چیزی از بیوگرافی جو بایدن قدرتمند – که زندگی اش با فجایع خانوادگی و عقب ماندگی های سیاسی همراه بوده است – می دانید؟ در این مطلب 10 حقیقت جالب در مورد جو بایدن را برایتان شرح می دهیم. جو بایدن یک عمر را در سیاست گذرانده است، 36 سال در مجلس سنا و هشت سال در دولت اوباما خدمت کرده است. در ادامه با بیوگرافی جو بایدن با ما همراه باشید.


همچنین بخوانید: آیا جو بایدن پدوفیل است؟ نگاهی به شواهد و مدارک!


بیوگرافی جو بایدن ؛ 10 حقیقت جالب در مورد جو بایدن

1) او در کودکی لکنت زبان داشت!

بیوگرافی جو بایدن

آقای بایدن دوران کودکی خود را در اسکرانتون، فیلادلفیا گذراند، قبل از آنکه در سن 10 سالگی به ویلمینگتون، دلاور برود. در مدرسه همکلاسی هایش او را بخاطر لکنت ناتوان کننده اش مسخره می کردند. آنها وقتی می خواستند نام خانوادگی خود را بگوید، او را “bye bye” صدا می کردند.

2) آقای بایدن در دبیرستان فوتبال آمریکایی بازی می کرد!

جو بایدن در آکادمی Archmere، مدرسه مقدماتی کاتولیک، فوتبال آمریکایی بازی می کرد و 19 پاس تاچ دان چشمگیر گرفت.

3) برای جنگ ویتنام به خدمت اعزام شد اما به دلیل داشتن آسم معاف شد!

آقای بایدن جوان دانشکده حقوق را در دانشگاه سیراکوز به پایان رساند و سپس برای خدمت در جنگ ویتنام اعزام شد. اما به دلیل داشتن آسم از طرف کمسیون پزشکی معاف شد. 

4) بایدن 77 ساله مسن ترین رئیس جمهور آمریکا است که تاکنون تحلیف شده است!

وی پیش از برنده شدن نامزدی دموکرات ها در ژانویه سال جاری اظهار داشت که مجبور است معاون رئیس جمهوری را انتخاب کند که به دلیل سن خود می تواند “بلافاصله” پس از او کاخ سفید را تصاحب کند. وی در مورد این مسئله در آیووا گفت که “حداقل هشت زن و حداقل چهار یا پنج رنگین پوست” را زیر نظر دارد که به اعتقاد او “کاملاً واجد شرایط معاون رئیس جمهور هستند”.

5) این دفعه سوم است که برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد می شود!

وی برای اولین بار در سال 1987 و در سال 2008 برای بار دوم برای ریاست جمهوری نامزد شد، اما انصراف داد و همراه اوباما شد. 

6) چندین تراژدی خانوادگی را از سر گذرانده است!

بیوگرافی جو بایدن

آقای بایدن در سال 1972 همسر اول خود نیلیا و نوزاد دختر خود به نام نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر او بو و هانتر نیز در این خودرو بودند اما زنده ماندند. پسر بزرگ او بو، در سال 2015 بر اثر سرطان مغز درگذشت.

7) فیلم مورد علاقه او ارابه های آتش است!

در مصاحبه ای در سال 2008، جو بایدن دموکرات گفت: “ارابه های آتشین” احتمالاً فیلم مورد علاقه من است. وی گفت: “اهمیت این فیلم در جایی است که کسی شهرت و شکوه شخصی خود را پشت اصول قرار می دهد. برای من، وقتی کسی چنین کاری می کند، علامت قهرمانی واقعی است. “

8) جو بایدن عاشق بستنی است!

وی در اظهار نظرهای سال 2016 گفت: “نام من جو بایدن است و من عاشق بستنی هستم.” وی افزود: “من الکل نمی نوشم، سیگار نمی کشم اما خیلی زیاد بستنی می خورم. “

9) او یک توله سگ را در سال 1967 برای همسر اول خود نیلیا خریداری کرد و آن را “سناتور” نامید!

آقای بایدن در حال حاضر دو سگ دارد که Major و Champ نام دارند. او در سال 2008 چمپ، یک ژرمن شپرد سه ساله را گرفت و 10 سال بعد سرپرستی میجر را که از همان نژاد است، را به عهده گرفت.

10) آقای بایدن در سال 1977 با همسر فعلی اش “جیل تریسی جیکوبز”، که معلم است ازدواج کرد!

بیوگرافی جو بایدن

این زوج در یک قرار در سال 1975 آشنا شدند و آقای بایدن برای اینکه جیل با او ازدواج کند، مجبور شد پنج بار خواستگاری کند. آقای بایدن غالباً با افتخار از خود با عنوان “شوهر جیل بایدن” یاد می کند و در یکی از سخنرانی های انتخاباتی اش به حضار گفت: “فقط به آموزگار مورد علاقه خود فکر کنید که به شما اعتماد به نفس داد تا خود را باور کنید، بانوی اول تان اینگونه خواهد بود، یعنی همان جیل. “

در ادامه بخوانید:

آیا دونالد ترامپ روانپریش یا سایکوپت است؟

10 تا از بهترین کشورها برای مهاجرت ؛ از خاورمیانه تا آمریکا