بهترین کشورها برای بازنشستگی !شما به سنی رسیده اید که تمام روز در حال رویا پردازی برای بازنشستگی خود هستید.شما برای مدت زمان طولانی و سخت کار کرده اید و سزاوار سالها لذت بردن از سالهای طلایی خود هستید.

به هر حال اگر شما تمام سال های کاریتان در فکر پس انداز کردن پول های خود برای بازنشستگی بوده اید و دوست دارید در این دوران به راحتی زندگی کنید .اما این امر در کشور خودتان میسر نیست ما در این مقاله 25 کشور امن و زیبا که در ان به راحتی می توانید با 150 هزار دلار به راحتی زندگی کنید را برای شما جمع آوری کرده ایم.به عنوان مثال زندگی کردن در کشور آمریکا بسیار گران است.بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری می گویند که تنها هزینه های پزشکی شما در این کشور حدود 260 هزار دلار خواهد بود !

اگر شما با دیدن این ارقام احساس افسردگی کردید ، نگران نباشید ! هنوز کشورهایی وجود دارند که شما با بودجه کم می توانید در آن ها به راحتی زندگی کنید.کشورهای زیادی وجود دارند که شما با 150 هزار دلار و همراه با درآمد متوسط بیمه بازنشتگی به مبلغ 1360 دلار،می توانید به مدت 30 سال و یا بیش تر به راحتی زندگی کنید.

آیا آن را باور ندارید ؟پس با یکدیگر با 25 کشوری که با 150 هزار دلار به عنوان بهترین و زیباترین کشورها برای بازنشتگی به عنوان چند دهه انتخاب شده اند ، آشنا می شویم :


25-یونان

بهترین کشورها برای بازنشستگی

 یکی از بهترین کشورها برای بازنشستگی یونان است .یونان یکی از این 25 کشوری است که با داشتن آب و هوای ملایم ،قیمت مناسب غذا و جاهای دیدنی در این لیست قرار دارد.در حالی که هزینه های درمانی به نسبت آمریکا بسیار کم تر است اما شما می توانید بیمه شوید.بیمارستان ها و پزشکان دارای امتیاز بالا هستند و بهترین آنها در شهرهای بزرگ و در اطراف آنها یافت می شود.اگر چه زندگی در یک جزیره دوردست در یونان بسیار عالی به نظر می رسد ، اما شما برای یک مشکل پزشکی بزرگ نیاز به یفر پیدا خواهید کرد.

زندگی در یونان

بهترین کشورها برای بازنشستگی

یونان با مشکلات مالی مواجه است اما می تواند اخبار خوبی برای سرمایه گذاران باشد زیرا قیمت ها را پایین می آورد.اکثر بازنشستگان می توانند به راحتی  با هزینه ای در حدود 1800 دلار در ماه زندگی کنند.آپارتمان معمولی یک خوابه در خارج از شهر بزرگ حدود 265 دلار می باشد. هزینهآب و برق برای دو نفر 150 دلار  است و بسیاری از مهاجران می گویند که آنها در حدود 250 دلار در فروشگاه ها صرف غذا می کنند.اگر شما در مکانی اقامت کنید که به دور از مکان های توریستی باشد ،می توانید هزینه های کمتری نیز پرداخت کنید.

یونان دارای بهترین خرابه های باستانی و معماری در اطراف آن است.شما می توانید به دیدن معبد آکروپلیس آتن بروید.دریاچه های زرق و برق دار، غارها و صومعه های قدیمی وجود دارد که از ستون های سنگی هستند که تنها از طریق پل های طناب قابل دسترسی هستند.


24-کرواسی

بهترین کشورها برای بازنشستگی

پس از به دست آوردن استقلال خود از یوگسلاوی در سال 1991، مهاجران به این کشور از لحاظ جغرافیایی مختلف، با آب و هوای مدیترانه ای گرم، کوه های زیبا و سواحل دریای آدریاتیک،سفر می کنند .این کشور کوچک جاهای دیدنی زیبایی دارد.شما به راحتی می توانید به مکان هایی مانند پاریس، برلین یا ونیز سفر کنید یا مناطق اطراف آن مانن صربستان، مجارستان و مونته نگرو را ببینید.با بیش از 1000 جزیره و صخره، این مکان ایده آل برای کسانی است که زندگی غواصی یا ساحلی را دوست دارند.

