تاثیر کرونا بر اسکار 2021 غیر قابل چشم پوشی است.

جهان با این ویروس دست به گریبان شده و همه چیز تحت تاثیر این بیماری تغییر کرده است. یکی از این تغییرات هم تاثیر کرونا بر اسکار 2021 است.

با من و وارونه همراه باشید تا از جدید ترین اخبار تاثیر کرونا بر اسکار 2021 خبر دار شوید. آیا اسکار کنسل می شود؟ اگر نه، چه تغییراتی اعمال خواهد شد؟ تا ببینیم دراین گزارش چه نوشته…


برندگان اسکار 2020 :بالاخره برد پیت برنده جایزه اسکار شد

نقد و بررسی فیلم parasite (انگل) ؛ فیلمی درخشان از میان سیاهی‌های زندگی

نقد و بررسی فیلم ۱۹۱۷ ; مرگی میان شکوفه های گیلاس!

نقد و بررسی فیلم the irishman (مرد ایرلندی) ; اسکورسیزی خارج از سینما


کرونا ویروس موجب شد آکادمی هنر های تجسمی و دانش سینمایی دست به اقدامات جدید و تنظیمات قوانین جدید بزند.

بر اساس این تغییرات فیلم هایی که مربوط به شبکه ی خانگی هستند و می خواهند در نود و سومین جشنواره ی آکادمی اواردز و در رشته ی بهترین تصویر برداری شرکت کنند باید این تغییرات را اعمال کنند. گفته شده که این قوانین فقط برای امسال وضع شده و همیشگی نیست.

این فیلم ها باید در سینماهای لس آنجلس حداقل به اندازه ی هفت روز کاری روی پرده بروند. آنهم روزی سه بار!

و اما فیلم هایی که تنها نامزد شرکت در نود و سومین جشنواره ی اسکار هستند و در ابتدا برای پخش در شبکه ی خانگی ساخته شدند، نه سینما، تنها در رشته ی بهترین تصویر برداری مورد قضاوت قرار می گیرند.

تاثیر کرونا بر اسکار 2021

 

البته قانون های دیگری هم هست

مثلا اینکه فیلم باید حداقل 60 روز قبل از اکران در شبکه ی پخش خانگی برای اعضای ویژه ی آکادمی بر روی پرده های آکادمی برود تا واجد شرایط بودنش مشخص شود و باقی کیفیت های لازم را طبق هر سال داشته باشد.

بر اساس گفته های آکادمی ، پس از اینکه کرونا تمام شد، و سینماها باز شدند تاریخی مشخص می شود.

در تاریخ مشخص شده تمام فیلم ها باید از قوانینی که در دوران کرونا از آنها چشم پوشی شده بود را به اجرا در بیاورند. یعنی تمام قوانین کیفی آکادمی به شرایط قبل از کرونا باز خواهد گشت.

و وقتی این اتفاق بیافتد، آکادمی از تمام تئاترها و سینماهای دولتی در شهر های نیویورک، شیکاگو، ایلینویز، میامی، فلوریدا، آتلانتا و جورجیا استفاده میکند تا فشاری بر روی تئاتر های لس آنجلس نباشد و برنامه ها قابل اجرا باشند.

پیش از این فیلم های نت فلیکسی مانند روما، آیریش من و داستان ازدواج برای نامزد شدن در بخش بهترین تصویر برداری به امکانات خیلی کمی دسترسی داشتند. اما با این تصمیمات مشکلات بسیاری حل شده است.  

همه ی ما میدانیم که این تصمیم آکادمی کاملا غیر مترقبه و در پس شیوع کرونا و بسته شدن ناگهانی سینماها گرفته شده است.

تاثیر کرونا بر اسکار 2021

از طرف دیگر این تصمیم به نفع استودیو هایی است که تا زمان بازگشایی دوباره، امکان کامل کردن فیلم ها را ندارند.

 با این تصمیم خیلی از استودیو ها مثل یونیورسال و وارنر برادرز فیلم های سینمایی را به پخش خانگی تغییر دادند تا قابل اکران باشند.

بر اساس گفته های هیئت مدیره ی آکادمی، فاکتور هایی هم در زمینه ی بهترین فیلم بین المللی، موسیقی و صدا تغییر کرده.

تغییرات به شرح زیر است:

1: دو زمینه ی مربوط به صدا؛ تدوین صدا و ویرایش صدا، هر دو به یک زمینه ی «صدا» پیوسته تا کار تیمی مهم تر باشد، نه کار تک نفره. اما تعداد تندیس های اهدایی در این زمینه ثابت می ماند. حداکثر 6 تندیس در این زمینه اهدا خواهد شد.

فیلم هایی که در این زمینه واجد شرایط شرکت در جشنواره هستند باید یک تنظیم کننده ی صدا، دو ویراستار سوپروایزر و سه تدوین گر ضبط صدا داشته باشند.

2: در بخش موسیقی، حداقل نمره ای که باید در زمینه ی اورجینال بودن موسیقی کسب شود 60% است. فیلم های دارای امتیاز ویژه و فیلم های سه گانه باید 80% نمره ی اورجینالیتی داشته باشند.

3: بر اساس تغییرات اعمال شده در زمینه بهترین فیلم بین المللی، تمام اعضای واجد شرایط آکادمی اجازه رای دادن خواهد داشت.

 برای اولین بار در تاریخ آکادمی پذیرش یا عدم پذیرش فیلم از طریق بینندگان ویژه در سینمای آکادمی به محض تمام شدن فیلم به اطلاع تولیدکنندگان و دست اندرکاران می رسد.

این بینندگان ویژه باید تایید کنند که فیلم های بین المللی حداقل شرایط لازم برای واجد شدن و شرکت کردن در جشنواره را دارند.


 نظر شما در مورد تغییرات اعمال شده در اسکار 2021 چیست؟ ما پذیرای کامنت های شما هستیم.