بیماری هایی که از طریق بوسیدن منتقل می شود ! آیا از بیماری هایی که از طریق بوسیدن منتقل می شوند آگاهی دارید ؟ بر اساس تحقیقات انجام شده 95٪ میکروب های منتقل شده از طریق بوسیدن در مخاط بزاق و بینی هستند.ما در این مقاله 5 بیماری که از طریق بوسیدن منتقل می شود را برای شما جمع آوری کرده ایم ، با ما همراه باشید :

بوسیدن عملی است که همه دوست دارند ، اما آیا می دانید که بوسه زدن نیز مضر است؟ بسیاری از بیماری های مهم وجود دارند که از طریق بوسیدن منتقل می شوند و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند.اما این بیماری ها کدامند ؟

1-مونونوکلئوز عفونی

مونونوکلئوز عفونی، یکی از بیماری هایی که از طریق بوسیدن منتقل می شوند ، که گاهی نیز به نام بیماری بوسیدن شناخته می شود ، یک بیماری عفونی است که یکی از راه های آن بوسیدن و رابطه جنسی است که از طریق تنفس ، و اشیا مشترک مثل ناخن گیر ، حوله ،مسواک و… انتقال می یابد.و علائمی شبیه به آنفولانزا ( گلو درد ، تب ،تورم لثه ، خونریزی لثه ،پس رفت بافت لثه از روی مینای دندان، سوزش دائم لثه و در موارد پیشرفت سوزش دائم زبان و بافت دهان، ترشح شدید بزاق از غدد دهانی در تمام ساعت شبانه روز و دیدن خونمردگی و لخته در بافت محل ترشح بزاق در زیر زبان، سرریز شدن بزاق اضافی ترشحه در هنگام خواب به بیرون دهان فرد و… ) دیده می شود.

این بیماری محدودیت سنی ندارد ، اما اغلب در نوجوانان و جوانان دیده می شود.شما باید به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنید.طبق آزمایش خون ، این بیماری قابل تشخیص است.

همچنین بخوانید :

2-سیتومگالوویروس

متداول ترین انواع ویروس ها شامل سیتومگالوویروس است.این نوعی ویروس است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این بیماری از طریق تماس جنسی ، انتقال خون یا تماس مستقیم با مایعات بدن قابل انتقال است.چگونه تشخیص داده می شود؟ برای تشخیص ویروس نمونه خون لازم است.از آن جا که هیچ درمان مستقیمی برای این بیماری وجود ندارد ،تجویز دارو صورت نمی گیرد.تغییر عادت های بهداشتی بیمار عامل مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری خواهد بود.

3-التهاب لثه

التهاب لثه تاثیر زیادی بر روی دندان ها دارد ، و به طور مداوم باعث ترشح باکتری ها در حفره دندان می شود.علائم التهاب لثه شامل قرمزی ، خونریزی و التهاب در دندان ها است.چگونه تشخیص داده می شود؟در صورت خونریزی یا تورم لثه ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. التهاب لثه باعث بوی بد دهان می شود و  باید در اسرع وقت درمان شود.

4-فارنژیت استرپتوکوکی

یک بیماری است که عامل ایجاد آن نوعی باکتری به نام استرپتوکوک است. گلودرد استرپتوکوکی دهان و لوزه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.فارنژیت یک عفونت جدی گلو است.عفونت مسری است و ممکن است مستلزم تماس با شخص مبتلا به این بیماری باشد.حتی اگر فرد آلوده در نزدیکی شما عطسه کند ، می توانیم بگوییم که به احتمال زیاد شما به این بیماری دچار خواهید شد.

علائم ویروس شامل سردرد ، تب ، نفخ ، گلودرد و سوزش است.اگر شما نیز دچار این علائم بودید حتما به پزشک مراجعه کنید.

5-تبخال

بیماری هایی که از طریق بوسیدن منتقل می شوند

تبخال در واقع یک عفونت است ، مشکلی که اکثر افراد در زندگی روزمره با آن روبرو هستند.HSv ویروسی است که سبب این بیماری می گردد و از طریق بوسیدن انتقال می یابد.علائم ویروس شامل گلودرد ، تورم غدد لنفاوی و تب بیش از 3 روز است.برای درمان می توانید از کرم یا پماد های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.