زندگی در کرواسی

بهترین کشورها برای بازنشستگی

در حالی که هزینه زندگی به تدریج با توجه به تعداد مهاجران افزایش می یابد، هنوز هم یک مکان بسیار مقرون به صرفه برای سال های بازنشستگی خود است.هزینه یک آپارتمان معمولی یک خوابه در شهر حدود 380 دلار و خارج از شهر  280 دلار است.هزینه آب و برق برای دو نفر حدود 190 دلار و هزینه اینترنت 25 دلار است.یک وعده  غذایی در یک رستوران محلی، 7 دلار است و یک وعده غذای یک رستوران با کیفیت بالا هنوز تنها 30 دلار است.

کشور کرواسی دارای بیمه پزشکی است که همه به جز توریست ها باید آن را بگیرند.هزینه ثبت نام برای هر نفر 775 دلار است و شما باید ماهانه برای بیمه حدود 70 دلار پرداخت کنید.در مجموع، کشور دارای تعداد زیادی بیمارستان و یک سیستم بهداشتی خوب است.


23- جمهوری دومینیکن

بهترین کشورها برای بازنشستگی

دومین جزیره بزرگ جزایر کارائیب از دو بخش اسپانیولی و جمهوری دومنیکن تشکیل شده است.در حالی که برخی از مهاجران ترجیح می دهند که تنها در طول ماه های زمستان  در آن جا زندگی کنند، اما اغلب از آن به عنوان خانه (جایی که در آن زندگی می کنند) یاد می کنند.با 6 فرودگاه بین المللی، ورود و خروج آسان است.

کشور بسیار متنوع است، با بیش از 1000 مایل از خط ساحلی، اما همچنین دارای کوه ها، بیابان ها، حتی جنگل های بارانی است.شما مطمئنید که یک آب و هوای مناسب در جایی در این جزیره پیدا می کنید.

زندگی در جمهوری دومینیکن

بهترین کشورها برای بازنشستگی

در حالی که بسیاری از مردم می گویند که شما تنها به  1000 دلار درآمدبرای ویزا نیاز دارید اما، دولت می گوید شما نیاز به 1500 دلار برای واجد شرایط دریافت ویزای بلند مدت دارید.هزینه اجاره در مناطق توریستی  است پس اگر شما می خواهید صرفه جویی کنید نباید در این مناطق زندگی کنید.شما می توانید آپارتمان معمولی یک خوابه را در سانتو دومینگو حدود 415 دلار اجاره کنید در صورتی که اجاره همین آپارتمان در خارج از شهر حدود 250 دلار است.هزینه آب و برق برای دونفر حدود 65 دلار و هزینه اینترنت نسبت به جاهای دیگر گران است و حدود 50 دلار.

بهداشت و درمان در سطح بالا قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است.اکثر مهاجران برای از بیمه  و بیمارستان ها ی خصوصی به جای ایستادن در صف ها طولانی در مراکز بهداشت عمومی استفاده می کنند.کشور کمبود چیزهایی را برای انجام و دیدن ندارد، از جمله استراحتگاه ها، باشگاه های گلف، تماشای نهنگ ها و جنگل های مانگرو  وپر از غارهای پتروگلیف است.


در ادامه بخوانید :


22-ایتالیا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

اگر فکر زندگی در این کشور باستانی، اما با کیفیت بالا به نظر شما خوب است، به طور کامل این امکان وجود دارد، در حالی که شما مایل به زندگی در مناطق به دور از توریستی هستید.یکی از بهترین چیزها در مورد ایتالیا این است که اکثر سرگرمی ها رایگان هستند.سواحل و پارک های ملی (در 4 تنها در Abruzzo وجود دارد) کاملا رایگان هستند.هزینه بلیط سینما برای هر نفر 4 دلار است.اما با وجود این همه نقاط دیدنی چرا باید برویم سینما ؟

زندگی در ایتالیا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

شهر Abruzzo نمونه خوبی است.با هر دو کوه در یک طرف و ساحل از طرف دیگر، شما می توانید صبح در ساحل آفتاب بگیرید و بعداز ظهر به اسکی بروید.این شهر همچنین در نزدیکی چشمه های حرارتی قرن شانزدهم Caramanico است.برای جذابیت دنیای قدیم، شما نمیتوانید ایتالیا را حذف کنید و Abruzzo بسیار مقرون به صرفه است.همانند بسیاری از شهرها، اجاره خارج از شهر ارزان تر  است.یک آپارتمان معمولی دو خوابه در شهر می تواند 850 دلار و در خارج از شهر 250 دلار باشد.هزینه آب و برق می تواند کمی گران باشد چون شما باید چند ماه از سال از مطبوع کننده هوا استفاده کنید.اکثر مکان های دارای شومینه برای کمک به گرمایش خانه ها در سردترین روزها هستند.

