راهنمای خرید بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ

در این مطلب شما را با بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید. سامسونگ را می‌توان از برندهای موفق تولیدکننده تلفن هوشمند دانست که هر سال نسل جدیدی از اسمارتفون‌های خود را معرفی و عرضه می‌کند. اما در میان گوشی‌های این شرکت نه تنها پرچمداران بزرگی می‌توان یافت، بلکه اسمارتفون‌های رده میانی و اقتصادی جذابی هم قابل مشاهده است.


همچنین بخوانید:

بهترین گوشی‌های بیش از 10 میلیون سامسونگ

بهترین گوشی‌های اندرویدی 2020 که آیفون 11 پرو را به چالش می‌کشند! 

بهترین گوشی‌های شیائومی از 2 تا 10 میلیون بازار


از این رو تصمیم گرفتیم شما را با بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ آشنا سازیم. مدل‌هایی با طراحی ایده آل و مشخصات کلیدی قابل توجه که نظر هر فردی را به خود جلب می‌سازند.

1-سامسونگ گلکسی A31

قیمت: 224 دلار

لیست بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ با این مدل شروع می‌کنیم. سامسونگ گوشی جدید سری A خود را با نام «A31» در تاریخ 27 آوریل 2020 معرفی کرد. این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت AMOLED و دوربین‌هایی با امکانات بالا شهرت دارند. گوشی موبایل Galaxy A31با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی شده است و ظاهر هم زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. قاب جلویی آن را یک نمایشگر تمام صفحه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی هم به آن داده است.

این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل است که با استفاده از فناوری Super AMOLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 411 پیکسل را نشان می‌دهد . تراشه‌ی این محصول MediaTek Helio G70 است که به همراه 4 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید.

شرکت سامسونگ برای این مدل یک دوربین 4 گانه در نظر گرفته است که شامل یک لنز 48 مگاپیکسلی از نوع عریض (Wide)، یک لنز 8 مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) و دو لنز 5 مگاپیکسلی از نوع ماکرو سنسورعمق است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ این گوشی با طراحی کاملاً مطلوب و امکانات فراوان به بازار عرضه کرده است تا در بازار میان‌رده‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشد.


همچنین بخوانید: بررسی گلکسی نوت 20 ؛ هرآنچه باید درباره‌ی این گوشی بدانید!


2-سامسونگ گلکسی A21s

بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ

قیمت: 200 دلار

گوشی A21S یکی دیگر از میان رده‌های شرکت سامسونگ است که در تاریخ 15 می 2020 معرفی شد. شرکت سامسونگ برای این محصول خود از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل، استفاده کرده است. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 270 پیکسل را نشان می‌دهد که از جزئیات و وضوح تصویر خوبی برخوردار است. تراشه‌ این محصول Exynos 850675 از تراشه‌های 8 نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 همراه شده است. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است.

این گوشی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت دیگر هم افزایش دهید. بر روی قاب پشتی A21S یک دوربین چهارگانه قرار گرفته است. یک لنز عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن 8 مگاپیکسل، یک لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین A21S را تشکیل می‌دهد. برای دوربین سلفی هم یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است که در گوشه بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

حسگر شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما و اثر انگشت از جمله حسگرهای به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند است که حسگر اثرانگشت آن بر روی قاب پشت قرار گرفته است. منبع انرژی گوشی A21S یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ سریع 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند. شرکت سامسونگ این گوشی را با طراحی کاملاً مطلوب و امکانات فراوان به بازار عرضه کرده است تا در بازار میان‌رده‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

3-سامسونگ گلکسی A71

قیمت: 400 دلار

گوشی موبایل گلکسی A71 سامسونگ یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار است که حسگر انگشت زیرصفحه نمایش و دوربین چهار‌گانه روانه بازار شده است. سامسونگ سال 2019 را با متنوع کردن هرچند بیشتر سری گوشی‌های A خود آغاز کرد. این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت AMOLED و دوربین‌هایی با امکانات بالا شهرت دارند. گوشی موبایل Galaxy A71 با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی شده است و ظاهر هم زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است.

این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.7 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 393 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 3 است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول،Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. دوربین اصلی A71 سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور 5 مگاپیکسلی عمق و لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A71 را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 32مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.


همچنین بخوانید: بهترین گوشی های تا 3 میلیون بازار که همین حالا می توانید بخرید!

 


4-سامسونگ Galaxy A50s

بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ

قیمت: 320 دلار

گوشی موبایل «Galaxy A50s» با رم 4 گیگابایتی روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. این محصول نسخه ارتقاع یافته A50 است که در دوربین و طراحی بدنه تغییراتی پیدا کرده است. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 403 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9611 از تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ است که به همراه 4 گیگابایت رم سخت‌افزار این محصول را تشکیل داده است. این تراشه یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در حال حاضر است و برای انجام بازی‌های سنگین و بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملا مناسب است و کم نمی‌آورد.

تراشه‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. این گوشی در دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. دوربین اصلی A50s سنسور 48مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A50s را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 32مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالارده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

5-سامسونگ Galaxy M31

قیمت: 290 دلار

گوشی موبایل Galaxy M31 از میان رده‌های جدید شرکت سامسونگ است که با طراحی زیبا و سخت‌افزار قوی روانه بازار شده است. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. قاب پشتی و فریم این گوشی از جنس پلاستیک تهیه شده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. در هر پیکسل از این صفحه‌نمایش، 403 پیکسل قرار گرفته است که نشان‌دهنده وضوح بالای تصویر است.

همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9611 از تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ است که به همراه 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. شرکت سامسونگ برای این مدل از یک دوربین اصلی چهارگانه استفاده کرده است. لنز عریض (Wide) با رزولوشن 64 مگاپیکسل، لنز فوق عریض (Ultrawide) با رزولوشن 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو (Macro) با رزولوشن 5 مگاپیکسل و حسگر عمق با رزولوشن 5 مگاپیکسل مجموعه دوربین Galaxy M31 را تشکیل می‌دهند.دوربین سلفی 32مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالارده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.


همچنین بخوانید: چند مورد از باورهای اشتباه درباره شارژ گوشی که باید آن ها را اصلاح کنید!


6-سامسونگ گلکسی M11

قیمت: 200 دلار

در بین بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ این مدل ارزانترین است. سامسونگ با عرضه گوشی «Galaxy M11» یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصولات سری M این شرکت را روانه بازار کرد تا تنوع را در سری محصولات A خود به حداکثر برساند. گوشی موبایل Galaxy M11 از یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی با پنل PLS TFTبهره می‌برد. سامسونگ همچنان تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. قاب پشتی و فریم گوشی M11 از جنس پلاستیک ساخته شده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده است؛ به‌طوری‌که نسبت صفحه‌نمایش نسبت به بدنه آن در حدود 81.6 درصد است. نمایشگر به کار رفته در گوشی M11 از کیفیت خوبی هم برخوردار است و در هر اینچ آن 268 پیکسل قرار گرفته است. این محصول سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید نسخه 10 روانه بازار شده است تا محصولی به‌روز و مدرن به‌حساب آید.

این گوشی با ظرفیت 32 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را افزایش دهید. سامسونگ برای گوشی M11 از یک دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. یک لنز عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسل، یک لنز فوق‌عریض با رزولوشن 5 مگاپیکسل و یک حسگر عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل، مجموعه دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. حسگر اثر انگشت بر روی قاب پشتی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، درگاه ارتباطی USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است. خرید این گوشی به آن دسته از کاربران توصیه می‌شود که می‌خواهند گوشی ارزان اما مدرن برای انجام کارهای روزمره داشته باشند.

7-سامسونگ Galaxy A80

بهترین گوشی‌های 2 تا 10 میلیونی سامسونگ

قیمت: 400 دلار

درگوشی جدید سامسونگ خبری از صفحه‌نمایش‌های Infinity نیست. گوشی موبایل گلکسی A80 سامسونگ یکی از معدود گوشی‌هایی است که صفحه‌نمایش تمام‌صفحه روانه بازار شده است و در آن به جای سنسور دوربین سلفی از امکان تغییر حالت دوربین‌های اصلی به دوربین سلفی استفاده شده است. سامسونگ سال 2019 را با متنوع کردن هرچند بیشتر سری گوشی‌های A خود آغاز کرد. این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت AMOLED و دوربین‌هایی با امکانات بالا شهرت دارند. گوشی موبایل Galaxy A80 با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی شده است و ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد. قاب پشتی و جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است و با Gorilla Glass محافظت می‌شود. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.7 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 393 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول، SDM730 Snapdragon 730 از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است و به این راحتی‌ها کم نمی‌آورد. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی A80 سنسور 48مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور زمان پرواز برای دادن عمق به تصویر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A80 را تشکیل داده‌اند. باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.


همچنین بخوانید: 5 ترفند برای خالی کردن فضای حافظه گوشی اندرویدی


8-سامسونگ Galaxy A70

قیمت: 360 دلار

گوشی سامسونگ گلکسی A70 از سبک طراحی دیگر گوشی های سری گلکسی A 2019 سامسونگ پیروی می‌کند با این تفاوت که ابعاد و اندازه بزرگ‌تری دارد و به نظر می‌رسد قاب پشت آن براق‌تر طراحی شده است. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی کمی خمیده هستند و این امر منجر به خوش دست تر شدن دستگاه می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن هم لنز دوربین سه گانه و چراغ فلش LED اختصاصی آن تعبیه شده است. با توجه به اینکه در قاب پشت دستگاه هیچ اسکنر انگشتی وجود ندارد، شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آنلاک گوشی چگونه انجام خواهد شد؟ سامسونگ گوشی گلکسی A70 را به نمایشگری مجهز کرده که مثل سری گوشی های گلکسی S10 از قابلیت اسکن انگشت کاربر و آنلاک صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی است و به لطف حاشیه های باریکی که دارد، تقریبا 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

روی لبه فوقانی نمایشگر گوشی یک زائده کوچک U شکل نصب است که لنز دوربین سلفی گوشی در آن قسمت نصب می‌شود و اصطلاحا به آن ناچ (Notch) می‌گوییم. سامسونگ روی صفحه نمایش این گوشی را با یک لایه گلس محافظ هم پوشانده است. سری گوشی های سامسونگ گلکسی A 2019 همگی از نظر سیستم عامل و رابط کاربری وضعیت یکسانی دارند. گوشی گلکسی A70 هم مثل دیگر گوشی های این سری به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. تراشه‌ای که در قلب این اسمارتفون بکار رفته، تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام است که از لیتوگرافی 11 نانومتری بهره می‌برد و یکی از جدیدترین تراشه های میان رده رو به بالای کوالکام محسوب می‌شود.

پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته پردازشگر تشکیل شده که شش مورد آن ها از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی دارند. دو هسته پردازشگر دیگر تراشه هم از نوع Kyro 460 Gold خواهند بود و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 620 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. دوربین اصلی این گوشی از سه لنز 32، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. لنز دوربین واید 32 مگاپیکسلی گوشی دیافراگم F/1.7 دارد. لنز دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی آن از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد و لنز دوربین عمقی 5 مگاپیکسلی آن هم دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از یک چراغ فلش LED بهره‌مند است و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد.