دارویی برای بی خوابی های مزمن …

تا به حال در مورد تاثیر ماری جوانا در درمان بی خوابی شنیده اید؟؟؟ به تازگی تحقیقاتی انجام شده و جالب است بدانید که …. این تحقیقات در مورد تاثیر ماری جوانا در درمان بی خوابی است!

با وارونه باشید تا در مورد تاثیر ماری جوانا در درمان بی خوابی بیشتر بدانید!!!


ماری جوانا و خاطرات کاذب ؛ ممکن است خاطرات تان واقعی نباشند!

مصرف ماری جوانا در افراد بالای 65 سال رو به رشد است !


محققان استرالیایی نتایج جالبی در مورد بی خوابی مزمن به دست آورده اند!!!

در اولین تحقیقان انجام شده در مورد تاثیر ماری جوانا در درمان بی خوابی نتایج بسیار جالبی به دست آمد!!! با استفاده از فرمول خاصی از این گیاه در دارویی خاص می توان به طرز قابل توجهی کیفیت خواب را بالا برد!

البته که ارتباط میان خواب و ماریجوانا قبلا هم مورد بررسی قرار گرفته است! اما ارتباط میان بی خوابی و ماریجوانا اصلا بررسی نشده بود!!!

تا به حال از تاثیر این دارو بر سلامتی ارگان های بدن صحبت بود! حالا مشخص شده که این دارو در درمان بی خوابی هم موثر است!

تاثیر ماری جوانا در درمان بی خوابی

این تحقیقات در سل 2018 انجام شد ! البته ماریجوانا در این تحقیق با فرمول خاصی استفاده می شد! و افرادی که این دارو را استفاده میکردند همگی بی خوابی مزمن داشتند!

نا گفته نماند که این تحقیق توسط تیمی از دانشگاه استرالیایی غربی انجام شد! اما اسپانسر این تیم شرکت دارو سازی به نام زلیرا بود!

پیتر ایستوود در مصاحبه ی اختصاصی با ما گفته است با وجود اسپانسری این شرکت هیچ کدام از اعضای تیم مبلغی از این شرکت دریافت نکرده اند! و تحقیقات را کاملا مستقل انجام داده اند!

23 نفر از افرادی که بی خوابی مزمن داشتند در این تحقیقات شرکت کردند!

این تحقیقات به مدت دو هفته ادامه داشت! به برخی از افراد دز دارویی داده شد و به بعضی دیگر دز دارونما!!! فرمولاسیون دارو به صورت روغنی بود که زیر زبان قرار میگرفت! البته به بعضی از افراد شرکت کننده دو دز از دارو یا دارونما داده میشد! چرا که علائم در بعضی هایشان شدید تر بود!

کیفیت خواب با استفاده یک سری سوالات شخصی ، تایین کننده کیفیت خاوب مچی و پرسش نامه ای به نام « میزان بی خوابی » بررسی شد!

پس از استفاده از دارو میزان بی خوابی کاهش پیدا کرد ! البته خود افراد هم درسوال های شخصی چنین تغییراتی را حس کرده بودند! حتی احساس پس از بیداری هم در این افراد پس از استفاده از دارو متفاوت بود!

26 % از بی خوابی در این افراد کاهش پیدا کرده بود! برای افرادی که دو دز را با هم مصرف می کرد کاهش بی خوبی 36 % بود! هنوز در مورد فرمولاسیون این داروی خاص حاوی ماری جوانا چیزی اعلام نشده است!!!

در حال حاضر این دارو را با نام «ZTL-101» می شناسیم! ترکیبات به کار رفته هم «CBD» و «THC» هستند! اما همان طور که گفته ام درصد ترکیبات تعیین نشده است!!!

ایستوود گفته این بزرگترین تحقیقاتی است که بر روی تاثیرات دارویی ماریجوانا کار کرده است!

در ادامه خاطر نشان شده که با توجه به محدود بودن زمان درمان ، یعنی دو هفته، درمان با دارو بسیار خوب و اثر بخش بوده است!

البته که هنوز این تحقیقات در مجله ای چاپ نشده است!!! اما نتایج تازه نشان می دهد که فعلا عوارض جانبی برای این دارو دیده نشده است! گفته شده که در صورت استفاده ی دز بالاتر و درمان طولانی تر ،تاثر دارو بهتر از این هم می شود!

مقیاس کیفیت یک داروی بی خوابی در زمان اثر بخشی و میزان دز مصرفی است!!! بر همین اساس است که میگوییم داروی «ZTL-101» از بهترین داروهایی است که تا به حال در معرض استفاده ی بشر بوده است!

امیدواریم این دارو هرچه زودتر به تولید انبوه برسد و مردم از آن استفاده کنند! محققان وعده داده اند اگر شرایط همین طور پیش برود دارو در اواخر سال 2020 به دست مردم خواهد رسید!!!