ایتالیا رتبه دوم را برای مراقبت های بهداشتی می گیرد و سیستم مراقبت های بهداشتی ملی یک گنج است.شما در ابتدا هزینه کمی پرداخت می کنید و پس از آن در هر سال معدل 450 دلار برای هر نفر پرداخت می کنید.


21-بالی

بهترین کشورها برای بازنشستگی

بالی واقعا بهشت است.هزاران مایل سواحل و فروشگاه برای خرید، آتشفشان فعال، کوه باتور، که محبوب  مسافران است، و بسیاری از معابد و خرابه های هندو برای کشف وجود دارد.اگر تعطیلات در بالی مانند خاطره خوش در زندگی است.پس تصور کنید زندگی کردن در زمان بازنشستگی چه لذتی دارد.این جزیره اندونزی دارای یک فرهنگ پاپ سرگرم کننده و یک تاریخ باستان هندو است، علاوه بر اینکه یکی از زیباترین جزایر جهان است.

زندگی در بالی

بهترین کشورها برای بازنشستگی

مانند بسیاری از کشورها، می توانید در شهر بزرگ یا در مناطق روستایی بیشتر زندگی کنید.اکثر مردم متوجه می شوند که می توانند به راحتی با 1700 دلار در ماه زندگی کنند اما اگر می خواهید در خارج از شهر زندگی کنید.هزینه آپارتمان معمولی یک خوابه در شهر  245 دلار و خارج از شهر، 180 دلار است.آب و برق برای دو نفر حدود 45 دلار است. اینترنت یکی از بزرگترین هزینه ها است که در اینجا 50 دلار در ماه است.

در بالی تنها یک بیمارستان بزرگ وجود دارد و اگر شما نیاز به عمل جراحی دارید باید سفر کنید.برخی مهاجران به بانکوگ و یا سنگاپور سفر می کنند .


20-اسپانیا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

اگر زندگی در اروپا همیشه در ذهن شما وجود داشته است ، پس بهتر به اسپانیای گرم و آفتابی بروید اسپانیا نیز یکی دیگر از بهترین کشورها برای بازنشستگی است.اسپانیا یک مقصد محبوب برای بازنشستگی است ، با شیوه زندگی و غذای فوق العاده آن ،اما بیش ترین چیزی که مردم را به آن جا می کشاند آب و هوای آن است.

شما حتی نیازی به ترک اسپانیا ندارید، برای پیدا کردن چیزهایی که باید انجام دهید.شما می توانید از The Alhambra که قلعه اول پادشاه اسپانیا است بازدید کنید، سواحل سرسبز در مالورکا را ببینید، از شهر های مشهور سالامانکا، سویا و مریادا، و همچنین کاخ موسیقی کاتالان بازدید کنید.

زندگی در اسپانیا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

از آنجا که اسپانیا بخشی از اتحادیه اروپا است، شما می توانید با راحتی ازایت کشور به آن کشور سفر کنید.زبان اصلی اسپانیایی است، اما زبان انگلیسی بیشتر در شهرهای بزرگ صحبت می شود.متاسفانه، افزایش بزرگی در کشورهای مهاجر و گردشگری باعث شده است مکان هایی مانند بارسلونا گران باشد، اما شهرهای دیگر همچون والنسیا با قیمت مناسب مقرون به صرفه می شوند.هزینه آپارتمان معمولی یک خوابه تنها 525 دلار در داخل شهر و 400 دلار در خارج از شهر است.جزیره گران کاناری همچنین دارای قیمت های مقرون به صرفه تری است.

مراقبت های بهداشتی به دلیل رقابت قابل قبول است و مراقبت های بهداشتی خصوصی به راحتی قابل دسترسی است.اکثر داروخانه ها برای اکثر انواع داروهای غیر اعتیادآور نیاز به نسخه خاصی ندارند.


