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی ارزان‌قیمت بازار باعث فشار آوردن به چشم‌های شما نمی‌شود ، این هدست کاملا حرفه‌ای طراحی شده تا به راحتی و نرمی بر روی صورت شما قرار گیرد. برگ برنده این هدست واقعیت مجازی کنترلر آن است ، کمپانی سامسونگ این بار هدست واقعیت مجازی خود را با یک کنترلر همراه کرده است تا استفاده از Gear VR Oculus 2017 را بسیار جذابتر نماید ، این کنترل علاوه بر اینکه به سنسورهای حرکتی مجهز شده و دارای کلیدهای فیزیکی نیز می‌باشد . به کمک این کنترلر می‌توانید با محتوای پخش شده در هدست به راحتی ارتباط برقرار کنید.
در ادامه بخوانید »
یکی از نکات مشکل‌ساز در هدست‌های سامسونگ کلیدهای فیزیکی آن است. این کلیدها ارتباط با هدست را مشکل می‌سازند ، اما کمپانی سامسونگ با ارائه‌ی یک کنترلر به تمام این مشکلات پایان داده است. سامسونگ بارها و بارها ثابت کرده است که اگر قیمت بالای محصولاتش بی‌دلیل نیست ، بنابراین اگر از لحاظ هزینه‌کردن محدودیتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم که کمی بیشتر هزینه کرده و با خرید هدست واقعیت مجازی 2017 Oculus Gear VR جدید سامسونگ تجربه‌ی بی‌نقصی از واقعیت مجازی داشته باشید.
3-ال جی 360 VR
قیمت: 60 دلار
در لیست بهترین هدست‌های واقعیت مجازی این هدست برای کسانی که بودجه کمی دارند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. هدست واقعیت مجازی «ال‌جی» که با عنوان «VR 360» شناخته می‌شود، با طراحی باریک و وزن کمی که دارد، هم‌زمان با معرفی گوشی «G5» رونمایی شد. هدست سبک و کوچکی که برای استفاده از آن نیازی نیست که مانند دیگر هدست‌های بزرگ و سنگین، گوشی را درونش قرار دهید و آن را مقابل صورت بگیرید. این محصول تنها با گوشی G5 سازگار است و از طریق کابل «USB-C» به آن متصل می‌شود. ازآنجایی‌که سایر گوشی‌های ال‌جی این درگاه را ندارند، پس فعلا نمی‌توان آن را با مدل‌های دیگرش سازگار دانست. وزن این هدست تنها 117 گرم است و 185.6 میلی‌متر طول و 164.1 میلی‌متر عرض دارد و ضخامتش به 45.9 میلی‌متر می‌رسد.

البته دسته‌های هدست به‌صورت تاشو طراحی‌ شده‌اند تا در هنگام حمل، فضای کمتری اشغال کند و راحت‌تر باشد. هدست مجهز به حسگرهای مجاورت، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ است تا بتواند در فضای سه‌بعدی حرکت‌ها را تشخیص و انتقال دهد. قسمت فوقانی هدست دو دکمه‌ی «تایید» و «بازگشت» دارد که برای انتخاب و بازگشت در منوها در نظر گرفته شده است. قسمت زیرین هم به درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز شده است تا بتوان از شنیدن صدا و دیدن تصاویر به‌طور هم‌زمان لذت برد. در این هدست از پردازنده‌ی «Cortex-M4» با فرکانس 100 مگاهرتز استفاده شده است و نمایشگرهای 1.88 اینچی «IPS» آن (برای هر لنز) تصاویری شفاف در مقابل چشمانتان ایجاد خواهند کرد که انگار در حال دیدن یک نمایشگر 130 اینچی از فاصله‌ی دومتری هستید. زاویه‌ی دید افقی لنزها 80 درجه است و می‌توان لنزها را برای افراد مختلف، به‌صورت پیچی تنظیم کرد. ارتباط هدست با گوشی و انرژی موردنیازش از طریق کابل USB-C تامین می‌شود که به آن متصل است. کافی است کابل را به گوشی متصل کنید و کار با آن را شروع کنید.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها برای گیمرها Gamer’s که حتماً باید آنها را تماشا کنید ! بخش اول


4-شاینکن SC-G04EA
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی
قیمت: 150 دلار
هدست‌های واقعیت مجازی با کمک فناوری‌های جدیدی ساخته می‌شوند تا بتوانید ویدیوها، تصاویر و بازی‌های فراگیر را با همان کیفیت واقعی‌شان و به صورت سه‌بعدی تماشا کرده و لذت ببرید. این هدست با افزودن بعد سوم و البته استفاده از سنسور ژیروسکوپ در گوشی‌های هوشمند، تجربه‌ی انجام بازی با حرکت سر و گردن را در محیطی سه‌بعدی فراهم خواهد کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت واقعیت مجازی یک فناوری‌ است که در آن محیط مجازی جلوی چشمانتان قرار می‌گیرد؛ به این‌گونه که بدن انسان با محیط عینک مجازی همگام می‌شود. وقتی هدست واقعیت مجازی را جلوی چشمان خود قرار می‌دهید، با تغییر حرکت صورت به اطراف، محیط هم تغییر کرده و خود را با جهت دید شما همراه می‌کند.
یکی از این هدست‌های واقعیت مجازی مدل «SC-G04EA» است که بدنه‌ای پلاستیکی با وزن 410گرمی دارد. این محصول برای گوشی‌های موبایل با صفحه‌نمایش 3.5 تا 6 اینچ طراحی شده است. قاب جلوی هدست به‌صورت لولایی و از قسمت بالا باز می‌شود و می‌توانید گوشی موبایل را درون آن قرار دهید. در طرفین و سطح ‌رویی این هدست، شکاف‌هایی برای اتصال کش نگه‌دارنده وجود دارد. این کش پهن که از سه طرف به هدست متصل می‌شود، به‌خوبی آن را روی صورت کاربر ثابت نگه‌می‌دارد. همچنین پدهای ابری نرمی هم در محل تماس صورت با هدست قرار گرفته‌اند تا بدنه‌ی خشک هدست در تماس با صورت کاربر، حس بدی ایجاد نکند.مزیت برتر در این عینک، وجود گوشی برای شنیدن صدا با وضوح بهتر می باشد.
لازم به ذکر است این هدست دارای یک کابل با جک 3.5 میلی تری ست که به گوشی متصل می شود.شما می‌توانید هنگام استفاده از این محصول، فاصله‌ی لنزها را تنظیم کنید تا تصویر وضوح خوبی داشته باشد. برای مشاهده‌ی ویدیو و انجام بازی به‌صورت فراگیر و 360درجه با این هدست، گوشی باید دارای سنسور ژیروسکوپ باشد و البته نرم‌افزارهای مربوط به آن هم روی گوشی نصب شده باشند. مشاهده‌ی فیلم‌های سینمایی سه‌بعدی یا معمولی با این هدست، به داشتن این سنسور نیازی ندارد و می‌توان با هر گوشی موبایلی این کار را انجام داد.
5-HTC Vive
قیمت: 1500 دلار

سه هدست HTC Vive، سونی PSVR و Oculus Rift تنها گزینه‌های خرید عینک واقعیت مجازی بالارده در دنیا محسوب می‌شوند که هر سه با صفحه‌نمایش‌های اختصاصی طراحی شده‌اند. اما ساز و کار هدست اچ‌تی‌سی با دو محصول دیگر تفاوت اساسی دارد. طراحان این هدست برای ردگیری حرکات کاربر فقط به یک دوربین چند سنسوره کفایت نکردند و از دو باکس که هر کدام در برگیرنده 37 سنسور لیزری می‌باشند استفاده کرده‌اند. بدین ترتیب با قرارگیری این دو باکس در دو گوشه محیطی که کاربر در آن قرار دارد، کوچکترین حرکات کاربر قابل ردگیری می‌باشد. فضای 4.5×4.5 متر محیطی است که این دو باکس بدون هیچ مشکلی می‌توانند به ردگیری حرکات کاربران بپردازند. گفتنی است، در لیست بهترین هدست‌های واقعیت مجازی این هدست گران‌ترین است.

