نشانه های تاثیر استرس بر رابطه عاطفی 

آیا می دانید تاثیر استرس بر رابطه عاطفی تان چگونه است؟ آیا می دانید که استرس می تواند به روش های مختلفی به رابطه یا ازدواج تان لطمه بزند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا از 7 نشانه ی تاثیر استرس بر رابطه عاطفی یا ازدواج تان آگاه شوید. 


همچنین بخوانید: رابطه جنسی قبل از ازدواج ؛ 10 حقیقت مهم در این‌باره


1. یکی از شما احساس می کند، هیچ وقتی برای خود ندارد!

گاهی اوقات انقدر گرفتار مشکلات و برنامه های روزمره می شوید که فراموش می کنید برای مدتی هر چند کوتاه برای خود وقت بگذارید. اگر متوجه شدید که خیلی راحت تحت فشار قرار می گیرید و وقت انجام کارهای دلخواه را ندارید، این نشانه واضحی است که استرس می تواند بر رابطه شما تاثیر بدی بگذارد.

اجازه ندهید که مشکلات روزمره ارتباط شما با همسرتان را تحت الشعاع قرار دهد. در طول هفته برنامه هایی را تعیین کنید که مختص شما باشد. خواه چند دقیقه آرام نشستن، تماس با یک دوست، قدم زدن یا هر کار دیگری که از انجام آن لذت می برید باشد، حتماً این کار را انجام دهید. نداشتن وقت کافی برای خودتان می تواند مانع لذت بردن از زمان هایی باشد که با شریک خود می گذرانید شود.

2. مثل اوایل رابطه، رابطه جنسی ندارید!

ترجیح مداوم برای زود رفتن به رختخواب به جای لذت بردن از وقتی که که با پارتنر خود روی تخت خواب هسیتد – به ویژه هنگامی که هر دوی شما بیشتر احساس ناخوشایندی می کنید – می تواند نشانه ای از تاثیر استرس بر رابطه عاطفی تان باشد. حتی اگر علاقه به رابطه جنسی ندارید، به دنبال راه هایی برای لمس یکدیگر باشید: برای مثال هر وقت روی مبل تلویزیون تماشا می کنید. سعی کنید هر روز یکدیگر را بغل کنید و ببوسید. و در برنامه روزمره تان یک روز را در هفته برای بیرون رفتن با شریکتان مشخص کنید.


همچنین بخوانید:

استرس بر روی کدام عضو از بدن تاثیر می گذارد ؟ 

10 نوع از رابطه های بی سرانجام که باید هرچه زودتر به آنها پایان دهید!

5 توصیه مفید برای اتمام رابطه که حتما باید بدانید!


3. علاقه چندانی به صحبت های شریک زندگی خود ندارید!

هر وقت همسرتان از روز خود یا ایده ای که دارد به شما می گوید و شما از جواب های کوتاهی از قبیل “خوبه” یا “باشه” زیاد استفاده می کنید، این یک نشانه گویایی است که استرس دارد بر شما غلبه می کند و تاثیر بدی بر رابطه شما می گذارد. اجازه ندهید افکار مربوط به مشغله کاری ارتباط شما را مختل کند. در عوض تماس چشمی و همچنین گوش دادن فعال بین دو طرف مهم است و می تواند به تقویت ارتباطات بیشتر کمک کند. تمام تلاش خود را بکنید تا به چشم های همسرتان نگاه کنید و روی صحبت های او تمرکز کنید.

4. یکی از شما با سایر اعضای خانواده اش بیشتر وقت می گذراند!

وقت گذراندن با اعضای خانواده امری غیرمعمول نیست، اما هنگامی که این رفتار برای فرار از هم و تعامل و وقت گذراندن با هم باشد، یک زنگ خطر محسوب می شود. اگر یکی از شما ترجیح می دهد بیشتر با فرزندان یا حیوان خانگی وقت بگذارند، می توانید این مشکل را ناشی از تاثیر استرس بدانید. 

می توانید به همسرتان بگویید که چگونه این کار باعث احساس بد در شما میشود، و همزمان راه حلی برای این مشکل ارائه کنید. 

5. یکی از شما ترجیح می دهد مدام سرگرم گوشی اش باشد، اما با طرف مقابل وقت نگذراند!

وقتی یکی از شما مدام سرگرم گوشی موبایل باشد، این نشان می دهد که رابطه تان در خطر است. با تمام اطلاعات و رسانه های اجتماعی موجود، ما به جامعه ای تبدیل شده ایم که برقراری ارتباط رو در رو در اولویت قرار نمیگیرد. این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و به یک راه حل برسید. یک مثال می تواند عدم استفاده از تلفن در اتاق خواب یا هنگام خوردن وعده های غذایی باشد.

6. به راحتی از تن صدا، سرفه یا عطسه کردن هم آزرده می شوید!

اگر صدای عادت های رایج مانند سرفه یا استشمام او باعث آزار شما می شود، استرس می تواند عامل این ناخوشایندی باشد. استرسی که تجربه می کنید باعث شده است که با هر چیز کوچکی آشفته شوید. شریک زندگی تان ذهن خوان نیست و باید نیازهای شما و حتی رویاهای زندگی شما را بشناسد. پس با او صحبت کنید و از چالش هایی که با آنها رو به رو هستید بگویید.

7. یکی از شما بیش از حد از نوشیدنی های الکلی استفاده می کند!

اگر یکی از شما مصرف مشروبات الکلی به مقدار زیاد را شروع کرده اید، این می تواند نشان دهنده یک رفتار ناسالم مدیریت استرس باشد. بسیاری از زوجین هنگام دیدار های اول خود را از این رفتارها (مصرف الکل) تبرئه می کنند و سپس هنگام زندگی مشترک و پس از ازدواج دچار مشکلات فراوانی میشوند.” سو مصرف الکل از نظر ذهنی و جسمی برای روابط مخرب است. 

در ادامه بخوانید:

نگرانی های زنان در رابطه جنسی چیست؟ 

مضرات پورن برای رابطه جنسی و زناشویی ؛ 17 باور غلط درباره‌ی پورن 

عطر بدن شریک زندگی تان می تواند استرس شما را کاهش دهد