راهنمای خرید بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن هستید این مطلب برای شماست. ما راهنمای خرید بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن را برایتان فراهم کرده‌ایم.

در گذشته گوشی‌ها با هدف برقراری ارتباط خریداری می‌شدند اما امروز گوشی‌ها دارای قابلیت‌های متنوعی هستند و افراد می‌توانند با آنها هر نوع کاربری داشته باشند. از جمله این موارد باید به قابلیت تصویربرداری یا عکاسی اشاره کرد. ویژگی که اجازه می‌دهد در هر لحظه ثبت خاطره داشت و به ثبت ویدئو یا عکس پرداخت.


همچنین بخوانید:

بهترین گوشی‌های 2019 برای عکاسی، مخصوص خوره‌های عکس و فیلم

بهترین دوربین عکاسی دیجیتالی / راهنمای خرید + قیمت


تاکنون شرکت‌های مختلف تولیدکننده اسمارتفون سعی داشتند بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن که پرچمدار باشند عرضه دارند. در این بین باید به گوشی‌هایی چون گلکسی اس 20 اولترا، پی 30 پرو پلاس و چندی دیگر اشاره کرد که در نوع خود کم نظیر هستند و بهترین دوربین را دارا می‌باشند.

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن این مطلب را دنبال کنید.

1- گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ

بالاخره سامسونگ به تمامی شایعات، پایان داد و هر سه محصول کمپانی کره‌ای معرفی شدند. گلکسی اس 20، اس 20 پلاس، اس 20 اولترا جدیدترین پرچمداران سامسونگ می‌باشند که از بین سه محصول مذکور، نسخه اولترا عنوان پرچمدار تمام‌عیار را برای سامسونگ دارد. از مشخصات شاخص این پرچمدار ۲۰۲۰ می توان به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسل، رم ۱۶ گیگابایت و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر اشاره کرد. پس این گوشی یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن است.
اس ۲۰ پلاس در بین خانواده اس ۲۰، بزرگترین نمایشگر را در اختیار دارد. این گوشی از نمایشگری 6.9 اینچ با پنل جدید داینامیک آمولد 2X بهره می‌برد و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز از دیگر مشخصه‌های مربوط به صفحه‌نمایش این محصول می‌باشد. اما لازم است بدانید که برای دسترسی به نرخ نوسازی یادشده، باید به رزولوشن FullHD اکتفا کرد.
همچنین حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید به عنوان دوربین اصلی در نظر گرفته شده است و دوربین دوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید ۱۲۰ درجه ای بهره می‌برد. ماژول دیگر که نقش دوربین تله‌فوتو را دارد با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنزی با سازوکار پریسکوپی و F/3.5 امکان ثبت عکس‌هایی با بزرگنمایی اپتیکال-هیبریدی ۱۰ برابری و زوم فوق‌العاده‌ی ۱۰۰ برابری Super Resolution Zoom را در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین دوربین سلفی اس ۲۰ اولترا مجهز به سنسور 40 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.2 می‌باشد.
گلکسی اس ۲۰ اولترا در بخش سخت افزاری خود، از تراشه اگزینوس 990 با فرایند 7 نانومتری استفاده می‌کند که حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت آن را همراهی می‌کنند. همچنین امکان ارتقاء حافظه تا ۱ ترابایت وجود دارد. در نهایت باتری 5000 میلی آمپر و پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی،شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۹ وات دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌آیند.
2-هوآوی پی 40 پرو 
بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن

یکی دیگر از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن P40 Pro است که با داشتن سنسورهای ارتقاء یافته و تمرکز بر روی بزرگنمایی اپتیکال، تجربه‌ای از یک دوربین ممتاز را در اختیار شما قرار می‌دهد، به علاوه این گوشی دارای یک صفحه نمایش OLED جدید با نرخ فرش ریت 90 هرتزست. نسخه پرمیوم آن یا پی 40 پرو پلاس هم برتری خود را نسبت به نسخه پرو با بدنه سرامیکی و بزرگنمایی نوری 10 برابر ثابت کرده است.

عرضه نسخه پرو پلاس به تابستان موکول شده و به نظر می‌رسد که این گوشی هواوی یک نسخه با تولید محدود و گران‌قیمت باشد، به همین دلیل تمام چشم‌ها به هواوی پی 40 پرو دوخته شده است. بدون شک این سه مدل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. در ادامه به مقایسه این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

هر سه مدل از هواوی پی 40 از یک زبان طراحی بهره برده‌اند نوع ماژول هر سه مستطیلی شکل است؛ اگرچه اندازه این مستطیل در نسخه پرمیوم این مدل‌ها به دلیل استفاده از لنز‌های بیشتر اندکی پهن‌تر است. هر سه از مواد باکیفیتی در ساخت بدنه بهره برده‌اند. بدنه هر سه شیشه‌ای بوده و به فریم آلومینیومی مجهز شده‌اند. گفته می‌شود نسخه پرو پلاس با بدنه سرامیکی نیز ممکن است به بازار آید. از نظر کیفیت ساخت می‌توانند از جمله گوشی‌های مستحکم به شمار روند. یکی از تفاوت‌های عمده هواوی پی 40 پرو و هواوی پی 40 پرو پلاس نسبت به نسخه استاندارد آنها نوع گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک و مایعات است. هواوی پی 40 از گواهینامه IP53 و دو مدل دیگر از IP68 پشتیبانی می‌کنند.

طراحی نمایشگر این سه نیز مشابه بوده و تفاوت قابل‌توجهی ندارند. از طرفی هر سه نیز از یک نوع پنل استفاده کرده‌اند؛ اما اندازه نمایشگر p40 کوچکتر از دو همتای خود است. از نظر تراکم پیکسل و رزولوشن نیز دو مدل گران‌قیمت‌تر بهتر از نسخه استاندارد این سری عمل کرده و از طرفی از تکنولوژی‌های بسیار عالی برای ارائه یک تجربه بصری خارق‌العاده مثل DCI-P3، HDR10 و نرخ نوسازی 90 هرتز هم پشتیبانی می‌کنند.

از نظر نرم‌افزاری هر سه مشابه عمل کرده‌اند. تراشه کایرین 990 5G نیز نیروی لازم برای اجرای عملکردهای مختلف را در این گوشی‌های فوق‌العاده تأمین می‌کند. این تراشه بر اساس فرآیند ساخت 7 نانومتری ساخته شده و ارتقاء قابل‌توجهی هم از نظر عملکرد و هم از نظر مصرف انرژی خواهد داشت. هسته‌های این پردازنده 8 هسته‌ای نیز دارای حداکثر فرکانس 2.86 گیگاهرتز هستند. از نظر حافظه هم گفته می‌شود که هواوی پی 40 در یک نسخه 8/128، هواوی پی 40 پرو در یک نسخه 8/256 و هواوی پی 40 پرو پلاس در یک نسخه 8/512 گیگابایت عرضه خواهد شد. هر سه این مدل‌ سری هواوی P40 هم از کارت حافظه نانومموری(ساخت خود شرکت هواوی) تا 256 گیگابایت هم پشتیبانی می‌کنند؛ اما درگاه اختصاصی کارت حافظه ندارند. نوع حافظه استفاده شده در آنها هم UFS 3.0 است.

تفاوت عمده این مدل‌ها در دوربین‌ها خود را نشان می‌دهد. هواوی استفاده از ماژول پنچ‌گانه را تنها به نسخه پرمیوم اختصاص داده است. در حالی ماژول دوربین هواوی پی 40 پرو چهارگانه و هواوی پی 40 ماژول سه‌گانه است. نوع سخت افزار و لنز های استفاده شده در این مدل ها نیز متفاوت است.

3-شیائومی می 10 پرو

همانطور که می دانید، بیشتر پرچمداران از بدنه ترکیبی شیشه و فلز ساخته می شوند تا حس پریمیومی را به مخاطب خود القا کنند. تلفن هوشمند Mi 10 Pro شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یک گوشی هوشمند رده بالا باکیفیت تلقی می شود. در بخش عقب آن دوربین چهارگانه عمودی جدا از هم تعبیه شده که طراحی متفاوتی نسبت به سایر اسمارتفون ها دارد.

