Jojo’s Bizarre Adventure Stone Ocean

نتفلیکس تاریخ انتشار فصل جدید ماجراجویی عجیب جوجو رو اعلام کرد. به تازگی چهارمین تریلر رسمی این مجموعه بزرگ منتشر شده. که جزئیات بیشتری درباره انیمه و نکات مربوز به تیم تولید و پخش اون رو در اختیار مخاطب قرار داده. برای اطلاع از این جزئیات با مجله وارونه همراه باشید.

همچنین بخوانید: شباهت و فرق بین انیمه های شونن و سینن در چه مواردیست؟ 

تریلر و تاریخ انتشار فصل جدید ماجراجویی عجیب جوجو

طبق اعلامیه نتفلیکس فصل پنجم سریال انیمیشنی ماجراجویی عجیب جوجو در تاریخ اول دسامبر سال 2021 مصادف 10 آذر ماه سال 1400 در درگاه رسمی و جهانی نتفلیکس آپلود میشه و در دسترس همه طرفداران این انیمه قرار میگیره. مدتی قبل نتفلیکس یه برنامه پخش آنلاین و زنده با عنوان Anime Day برگزار کرد و توی این لایو استریم تاریخ انتشار انیمه مورد انتظارمون رو اعلام کرد. بخشی از تریلر هم که مربوط به ملاقات جولین و جوتارو بود توی این لایواستریم لو رفت. یا شاید به دلایل تبلیغاتی از قصد به نمایش گذاشته شد. که شما میتونید جدیدترین تریلر این انیمه رو همین حالا تماشا کنید:


فصل جدید در قالب چند پک یا پارت آپلود میشه. که اولین پارت شامل قسمت اول تا دوازدهم این فصل از انیمه است. البته نتفلیکس هنوز تعداد دقیق اپیزودهای این فصل رو اعلام نکرده.

فصل بعدی سریال پارت ششم از مانگای هیروهیکو آراکی رو پوشش میده. که دومین آرک طولانی سری مانگای جوجو با 158 چپتر هست. قبل از این آرک داستانی Diamond is Unbreakable با 174 چپتر طولانی ترین آرک مانگاست. که انیمه اقتباس شده از این آرک 39 قسمت داره. و انتشار اون حدود 9 ماه طی سال 2016 طول کشیده.

پلات اصلی فصل جدید Jojo’s Bizarre Adventure

آرک داستانی جدید درباره جولین کوجو، یکی از نوادگان جواستار ست. و داستان حدود ده سال بعد از اتمام وقایع آرک داستانی باد طلایی – Golden Wind اتفاق میفته. جولین به تازگی توی یه تصادف رانندگی مشکوک کسی که بهش علاقه مند بوده رو از دست میده. اما نکته اینجاست که پلیس خود جولین رو مقصر میدونه و به زندانی توی فلوریدا، کلاسیک ترین ایالت آمریکا فرستاده میشه. زمانی که جولین دوران محکومیت خودش رو توی طندان سپری میکنه اتفاقی یه گردنبند پیدا میکنه و بعد از اون با پدرش جوتارو کوجو ملاقات میکنه. برای یادآوری باید اضافه کنم جوتارو کوجو پروتاگونیست اصلی آرک داستانی کمان صلیبی استارداست – Stardust Crusaders بود. و این ملاقات آغاز آرک داستانی جدید این مجموعه عظیم هست.

مرتبط: 10 باور غلط درباره انیمه ها که باید کنار گذاشته شوند! 

چرا طرفداران جوجو انقدر منتظر آرک اقیانوس سنگی هستند؟

از زمانی که ساخت فصل جدید جوجو به صورت رسمی تایید شد، شاهد واکنش های مثبت بسیار زیادی از طرف فندوم این انیمه بودیم. که عجیب اما قابل پیشبینی بود.

آراکی، مانگاکای این اثر کمی قبلتر اعلام کرده بود که مانگا با پارت نهم و با عنوان آزمایشی Jojo Land ادامه پیدا میکنه!

آرک جدید دقیقا توی همون روزی تایید شد که آخرین چپتر از پارت هشتم مانگا، جوجولین، به چاپ رسید.

آراکی بعد از اتمام آرک جوجولیون به استراحت رفت. که این باعث به تعویق افتادن انتشار آرک سرزمین جوجو میشه. این انتظار فندوم رو برای دیدن انیمه جدید مشتاق تر کرد.

یک سری اسپین آف جدید با محوریت جوسوکه – Josuke پروتاگونیست اصلی پارت چهارم تایید شد. این اسپین آف جدید توسط کوهی کادونو – Kohei Kadono مانگاکای فرنچایز معروف و خاص بوگیپاپ – Boogiepop نوشته میشه. و تاسوکو کاراسوما – Tasuku Karasuma تصویرگری این اثر رو برعهده داره که قبلا مانگای No Guns Life رو به تصویر کشیده. این مانگا هجدهم دسامبر مصادف 27 آذر 1400 در ژاپن منتشر میشه. که البته برای خوندن نسخه ترجمه شده باید یکم بیشتر صبر کنید.

برای کسانی که Jojo’s Bizarre Adventure را نمیشناسند:

فصل اول این مانگای حماسی فوق العاده در سال 1366 منتشر شد. این مجموعه تا الان ادامه داشته. و 8 پارت متفاوت از اون منتشر شده که هر کدوم در دوره و مکان متفاوتی اتفاق می افتن. داستان هر پارت روی یک عضو متفاوت از خانواده جواستار تمرکز میکنه. که همگی، نسل به نسل با شخصیتی به نام دیو درگیر هستند. بیش از 100 میلیون نسخه از این مجموعه در سراسر جهان به فروش رفته. و به مرور و با گذر زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده. شما میتونید نسخه رسمی ترجمه زبان انگلیسی این مانگا رو توی سایت VIZ Media مطالعه کنید.