علاوه بر هدست و ردگیرهای آن، دو کنترلر اختصاصی نیز برای این هدست طراحی شده که حاوی دکمه‌ها، صفحه Track-Pad و دسته‌های حساس به میزان فشار می‌باشند. کیفیت نمایش تصاویر از دیگر نکات قوت این هدست محسوب می‌شود. این هدست دارای دو صفحه‌نمایش با رزولوشن تصویر 1200×1080 می‌باشد که روی هم رفته رزولوشن 1200×2160 را برای نمایش تصویر ارایه می‌کنند. زاویه دید لنزهای بکار گرفته شده نیز برابر با 110 درجه می‌باشد. 555 گرم وزن این هدست می‌باشد ولی با این حال برای استفاده‌های طولانی مدت هم قابل استفاده است.


همچنین بخوانید» 70 والپیپر گیم برای دسکتاپ شما 


اگر نگاهی کلی به ظاهر HTC vive داشته باشیم تفاوت فاحشی بین این هدست و سایر هدست‌های واقعیت مجازی مشاهده نخواهیم کرد. اما با نگاه دقیق می‌توان متوجه تفاوت‌های کوچکی شد؛ بدنه‌ این هدست از پلاستیک مشکی و مات ساخته شده و در قسمت جلوی آن نیز تورفتگی‌هایی وجود دارد. وزن هدست کاملا سبک است و پوشیدن یا برداشتن آن از سر به راحتی انجام می‌گیرد. وجود کش‌های پهن و چسب‌های قابل تنظیم نیز کمک می‌کند تا قرارگیری هدست روی سرهای بزرگ و کوچک بی دردسر باشد. سیم‌های عینک HTC vive به شکل مطلوبی از بالای هدست عبور کرده‌اند و در هنگام استفاده از آن، پشت سر فرد قرار می‌گیرند و مشکلی را برای حرکت او به وجود نمی‌آورند. همچنین قسمت چشمی دستگاه به صورت هماهنگ با فیزیک صورت انسان طراحی شده تا در صورت استفاده طولانی مدت نیز باعث خستگی و یا احساس درد در ناحیه اطراف چشم‌ها نشود.

Vive ، شبه واقعی ترین تجربه در واقعیت های مجازی را ارائه می‌دهد، و در یک چشم به هم زدن شما را به دنیای دیگری می‌برد.HTC و Valve سیستم ابعاد سنجی یک اتاق کامل با زاویه دید ۳۶۰ درجه را برای دستگاه کنترلر معرفی کرده اند، تا شما بتوانید از جایتان بلند شوید، در اطراف بچرخید و فضای واقعیت مجازی اطراف خود را کشف کنید و در عین حال هر شئ را از زوایای مختلف بررسی کنید و با محیط مجازی اطرافتان ارتباط کامل تری برقرار کنید. این هدست برای رسیدن به مرحله جدیدی از کارایی، به بالاترین کیفیت های گرافیکی، ۹۰ فریم در ثانیه با حفظ کیفیت صدا، مجهز است.

همچنین HTC یک دستگاه کنترل VR ، HTC VR Controller ، را معرفی خواهد کرد تا شما با محیط واقعیت مجازی خود احساس نزدیکی بیشتری داشته باشید. در هر بسته HTC VR Controller یک جفت کنترلر بی سیم خواهد بود و به گونه ای طراحی می‌شوند که تطابق پذیری بالایی داشته باشند و با نمونه های وسیعی از تکنولوژی واقعیت مجازی کار کنند. HTC VR Controller بر خلاف نمونه های رایج دسته کنترل بازی، ساده بوده و کار کردن با آن راحت است تا هر کسی به بهترین نحو از آن استفاده کند.

6-  آکیولس Rift

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی

قیمت: 600 دلار

آکیولس ریفت شبیه هیچ هدست واقعیت مجازی دیگری نیست. شما می‌توانید بازی محبوب‌تان را در حالی که این هدست را بر سر گذاشته‌اید اجرا کنید یا حتی با آن به تماشای فیلم (بهینه شده برای ریفت) بنشینید. تجربه‌ی قرار گرفتن در یک دنیای مجازی، هیچ‌گاه تا این اندازه گیرا و جذاب نبوده‌است. زمانی که ریفت را بر سر دارید، دنیایی پیرامون‌تان، مشابه نمونه‌ی واقعی با گردش سر می‌چرخد و حتی حرکت چشم‌هایتان هم به دیدن زاویه‌ای دیگر از این دنیای نیمه‌واقعی-نیمه مجازی منجر می‌شود. همه چیز به گونه‌ای است که گویی واقعا وارد دنیای دیگری شده‌اید. دنیایی که موازی جهان فعلی ما به وجود آمده‌است و به اندازه‌ی نمونه‌ی این سمتی، جذابیت و شگفتی برای کشف کردن دارد. بدنه‌ی هدست طوری ساخته شده که به راحتی با سرهای مختلف هماهنگ می‌شود و به سادگی، برای تمام کاربران قابل استفاده است.
سازگاری بالا، تطبیق‌پذیری و زیبایی ستودنی از ویژگی‌های اصلی آکیولس ریفت هستند. قرارگیری هدست بر روی سر بسیار راحت است و حسی نزدیک به حالتی دارد که چیزی بر سر ندارید! وقتی که ریفت را روی سر قرار می‌دهید، دو هدفون روی گوش‌تان قرار می‌گیرد و صدای محیط مجازی را مستقیما به گوش‌تان می‌رسانند. درون هدست ریفت، از عدسی‌ها و نمایشگری تشکیل شده که مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی (VR) ساخته شده‌اند. نرخ بالای بروزرسانی تصویر و نمایشگر باکیفیتی که همواره از فریم در حال نمایش چند قدم جلوتر است باعث می‌شوند تا آکیولس ریفت دستگاه جذابی برای دوست‌داران بازی‌های کامپیوتری باشد. مجموعه کامل حسگرهای به کار رفته در این هدست باعث می‌شوند تا کوچک‌ترین حرکت‌های سر و دست کاربر تشخیص داده شود و تصویری که روی نمایشگر داخل هدست به نمایش درمی‌آید متناسب با این حرکت‌ها و وضعیت جدید تغییر کند. باز هم نمونه‌ای مشابه دنیای واقعی.
برای کنترل دنیایی که به واسطه‌ی آکیولس ریفت به روی شما گشوده می‌شود، باید از کنترلر اکس‌باکس وان (Xbox ONE) و کنترل آکیولس تاچ (Oculus Touch) استفاده کنید. آکیولس تاچ که مخصوص ریفت ساخته شده، شامل دو تکه‌ی دایره‌ای است که شبیه دستکش پوشیده می‌شود و به سبک کنترلر کنسول بازی Wii، امکان کنترل شخصیت درون بازی را به کاربر می‌دهد. معرفی آکیولس باعث شد تا نشان جدیدی با عنوان VR Ready برای کارت‌های گرافیکی از طرف شرکت ان‌ویدیا (NVIDIA) معرفی شود. فناوری به کار رفته در ریفت به قدری پیچیده است که به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز دارد؛ طوری که ان‌ویدیا تنها کارت‌های گرافیکی قوی‌تر از GTX 970 را به داشتن این نشان مفتخر می‌کند.