تایید نظریه های داروین توسط یکی از دانشجویان کمبریج! خبر داغ این روزهای دنیای تکامل

تایید نظریه ی داروین بالاخره اتفاق افتاد!!! تا به حال نمی دانستید که خیلی از نطریه های او هنوز اثبات نشده هستند؟؟؟ با ما در این گزارش همراه باشید!! یکی از دانشجویان کمبریج تایید نظریه داروین را به اتمام می رساند!!!!

لارا ون هالستین، دانشجوی دکترای رشته ی باستان شناسی بیولوژیک در تحقیقاتی که در دانشگاه کمبریج انجام داد به این نتیجه رسید که گونه های زیر مجموعه ی پستانداران نقش مهمی در تکامل دارند! نقشی بسیار مهم تر از آنچه تا به حال تصور می کردیم!

بر اساس تحقیقات او مشخص شد که انسان باید از چه گونه هایی بیش از گذشته مراقبت کند! تا این گونه ها از خظر انقراض در امان بمانند!!



تایید نظریه داروین

گونه و زیر مجموعه….

یک گونه ی جانوری به دسته ای از حیوانات گفته می شود که در میان خودشان آزادانه جفت گیری می کنند! بعضی گونه ها ، زیر مجموعه هم دارند!

این یعنی زیر مجموعه ها خصوصیات فیزیکی مشترکی دارند ! و البته تنها با زیر مجموعه ی خودشان از همان گونه جفت گیری می کنند! برای مثال زرافه های شمالی 3 نمونه زیر مجموعه دارند و این زیر مجموعه ها در نقاط متفاوتی زندگی می کنند!

روباه های قرمز بیشترین نمونه های زیر مجموعه را دارند ! 45 زیر مجموعه! این جانوران در سراسر دنیا زندگی می کنند! اما انسان ها ، پستاندارانی بدون زیر مجموعه هستند!!!

نظریه داروین چه بوده؟؟؟

در بخش سوم کتاب داروین «ORIGIN OF SPECIES» گفته شده که گونه هایی که زیر مجموعه دارند از تنوع بیشتری هم برخوردارند!

بر همین اساس بررسی این زیر مجموعه ها اطلاعات بسیار زیادی در مورد نحوه ی تحول گونه ی جانوری در طول تاریخ به ما نشان می دهند! این زیر مجموعه ها در مورد تحولات احتمالی گونه ها در آینده هم به ما سر نخ هایی می دهند!

همیشه همین طور بوده است! داروین در تعریف گونه از همین اطلاعات استفاده کرده بود!

اثبات….

باستان شناس تحقیق ما ، با استفاده از اطلاعات همین زیر مجموعه ها در طول هزاران سال یکی از نظریه های داروین را اثبات کرده است! این نظریه خیلی قبل تر از سفر داروین به جزیره ی اسرار آمیز گالاپاگوس مطرح شد!

کتاب مشهور داروین در خصوص منشا جانداران در سال 1859 ،یعنی پس از سفر 5 ساله اش منتشر شد!!! در این کتاب او گفته بود که گونه ها با پروسه ای به نام انتخاب طبیعی تکامل پیدا میکنند!

این نظریه با نام ماندگاری بهترین ها هم شهرت دارد! البته این نظریه توسط خیلی ها نقد شد ! چرا که با داستان های موجود در کتب دینی تناقض داشت!!!

تحقیقات دانشجوی دکترای گزارش ما هم چنان ثابت کرد که تکامل در پستانداران دریایی و پستانداران خشکی متفاوت بوده است!!! علت تفاوت میان محل زندگی و نحوه ی تکامل برای اخت شدن با محیط است!!!

ون هالستین گفته که رابطه ی تکاملی بین گونه های پستاندارن و زیر مجموعه هایشان به محل سکونتشان بستگی دارد!!!

تایید نظریه های داروین

پستانداران خشکی و پستاندارن دریایی به روش های متفاوتی تکامل پیدا می کنند! تعدادشان هم متفاوت است! خود این زیر مجموعه های متفاوت که در مکان های متفاوتی هم زندگی می کنند بعد ها گونه های مختلفی را می سازند!

برای مثال اگر مانعی برای زندگی پسنانداری در روی زمین ایجاد شود برخی گونه ها با آن کنار می آیند! برخی هم راهشان را عوض می کنند! برای پستانداران دریایی مانند دلفین ها موانعه محیطی کمتری وجود دارد!

تحقیقات بر امکان به وجود آمدن گونه ها از زیر مجموعه ها تمرکز کرده است؟ پاسخ ون هالستین بله است!!! البته تکامل در همه ی گروه ها به یک صورت اتفاق نیافتاده است!

کنار آمدن زیر مجموعه ها با محیط دلیل بقا و تعدد گونه ها می شود! البته تبدیل زیر مجموعه ها به گونه های خاص هم به همین موضوع بستگی دارد!

دستبرد انسان در طبیعت

این تحقیقات هم چنین به انسان ها اخطار می دهد که تغییر دادن محل زندگی جانواران تا چه اندازه در تکامل آنها می تواند نقش داشته باشد!! اطلاعات این تحقیقات می تواند به فعالان حقوق حیوانات در این زمینه کمک کند!!!

ون هالستین در ادامه گفته که بر اساس مدل های تکامل ارائه شده در این تحقیقات خیلی چیز ها معلوم می شود! می توانیم پیش بینی کنیم که تخریب جنگل ها و خانه سازی چطور تکامل را نابود می کند!

تاثیر فعالیت های انسانی بر حیوانات متفاوت است! این تاثیر به میزان گردش جانواران در زیست بوم طبیعی شان بستگی دارد!

حالا زمان آن رسیده که به تاثیر نابودی زیر مجموعه ها در تکامل گونه های جدیدفکر کنیم!!! بر سر گونه های جدیدی که می خواهند از زیر مجموعه ها تکامل پیدا کنند چه خواهد آمد؟؟؟