بهترین کتاب های انگیزشی ؛ تبدیل شدن رویاها به واقعیت فقط برای کارتون ها نیست!

با معرفی تعدادی از بهترین کتاب های انگیزشی در خدمت شما هستیم. کتاب هایی که این روزها، احتمالا خیلی بهشان نیاز داریم.

همه ما در زندگی، به دوره ای، خواه طولانی یا خواه کوتاه، برخورده ایم که در آن، دچار احساس افسردگی، خستگی، بی هدفی، ناراحتی، کمبود اعتماد به نفس و… می شویم. در این شرایط، اطرافیان ما می توانند به ما کمک هایی بزرگ کنند که باعث تغییر زندگی ما به سمتی مثبت می شوند. یا اینکه بدتر، باعث وخیم شدن حال ما شوند. در این شرایط، کتاب های انگیزشی مناسب، با ایجاد احساسات خوب در ما، یا افزایش اعتماد به نفسمان و آموختن راه حل هایی کاربردی، قابلیت یاری رساندن به ما را دارند.


همچنین بخوانید: معرفی کتاب میشل اوباما شدن ; شروعی از صفر تا رسیدن به انتهای صد


در هر سنی که باشیم، افرادی هستند که باعث تضعیف روحیه ما شوند. استدلالشان هم این است:

تو برای اینکار، دیگه جوون نیستی و نمیتونی انجامش بدی.

یا ممکن است برعکسش باشد. مثلا وقتی که یک فرد جوان می خواهد کسب و کار خودش را راه بیندازد، می گویند:

تو برای اینکار، خیلی جوونی. نمیتونی انجامش بدی.

برعکس اینگونه افراد، کتاب های انگیزشی خوب، می گویند تا زمانی که زنده هستیم، و نفس می کشیم، فرصت آموختن، تجربه چیزهای نو (البته از نوع خوب!) و رسیدن به اهدافمان را داریم. هرگز برای یادگیری دیر یا زود نیست. هرگز برای ایجاد تغییری مثبت در زندگی مان، دیر یا زود نیست.

کتاب هایی که در ادامه معرفی می شوند، کتاب هایی هستند که من خودم خوانده ام و از خواندنشان لذت برده ام. در ادامه همراه ما باشید تا تعدادی از بهترین کتاب های انگیزشی را به شما معرفی کنیم.

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

بهترین کتاب های انگیزشی

این کتاب، با چهار بخش، اثر فلورانس اسکاول شین است. چهار بخش آن عبارتند از:

1. بازی زندگی

2. کلام تو همان عصای معجزه گر توست

3. درِ پنهان موفقیت

4. نفوذ کلام

این کتاب، که اثر جامع اوست، به مسائل گوناگونی می پردازد. ترس، استفاده از ضمیرناخودآگاه و… . و به طرز جالبی، اثری بسیار آرام بخش است. ما به شما پیشنهاد می کنیم ترجمه لیلا رحمتی را مطالعه کنید؛ من با این ترجمه کتاب را مطالعه کردم و بسیار لذت بردم.

اگر احتیاج دارید که با خواندن یک کتاب، آرامش و انگیزه بگیرید، و همچنین با ذهن خود بیشتر آشنا شوید، این گزینه برای شماست!


همچنین بخوانید: نقد و بررسی کتاب ما همه باید فمنیست باشیم ; کتابی مدافع مردان!


بریت ماری اینجا بود

این رمان اثر فردریک بکمن، از سایر کتاب های این لیست جداست. شما در بریت ماری اینجا بود، غرق در داستان طنزآلود یک خانم شصت و سه ساله می شوید. این رمان، داستانی دارد که خانم ها از ته دلشان درکش می کنند.

بریت ماری، زنی به شدت وسواسی و همینطور قانونمند، بعد از اینکه تمام عمرش را صرف همسرش و بچه های او می کند، متوجه خیانت همسرش به خود می شود. او از خانه می رود و مدتی را در یک هتل به سر می برد. بریت ماری، می ترسد زمانی که می میرد، هیچ کس را در کنارش نداشته باشد و کسی از مرگ او خبردار نشود. در نتیجه، اگر بمیرد، تازه چند روز بعد به خاطر بوی بد، غریبه ها متوجهش شوند. از این رو به دنبال کار می گردد تا کسی “بودن”ش را به یاد داشته باشد.

داستان شیرین بریت ماری، از آن داستان هایی است که بعد از خواندنش، مایلید آن را دوباره بخوانید. این کتاب، علاوه بر اینکه رمانی دوست داشتنی است که در لا به لای آن درس زندگی گنجانده شده، یک کتاب انگیزشی هم محسوب می شود و می تواند برایتان مثل یک تلنگر باشد. اینکه بریت ماری کم کم یاد می گیرد زندگی اش را صرف خودش کند و برای خودش زندگی کند، نه برای حرف مردم، و اینکه بریت ماری حتی بعد از شوهرش هم تلاش می کند تا شاد زندگی کند، همه و همه، می توانند الگویی در زندگی باشند.

من این کتاب را با ترجمه فرشته افسری مطالعه کردم و به نظرم ترجه ای بسیار خوب و روان بود.


همچنین بخوانید: خلاصه ی کتاب راهنمایی برای خودباوری زنان !!! “بخش اول”


به دنیا آمده ایم تا خوشبخت شویم!

بهترین کتاب های انگیزشی

این کتاب، اثری بسیار انگیزه بخش، حاوی داستان های کوتاه، نقل قول هایی از افراد مشهور و موفق و نکاتی کلیدی است. گردآورنده این کتاب، سعید گل محمدی است؛ او تلاش کرده با جمع کردن مطالبی مهم در قالب یک کتاب، اثر مفیدی را پدید آورد.

این کتاب، به خواننده اش درس هایی مهم می دهد. درس هایی مثل امیدواری، داشتن اعتماد به نفس، استفاده درست از فرصت ها و… . همچنین نکاتی مهم درباره رسیدن به موفقیت را بیان می کند. داستان های واقعی ای که در کتاب گفته شده، به گونه ای حکایت زندگی خود ما هستند.

این کتاب، از تکرار و پرگویی، پرهیز کرده است. بنابراین کلمه به کلمه آن کاربردی و برای مخاطبش جذاب دوست داشتنی است.

قهرمان

این کتاب، اثر راندا برن، از مجموعه کتاب های راز است. در کتاب “قهرمان”، شما با افرادی همراه می شوید که در زندگی شان یاد گرفته اند چگونه می توان هدف واقعی خود در زندگی را پیدا کرده و از تلاش برای رسیدن به آن لذت ببرند. همچنین، توضیحاتی که خود نویسنده در مورد هرکدام از گام های موفقیت می دهد، علاوه بر ارزش بالایشان، صمیمی هستند.

بعد از خواندن کتاب قهرمان، هیچ بهانه ای برای تلاش نکردن پیدا نخواهید کرد؛ زیرا یکی از افرادی که در کتاب با او آشنا می شوید، کسی است که در ابتدا بی خانمان بوده و حالا، به دانشگاه هاروارد راه یافته است!

کتاب “قهرمان” می کوشد تا به مخاطبش بیاموزد که ماموریت خود را در زندگی یافته، و قهرمان زندگی خودش باشد. از زندگی اش لذت ببرد. من این کتاب را با ترجمه محسن باطنی مطالعه کردم و بسیار برایم الهام بخش بود.


همچنین بخوانید: بهترین کتاب‌های خودشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند!


تو بهترینی!

مخاطب اصلی این کتاب، دختران در دوره کودکی و اوایل دوره نوجوانی هستند. این کتاب، سرشار از احساسات است و تلاش می کند به مخاطبش بیاموزد باید به خودش باور داشته باشد و اجازه ندهد کسی در جامعه جلوی او را، برای رسیدن به اهدافش در زندگی بگیرد.

متاسفانه بسیاری از دختران کم سن و سال، به شدت درگیر کمبود اعتماد به نفس هستند. این مشکل آنها، به خصوص زمانی که وارد جامعه می شوند، در صورتی که حل نشود، به شدت بهشان آسیب می رساند و حتی افزایش می یابد. به صورتی که حتی بسیاری از خانم های میانسال، کمبود اعتماد به نفس دارند.

“تو بهترینی!” یکی از کتاب های یک مجموعه، اثر پنلوپه. جی. میلر است. این کتاب، با جملاتی دوست داشتنی، در تلاش است تا به خوانندگانش اعتماد به نفس بدهد و به او نشان دهد که چقدر قدرتمند است.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید و لذت بخش بوده باشد. نظر شما در مورد این کتاب ها چیست؟ چه کتاب هایی را بر پیشنهاد می دهید؟

در ادامه بخوانید:

بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد!