چرا باید تئوری توطئه فناوری 5G ویروس کرونا را بی معنا بدانیم ! در حال حاضر ویروس کرونا تمامی جهان را دربرگرفته و به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است. اگر به رسانه‌های خبری مختلف مراجعه کنید شاهد در صدر بودن اخبار ویروس کرونا خواهید بود. ویروسی که از چین به بیرون درز کرده و میلیون‌ها نفر هم به آن مبتلا شدند. البته تاکنون صدها هزار نفر هم به دلیل این ویروس جان خود را از دست دادند.

تاکنون تئوری‌های مختلفی درباره علت شیوع ویروس کرونا منتشر شد اما نمی‌توان تمام آنها را حقیقی دانست و مسبب این ویروس وحشتناک به حساب آورد. تاکنون هم محققان و پزشکان نتوانستند واکسن این ویروس را کشف کرده تا بتوانند به جلوگیری از شیوع آن بپردازند. در هر صورت اخیرا یک تئوری عجیبی فاش شد که خبر از ارتباط شیوع ویروس کرونا با فناوری شبکه 5G می‌دهد.

تئوری توطئه فناوری 5G

موضوعی که شاید عجیب به نظر رسیده اما برخی کارشناسان هم به آن اعتقادی ندارند و به تکذیب این نظریه عجیب می‌پردازند. البته این نظریه یکی از صدها نظریه‌ای بوده که در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک و برخی دیگر پخش شده است. به تازگی آژانس مدیریت اضطراری فدرال ایالات متحده یا FEMA و کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درباره نظریه شیوع ویروس کرونا توسط فناوری 5G بیان داشتند عملا چنین چیزی امکان پذیر نیست.


همچنین بخوانید »

هوش مصنوعی از چهار طریق دنیا را جای امن تری خواهد کرد!!!

مایکروسافت ؛ کرونا برای همیشه نحوه کار و یادگیری را تغییر خواهد داد!

مبارزه با کرونا به کمک هوش مصنوعی!! آیا کرونا رفتنی است؟


هیچ تئوری و نظریه‌ای که سعی در ارتباط بین شیوع ویروس کرونا با فناوری 5G دارند را نمی‌توان پذیرفت زیرا عملا امکان پذیر نبوده و دور از عقلانیت است. ناگفته نماند هرگاه ویروس یا یک خطری جهان را تهدید می‌کند، نظریه و تئوری‌های مختلفی هم پیرامون آن منتشر می‌شود و کوید-19 یا همان کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست. درباره شیوع ویروس کرونا با فناوری 5G باید بیان داشت این ویروس در حال حاضر وارد مناطقی شده که فاقد فناوری 5G هستند، بنابراین دور از عقلانیت بوده که بگوییم فناوری 5جی در این زمینه نقش دارد.

پروفسور استفن پویز، مدیر پزشکی NHS انگلیس در انگلستان، رابطه بین فناوری 5G و ویروس کرونا را “احمقانه” و “دور از منطق” خواند. دولت انگلستان همچنین ادعاها را “مزخرفات خطرناک” خوانده و تئوری‌های توطئه را “کلاهبرداری” به حساب آورده است.

همچنین برخی از این تئوری ها نشان می دهند که ویروس کرونا جدید می تواند از طریق 5G منتقل شده یا اینکه 5G سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد. این دو تئوری هم اشتباه بوده و نباید به آنها پرداخت. برای درک اینکه چرا فناوری 5G و ویروس رابطه ای با هم ندارند، باید بدانید که چرا امواج رادیویی 5G به اندازه کافی قدرتمند نیستند که به سلول های بدن آسیب برسانند یا ویروس را منتقل کنند. درست مانند 4G یا 3G که فناوری‌های قبلی تحت شبکه بوده و امواج رادیویی مورد استفاده در 5G دارای فرکانس پایین و تابش غیر یونیزان هستند. این ها در نقطه مقابل طیف الکترومغناطیسی به منابع تابش یونیزه کننده مانند اشعه X ، اشعه گاما و اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد.

