تاثیر کرونا بر زندگی بشریت غیر قابل چشم پوشی است!!! 

از تاثیر کرونا بر کار و آموزش چه می دانید! این بیماری تا چه حد بر زندگی ما و شما تاثر داشته؟؟ آیا ما هرگز آدم های سابق خواهیم شد؟؟؟

با ما همراه باشید تا در مورد تاثیر کرونا بر کار و آموزش بیشتر بدانیم!!


جلوگیری از ابتلا به کرونا در محل کار و ادارات باید چگونه باشد؟

مبارزه با کرونا به کمک هوش مصنوعی!! آیا کرونا رفتنی است؟


مایکروسافت اعلام کرده این روز ها میزان استفاده مردم از اپلیکیشن های این کمپانی متفاوت شده!!!

گفته شده کرونا ویروس جدید نقطه ی عطفی در زندگی نوع بشر است ! و تاثیراتی که این ویروس بر زندگی ما میگذارد دائمی خواهند بود!!! مثلا تاثیرا این ویروس بر کار و آموزش !!!

نشانه های چنین ادعایی کم نیست! مثلا درهفته ی گذشته اپلیکیشن «تیمز» این کمپانی روزانه 32 میلین کاربر فعال داشت! اما این هفته این رقم به 44 میلیون کاربر فعال صعود داشته است!

استفاده از اپلیکیشن های کار در خانه هر روز در حال افزایش است! همین روند نشان دهنده ی این است که عادت های کار و آموزش مردم تغییر چشمگیری داشته!!!

خب طبیعی هم هست!

هر روز تعداد بیشتری از مردم از اپلیکیشن های تیمز برای کنفرانس ها و جلسات اداری استفاده میکنند! مایکروسافت اعلام کرده در یک روز به ازای هر دقیقه 2.7 بیلیون جلسه به صورت آنلاین برگزار می شود!

این در حالی است که در اواسط ماه مارچ که شیوع کرونا تازه در حال گسترش بد هر دقیقه تنها 900 میلیون جلسه آنلاین برگزار میشد!!! جهشی که مشاهده میکنید ، جهشی 200 درصدی است!!!

این یعنی مردم دو برابر قبل از اپلیکیشن های تیمز استفاده میکنند! ناگفته نماند که تماس های تصویری هم 1000% رشد داشته!!! در آمار ها مشخص شد که مردم نروژ  هلند بیش از دیگران از این اپلیکیشن ها استفاده میکنند!

چرا که 60% تماس هاس آنها تصویری است! این رقم در آمریکا 38% و در انگلستان 47% است!!!

تاثیر کرونا بر کار و آموزش

در پشت پرده ی مایکروسافت هم خبر هایی هست!!!

آنها نگرانند و دائم در حال تکاپو!!! در واقع نگران این هستند که آیا کمپانی آنها در این روز ها ظرفیت پذیرش این حجم از کاربران را دارد؟؟؟ جارد اسپاتارو ، مدیر مایکروسافت گفته، در حال بررسی تمام زیر ساخت ها هستند که بهترین امکانان برای مردم دنیا فراهم باشد!

کرونا آنها را هم سورپرایز کرده! او در ادامه گفته که خوب می داند کشور هایی مانند ایتالیا چقدر به چنین برنامه هایی نیاز دارند!

در ادامه گفته شده پس از شیوع کرونا همه چیز آنجوری نبود که مدیران مایکروسافت فکرش را می کردند! ساده تر بگویم! شوک کرونا مایکروسافت را هم اسیر خود کرده! و حالا آنها در تلاشند به سرعت تغییرات لازم را اجرا کنند!

کار در خانه و تجارت در منزل موجب شد نیاز به اپلیکیشن های ارتباط اجتماعی خیلی زیاد شود!!! به خصوص اپلیکیشن های تماس تصویری!

مایکروسافت ظرفیت کاربران فعال را از 10000 به 100000 تغییر داده است! چرا که هر روزه کمپانی های بیشتری برای جلسات از این اپلیکیشن های جلسات گروهی استفاده میکنند!

تاثیر کرونا بر کار و آموزش

تمام این تغییرات اولویت های مایکروسافت در اپلیکیشن ها را دستخوش تغییر کرده!!

«constum background» حالا برای همه در دسترس است! البته 1 سال قبل قول چنین امکانی را داده بودند ! و حالا عملی اش کردند! این ویژگی به کاربر امکان میدهد پس زمینه ی شلوغ و پلوغ خانه در جلسات را مخفی کند!

«the rise your hand feature» هم اواخر این ماه برای کاربران در دسترس خواهد بود! با استفاده از این ویژگی جدید برنامه ریزان جلسات می توانند با یک کلیک ساده جلسه را تمام کنند ! و البته گزارش های کارمندان و زمان آنلاین، آفلاین شدنشان را چک کنند!  

گفته شده مایکروسافت روی کیفیت تماس های تصویری کار میکند تا افراد بیشتری بتوانند در جلسات شرکت کنند! زوم یکی از روش های ایجاد چنین ویژگی است! و به شما امکان می دهد به راحتی تمام افراد شرکت کننده در یک گفت و گو را ببینید!

در حال حاضر گفت و گوهای دو نفره به راحتی برقرار می شود! جلسات بیشتر از 4 نفر هم همین طور است! مایکروسافت هم به خوبی میداند که هر روز نیاز به برگزاری جلسات با تعداد افراد بیشتر ، بیشتر می شود! آنها در حال کار کردن بر روی این ویژگی هستند!

جالب است بدانید که این روز ها فروش وب کم و لپتاپ از هر زمان دیگری در تاریخ بیشتر است!

مردم مجبورند در خانه هایشان کار کنند!  ابزار لازم برای کار کردن در حانه خیلی به دردشان می خورد!!! مردم فهمیده اند که با یک تبلت ساده نمی توان در خانه کار کرد!

کامپیوتر ها به خانه ها برمیگردند!!! اگر آمار بازار عرضه و تقاضای این روز ها را ببینید به راحتی به چنین نتیجه ای می رسید!! البته موبایل ها هم در تماس های تصویری و جلسات کوچک رکود شکسته اند!!!

قرنطینه موجب شده کارهایی مانند آموزش و چک کردن سلامتی با استفاده از  یک موبایل دم دستی به راحتی انجام شود!!!

اما سوال این جاست!!! بعد از کرونا چه خواهد شد؟؟؟

تاثیر کرونا بر کار و آموزش

مدیر مایکروسافت گفته که مثل روز روشن است هیچ جیز مانند قبل نخواهد شد!!! به اتفاقاتی که در چین و سنگاپور افتاده نگاه کنید!!! درست مثل این است که سوار ماشین زمان شده اید!!

دیگر مردم را در حین بازگشت از محل کارشان نمیبینیم! عملا همه چیر یکجا اتفاق می افتد!!! البته که تنگناهای زیادی برای جامعه به وجود آمده !! اما نکته این جاست که اساسا روش زندگی مردم تغییر کرده است!!!

تاثیر کرونا بر کار و آموزش

در حال حاضر تمهیدات خاص کرونا در چین برداشته شده است! اما آمار استفاده از اپلیکیشن ها هم چنان دو برابر ژانویه است!!! تعداد کاربرانان این اپلیکیشن ها هم چنان مانند سابق در حال افزایش است!!!

این در واقع خبری پیش گویانه از اتفاقی است که قرار است برای بقیه جاهای جهان هم بیفد!!!

پس قرار نیست از این به بعد زندگی ما بدون تکنولوژی ادامه داشته باشد!!! هر اتفاقی که بیفتد استفاده مردم از تکنولوژی بعد از کرونا کاهش پیدا نخواهد کرد! راحت تر بگویم!!! زندگی بعد از کرونای شما با زندگی پیش از کرونای شما هرگز یکسان نخواهد بود!!!

شاید کارمندان دیگر مایل نباشند هر روز به جلسات کاری بروند! خیلی ها همان تماس تصویری را ترجیح می دهند! هیچ چیز مانند سابق نخواهد شد!  

به غیر از مایکروسافت کمپانی های دیگری هم هستند که دنبال فراهم بهترین امکانات برای کاربران هستند!

مثلا کمپانی هایی مانند گوگل ، اسلک و زوم که بیش از سایر کمپانی ها راه های مبتکرانه پیش پای کاربران میگذارد! امنیت این اپلیکیشن هم خیلی بالاست!!! پس چه چیزی بهتر از این!!!

البته مایکروسافت نگران گسترش این شبکه ها نیست! چرا که نیاز مردم به چنین برنامه های آنلاینی آنقدر بالاست که تمام این کمپانی ها در کنار هم ، پاسخگو نخواهند بود!!!

برای مایکروسافت امنیت کاربران از هر چیزی بالاتر است!

مدیر مایکروسافت گفته مسدله فقط این نیست که اپلیکیشنی طراحی کنیم و بعد چند نفر به راحتی بیایند و در آن شرکت کنند! مسئله حفظ امنیت اطلاعات ماست!

کاربرانهم نباید ساده انگارانه رفتار کنند! امنیت در یک کمپانی نباید گزینه ی دوم اهمیت باشد!!! چرا که در این صورت در نهایت با مشکلات امنیتی حتمی رو به رو خواهند شد!!!

اسپاراتو گفته شیوع کرونا نقطه ی عطفی در زندگی همه ی ماست ! ما هرگز به نقطه ی قبل باز نمی گردیم! اما در این راه باید با برنامه ریزی پیش برویم! و بهترین امکانات را برای کاربرانی که در این دوران به ما نیاز دارند فراهم کنیم!!!