با تاثیرات مثبت سحرخیزی آشنا شوید.

آیا تا به حال به اینکه با یک ساعت زودتر از خواب بیدار شدن زندگی تان را تغییر بدهید فکر کرده اید؟ تاثیرات مثبت سحرخیزی به شما کمک می کنند به بسیاری از اهداف تان نزدیک تر شوید. با اضافه کردن یک ساعت به روزتان به راحتی می توانید مزایای زیادی برای رژیم غذایی، ظاهر و شغل تان داشته باشید. پس یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و زندگیتان را تغییر دهید! در ادامه 7 مورد از تاثیرات مثبت سحرخیزی را برایتان شرح می دهیم، با ما همراه باشید.


همچنین بخوانید: ۵ پیشنهاد برای خوشحال از خواب بلند شدن هنگام صبح !


می توانید بیشتر ورزش کنید.

سحرخیز نیستید؟ برای زودتر ورزش کردن لازم نیست حتما سحرخیز باشید، فقط چرت زدن را کنار بگذارید و حرکت کنید. کم کم عادت خواهید کرد. رفتن به باشگاه صبح زود یکی از بهترین راه ها برای تصاحب وقت در روز است و این عادت خلق و خو و بهره وری تان را افزایش می دهد. همچنین زودتر شروع کردن ورزش تان می تواند وقت را برای بقیه روز آزاد کند تا بتوانید به اتفاقات و کارهای غیرمنتظره ای که در عصر رخ می دهند رسیدگی کنید. می توان گفت این از بهترین تاثیرات زودتر از خواب بیدار شدن است.


همچنین بخوانید: از دید عصب شناسان بهترین زمان ورزش کردن در طول روز کدام است ؟


می توانید غذای سالم تر بخورید.

وقتی که دیرتان شده است امکان دارد وسوسه شوید که در راه رسیدن به محل کار دونات بخورید و یا از فست فود استفاده کنید زیرا وت برای غذا خوردن ندارید. اما توجه کنید که این کالری های اضافه ای که صبح ها دریافت می کنید به سرعت جذب می شوند. یک مطالعه در دانشگاه نورث وسترون در 2011 مشخص کرد کسانی که دیر از خواب بیدار می شوند در روز مقدار 248 کالری بیشتر از کسانی که زود بیدار می شوند مصرف می کنند. کسانی که شب ها دیر می خوابند هم همینطور.

همچنین بخوانید: ۸ اشتباه در وعده صبحانه که باعث افزایش وزن می شود !

در عوض می توانید یک ساعت زودتر از همیشه بیدار شوید و یک صبحانه ی سالم و پر پروتئین برای خود ترتیب دهید که می تواند شامل تخم مرغ، میوه ها و نان ترد گندم باشد. با این کار احساس خوشایندی خواهید داشت و اشتهای خود را هم در طول روز محدود خواهید کرد.

می توانید خلق خود را بهبود ببخشید.

صبح زود از خواب بیدار شدن خلق و خویی خوشحال تر و شاداب تر به شما خواهد بخشید. مطالعات نشان می دهند افرادی که زودتر از خواب بیدار می شوند نسبت به افرادی که دیرتر بیدار می شوند خوشحال تر و مثبت تر هستند و اظهاراتی از این قبیل دارند: ” من وقتم را صرف شناختن هدف های بلند مدت کردم” و یا ” من خیلی خوشحالم و احساس تهعد می کنم که کارهایم را انجام داده ام”. همچنین کسانی که زود بیدار می شوند سالم تر هستند زیرا ساعت های داخلی آنها با طلوع و تنظیمات خورشید هماهنگ شده است.

کمتر احساس اضطراب می کنید.

دیر از خواب بیدار شدن می تواند فاجعه را برای بقیه روز به همراه داشته باشد و شما را با هزاران افکاری که به ذهنتان هجوم می آورند تنها می گذارد. در عوض می توانید از سکوت و آرامش صبح برای لیست کردن و ثبت کردن افکارتان در دفتر روزمره استفاده کنید. این کار ذهن تان را آرام می کند و شما را برای ادامه ی روز آماده خواهد کرد. مدیتیشن هم می تواندیک تقویت ذهنی برای ادامه ی روز باشد، مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن می تواند به کاهش اضطراب کمک کند، مهارت های استدلال را بالا ببرد و روابط قوی برقرار کند.


همچنین بخوانید: با تغییر نوع تفکرتان اضطرابتان را از بین ببرید !!!


می توانید ظاهر بهتر و آراسته تر داشته باشید.

زودتر بیدار شدن نه تنها به شما کمک می کند که احساس بهتری داشته باشید بلکه کمکتان می کند که ظاهر بهتری داشته باشید. یک ساعت اضافه کردن به روزتان یعنی اینکه که شما می توانید وقت بیشتری را صرف چیزهای کوچک کنید مثلا پیراهنتان را اتو کنید، موهایتان را مرتب کنید، ناخن هایتان را کوتاه کنید و …

همچنین بخوانید: ۵ نکته برای شیک پوش بودن زنان شاغل در محیط های کاری !

 مطالعه ای در سال 2013 مشخص کرد که آراسته بودن دارای مزایای حرفه ای فراوانی است. در این مطالعه 80درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که ظاهر و لباس آنها تاثیر زیادی بر احتمال استخدام شدن آنها در مصاحبه های شغلی دارد.

می توانید مولد تر شوید و بهره وری تان را بالا ببرید.

تاثیرات مثبت سحرخیزیصبح های ساکت و آرام در اتاقتان زمان های بی وقفه ای از بهره وری هستند. بدون سروصدای جلسات، ایمیل ها و وزوزهای گفتگو ها در اداره و قبل از اینکه کسی وارد اتاقتان شود کارتان را شروع کنید.

در شلوغی و ترافیک گرفتار نخواهید شد.

تاثیرات مثبت سحرخیزیگرفتار شدن در ترافیک مخصوصا زمانی که عجله دارید میتواند روزتان را خراب کند حتی قبل از اینکه پشت میزتان بنشینید. در عوض می توانید یک ساعت زود تر خانه تان را ترک کنید تا در ترافیک و شلوغی گیر نکنید و جای پارک خوبی هم پیدا کنید. و حتی اگر وقت اضافه دارید می توانید سر راه خود را به یک قهوه یا کاپوچینو دعوت کنید.

شاید به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید: