پاور بانک آیتمی ضروری و جدایی ناپذیر از کیف شما !

 با بهترین پاور بانک های بازار در خدمت شما هستم. در همین ابتدا باید به چندین موضوع اشاره کنم. پک های باتری که در ایران بیشتر با اسم پاور بانک شناخته می شوند یکی از تجهیزاتی هستند که امروزه خریدشان ضروری است! سازندگان گوشی های هوشمند همچنان به کاهش سایز ابعاد و ضخامت دستگاه به جای توسعه دادن استقامت و طول عمر گوشی های گرانقیمت ما ادامه می دهند. به همین دلیل پاور بانک ها باعث تسلی خاطر هستند و عضو همیشگش از کیف یا کوله ما !!! مخصوصا اگه اهل سفر و ماجراجویی باشید، حضور این پک های باتری قدرتمند از پیش بیشتر حس می شود.!

ظرفیت باتری های گوشی های هوشمند مدرن از رنج 1,821 میلی آمپر شروع شده و تا 4000 میلی آمپر ( برای مثال باتری گلکسی نوت 9 ) ادامه دارد. اما این ارقام بزرگ نیز تضمین کننده این نیستند که گوشی شما برای گشت زنی در اینستاگرام، گوش کردن موزیک در اسپاتیفای و یا تماشای ویدیو در یوتیوب برای روز دوم هم دوام میاورند! با این سبک مصرف بهترین گوشی ها هم نمی توانند بیش از یک روز دوام بیاورند!

با توجه به شواهد و روند پیشرفت کمپانی های باتری سازی به نظر نمی رسد به این زودی ها ما شاهد تغییر در روند تولید باتری های لیتیوم یون باشیم. پس اگر در طول روز به مدت زیاد از پریز برق دور هستید و یا قصد سفر کردن را دارید خرید یک پاور بانک برای شما الزامی است!

نکته ای که هنگام خرید باید آن را در نظر بگیرید این است که پورت شارش گیری گوشی های هوشمند با هم متفاوت است. برای مثال آیفون از جک لایتنینگ/ Lightning بهره می برد و گوشی های اندرویدی قدیمی از پورت MicroUSB و گوشی های جدید اندرویدی از پورت USB-C بهره می برند.

البته که بسیاری از شما از همان کابل شارژر گوشی خود استفاده می کنید اما برخی پاور بانک ها نیز با کابل متصل به بدنه پاور بانک عرضه می شوند که من به شخصه از آنها خوشم نمی آید و دلیلش را هم می گویم، اولا اینکه این نوع پاور بانک ها معمولا با کابل MicroUSB عرضه می شوند نه لایتنینگ و پورت USB-C. دوما کابل ها معمولا اندازه ای به طول 5 الی 12 سانتی متر دارند که خود این مسئله باعث می شود برای مثال هنگام شارژ گوشی نتوانید گوشی را از منبع تغذیه دور کنید! سوما این نوع پاور بانک ها به دلیل داشتن کابل همراه پورت خروجی کمی دارند یا در بعضی مدل ها فاقد پورت خروجی هستند در نتیجه اگر کابل به هر دلیلی آسیب ببیند عملا شما پاور بانک خود را از دست داده اید.


همچنین بخوانید » راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف ۲ میلیون تومان


نکته مهم دیگری که در خرید پاور بانک باید در نظر بگیرید این است که برند تولید کننده آن بسیار مهم و حائز اهمیت است در نتیجه باید از برند های معتبر و سرشناس خریداری کنید و تاکید می کنم از خرید پاور بانک های ارزان قیمت و غیر معتبر خودداری کنید چون نه تنها این پاور بانک ها باعث آسیب رساندن به گوشی شما می شوند بلکه ممکن است آتش بگیرند و باعث صدمه زدن دیدن شما شوند!!! فقط کافیست ترکیدن پاور بانک را در گوگل جستجو کنید تا متوجه منظورم بشوید !

خوشبختانه ما در این لیست پاور بانک های مقرون به صرفه و معتبری را برای شما معرفی کرده ایم همچنین سعی کردیم تا بهترین پاور بانک ها در سایز های مختلف و کاربری های مختلف را برای شما معرفی کنیم.پس با راهنمای خرید بهترین پاور بانک های بازار (تابستان 97) همراه ما باشید. در این مقاله سعی شده تا از بهترین پاور بانک ها در سایز های مختلف و کاربری های مختلف را برای شما معرفی کنیم.

 

ANKER POWERCORE SLIM 5000

Anker PowerCore Slim 5000 چند سالی است که در بازار وجود دارد در نتیجه فاقد تکنولوژی های جدید نظیر QuickCharge 3.0 یا USB Power Delivery است. این پاور بانک را نمی توان پاور بانکی کند نامید. اما با مشخصات 5V 2A انتظار شارژ  سریع را نمی توانیم داشته باشیم ! در نتیجه ممکن است برخی از گوشی های مثل آیفون و پیکسل کمی دیرتر نسبت به گوشی های اندرویدی شارژ کامل شود.

با این حال، وزن آن، راحتی و آسایش حمل و نقل در میان سایر پاور بانک های 5000 میلی آمپری بی نظیر است. ضخامت این پاور بانک از بسیاری از گوشی ها کمتر است! و به راحتی حتی در جیب شلوار جین زنانه نیز قرار می گیرد. طراحی جالبش نیز باعث می شود تا آن را بر پشت گوشی قرار دهید و به راحتی هنگام شارژ از گوشی خود استفاده کنید!


همچنین بخوانید » راهنمای خرید بهترین هدفون های ورزشی وایرلس تا سقف یک میلیون


یکی از مسایلی که در خرید پاور بانک بسیاری به آن توجه نمی کنند ! نحوه حمل نقل این محصولات است برای من یکی خوش دست و سبک وزن بودن پاور بانک از ظرفیتش مهمتر است ، من دوست ندارم برای مثال یک پاور بانک 20 هزار میلی آمپری را با خود حمل کند مخصوصا در مصرف روزمره و ترجیح می دهم از پاور بانک با ظرفیت بیشتر برای کمپ کردن در خارج شهر استفاده کنم!

پاور بانک 5000 میلی آمپری حداکثر 2 و حداقل 1 بار می تواند گوشی شما را کامل شارژ کند (بستگی به مدل گوشی)، اگر شما نیاز به باتری با ظرفیت بیشتر دارید پاور بانک های مختلفی در دسترس شما قرار دارد.

XIAOMI MI BANK PRO

در رنج پاور بانک های 10 هزار میلی آمپری گزینه های خوب و متفاوت زیادی وجود دارد ! اما مدل مورد علاقه و انتخابی ما Xiaomi’s Mi Bank Pro است! الان دلیلش را هم خدمت شما عرض می کنم.

می بانک پرو به دلیل داشتن بدنه آلومینیومی از ظاهر و بدنه پرمیوم تری نسبت به رقبایی نظیر anker و Mophie و سایرین که از بدنه پلاستیکی استفاده می کنند بهره می برد. در نتیجه نسبت به ضربه و افتادن بسیار مقاوم تر است!

این پاور بانک از تکنولوژی Quick Charge 2.0 پشتیبانی می کند و کمپانی ادعا می کند توان خروجی می بانک پرو برابر با 18 وات است. اما متاسفانه پورت USB-C برای ورودی و شارژ دستگاه است.

اما مهمترین مزیت این پاور بانک مدت زمان َشارژ کاملش نسبت به رقبا است! به لطف پورت USB-C این پاور بانک می تواند در 3 ساعت و نیم شارژ کامل شود! تنها مشکلی که دارد این است که نمی تواند گوشی های پیکسل را سریع شارژ کند!

RAVPOWER 20100

پاور بانک RAVPOWER 20100 سری توربو ،انرژی زیادی را در ابعاد کوچک ذخیره کرده است. این پاور بانک از تکنولوژی شارژ سریع نسل سوم /  Quick Charge 3.0 پشتیبانی می کند در نتیجه به راحتی می توانید دیواس های مختلف دیجیتالی از دسته پلی استیشن گرفته تا گوشی پیکسل را با سرعت بالا شارژ کنید!


همچنین بخوانید »هر آنچه باید از مک بوک پرو های ۲۰۱۸ اپل بدانید


پاور بانک RAVPOWER 20100 حتی قابلیت شارژ باتری نینتندو سوئیچ را در حال بازی کردن دارد ! اما این پاور بانک محدودیت هایی نیز دارد برای مثال انتظار نداشته باشید مک بوک پرو 13 اینچ یا سایر لب تاپ های کوچک را به سرعت شارژ کند ! RAVpower 20100 را می توانید با پورت Micro USB یا USB-C شارژ کنید.

اگر شما به دنبال پاور بانکی هستید که بتواند با سرعتی مناسب لب تاب شما را شارژ کند ما به شما پاور بانک های the PowerCore 20100 و PowerCore Speed 20000 هر دو از برند آنکر را پیشنهاد می کنیم.

 

سایر پیشنهاد ها

 

ANKER POWERCORE SPEED 10000

پاور بانک آنکر POWERCORE SPEED 10000 یکی دیگه از گزینه های مناسب تو رنج 10 هزار میلی آمپر هست و از ویژگی های مهمش میشود به:  سبک وزن با ظاهری پرمیوم با توجه به قدرت ذخیره سازی بالا و پشتیبانی از تکنولوژی QuickCharge 3.0 اشاره کرد. از معایبش هم می توان به عدم پشتیبانی از پورت USB-C برای شارژ و عدم شارژ سریع گوشی های پیکسل اشاره کرد.

 

MOPHIE POWERSTATION PLUS USB-C PD

پاور بانک MOPHIE POWERSTATION PLUS نیز گزینه مناسب در رنج پاور بانک های سبک و قابل حمل است. که دارای ویژگی های مناسبی است. از جمله آنها می توان به » توان خروجی 18 وات مناسب برای شارژ سریع گوشی از جمله پیکسل!، وزن سبک با توجه به سایز، ظرفیت 6 هزار میلی آمپر امکان شارژ کامل دو گوشی را به شما می دهد.

از معایب این پاور بانک هم میتوان به کابل متصل به بدنه اشاره کرد همچنین قیمت 70 دلار کمی غیر منطقی به نظر می رسد!

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع بشود. لطفا شما هم پارو بانک های مورد علاقه خود را به ما معرفی کنید.