تو این مطلب می خوام شما رو با 5 مورد از بهترین چاشنی ها برای لاغری که معجزه می کنند آشنا کنم، با من همراه باشید. حتم تا حالا رژیم های سخت گرفتید و به نتیجه ای که می خواستید نرسیدید!

این روزها با وجود انواع و اقسام رژیم های مختلف برای کاهش وزن و تناسب اندام انتخاب یک رژیم مناسب و درست سخت ترین کار ممکنه ولی میون این همه شلوغی ها حداقل کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که حداقل خودمون حواسمون به چیزی که تو رژیممون مصرف می کنیم باشه و سعی کنیم تو هر وعده غذایی سالم ترین و بهترین مواد رو انتخاب کنیم .

شاید خیلی ساده به نطر برسه ولی چاشنی هایی که برای خوش طعم شدن غذامون استفاده می کنیم هم میتونه تو سالم موندن و تناسب انداممون دخیل باشه .

بهترین چاشنی ها برای لاغری

1. سیر

 بهترین چاشنی ها برای لاغری

همه ی ما سیر رو به عنوان یک ماده ی غذایی اعجاب انگیز و دارویی میشناسیم. اما این اعجاز فقط مربوط به خواص دارویی اون نمیشه. شاید کم تر به گوشتون خورده باشه که سیر برای کاهش وزن بسیار مفیده. نتایج نحقیقات نشون داده ماده ی فعال سیر یعنی الیسین تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن داره.



با آزمایش هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده مشخص شده، گروهی از موش ها که رژیم غذایی یکسانی داشتند و الیسین مصرف کردند نه تنها اضافه وزن پیدا نکردند بلکه به طور چشم گیری کاهش وزن داشتند.

سیر جلوی اشتها رو میگیره و به همین دلیل افرادی که سیر می خورند پیغام سیری رو زودتر توی مغز دریافت میکنن و به همین دلیل از پرخوری در امان میمونن. از طرفی ماده ای در سیر به نام نوراپی نفرین وجود داره که باعث میشه بدن آدرنالین ترشح کنه و در نتیجه متابولیسم یا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کنه و در نهایت کالری بیشتری در بدن مصرف میشه.

سیر باعث جلوگیری از اثر گذاری ژن های مرتبط با تولید سلول های چربی میشه و در نتیجه بدن چربی کم تری تولید می کنه و به جاش کالری می سوزونه.

اگه از بوی بد این ماده ی معجزه گر فراری هستید می تونید اون رو بکوبید و به مدت ده دقیقه در مجاورت هوای آزاد قرار بدید چون سیر در ترکیب با اکسیژن الیسین بیشتری آزاد می کنه. سیر رو به عنوان چاشنی سالاد و گوشت و انواع غذا به رژیمتون اضافه کنید و معجزه ی اون رو ببینید.

2. پیاز

 بهترین چاشنی ها برای لاغری

همه ی ما میدونیم که گیاهان مقدار زیادی فیبر دارن. دستگاه گوارش ما توانایی هضم فیبر رو نداره بنابرابن فیبر در دستگاه گوارش ما یا ساده تر بگم فیبر درون معده فقط وظیفه ی پر کردن حجم معده و تسهیل گوارش رو به عهده داره.



پیاز یک ماده ی غذاییه که سرشار از فیبره و فیبر موجود در پیاز گرسنگی رو کاهش میده و باعث احساس سیری میشه و  میزان تری گلیسیرید ها یا همان چربی های انباشته بدن در شکم، ران و پهلو رو کاهش میده. پیاز با بالا بردن سوخت و ساز بدن دقیقا مثل سیر باعث سوختن کالری بیشتر و در نهایت رسیدن کالری کم تری در روز به بدن میشه.

آب پیاز معجزه گرترین نوشیدنیه که میتونید ازش استفاده کنید و برای این کار یک عدد پیاز رو خلال کنید و ده دقیقه در آب جوش بجوشونید بعد همراه با آبش توی مخلوط کن بریزید و هم بزنید و نوش جان کنید. البته میتونید برای خوش طعم شدنش با هر میوه ی دیگه ای ترکیبش کنید .