هیچ خبری از سنسور اثرانگشت فیزیکی در عقب نیست و این حسگر به زیر نمایشگر منتقل شد. همچنین صفحه نمایش با طراحی منحنی خود تجربه کاربری لذت بخش ارائه داده و از یک حفره‌ دوربین در گوشه سمت چپ بهره می برد. این طراحی جدید Mi 10 Pro آن را شبیه به یک مدل سطح بالا خیره کننده تبدیل کرده که توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

می 10 پرو شیائومی دارای نمایشگر 6.67 اینچی 1080×2340 سوپرامولد FHD+منحنی بوده که از زاویه کناری به خوبی می‌توان جنب و جوش نمایشگر را مشاهده کرد. این اسمارتفون از وضوح FHD+ و پنل سوپرامولد برخوردار است که موجب نمایش پروضوح تصاویر و دقیق رنگ‌ها می‌شود. نسبت صفحه نمایش به بدنه 89 درصد بوده و نسبت تصویر نیز 19.5:9 است که در میان تلفن‌های هوشمند نسل جدید یک نسبت رایج به حساب می‌آید.

اگر می‌خواهید تلفن هوشمندی با تصویر پروضوح و نمایشگر بزرگ داشته باشید، Mi 10 Pro چنین مدلی محسوب می‌شود. شاید دقت تصویر در سطح یک نمایشگر QHD+ نیست، اما با کیفیت FHD+ هم می‌توان مالتی مدیا لذت بخشی در کنار می 10 پرو داشت.

گذشته از این، نمایشگر شامل نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتزی و نرخ نوسازی 90 هرتز با پوشش گوریلاگلس 5 شده که سرعت حرکت انیمیشن‌ها در این گوشی بالاست. همچنین شدت روشنایی 500 نیتی بوده و می‌توان تجربه کاربری لذت بخشی داشت. گفتنیست که این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی کرده و در نتیجه بهترین تصویر را به مخاطب خود نمایش می‌دهد.

در بخش سخت افزاری شرکت شیائومی از پردازنده هشت هسته‌ای 7نانومتری اسنپدراگون 865 بهره گرفته که با مودم یکپارچه اسنپدراگون ایکس 55 از نوع 5G همراست. همچنین باید به تراشه گرافیکی آدرنو 650 اشاره کرد که در کنار چیپ کوالکام، تجربه بازی موبایل بی نظیر و کاربری سریع را در تلفن هوشمند می 10 پرو رقم خواهد زد.

یکی از بهترین و جذاب‌ترین بخش‌های Mi 10 Pro، دوربین چهارگانه‌ای بوده که شرکت شیائومی به کار گرفت. همانطور که می دانید، دوربین اصلی این گوشی هوشمند از نوع 108 مگاپیکسل است و شامل لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و برخی دیگر می شود. دوربین دوم از نوع 8 مگاپیکسلی بوده که تله فوتو محسوب شده و 10 برابر زوم اپتیکال هیبریدی را به دنبال دارد. همچنین دوربین سوم 12 مگاپیکسلی نیز برای پرتره در نظر گرفته شده و زوم اپتیکال 2 برابری را در برمی گیرد. گذشته از آن یک حسگر 20 مگاپیکسلی چهارم اولتراواید هم فراهم آمده است.

در نهایت باید به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی اشاره کرد که قادر است تصویربرداری جذابی ارائه دهد.

شرکت شیائومی برای Mi 10 Pro سیستم عامل اندروید 10 کیو با رابط کاربری MIUI 11 را در نظر گرفت. بنابراین گوشی هوشمند پرچمدار شرکت چینی با سیستم عامل اندروید 10 کیو و رابط کاربری سفارشی MIUI 11 عرضه می‌شود. از این رو کاربر با تغییرات بزرگ نسبت به سیستم عامل قبل رو به رو خواهد شد. تلفن هوشمندی که تجربه کاربری نرم افزاری جذابی داشته و انیمیشن‌های قابل توجهی توسط شیائومی در نظر گرفته شد.

4-وان پلاس 8 پرو

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن

گوشی وان پلاس 8 پرو با تولید خود مهر تایید بر عملکرد بسیار خوب این برند زد. این گوشی و نسخه پرو را میتوان به دلیل قابلیت ‌هایی که دارند، سرآمد بسیاری از گوشی‌های پرچمدار دانست. گوشی OnePlus 8 Pro دارای صفحه نمایشی بزرگ اما حاشیه هایی اندک است.

حفره روی نمایشگر یکی از ویژگی‌ های گوشی OnePlus 8 Pro است که باعث حذف ناچ شده و این خبر خوبی بابت جایگزین حفره در نمایشگر به جای ناچ خواهد بود. حاشیه ها در قسمت بالا و پایین اندکی وجود دارد اما در طرفین بسیار کمتر هستند. به دلیل فرم آلومینیومی، اگر این موبایل را برای طولانی ‌مدت در دست بگیرید، احساس خستگی نمیکنید. در مجموع طراحی گوشی وان پلاس 8 پرو عالی و کاربرپسند می باشد. جدا از آن، این گوشی استانداردهای مربوط به IP68 را ساپورت میکند و می‌تواند در عمق 1.5 متر آب تا 30 دقیقه دوام بیاورد. این اسمارت فوت دارای یک نمایشگر 6.78 اینچ Fluid AMOLED با رزولوشن 1440*3168 می باشد. علاوه بر آن درکنار حاشیه های موجود، نسبت نمایشگر به بدنه 90.8 درصد و کم بودن حاشیه ها به این صورت ثابت می‌شود.

اما این مشخصات در نسخه وان پلاس 8 تغییر میکند. در این نسخه، اندازه نمایشگر 6.55 اینچ با وضوح 2340*1080 می باشد و جالب آن که نسبت نمایشگر به بدنه آن هم معادل 88.7 درصد است. این به خوبی نشان می‌دهد که در مقایسه با وان پلاس 8 پرو، حاشیه‌های بیشتری دارد.

وان پلاس همیشه نشان داده که از ابتدای فعالیتش به نیت قدرت نمایی و قدم های محکم وارد میدان شده است. بنابراین اگر غیر از رابط کاربری OxygenOS 10.0 و اندروید 10 اطلاعات دیگری درمورد سیستم عامل وانپلاس 8 پرو منتشر میشد جای تعجب داشت. همچنین اسنپدراگون 865 (چیپست 7 نانومتر پلاس) در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 650 به خوبی میتواند ادعای قدرت نمایی کند. این دو تراشه به شما نوید اجرای روان و راحت جدیدترین و سنگین ‌ترین بازی‌ها، آن هم با نهایت جزئیات گرافیکی را میدهند.

گوشی وانپلاس 8 پرو در دو نسخه منتشر شده است. 8/128 و 12/256 گیگابایت. طبق اطلاعات منتشر شده وان پلاس، حافظه داخلی این موبایل هوشند از نوع UFS 3.0 می باشد و این یعنی قدرت و سرعت بالا در انتقال اطلاعات. اما متاسفانه عدم پشتیبانی از کارت حافظه را میتوان یکی از معایت وان پلاس 8 پرو دانست.

در بخش دوربین شاهد یک ماژول چهارگانه هستیم. سنسور اصلی 48 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8، سنسور 8 مگاپیکسل تله فوتو با دیافراگم f/2.4، سنسور 48 مگاپیکسل اولترا 8واید با دیافراگم f/2.2 و سنسور 8 مگاپیکسل سنجش عمق.

اما تفاوت معمولی با پرو در دوربین نیز می باشد. در وان پلاس 8 دوربین سه گانه تعبیه شده است. یک ماژول دوربین با لنزهای 48 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.8، سنسور 16 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو. سنسور اصلی تاثیر زیادی در ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم نور دارد همچنین سنسور اولتراواید در کنار سنسور ماکرو هم می‌تواند تصاویر را از فاصله نزدیک، آن هم با جزئیات بیشتری ثبت کند.

در وان پلاس 8 پرو شاهد یک باتری 4510 میلی آمپری هستیم که به شارژ سریع 30 وات مجهز است. ایت باتری میتواند در مدت 23 دقیقه 50 درصد خود را شارژ کند. علاوه بر آن پشتیبانی از فناوری شارژ سریع وایرلس 30 واتی به شما امکان شارژ 50 درصد باتری در مدت زمان 30 دقیقه را میدهد. در آخر وان پلاس این پک را با شارژ معکوس 30 وات تکمیل کرده است.

5-شیائومی ردمی کی 30 پرو

علی رغم اینکه این گوشی قرارست با قیمت بسیار رقابتی به بازار عرضه شود باز هم از بهترین مواد در ساخت بدنه بهره خواهد برد. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، ردمی کی ۳۰ پرو با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی عرضه خواهد شد. طبق رندرهای منتشر شده این گوشی دوربین پاپ-آپ را به خدمت گرفته تا بتواند حداکثر نمایشگر را در اختیار شما قرار دهد. این در حالی است که ماژول دوربین اصلی آن همانند گوشی ردمی کی ۳۰ و پوکو ایکس ۲ به صورت دایره‌ای شکل طراحی شده است.

تصاویر رسمی تأیید کرده‌اند که این گوشی به یک نمایشگر AMOLED ساخت شرکت سامسونگ مجهز خواهد شد که روشنایی آن به ۸۰۰ نیت می‌‎رسد. redmi k30 pro از جمله گوشی‌هایی است که برای ارائه یک تجربه بصری فوق‌العاده جدیدترین تکنولوژی‌ها را در نمایشگر خود بکار بسته است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از HDR10+ و نرخ «نمونه برداری لمس» ۱۸۰ هرتزی اشاره کرد؛ اما متأسفانه بر خلاف پرچمدارانی که تاکنون معرفی شده‌اند ردمی کی ۳۰ پرو از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین از نظر ارائه گیم‌پلی روان و اجرای روان انیمیشن‌ها همانند پرچمدار دیگر شیائومی عمل نخواهد کرد. این نمایشگر برای محافظت در برابر خط و خش و ضربه هم از محافظ گوریلاگلس ۵ بهره خواهد برد.

۱۹ کالامگ به نقل از رسانه‌های خبری قبلاً اعلام کرد که لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی به این گوشی شیائومی نخواهد رسید. به جای آن ردمی کی ۳۰ پرو به لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی (IMX68) مجهز خواهد شد. این دوربین از زوم اپتیکال ۳ برابر و زوم دیجیتال ۳۰ برابر پشتیبانی خواهد کرد.

در رابطه با باتری به عنوان یکی از مشخصه‌هایی که بر تمام عملکرد‌های یک دستگاه موبایل تاثیرگذارست هم گفته می‌شود که هر دو نسخه به باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپری و فست شارژ ۳۳ وات مجهز خواهند شد. این دو گوشی امروز مورخ ۲۴ مارس ۲۰۲۰ برای بازار چین معرفی می‌شوند؛ اما قیمت و عرضه جهانی آن هنوز مشخص نشده است. ۱۹کالامگ مشخصات کامل ردمی کی ۳۰ پرو را بعد از رونمایی رسمی منتشر خواهد کرد.

6-گوگل پیکسل 4

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و ویدیو گرفتن

شرکت گوگل به تازگی دو گوشی پرچمدار خود با نام های Pixel 4 و Pixel 4 XL را معرفی کرده است که به خوبی می توانند در رقابت با سایر پرچمداران موجود در بازار مانند گوشی های آیفون و سامسونگ قرار بگیرند. گوشی هوشمند Pixel 4 که نسخه ساده تر این خانواده به حساب می آید، در ابعاد 8.2 × 68.8 × 147.1 میلیمتر ساخته شده و وزنی معادل 162 گرم دارد. سه ویژگی مهم که در گوشی گوگل پیکسل 4 به روشنی دیده می شود، ارتقاء کیفیت دوربین ها، نرم افزار روان و سریع و قابلیت تشخیص چهره آن است. ساختار بدنه پشت و پنل جلو در این گوشی هوشمند از جنس شیشه بوده که مقاومت بالایی در برابر خط و خش و آسیب دارند.

گوشی گوگل Pixel 4 دارای ابعاد 8.2 × 68.8 × 147.1 میلیمتر و وزنی برابر با 162 گرم است. با مشاهده پنل جلو این اسمارت فون می توان دریافت که گوگل همچنان در طراحی گوشی های خود از مدل های قدیمی با حاشیه های بزرگ بالای نمایشگر، بیشتر از طراحی های ناچ استقبال می کند. اندازه صفحه نمایش این تلفن همراه 5.7 اینچ بوده که 79.8 درصد از بخش جلویی دستگاه را دربرمی گیرد. در حاشیه بزرگی که در بالای نمایشگر این گوشی وجود دارد یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به همراه سنسور ToF، رادار حرکتی و حسگر تشخیص چهره قرار گرفته است.

صفحه نمایش گوشی گوگل پیکسل 4 از نوع P-OLED با رزولوشن Full HD+ -1080 × 2280 است. اندازه این نمایشگر 5.7 اینچ بوده که حدود 79.8 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است و تراکم پیکسلی برابر با 444ppi دارد . حساسیت لمس پذیری در نمایشگر این گوشی 90 هرتز است که در مقایسه با نرخ به روز رسانی 60 هرتز معمولی عدد بالایی به حساب می آید.

گوشی های ساخت شرکت گوگل همواره از کیفیت بالایی در تصویربرداری برخوردارند که این مزیت در گوشی Pixel 4 نیز به خوبی قابل مشاهده است. اسمارت فون پیکسل 4 دارای دو دوربین 12.2 و 16 مگاپیکسلی است که به ترتیب از نوع عریض (Wide) و تله فوتو (telephoto) هستند. . دوربین 12.2 مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی 27 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.55 اینچ و سایز پیکسل 1.4 میکرومتر است. سنسور 16 مگاپیکسلی نیز از دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 50 میلیمتر، سایز سنسور 1/3.6 اینچ و سایز پیکسل 1.0 میکرومتر برخوردار می باشد. وجود یک فلش LED دوگانه در کنار این دوربین ها کمک می کند تا نور کافی به عکس ها منتقل شود و تصاویر با وضوح و شفافیت بالا به ثبت برسند. طبق بررسی های انجام شده کیفیت این دوربین ها به حدی ارتقا پیدا کرده است که گاهی می توان آنها را بهتر از دوربین های گوشی آیفون 11 پرو مکس دانست.

گوشی گوگل Pixel 4 در بخش سخت افزاری خود از تراشه 7 نانومتری Snapdragon 855 با 8 هسته پردازشی بهره برده که سرعت بالایی در پردازش داده ها و اجرای بازی های موبایلی دارد. هسته های تشکیل دهنده این پردازنده از نوع Kryo 485 هستند که از 4 هسته با سرعت 1.78 گیگاهرتز، 3 هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز و 1 هسته با سرعت 2.84 گیگاهرتز تشکیل شده است. وظیفه پردازش های گرافیکی و گیمینگ در پیکسل 4 نیز بر عهده پردازنده Adreno 640 است که کیفیت بالایی را در اجرا به نمایش می گذارد. گوشی Google Pixel 4 با دو حافظه داخلی متفاوت 64 و 128 گیگابایت تولید شده است که برای هر دو نسخه مقدار رم 6 گیگابایت می باشد. این تلفن همراه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند پس بهتر است قبل از خرید دقت کافی را در انتخاب مناسب ترین گزینه با توجه به نیاز خود داشته باشید.

باتری گوشی گوگل Pixel 4 از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت است. همچنین این گوشی هوشمند دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی و شارژ بیسیم با استاندارد Qi می باشد. پورت به کار رفته در این تلفن همراه از نوع USB Type-C بوده که با فناوری USB Power Deliver یا همان PD می تواند تا توان 100 وات را برای شارژ کردن دستگاه پشتیبانی کند.

7-آیفون 11 پرو مکس 

گوشی آیفون 11 پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶/۵ اینچی و رزولوشن ۱۲۴۲x۲۶۸۸ پیکسل است. این صفحه نمایش گسترده، با ۸۷٪ نسبت صفحه نمایش به بدنه نمای بیشتری را برای فیلم‌ها، عکس‌ها و کتاب‌های مورد علاقه شما فراهم می‌کند.

آیفون 11 پرو مکس به شما امکان می‌دهد تا از طریق Telephoto در دوربین جدید Ultra Wide، از نظر بزرگنمایی ۴ برابر زوم کنید. به شما امکان می‌دهد فیلم‌هایی را که به زیبایی زندگی واقعی هستند، با جزئیات بیشتر و حرکات نرم‌تر ضبط کنید. قدرت پردازش به این معنی است که می‌تواند فیلمبرداری ۴K را با برد پویای گسترده و ۶۰ فریم در ثانیه ثبت کند. شما با داشتن چهار برابر بزرگنمایی بیشتر و ابزار ویرایش جدید قدرتمند، کنترل خلاقانه‌تری نیز به دست می‌آورید.

یک تراشه بسیار پیشرفته تراشه A13 Bionic بسیار سریع، قدرتمند و باهوش است و سال‌ها از هر تراشه دیگری جلوتر است که به شما کاربران اپل یک مزیت ناعادلانه می‌دهد و سریع‌ترین تراشه موجود در تلفن‌های هوشمند است. GPU طراحی شده Apple تا ۲۰٪ سریع‌تر است و از ۴۰٪ انرژی کمتری نیز استفاده می‌کند و ایده‌آل برای بازی‌های با کیفیت بالا.

این گوشی هوشمند دارای باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپری بوده و اپل آیفون پرو مکس نسبت به اکس اس مکس 5 ساعت عمر باتری بیشتری رقم خواهد زد.