این امواج رادیویی 5G به اندازه کافی قوی نیستند که بدن شما را گرم کنند و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند. سیمون کلارک ، استادیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ، در مصاحبه اخیر با بی بی سی گفت: “این ایده که 5G سیستم ایمنی بدن شما را پایین می آورد، در معرض بررسی قرار نمی گیرد.”

به همین ترتیب، امواج رادیویی و ویروس ها به همان روش منتقل نمی شوند. ویروس کرونا زمانی از شخصی به فرد دیگر منتقل می شود که به طور معمول از طریق قطرات ریز بزاق تولید شده که فرد بیمار سرفه می کند، عطسه می کند، یا نفس می کشد، انتقال یابد. تنها انواع ویروس هایی که می توانید از طریق امواج رادیویی منتقل شوند، آنهایی هستند که روی رایانه ها تأثیر می گذارند، نه روی انسان.

واقعیت های دیگری که این تئوری توطئه 5G را به حقیقت می رساند این است که ویروس همه گیر مورد اشاره در کشورهایی مانند ایران ، هند و ژاپن واقع شده است که 5G حتی در حال استفاده نیست. طبق گزارش های اخیر، ایران فقط مقررات خود را در مورد 5G نهایی کرده است و قصد دارد این فناوری را در اواخر سال جاری اجرا کند. در حال حاضر ایران بیش از 66000 مورد COVID-19 را تأیید کرده است. در هفته گذشته ژاپن فقط سرویس های 5G را شروع کرده، و راه اندازی 5G هند حتی ممکن است به دلیل بیماری همه گیر به تأخیر بیافتد. در همین بین، کره جنوبی اکنون یک سال است که دارای 5G بوده و تنها پس از شیوع ویروس از شهر ووهان، شاهد مشاهده موارد COVID-19 بود.

ترس های گسترده تر 5G بیشتر توسط رگولاتوری، دانشمندان و گروه های مستقل مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که برخی از مناطق فناوری 5G را با انتقال باند (mmWave) استفاده می کنند، فرکانس بالاتری از امواج رادیویی نسبت به 4G یا 3G وجود دارد که رگولاتوری ها در انگلیس بررسی داشتند و اعلام کردند که سطح اشعه الکترومغناطیسی 5جی در این منطقه بسیار پایین تر از دستورالعمل های بین المللی ثبت شد. کمسیون بین المللی حفاظت از اشعه غیر یونیزه کننده (ICNIRP) هم هیچ مدرکی را نشان نداد که نشان دهد 5G خطری برای سلامتی انسان دارد.

گذشته از این موارد، کارگروه اتحادیه اروپا بسیاری از کارزارهای ضد اطلاعاتی را ردیابی کرده و هشدار داده است که “برخی از بازیگران دولتی و تحت حمایت دولت به دنبال بهره برداری از بحران بهداشت عمومی برای پیش برد منافع ژئوپلیتیکی هستند.”

به نظر می رسد بسیاری از نظریه های پیرامون از یک روزنامه بلژیکی سرچشمه گرفته که ادعای بی اساس علمی مبنی بر اینکه “5G تهدید کننده زندگی است” و سعی کرد تا منشاء این بیماری همه گیر را به پیشرفت فناوری 5G در ووهان ، شهر چین پیوند دهد، منتشر شد. یک پزشک عمومی به نقل از مقاله ای اعتراف کرد، “من یک بررسی درستی انجام ندادم” ، اما این امر باعث نمی شود که نظریه پردازان هر چیزی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند زیرا اساسا اشتباست.

بعد از حملات برج مخابراتی، اپراتورهای تلفن همراه انگلیس از اعضای عمومی می خواهند که ادعاهای دروغین را گسترش ندهند. به هر حال باید بیان داشت که نظریه ارتباط ویروس کرونا با فناوری 5G اساسا کذب محض است.

نظر شما راجع به تئوری توطئه فناوری 5G در ارتباط با شیوع کرونا چیست!!؟