بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در سال 2009 ایجاد شد. بازارهایی به نام “مبادلات بیت کوین” به مردم امکان می دهند تا با استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف، بیت کوین را خریداری یا بفروشند. بیت کوین چیست؟ در این مطلب پاسخی ساده به این سوال شما خواهیم داد و هرآنچه نیاز است در مورد بیت کوین بدانید را خدمت تان ارائه می کنیم.
بیت کوین ارز جدیدی است که در سال 2009 توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Satoshi Nakamoto ایجاد شد. معاملات بیت کوین بدون واسطه انجام می شود – یعنی هیچ بانکی در کار نیست! از بیت کوین می توان برای رزرو هتل در Expedia یا خرید بازی های Xbox استفاده کرد. اما بیشتر سروصدایی که بیت کوین به پا کرده است، بخاطر امکان ثروتمند شدن با تجارت آن است. قیمت بیت کوین در سالهای پیش هزاران هزار دلار افزایش یافت.

همچنین بخوانید: درآمد دلاری در ایران ؛ بدون هیچ محدودیتی درآمد دلاری داشته باش!


چرا بیت کوین؟

می توان از بیت کوین برای خرید کالا به صورت ناشناس استفاده کرد. علاوه بر این، پرداخت های بین المللی آسان و ارزان خواهند بود، زیرا بیت کوین به هیچ کشوری وابسته نیست و مشمول مقررات نمی شود. مشاغل کوچک معمولا از بیت کوین استفاده می کنند، زیرا هزینه کارت اعتباری وجود ندارد. برخی از افراد فقط به عنوان سرمایه گذاری بیت کوین می خرند و امیدوارند که ارزش آن بالا رود.

خرید بیت کوین

بازارهایی به نام “مبادلات بیت کوین” به افراد امکان خرید یا فروش بیت کوین را با استفاده از ارزهای مختلف می دهند. Coinbase همراه با Bitstamp و Bitfinex صرافی های پیشرو است. اما مسائلی امنیتی می تواند نگران کننده باشد: هنگامی که Bitfinex در سال 2016 هک شد، بیت کوین هایی که ارزش آنها ده ها میلیون دلار بود دزدیده شد.


همچنین بخوانید: بررسی ارز دیجیتال پای‌نتورک ؛ پروژه بلند مدت و قابل اطمینان !


نقل و انتقالات بیت کوین

افراد می توانند با استفاده از برنامه های تلفن همراه یا رایانه های خود بیت کوین برای یکدیگر ارسال کنند. این شبیه ارسال دیجیتال پول نقد است.