3. زردچوبه

زردچوبه چاشنی  لاغری

از زردچوبه به عنوان ملکه ی ادویه ها یاد میکنن و از این به بعد باید ازش به عنوان یکی از بهترین چاشنی ها برای لاغری هم یاد بشه. ماده ای که ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی هستش و جالب بدونید پنج برابر ویتامین C و E قدرت محافظتی داره. مقادیر زیاد آهن و پتاسیم و منگنز موجود در زرد چوبه باعث میشه با مصرف اون تو هر وعده ی غذاییتون یه قرص ویتامین مصرف کرده باشید.



ماده موثر زردچوبه کورکومین هستش که باعث کاهش توده های چربی بدن و در نتیجه کاهش وزن و چربی سوزی پهلو و باسن میشه. کورکومین به بالا بردن تولید صفرا که یکی از مولفه های اصلی در تجزیه ی چربی هاست کمک می کنه. به هر وعده ی غذایی خودتون یه قاشق چایخوری زرد چوبه اضافه کنید تا معجزه ی اون رو به چشم ببینید .

4. فلفل سیاه

فلفل سیاه چاشنی لاغری

فلفل سیاه حاوی پیرین هستش که متابولیسم چربی رو افزایش میده و دسترسی زیستی مواد مغذی رو افزایش میده. به محض مصرف فلفل سیاه ضربان قلبتون افزایش پیدا می کنه و تحت تاثیر اون سوخت و ساز بدن بالا میره.



همه ی این عوامل هم به دلیل اینه که فلفل سیاه موجب ترشح آدرنالین میشه، چون فلفل سیاه سرشار از ماده ای به نام کاپساسین هستش که باعث ترشح ادرنالین می شه. همچنین فلفل سیاه دمای بدن رو بالا میبره و کالری رو تبدیل به گرما می کنه.  البته اینم بگم که باید مراقب باشید که مصرف فلفل به اندازه باشه، چون فلفل محرک اسید معده هستش و باعث التهاب معده میشه .

5. دارچین

دارچین برای لاغری

همه ی ما چای سبز رو به عنوان معجون معجزه گر لاغری میشناسیم، ولی جالبه بدونید که چای سبز هم قدری اسیدیه و بهترین چای برای لاغری چای دارچینه! پس یکی از بهترین چاشنی ها بریا لاغری دارچین هستش.

دارچین توی تمام قسمت های داخلی بدن تاثیر میذاره، عملکرد کبد رو تحریک می کنه، سموم رو از بین میبره و خون رو پاک می کنه و خون پاک باعث کاهش سلول های چربی و کاهش وزن میشه. یکی از معجزه های دارچین اینه که باعث میشه غذا مدت زمان بیشتری در معده باقی بمونه  در نتیجه احساس گرسنگی دیرتر به سراعتون میاد.



نکته ی مهم در رابطه با رژیم های غذایی اینه که رژیم هایی که قند کمی دارن نسبت به سایر رژیم ها تاثیر گذاری بیشتری دارن و دارچین هم از افزایش قند خون جلوگیری می کنه و همین موضوع توی سرعت تخلیه ی معده تاثیر میذاره.

عکس این موضوع بارها به گوشتون خورده، خورن ژله بعد از غذا یا خوردن چیزهای شیرین بعد غذا توصیه میشه چون به هضم و تخلیه ی سریع تر غذا در معده کمک می کنه. شما با خوردن دارچین این عملکرد رو برعکس میکنید و همین موضوع باعث میشه گرسنگی دیرتر به سراغتون بیاد.



دارچین اونقدر خوش طعم، آرام بخش و لذت بخشه که نیازی به گفتن روش مصرف نداره با هر وعده چای میتونید کمی دارچین بهش اضافه کنید که لذت چای خودتون رو چند برابر کنید. اینم بگم که میتونید به صورت ناشتا از عسل و دارچین که یک معجزه گر بزرگه استفاده کنید .

یه وقتایی دنبال سخت ترین راه ها هستیم و دنبال استفاده از قرص و داروهای شیمیایی که نه تنها تاثیری ندارند بلکه میتونن بی نهایت بهمون آسیب بزنن، می گردیم. غافل از این که با طبیعی ترین رژیم ها و ساده ترین راه ها میتونیم به سلامتی و تناسب انداممون کمک کنیم کافیه فقط یه ذره حواسمون به خودمون باشه.

در ادامه بخوانید: