انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب درست مانند پیدا کردن نیمه گمشده سخت است. اما وقتی پیدایش کردید به تمام سختی هایش می ارزد. درست مانند نیمه گمشده، وقتی مناسب ترین و بهترین کرم ضد آفتاب برای پوستتان را پیدا کردید با آن احساس راحتی خواهید کرد. با خودتان فکر میکنید که دیگر بهتر از این نمی شود. جدایی از شوخی و خنده بهترین کرم ضد آفتاب برای پوستتان همانی است که هر روز برای استفاده از آن راحت باشید. بدون دردسر و با اشتیاق هر روز به سراغش بروید! کرمی که مکمل پوست شما باشد.

اما مشکل این جاست که در بازار مواد آرایشی و بهداشتی امروز، آنقدر مدل ها و مارک های متنوع هست که رسما به سر گیجه می افتید و از خرید کردن هم پشیمان می شوید. چون نمیدانید که واقعا بهترین و مناسب ترین کرم برای پوستتان کدام است. به همین دلیل این بار تصمیم دارم در مورد فاکتورهای خرید بهترین کرم ضد آفتاب برایتان بنویسم. پس اگر از آن دسته آدمهایی هستید که نمی دانید برای خرید کرم های ضد آفتاب باید به چه فاکتورهایی توجه داشت و چه کرمی خرید با من و مجله وارونه تا انتها همراه باشید.


مرتبط: آیا کرم ضدآفتاب واقعا باعث جلوگیری از سرطان پوست می شود؟ 


بهترین کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضدآفتاب برای انواع پوست

پوست خشک

وقتی پوست خشک دارید اولویت اولتان باید مرطوب کردن و آبرسانی به پوستتان باشد. در این صورت میتوانید علاوه بر آبرسان های معمولی که بر پوستتان میزنید از ضد آفتاب های آبرسان هم استفاده کنید. یعنی یک لایه آبرسان و پس از آن یک لایه کرم ضد آفتاب آبرسان. سرامیدها، گلیسیرین و اسید هیالورونیک و عسل هم از سایر موادی هستند که میتوان از آنها برای مرطوب کردن پوست استفاده کرد.

پوست چرب

اگر پوست چربی دارید باید به دنبال کرم های باشید که چربی کمی دارند و بیشتر محتوای ژلی-آبی دارند. موادی مانند چای سبز، روغن چای سبز و نیانیسامید باید در کرم های ضد آفتاب مورد نظرتان باشند تا پوست چربتان آسیب نبیند. در واقع این محتویات میزان چربی پوستتان را کنترل میکنند.


همچنین بخوانید: طرز تهیه 5 ماسک آلوئه ورا برای پوست که واقعا تاثیرگذار هستند! 


پوست معمولی

اگر پوستتان از انواع پوست های معمولی است لازم نیست اصلا در مورد انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان نگران باشید. ارگانیک یا غیر ارگانیک، ژل یا کرم هیچ فرقی ندارد. هر چیزی که دوست دارید انتخاب کنید. البته بیشتر مردم کرم های ارگانیک را انتخاب میکنند. چون مواد بسیار خوبی دارد و البته عوارض جانبی اش بر پوست بسیار کمتر است.

پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید حتما باید به محتویات موجود در کرم ها توجه کنید. گاهی در برخی کرم ها موادی هست که موجب حساس شدن بیشتر پوست می شود. این مواد شامل الکل، خوشبو کننده ها، اکسی بنزن، پارا آمینو بنزوک اسید، سالیسیلات و سینامات می شود. یادتان باشد که کرم های ضد آفتاب دارای مواد معدنی مانند زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. چرا که تاثیرات جانبی بسایر کمی بر پوستتان دارد. جدایی از اینها موادی مانند پانتنول و آلاتونین تاثیر آرام بخش دارند و از ایجاد حساسیت و سوزش پوست را کم میکنند.

پوست جوش دار

درست مانند پوست های حساس بهتر است با پوست آکنه دار هم با احتیاط برخورد کنید. شما نمی توانید برای پوست آکنه داری که حساس شده از هر کرمی که دوست داشتید استفاده کنید. ترجیحا از موادی که برای پوست حساس مناسب نیست استفاده نکنید. چرا که این مواد ورم و حساسیت پوست را بیشتر میکنند. در این مورد هم کرم دارای مواد معدنی بهترین و امن ترین گزینه برای شماست. البته این مورد در مورد تمام پوست های آکنه دار صدق نمیکند. خیلی ها با کرم ها ارگانیک راحت ترند. این را هم بگویم که پوست های آکنه دار چربی بسیار بالایی دارند پس استفاده از کرم های مخصوص پوست های چرب هم می تواند گزینه خوبی برایشان باشد.

پیدا کردن بهترین کرم ضد آفتاب یعنی سرمایه گذاری بلند مدت

یادتان باشد که استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب مانند یک سرمایه گذاری بلد مدت از پوستتان در دراز مدت مراقبت میکند. البته تاثیراتش زمانی بیشتر به چشمتان میاید که کرم ضد آفتابی مناسب پوستتان را پیدا کرده باشید. بعضی ها فکر میکنند که تاثیر یک کرم خوب مانند یک سرم مو بلافاصله پس از استفاده دیده می شود. این در حالی است که شاید ده سال پس از مصرف یک کرم خوب می توان تاثیراتش را دید. پس اگر شما هم مثل خیلی های دیگر به دنبال بهترین کرم برای پوستتان هستید از لیست بالا استفاده کنید تا تاثیرات فوق العاده اش را چندین سال بعد ببینید.  

در ادامه بخوانید: فواید و مضرات آفتاب گرفتن و نکاتی که هنگام آفتاب‌گرفتن باید رعایت کنید!