19-جزیره مالت

بهترین کشورها برای بازنشستگی

اگر فکر یادگیری زبان جدید شما را عذاب می دهد، مالت برای شما مناسب است.زبان انگلیسی ، زبان دوم این جزیره است و باعث می شود زندگی در اینجا بسیار آسان تر باشد!

در حالی که مالت مقصد مناسبی برای بازنشستگی نیست، این تنها به این دلیل است که اکثر مردم هنوز از آن خبر ندارند.این مجموعه کوچک از جزایر آفریقای جنوبی و سیشل ساحل دارای آب و هوای تقریبا کامل و آفتابی در تمام طول سال است.این محیط زیبا و معماری گونه است که با رم رقابت می کند !

زندگی در جزیره مالت

بهترین کشورها برای بازنشستگی

شما همچنین خواهید دید که زندگی در اینجا بسیار مقرون به صرفه است، به خصوص در مقایسه با دیگر کشورهای مدیترانه ای.یک آپارتمان یک خوابه معمولی تنها 750 تا 800 دلار در ماه است و متوسط خدمات فقط 120 دلار در ماه است.شما می توانید در رستوران های کوچک و محلی با 15 دلار برای یک نفر غذا بخورید و یک وعده غذای سه وعده در ساحل معادل 23 دلار است.در این جزیره حتی نیاز به ماشین ندارید به دلیل کیفیت خوب وسایل حمل و نقل عمومی.

سیستم مراقبت بهداشتی مالت یکی از بهترین ها در جهان است و سازمان بهداشت جهانی آن را بالاتر از ایالات متحده و انگلستان قرار می دهد.شما می توانید بین سیستم های بهداشتی عمومی یا خصوصی انتخاب کنید.سیستم عمومی از طریق مالیات تامین می شود و حتی اگر بخواهید مراقبت های بهداشتی خصوصی را بخواهید،باید آن راپرداخت کنید.


18-تایلند

بهترین کشورها برای بازنشستگی

بهترین چیز در مورد تایلند این است که شما می توانید تقریبا تمام کمد لباس خود راخالی کنید و چیزی جز شلوارک، تی شرت،  لباس های حمام و صندل ها نگذارید.زبان انگلیسی بسیار رایج است مگر اینکه به شهرهای کوچکتر بروید که ممکن است بخواهید عبارات کلیدی را انتخاب کنید.اگر سواحل گرم و آفتابی دوست، این برای شماست! در ماههای مارس و مه و حتی در ماه های زمستانی بین نوامبر و مارس، دما در ماه های پایانی می تواند به 105 درجه فارنهایت برسد.

زندگی در تایلند

بهترین کشورها برای بازنشستگی

قیمت ها بسته به منطقه متفاوت است اما شما می توانید در این شهر به راحتی در حدود 1500 تا 2000 دلار در ماه در شهر بزرگ پوکت زندگی کنید.یک شام معمولی تایلندی، از  حدود  10 دلار و شام غربی برای دو نفر حدود 15 دلار می باشد.چیزهای زیادی برای انجام و دیدن در این کشور نفس گیر وجود دارد.علاوه بر بهترین سواحل جهان، می توانید از کاخ بزرگ بازدید کنید، یک بازار شناور را ببینید، از پارک ملی خوا یای بازدید کنید، در مهمانی کامل ماه به غواصی بروید، سوار بر راه آهن تایلندی-برمه شوید و  Erawan Falls را فراموش نکنید.

تایلند دارای برخی از پیشرفته ترین مراقبت های بهداشتی در جهان است و بهترین بیمارستان های خصوصی در بانکوک به شما فقط یک درصد از آنچه که در ایالات متحده پرداخت می کنید هزینه می شود.


17-کاستاریکا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

هر روز بیشتر و بیشتر آمریکایی ها به کاستاریکا می روند تا هر سال بازنشسته شوند و دلیل خوبی نیز دارند.کاستاریکا یک سبک زندگی ساده تر را ارائه می دهد که در آن محیط زیست یک شیوه زندگی است و مردم از طبیعت مادر قدردانی می کنند.هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تقریبا در همه جا سخن می گویند، و این آب و هوای گرم به این معنی است که هرگز نیازی به خرید دوباره جلیقه ندارید.

زندگی در کاستاریکا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

در حالی که هجوم مهاجران هزینه کمی را افزایش می دهد، هنوز هم می توانید با 1400 دلار تا 1700 دلار در ماه به راحتی زندگی کنید.اجاره آپارتمان در حدود 900 فوت مربع حدود 650 دلار و سرویس اینترنتی 38 دلار است.بهداشت و درمان بسیار مقرون به صرفه است و تحت سیستم بیمه بهداشت عمومی ملی شما می توانید بین 75 تا 150 دلار در ماه برای پوشش کامل پرداخت کنید.ویزیت دکتر معمولی تنها 20 دلار است.

شاید یکی از بهترین چیزها در مورد کاستاریکا، فراوانی چیزهایی است که باید انجام شود.مهم نیست که کجا هستید، شما می توانید از یک جنگل ابری، پارک ملی مانوئل آنتونیو، آتشفشان معروف Arenal و چشمه های گرم اطراف آن در Tabacon، Volcano Poas بازدید کنید و از لاک پشت های دریایی در جزایر کارائیب بازدید کنید.


16-مالزی

بهترین کشورها برای بازنشستگی

این کشور یکی از محبوب ترین مکان های بازنشسته ی آسیا است. زبان انگلیسی تقریبا در همه جا سخن می گوید.رطوبت قابل توجه است و همچنین فصل موسمی که از اکتبر تا ماه مارس اجرا می شود.، چیزهای زیادی برای مهاجرت وجود دارد، از جمله بازدید از پارک ملی توبکو عبدالرحمان (که مجموعه ای از 5 جزیره تقریبا ناپدید شده)، پیاده روی، شنا، تنگه مالاکا، پیاده شدن پل های تعلیق در پارک ملی تامان نگارا، و اتومبیل های کابلی را در کوه های در ارتفاعات Genting Highlands سوار شوید.

زندگی در مالزی

بهترین کشورها برای بازنشستگی

با این حال، هزینه زندگی در اینجا  به طور باور نکردنی پایین است.یک وعده غذایی معمولی در خیابان 3 دلار است و سه وعده غذای رستوران برای دو نفر 15 دلار است.شما می توانید یک آپارتمان یک خوابه خوب در مرکز شهر برای تنها 550 دلار اجاره کنید و اگر می خواهید در پنانگ زندگی کنید، شما می توانید همان آپارتمان را برای 265 دلار دریافت کنید!

بهداشت و درمان بسیار ارزان است.به طوری که اکثر آمریکایی ها به کلینیک های خصوصی و بیمارستان ها برای بهترین خدمات مراجعه می کنند و هنوز هم به مراتب کمتر از ایالات متحده هستند.


15-اکوادور

بهترین کشورها برای بازنشستگی

اکوادور یکی از جواهرات آمریکای جنوبی محسوب می شود.این سواحل خیره کننده، شهرهای مدرن و البته جزایر گالاپاگوس باعث زیبایی آن شده اند.شهرهای محبوب برای مهاجران پایتخت کویتو و شهر کوچکتر کوئنکا هستند.

این مکان هیجان انگیز برای بازنشستگی برای کسانی است که میخواهند زندگی فعالانه داشته باشند.شما می توانید بنای یادبود و پلازا را ببینید که نشان دهنده استوا، آتشفشان و یخچال های طبیعی است که Cotopaxi نامیده می شود و Quilotoa دارای یک آتشفشان دیگر، پیاده روی، دریاچه زیبا و یک تالاب برای شنا است.

زندگی در اکوادور

بهترین کشورها برای بازنشستگی

هزینه زندگی در اینجا یکی از دلایلی است که مردم تصمیم می گیرند که در اینجا بازنشسته شوند.هزینه یک آپارتمان یک خوابه حدود 430 دلار در کویتو و تنها 340 دلار در کوئنکا است.شما می توانید یک رستوران خوب را پیدا کنید و یک وعده غذای سه وعده برای دو نفر حدود 35 دلار است.بسیاری از بازنشستگان می گویند که  با 1500 دلار در ماه در اکوادور زندگی می کنند.

اکوادور دارای برنامه مراقبت بهداشتی دولتی است که به ازای هر نفر 70 دلار در ماه دریافت می کند.شما همچنین می توانید بیمه خصوصی  را انتخاب کنید، که در حدود 250 دلاربرای هر زوج باید بپردازید.نسخه های آن بسیار ارزان هستند و داروهای معمول فشار خون تنها 10 دلار برای 30 روز است.


14-مکزیک

بهترین کشورها برای بازنشستگی

به رغم آنچه شما  می شنوید، مکزیک به اندازه آنچه که ممکن است به باور برساند، برای مهاجران خطرناک نیست.شهرهای زیبا و سواحل شفاف مکزیک آن را یکی از بهترین گزینه های بازنشستگی برای هزاران نفر از مهاجرین هر ساله می دانند.بستگی به جایی که در کشور شما تصمیم به زندگی دارید، هیچ محدودیتی برای چیزهایی که می توانید ببینید و انجام دهید وجود ندارد.همه چیز از ماهیگیری ورزشی تا غواصی، موزه ها، و اهرام، و همچنین دریاچه ها، آتشفشان ها و خرید وجود دارد.

زندگی در مکزیک

بهترین کشورها برای بازنشستگی

زندگی در اینجا می تواند فوق العاده مقرون به صرفه باشد. هزینه آپارتمان معمولی یک خوابه بین 200 تا 500 دلار است.اینترنت و کابل تلفیقی معمولا 25 دلار و یخچال خود را با هزینه تولید کمتر از 10 دلار  می توانید پر کنید.اگر شما تهویه مطبوع دارید، صورتحساب برق می تواند در تابستان کمی بالاتر باشد، اما بسیاری از مکان ها از برق خورشیدی برای اجرای سیستم های تهویه مطبوع خود استفاده می کنند.

هزینه های پزشکی بسیار منطقی است.در حالی که کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی شخصی خود است که هزینه آن در حدود 250 دلار در هر سال است.اکثر بیمه گذاران از بیمه درمانی خصوصی برای اقلام عمده استفاده می کنند و هزینه های پزشکی دیگر را از جیب می گیرند.


13-پرتغال

بهترین کشورها برای بازنشستگی

پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا است، حتی ارزان تر از اسپانیا.شهرهای بزرگ مانند لیسبون، شما را بیش از شهرهای کوچکتر خرج می کنند، اما حتی شهرهای بزرگ قیمت های مناسب هم دارند.آب و هوا بسیار مرطوب است.

زندگی در پرتغال

بهترین کشورها برای بازنشستگی

این هزینه زندگی در این کشور زیبا است که مردم را از سراسر جهان جذب می کند.یک آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر فقط 488 دلار و خدمات عمومی حدود 100 دلار است.یک رستوران محلی به مبلغ 8.50 دلار برای غذا هزینه می کند و حتی یک وعده غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران مجلل حدود 34 دلار است.جذابیت قدیمی ر این کشور  این است که به شما این اجازه را می دهد که در طول زمان سفر کنید.

در اینجا چیزهای زیادی برای انجام و دیدن وجود دارد از جمله کاخ پنا، صومعه Jeronimos، برج های قرون وسطایی به نام بئلم و قلعه های بیشتری از شما می توانید چوب را لرزاند.اگر شما اهل تاریخ نیستید می توانید وقت خود را در سواحل و یا دوچرخه سواری بگذرانید.


12-جامائیکا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

آه، جامائیکا! جزیره گرمسیری که مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند!زندگی تا زمانیکه شما به گرما علاقه داشته باشید ، آسان است.تعداد زیادی از چیزها برای انجام این کار وجود دارد از جمله پیاده روی، قایقرانی، ریل های دوچرخه، گلف، قایقرانی و تعداد زیادی از ورزش های آبی.

زندگی در جامائیکا

بهترین کشورها برای بازنشستگی

هزینه زندگی در اینجا کمی بالاتر از مقاصد دیگر است، اما کیفیت زندگی نیز بالاتر است.هزینه آپارتمان 2 خوابه تنها 540 دلار است و خدماتی که برای همان آپارتمان حدود 72 دلار است.هزینه غذا معقول تر از دیگر جزایر است.

خرید در همه جا است، اما باید دانست که هیچ فروشگاه بزرگ زنجیره ای مانند Walmart وجود ندارد.مراقبت های بهداشت عمومی رایگان است برای همه، اما استانداردها نسبتا کم است.شما برای عمل های جراحی باید به کشورهای دیگر سفر کنید.


پایان قسمت اول ……