بی خوابی شما را می کشد !

آیا بی خوابی شما را می کشد ؟ افراد عادی و غیرمتخصص تمایل دارند که بی خوابی را معمولا نشانه ی از مشکلات دیگر مانند استرس، رژیم غذایی بد و سبک زندگی نامناسب بدانند. اما این تفکر اشتباه است و بی خوابی می تواند خود علت مشکلات بسیاری باشد که نشانه هایش را در زندگی تان می بینید.

مضرات بی خوابی

 همچنین بخوانید:اگر بدانید بی خوابی چه مضراتی برای بدنتان دارد سریعا به رختخواب می روید !!!

تحقیقات نشان می دهد که “بی خوابی” می تواند باعث افزایش جریان خون در بخشی از لوب پشتی مغز شود، که این بخش از مغز ارتباط و همبستگی زیادی با افسردگی دارد. محققان ژاپنی به تازگی مقاله ای تحت عنوان ” بی خوابی و افسردگی ” منتشر کرده اند که به وابستگی این دو موضوع به یکدیگر می پردازد.


همچنین بخوانید :چه چیزی باعث بی خوابی مداوم می شود؟


افسردگی یک قاتل خاموش است

افسردگی موضوعی است که تاثیر منفی آن را می توان بر مردم سرتاسر دنیا مشاهده کرد. در کشور ژاپن، خودکشی یکی از علل اصلی مرگ است. در این کشور، افسردگی و خودکشی سالیانه هزینه های سنگینی را به دولت و اقتصاد کشور تحمیل می کند. مردان میانسال یکی از گروه های سنی هستند که بالاترین نرخ بی خوابی و همچنین اقدام به خودکشی را در جامعه ژاپن دارند.

در طول تحقیقات، افراد اطلاعات مختلفی مانند جنسیت، سن، شرایط پزشکی، خلاصه ای از وضعیت خواب، شرایط و ساعات کاری و تاریخچه شخصی بیماری ها و دردهای مزمن شان را در پاسخ به سوالات پرسیده شده با دقت مشخص کرده و تخمینی درباره احساس شخصی شان از افسردگی و خستگی و احساس فرسودگی خود می زدند.نتایج بدست آمده هشدار دهنده بود. 13% مردان و 19% خانم ها از بی خوابی رنج می بردند. در مقایسه نیز، 10% آمریکایی ها از بی خوابی مزمن رنج می برند.

بی خوابی مزمن می تواند منجر به افسردگی شود و این دو اختلال می توانند تاثیر نامطلوب زیادی بر سلامت و اقتصاد فردی و اجتماعی داشته باشد. یافتن ارتباط بین این دو موضوع می تواند کمک زیادی به یافتن درمان و راه های پیشگیری کند تا با راهکارهای حرفه ای، بی خوابی را قبل از تبدیل آن به یک مشکل شناسایی و درمان کرد.

در ادامه بخوانید